СМЯНА НА МАХОВИК М50 Б25 демферен маховик с обикновен??

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 14
Регистриран на: 8.10.2010
Местоположение: Видин + Варна
Пол: Мъж
Кара: bmw e 34 525I
Мечтае да кара: bmw e 34 turbo

СМЯНА НА МАХОВИК М50 Б25 демферен маховик с обикновен??

Мнение от ruh4ev » 17 Май 2011, 17:45

Здравеите колеги :) Имам проблем с моята М50 Б25, кат запаля чука нещо от доло не мога да разбера дали е от кутията или от картера идва шума. Като запаля колата (само студена) чука докато позагрее и излезе от синьто после спира, а като я гася чувам как причуква маховика. Та дали е възможно да чука маховика докато е студен мотора или не?
И решил съм да сменям маховика с друг и доколкото знам е демферен искма да сложа обикновен а за целта трябва да сменя комплект съединителя+ вилката маи. ???
Чух че трябва да тарся маховик от м50 б 20, но не искам да слагам от М 20 (причини: много лек, смяна на бендикс и вилка .......)
Интересува ме също диаметара на съединителите какъв е на М50 Б20 и М50 Б25, доколкото знам на Б 25 е 240 мм.
Благодаря на всички предварително :) всички съвети ще са ми отполза :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Re: СМЯНА НА МАХОВИК М50 Б25 демферен маховик с обикновен??

Мнение от Postman » 17 Май 2011, 18:50

Освен маховик, съединител комплект и вилка, ще ти трябват и болтовете на маховика - за бездемпферен са M12х1,5х25, докато за демпферен са M12х1,5х50, клас на якост 12.9 и за двата. Алтернативно може да скъсиш наличните, предвид цената от 3,22 лв/бр (трябват 8 бр.) в Дарукар.
Нова вилката струва 21,28 лв. в Дарукар и по-добре я купи оттам за да си сигурен, понеже на нея не е щампован парт номера (аз поне на моята не го намерих)... освен ако не си сигурен, че тази която си намерил е за бездемпферен, тъй като разликите са минимални и визуално е трудно да се хванат ако човек не е експерт.
Съединителите за М50В20 и М50В25 са еднакви както демпферните, така и бездемпферните и са 228мм. Комплект за бездемпферен е около 450 лв, докато за демпферен е около 300 - говоря за Luk/Sachs.

P.S. Бездемпферни маховици са слагани на Е34 и Е36 без климатик, на коли мисля до 09.91 (това по спомен), с двигатели както В20, така и В25 и всичките са 228мм. В известен смисъл са дефицитни и като такива цената рядко бива атрактивна.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 931
Регистриран на: 19.04.2010
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: Bayerische Motoren Werke
Мечтае да кара: безплатно!

Re: СМЯНА НА МАХОВИК М50 Б25 демферен маховик с обикновен??

Мнение от MaxMeyer » 17 Май 2011, 19:20

Аз като неук искам да се включа в темата.Каква точно е разликата между демферен и бездемферен маховик?И какви са разликите ако имам демферен и го сменя с бездемферен или обратно?Каква е разликата ако се сложи по-лек или тежък маховик на сток кола? :oops:
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 14
Регистриран на: 8.10.2010
Местоположение: Видин + Варна
Пол: Мъж
Кара: bmw e 34 525I
Мечтае да кара: bmw e 34 turbo

Re: СМЯНА НА МАХОВИК М50 Б25 демферен маховик с обикновен??

Мнение от ruh4ev » 17 Май 2011, 21:09

мерси колега. моята кола е Е 34 91 година без климатик но не помня кои месец е. Значи ако ида в дару кар направо да искам вилка за обикновен маховик?? да отбележа 4е маховика не е демферен ? а болтовете направо на стругар и да ги скася ?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Re: СМЯНА НА МАХОВИК М50 Б25 демферен маховик с обикновен??

Мнение от Postman » 17 Май 2011, 21:53

Номерът на вилката за бездемпферен маховик е 21 51 1 204 229, а на болтовете - 11 22 1 717 841, в случай че решиш да ги купиш и тях. Вилката я има в наличност, докато болтовете трябва да ги поръчаш и след 3 работни дни ще дойдат.
Аз обаче те съветвам да провериш твоя маховик какъв е, защото може да се окаже бездемпферн и тогава вилка не ти трябва, нито болтове.
Ако пък се окаже, че е демпферен, ти препоръчвам първо да намериш бездемпферен маховик и тогава да си купуваш останалите части. Лошото е, че трудно може да се установи какъв е без да се разглоби... а частите ориентировъчно са:
маховик - около 150 лв
нов притискателен Luk/Sachs - около 260 лв
нов феродов LuK/sachs - около 150 лв
нов лагер - около 50 лв
вилка - 22 лв
болтове - 25 лв (ако ги купуваш)
Грубо казано с труда около 800 лв. ако не ползваш отстъпка за частите и плащаш за труд.
А принципно с какъвто и маховик да си, шумът и тракането може да идва от скоростната кутия и реално да нямаш нужда от смяна на съединител...

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook