ИЗБОРЪТ НА МАСЛО !!!
Модератор: Общи модератори
20 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
ИЗБОРЪТ НА МАСЛО !!!
Голяма част от нас просто караме колите си и започваме да задаваме въпроси чак в последния момент. И понеже джобовете ни са изтънели докрай, лесно се лъжем. Какви са най-често срещаните въпроси и проблеми, който вълнуват всеки от нас преди смяна на масло?
КОЕ Е НАЙ-ДОБРОТО МАСЛО?
Спокойно може да се каже, че няма такова. Маслата сне са нещо, което може да се развива като самостоятелна свера. Бурното развитие е при двигателите и производителите им непрекъснато поставят нови изисквания към маслата.Така фирмите се втурват да разработват подходящ продукт за този тип двигатели, което означава, че разликите не могат да бъдат големи. А това означава , че и цените на орихиналните масла не се различават съществено.
КОЯ МАРКА ДА ИЗБЕРЕМ?
При положение, че компромис с маслото няма да правим, най-добре е да изберем добра световна марка. Ако цената изглежда ниска - има вероятност маслото да е менте или старо. За българия това е основен проблем - кой, как и откъде е внесъл маслото. Добре е да купувами от вдъхващи доверие места.
КОЛКО ЧЕСТО ДА ГО СМЕНЯМЕ?
Ако някой каже , че в лвк автомобил с еди кое си масло можем да караме по-дълго - лъже ни. Пробегът не се определя от произведителят на маслото, а от производителя на двигателите. Те имат различен режим на работа и различни изисквания. Най добре е да проверим в книжката - там пише и пробега и типа масло, като почти никога не се споменава марка. Важен е класът на маслото. Тук трябва да отбележим, че когато маслото е сипано в двигателя, то е подложено на различни въздействия и бързо губи визкозитет икачества. Грешно е да се смята, че ако колата не се позлзва, можем да караме с това масло няколко години, докато направим километрите. Дори колата въобще да не се кара, маслото трябва да се сменя на не повече от две години.
КАК ДА РАЗБЕРЕМ КЛАСА ?
Има два типа сертифициране и класиране на маслата. Те са почти аналогични и на всяка туба истинско масло би трябвало да има и двете означения. Американският е с буквени знаци ( напр. SJ/CF ). Европейският е с буквено-цифрени означения - А3/Б3 например. Колкото е по-висок клас е маслото. Първите, преди наклонената черта, определят бензиновия клас, а ворите- дизеловия.
МИНЕРАЛНО ИЛИ СИНТЕТИЧНО ?
Няма точен отговор. Отново определящи са марката, моделът и възраста на колата. Например няма смисъл на кола над 7-8 години да се слага синтетично масло. С него тя дори че работи по-лошо, независимо каква марка е. Но все пак всичко зависи от състоянието на колата. Вижте първо книжката на колата и преценете добре състоянието и.
И ОЩЕ НЯКОЛКО ПРЕПОРЪКИ
Масленият филтър трябва да се сменя на всяка смяна на маслото. Хубаво е преди всяка смяна на маслото да използвате продукт за прмиване на двиателя. Това са продукти , които се добавят към старото масло точно преди източването му за да оберат стари отлагания, нагари и мръсотия и новото масло да си наистина ново от самото начало.
Истините са две и са ясни като кристал: първо - няма хем евтино , хем качествено. И второ - нама по-ефективен начин да си съсипем двигателя, от този да сложим калпаво масло. И най-скъпото масло е стотици пъти по-евтино от нов двигател.
===============================================
Статията е от Авто Труд бр.339 от 21 Май - надявам се да ви е била полезна
КОЕ Е НАЙ-ДОБРОТО МАСЛО?
Спокойно може да се каже, че няма такова. Маслата сне са нещо, което може да се развива като самостоятелна свера. Бурното развитие е при двигателите и производителите им непрекъснато поставят нови изисквания към маслата.Така фирмите се втурват да разработват подходящ продукт за този тип двигатели, което означава, че разликите не могат да бъдат големи. А това означава , че и цените на орихиналните масла не се различават съществено.
КОЯ МАРКА ДА ИЗБЕРЕМ?
При положение, че компромис с маслото няма да правим, най-добре е да изберем добра световна марка. Ако цената изглежда ниска - има вероятност маслото да е менте или старо. За българия това е основен проблем - кой, как и откъде е внесъл маслото. Добре е да купувами от вдъхващи доверие места.
КОЛКО ЧЕСТО ДА ГО СМЕНЯМЕ?
Ако някой каже , че в лвк автомобил с еди кое си масло можем да караме по-дълго - лъже ни. Пробегът не се определя от произведителят на маслото, а от производителя на двигателите. Те имат различен режим на работа и различни изисквания. Най добре е да проверим в книжката - там пише и пробега и типа масло, като почти никога не се споменава марка. Важен е класът на маслото. Тук трябва да отбележим, че когато маслото е сипано в двигателя, то е подложено на различни въздействия и бързо губи визкозитет икачества. Грешно е да се смята, че ако колата не се позлзва, можем да караме с това масло няколко години, докато направим километрите. Дори колата въобще да не се кара, маслото трябва да се сменя на не повече от две години.
КАК ДА РАЗБЕРЕМ КЛАСА ?
Има два типа сертифициране и класиране на маслата. Те са почти аналогични и на всяка туба истинско масло би трябвало да има и двете означения. Американският е с буквени знаци ( напр. SJ/CF ). Европейският е с буквено-цифрени означения - А3/Б3 например. Колкото е по-висок клас е маслото. Първите, преди наклонената черта, определят бензиновия клас, а ворите- дизеловия.
МИНЕРАЛНО ИЛИ СИНТЕТИЧНО ?
Няма точен отговор. Отново определящи са марката, моделът и възраста на колата. Например няма смисъл на кола над 7-8 години да се слага синтетично масло. С него тя дори че работи по-лошо, независимо каква марка е. Но все пак всичко зависи от състоянието на колата. Вижте първо книжката на колата и преценете добре състоянието и.
И ОЩЕ НЯКОЛКО ПРЕПОРЪКИ
Масленият филтър трябва да се сменя на всяка смяна на маслото. Хубаво е преди всяка смяна на маслото да използвате продукт за прмиване на двиателя. Това са продукти , които се добавят към старото масло точно преди източването му за да оберат стари отлагания, нагари и мръсотия и новото масло да си наистина ново от самото начало.
Истините са две и са ясни като кристал: първо - няма хем евтино , хем качествено. И второ - нама по-ефективен начин да си съсипем двигателя, от този да сложим калпаво масло. И най-скъпото масло е стотици пъти по-евтино от нов двигател.
===============================================
Статията е от Авто Труд бр.339 от 21 Май - надявам се да ви е била полезна

- Ich0
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 269
- Регистриран на: 14.05.2002
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: Toyota Celica
Благодаря ! Доста кратко и добре написано. Хубавото е, че не са споменавани марки масла за да объркват хората. Не искам да си спомням как съсипахме двигателя на предишната си кола именно заради масло - менте. Не е за подценяване този консуматив.
Не знам Quixzole как ти се занимава да преписваш тази
статия от АвтоТруд, брой миналата сряда след като тук не
виждам нищо съществено. Всичко в нея е в стил БЛА-БЛА, работи
които и малките деца знаят. И абсолютно всичко в това приложение
"Масла и филтри" е РЕКЛАМА на знайни и незнайни масла.
Навремето в сп. Автожурнал имаше професионална статия за
маслата, но тази е просто много смешна :mha: :mha: :mha: :mha: :mha:
статия от АвтоТруд, брой миналата сряда след като тук не
виждам нищо съществено. Всичко в нея е в стил БЛА-БЛА, работи
които и малките деца знаят. И абсолютно всичко в това приложение
"Масла и филтри" е РЕКЛАМА на знайни и незнайни масла.
Навремето в сп. Автожурнал имаше професионална статия за
маслата, но тази е просто много смешна :mha: :mha: :mha: :mha: :mha:
- viper
-
Тоя вестник пише мноооого неверни неща бе. Промивките за двигател не само НЕ СЕ ПРЕПОРЪЧВАТ, ами направо се забраняват. То т'ва е все едно да си сипеш вода вместо масло и да запалиш мотора
Пълни олигофрени. Навсякъде фирмите препоръчват при смяна на марката на маслото просто да се кара 2-3000 километра по-малко -> смяна и след това всичко си е ОК. А, за измиване - ако маслото не е някоя тояга, то си върши работата по почистването на двигателя.
А, и това, че маслото бързо си губи вискозитета е вярно за ментетата или евтини масла като приста например. Едно свястно масло си запазва свойствата поне за 7-8000км. за полусинтетика или 5-6000 за минерално.
Т'ва дето OOPPSS казва за рекламата си е абсолютно вярно - дали са му некой лев на журналиста и той, човека пише ли тъпотий, та и пушек се вдига. И на мен ми се вдига, ама от ауспуха, щото слушам идиоти дето ме омайват с подобни историй
НЕ СЕ ВРЪЗВАЙТЕ - ЧЕТЕТЕ СИ КНИЖКИТЕ НА КОЛИТЕ - ТАМ Е ИСТИНАТА 

А, и това, че маслото бързо си губи вискозитета е вярно за ментетата или евтини масла като приста например. Едно свястно масло си запазва свойствата поне за 7-8000км. за полусинтетика или 5-6000 за минерално.
Т'ва дето OOPPSS казва за рекламата си е абсолютно вярно - дали са му некой лев на журналиста и той, човека пише ли тъпотий, та и пушек се вдига. И на мен ми се вдига, ама от ауспуха, щото слушам идиоти дето ме омайват с подобни историй



- bmwdriver
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4859
- Регистриран на: 7.02.2003
- Местоположение: София
- Кара: на 1,6 бара
- Мечтае да кара: 911
viper написа:Тоя вестник пише мноооого неверни неща бе. Промивките за двигател не само НЕ СЕ ПРЕПОРЪЧВАТ, ами направо се забраняват. То т'ва е все едно да си сипеш вода вместо масло и да запалиш мотора
Течноста за промивка се сипва в старото масло и заедно с него двигателя
работи 5-10 минути.А за многото глупости във вестника имаш право.
bmwdriver написа:Течноста за промивка се сипва в старото масло и заедно с него двигателя
работи 5-10 минути.
Ако караш с готино масло е пълна глупост да слагаш такива
щуротий за промивка. То си държи двигателя идеално чист.
Знаеш ли какво има в тези добавки за
да ти изчистят мотора за 5 мин.? Сети се сам!!! - Имаш гумички на
клапани, гарнитури т.н.
Ако караш с масло боклук ще ти се затлачи колата и тогава е
препоръчително да я промиеш - но да караш с такова масло
значи че не си уважаваш автомобила и едва ли ти пука какво
става с така наречените промивки, смятам че щом си в този
форум уважаваш автомобила си

хм
също съм на мнение, че статията е много нескопосана и май от вестника са я преписали от подобна в Tuning Linx... Аз пък ще възразя срещу масово ширещото се твърдение, че няма смисъл двигател над 100 000км(или над 7 год... варианти много) да се кара с пълна синтетика масло... А това мнение се застъпва от много продавачи и сервизи и т.н. с обяснението, че просто не си струвало... единствено логично обяснение, което бях чел е, че ако се сложи прекалено тънко синтетично масло може гарнитурата да започне да изпуска... е да но затова има синтетични масла с индекси 10W50;15W50;15W40 и т.н. Особено ако колата се настъпва повечко е хубаво да е със синтетично масло било то стара или нова.
ПС: Поздрави на Turbo Maniak
който наскоро ми поотвори очите за маслата
ПС: Поздрави на Turbo Maniak

Последна промяна Castor на 30 Май 2003, 10:59, променена общо 1 път
- bmwdriver
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4859
- Регистриран на: 7.02.2003
- Местоположение: София
- Кара: на 1,6 бара
- Мечтае да кара: 911
OOPPSS написа:Ако караш с готино масло е пълна глупост да слагаш такива
щуротий за промивка. То си държи двигателя идеално чист.
Взех колата преди месец.В Италия беше карана със Shell.
Маслото беше на 15к.Затова промих двигателя.А за уважението към
колата можем да си говорим много.
Castor абсолютно съм съгласен с теб че е най-добре да се кара
с пълна синтетика. Това че няма смисъл след еди колко си години -
как състоянието на двигателя се определя по годините???
Върха на тех. невежество.
До 3г. Еди кво си
До 5г. БЛА БЛА
Над 7 год. Минерална боза!!!
Карай си синтетика и се не бой!
Значи може някоя смешна кола да е на две години и на 100 000 км
и да има нужда от синтетично масло и един 6 цил БМВ мотор на 7 год
да се кара с минерална боза /кофти минерално масло/, която студените сутрини не се изпомпва бързо защото е като грес, а топлите лятни следобеди става на минерална вода и губи тотално вискозитет.

с пълна синтетика. Това че няма смисъл след еди колко си години -
как състоянието на двигателя се определя по годините???
Върха на тех. невежество.
До 3г. Еди кво си
До 5г. БЛА БЛА
Над 7 год. Минерална боза!!!
Карай си синтетика и се не бой!
Значи може някоя смешна кола да е на две години и на 100 000 км
и да има нужда от синтетично масло и един 6 цил БМВ мотор на 7 год
да се кара с минерална боза /кофти минерално масло/, която студените сутрини не се изпомпва бързо защото е като грес, а топлите лятни следобеди става на минерална вода и губи тотално вискозитет.



Последна промяна OOPPSS на 30 Май 2003, 22:11, променена общо 1 път
bmwdriver написа:OOPPSS написа:Ако караш с готино масло е пълна глупост да слагаш такива
щуротий за промивка. То си държи двигателя идеално чист.
Взех колата преди месец.В Италия беше карана със Shell.
Маслото беше на 15к.Затова промих двигателя.А за уважението към
колата можем да си говорим много.
Само ще ти кажа че в Италия колата е била "уважавана" много.
Карана със странни масла незнайни километри и има сериозна
нужда от промивка. Бил съм в Италия и знам как карат коли.
Никой нищо не поглежда - масла по на 20-30-40 хил., ръжда
по казанчето за охл. течност защото е карана с чешмяна вода,
ръжда по цялата охладителна система, наслоение по маркучите,
изкипяли смешни жабарски акумулатори, прегорели /от слънцето/
седалки, тавани, арм. табла и тем подобни. Да не говорим за стотиците
драскотини и леки ударчета, които са замазани.
Ако на италианските коли им казваш уважавани и гледани - СМЯХ!!!
- bmwdriver
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4859
- Регистриран на: 7.02.2003
- Местоположение: София
- Кара: на 1,6 бара
- Мечтае да кара: 911
- I.Voykov
- по-добре 2л пепси от 1.6л хонда
-
- Мнения: 5880
- Регистриран на: 8.03.2002
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: каквото намери в гаража
OOOOOOOOPS я ако обичаш по-спокойно го давай
Много компетентен се извъди и ти, че и оценки за колите на колегите даваш 



http://WWW.BMWBG.CLUB
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Are you ///M enough ...?
- Ich0
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 269
- Регистриран на: 14.05.2002
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: Toyota Celica
quixzole, не се ядосвай. А на тези, които казаха колко е тъпа статията ще кажа, че тя не е писана за "супер разбирачи", а за обикновени хора. Написана е просто и разбираемо, за да привлече вниманието на тези, които не се впечатляват много от разни сложни термини и такива работи, но тази статия би им помогнала малко. "Авто труд" е издание за обща култура върху автомобилната тематика, не е професионално четиво !
OOPPSS, много интересно мнение имаш за минералното масло... Нали все пак си говорим за качествени продукти и сменяни редовно..Коя ще да е тази себеуважаваща фирма, която ще пусне продукт (в случая минерално масло), който да е на грес сутрин в студа и на минерална вода в жегата, както ти казваш ?
OOPPSS, много интересно мнение имаш за минералното масло... Нали все пак си говорим за качествени продукти и сменяни редовно..Коя ще да е тази себеуважаваща фирма, която ще пусне продукт (в случая минерално масло), който да е на грес сутрин в студа и на минерална вода в жегата, както ти казваш ?
20 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани