e36 316 m43 мисля че е преграта

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 25
Регистриран на: 22.12.2010
Пол: Мъж
Кара: бмв е36 1,6
Мечтае да кара: бмв 740
Детайли за колата: Автомобил на годинки! Излиза нещо като заек изкочил от храста :)

Re: e36 316 m43 мисля че е преграта

Мнение от iliqn66 » 05 Май 2011, 21:14

Момчета моля помагайте!!! Почваме смяната на гарнитурата на главата с баща ми! Имам няколко въпроса към вас !!! Центровката на газоразпределителен механизъм, има ли белези за центровка на коляновия вал и на разпределителния вал?Какви са повдигачите(саморегулиращи-хидравлични или механични). И за центровката на разпределителния вал от кой цилиндър започва? Как е разположението на клапаните при този цилиндър затворени или отворени? Ако някой има някакви схеми за разглобяване на главата нека да ми ги прати моля!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: e36 316 m43 мисля че е преграта

Мнение от metodi80 » 05 Май 2011, 23:20

iliqn66 написа:Момчета моля помагайте!!! Почваме смяната на гарнитурата на главата с баща ми! Имам няколко въпроса към вас !!! Центровката на газоразпределителен механизъм, има ли белези за центровка на коляновия вал и на разпределителния вал?Какви са повдигачите(саморегулиращи-хидравлични или механични). И за центровката на разпределителния вал от кой цилиндър започва? Как е разположението на клапаните при този цилиндър затворени или отворени? Ако някой има някакви схеми за разглобяване на главата нека да ми ги прати моля!



Коляновия вал се застопорява посредством маховика , а самия маховик се блокира със специален инструмент - 11 2 300 , популярен е още като "шиш" :mhihi: (или със шестограм , въпреки че със шестограма няма да се фиксира хубаво маховика ....).

Разпределителния вал се затопорява посредством инструмент 11 3 190

Ето ги двата инструмента :

Изображение

Повдигачите са хидравлични , саморегулиращи се ...
Центровката започва от 1-ви цилиндър ...
Клапаните са затворени , положението на гърбиците на разпределителния вал е на горе - не натиска кобилиците , респективно клапаните ...


Самата центровка се извършва по следния начин :
1. Докарва се буталото на на 1-ви цилиндър в горна мъртва точка
Свали свеща на 1-ви цилиндър и въртиш двигателя посредством шайбата на коляновия вал .... С напипване трябва да усетиш буталото , че се е изравнило с горния ръб на цилиндъра ...
2. Вкарваш инструмент 11 2 300 в маховика (отвора се намира в непосредствена близост до стартера , за целта ще трябва да махнеш всмукателния колектор , за да видиш къде е отвора за "шиша" ...)
3. На зъбното колело на разпределителния вал ще видиш стрелка , която трябва да сочи на горе и същевременно да е перпендикулярна на равнината на главата ... , а не перпендикулярна на земята ... ). Ако е така поставяш инструмент 11 3 190 на квадрата на разпределителния вал с което фиксираш вала ...

От този момент на татък можеш да правиш каквото ти е необходимо да правиш .... (да разхлабваш зъбно колело , да сваляш или поставяш верига , изобщо да буташ квото ти кеф по ангренажната система ...).
Свали си програмата АУТОДАТА там е показано със чертежчета даже ....
Ако ти трябват техническите чертежи на инструментите ще ти ги дам , въпреки че имаше тема в която ги бях качвал и аз , пък и други колеги ....
И те така ....

Потребител
Аватар
Мнения: 12
Регистриран на: 2.11.2012
Пол: Мъж

Re: e36 316 m43 мисля че е преграта

Мнение от nikola_voinov93 » 28 Мар 2013, 19:12

Колеги аз когато си купих моята е36 1.6 и смених двигателя сложих и 1.8 това няма значение де та подкарах я надух я до 180км/ч спирам в града и се дигаше една страшна пара из под капака откарах я на майстор и се беше оказало че съм спукал една тръбичка по наш език наречена таралежка от не доброто съхраняване на самият двигател слънце,дъжд и т.н..
Таа откарах я на майстор сменихме я и той каза че има опасност да не съм я пре греал...и аз го попитах как ще разбера дали е така той мои каза като я караш наблюдавай температурата и дали ти харчи антифриз ако ти харчи значи има голяма вероятност да си изкривил главата......може и за това да му харчи антифриз ...

Предишна

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook