e36 316 m43 мисля че е преграта
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
18 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- iliqn66
- Потребител
-
- Мнения: 25
- Регистриран на: 22.12.2010
- Пол: Мъж
- Кара: бмв е36 1,6
- Мечтае да кара: бмв 740
- Детайли за колата: Автомобил на годинки! Излиза нещо като заек изкочил от храста :)
e36 316 m43 мисля че е преграта
Та въпроса стой по следния начин: Купих колата в началото на Януари bmw e36 1.6 m43. Първия ден когато карах колата беше студено, околу -2,-3 градуса и на светофара,стрелката на температурата подмина средата и остана малко преди червеното,но не влезна там!Ходих на маистор да ми прави газов анализ и се оказа че колата е НЯМАЛА ТЕРМУСТАТ обаче защо незнам! !!!И сложих разбирасе термостат! Тя затова е греела. След 30 дни ходих на друг маистор пак за газ анализ и тои ми каза че има много леко пожълтяване на теста и може би има проблем с главата ! Откакто са взел колата си губи антифриз на 2 седмици добавям около 200 грама !!! Та въпроса ми е дали сам я прегрял истимарската! Моля за помощ!!!
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: e36 316 m43 мисля че е преграта
Намери първо от къде губи антифриз. Заради липсата на термУстат според мен няма как да прегрее, щото големия кръг си стои отворен постоянно. Даже би следвало да се охлажда прекомерно, да загрява по-бавно и т.н. Не знам колко често следиш нивото на охладителната течност, ама ако си я оставил да изгуби много, е нормално да загрее. Трябва да се види гарнитурата на главата как е, самата глава дали не е крива. Отделно да направиш една експертиза на охладителната система (водна помпа, не знам дали е с виско или ел. перка, и т.н.). ПОгледни дали надува маркучите, това може да е знак за издухана гарнитура/крива или спукана глава. Това на което пак искам да наблегна е, че няма как от липсата на термостат за прегрее, проблема ти е бил някъде другаде.
- Smoocki
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2073
- Регистриран на: 6.08.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 600 коня с умивна на лицето
- Мечтае да кара: всичко бързо на четири гуми
- Детайли за колата: Garrett 3582
Re: e36 316 m43 мисля че е преграта
E трябва да се гледа и антифриза да не е на боза .
Губенето на антфриз при м43 може и да е от пластмасовото коляно на главата зад самият мотор .От времето се пука пластмасата и почва да губи ангифриз.
Според мен обаче в твоят случай си за гарнитура на главата ,факта че не си имал термостат е именно тази причина да мисля така .Продавача е махнал термосата за да може да е постоянно студено ,но това е било до време .
Както каза колегата провери и водната помпа да не би да е с начупени пера или превъртяла турбина ако е от пластмасовата .
Губенето на антфриз при м43 може и да е от пластмасовото коляно на главата зад самият мотор .От времето се пука пластмасата и почва да губи ангифриз.
Според мен обаче в твоят случай си за гарнитура на главата ,факта че не си имал термостат е именно тази причина да мисля така .Продавача е махнал термосата за да може да е постоянно студено ,но това е било до време .
Както каза колегата провери и водната помпа да не би да е с начупени пера или превъртяла турбина ако е от пластмасовата .

Re: e36 316 m43 мисля че е преграта
Гледах го тоя филм с тоя матор, пукната глава, сдухана гарнитура, гумички, гарнитурки, глупости...480лв...... да караш умряла строшена 16-ка...безценно




- pgv64
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 453
- Регистриран на: 26.01.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: BMW850 5,7 ALPINA
Re: e36 316 m43 мисля че е преграта
Dpy написа:Гледах го тоя филм с тоя матор, пукната глава, сдухана гарнитура, гумички, гарнитурки, глупости...480лв...... да караш умряла строшена 16-ка...безценно![]()
![]()



- iliqn66
- Потребител
-
- Мнения: 25
- Регистриран на: 22.12.2010
- Пол: Мъж
- Кара: бмв е36 1,6
- Мечтае да кара: бмв 740
- Детайли за колата: Автомобил на годинки! Излиза нещо като заек изкочил от храста :)
Re: e36 316 m43 мисля че е преграта
Момчета,благодаря ви за коментарите
В четвъртак съм при майстера и ще видя какво ще правим! Ама ако е гарнитура тя без да се отвори неможе да се разбере според мен! Оф чудя се кое по напред да направя: Миналата седмица и сложих газов инжекцион,ония ден ми светна лампата на ABS и там незнам какво да правя,радиатора на климатика протече,сега и гарнитура ако иска и незнам
Някои ако знае нештичко за ABS да пише !


Re: e36 316 m43 мисля че е преграта
Много добре знам, че е така, просто като взех моя беше дроб охладителната система...започнах подред всичко да сменям от малките неща, но все си изчезваше по малко течност...та накрая се убедих че е глава, щото просто не остана друго
Ся кат ми е пушка кел-файда, тогава бях бая глупав да го ремонтирам, за тези пари шях да си купя м44 примерно, вярно е че няма да е нов, но поне после знаеш че си даваш парите за ремонти за що-годе по добро нещо.Вари го, печи го, м43 си е пенсионерски матор с разход като за младежка цепачка

Ся кат ми е пушка кел-файда, тогава бях бая глупав да го ремонтирам, за тези пари шях да си купя м44 примерно, вярно е че няма да е нов, но поне после знаеш че си даваш парите за ремонти за що-годе по добро нещо.Вари го, печи го, м43 си е пенсионерски матор с разход като за младежка цепачка

- Nikito_nn
- ентусиаст
-
- Мнения: 1384
- Регистриран на: 17.01.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: му се с шпер
Re: e36 316 m43 мисля че е преграта
Колега, щом не си я вкарал в червеното не си я прегрял, или поне не ти, щото може тоз дето я е карал преди теб да я е изтървал. Иначе загряла е защото си нямал достатъчно охладителна течност иначе без термостат няма как да загрее.
Много добре казано
Dpy написа:...Вари го, печи го, м43 си е пенсионерски матор с разход като за младежка цепачка
Много добре казано

- iliqn66
- Потребител
-
- Мнения: 25
- Регистриран на: 22.12.2010
- Пол: Мъж
- Кара: бмв е36 1,6
- Мечтае да кара: бмв 740
- Детайли за колата: Автомобил на годинки! Излиза нещо като заек изкочил от храста :)
Re: e36 316 m43 мисля че е преграта
И другото което забравих е да ви попитам е нормално ли е да бара 400 гр масло на 1500 километра!!! Имайте предвид че няма сериозни течове само една дребна гарнитурка ! И като последно дали ако я карам ощте 2 месеца ще издържи така гарнитурата на главата! Може ли да има сериозни поражения? Просто докато събера парички! Благодаря на всички!!! 

Re: e36 316 m43 мисля че е преграта
Не е никак нормално за 1500км 400гр, ако беше на 10к км по-може...
Имай предвид, че от зависи къде е сдухана гарнитурата или пукната главата, може да ти намалява маслото като го смесва с водата. Тва поне лесно ще го разбереш, като погледнеш в казанчето...или като извадиш щеката на маслото...Няма да има поражения, ако маслото не е пресечено и в норма, също и ако стрелката на Т не мърда по-нагоре от средата.
И събирай пари за м44/м42(като за малко пари и по-малко галимации около смяната), а недей набива в тоя китюк, просто не е оправдано...
Имай предвид, че от зависи къде е сдухана гарнитурата или пукната главата, може да ти намалява маслото като го смесва с водата. Тва поне лесно ще го разбереш, като погледнеш в казанчето...или като извадиш щеката на маслото...Няма да има поражения, ако маслото не е пресечено и в норма, също и ако стрелката на Т не мърда по-нагоре от средата.
И събирай пари за м44/м42(като за малко пари и по-малко галимации около смяната), а недей набива в тоя китюк, просто не е оправдано...
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: e36 316 m43 мисля че е преграта
iliqn66 написа:ония ден ми светна лампата на ABS и там незнам какво да правя,радиатора на климатика протече,сега и гарнитура ако иска и незнамНякои ако знае нештичко за ABS да пише !
Какво трябва да знаеме за АБС-а ?

Кажи какво те интересува , та да ти кажеме ...
Щом свети лампата гледаш - първо датчиците, после помпата и на края самия компютър на АБС-а.
Вариантите са да идеш на диагностика за да ти проверят АБС-а , но аз лично предпочитам варианта с ръчно мерене на датчиците и помпата , понеже са 100% гарантиран метод да диагностика .... Имах случай съвсем на скоро , меря датчиците - дават си съпротивление , генерират напрежение при завъртане на колелото , демек напълно изправни са ,помпата също я бях проверил и беше изправна , но като пусна компютърна диагностика , компа на АБС-а "рапортуваше" че е повреден заден десен датчик и помпа АБС .... В крайна сметка както и предполагах самия комп се беше скапал и си правеше квото му кеф ....
Стойността на съпротивлението на датчиците е около 1100 ом-а (преден ляв се мери на 5-ти и 26-ти пин на буксата на компа на АБС-а , преден десен е на 4-ти и 25-ти , заден ляв е на 3-ти и 24-ти пин , заден десен е на 2-ри и 23-ти пин ). На същите пинове се мери дали датчиците генерират напржение при завъртане на съответно колело (стойността на напреженията генерирани от датчиците е около 0.15волта).
Проверката на помпата става по следния начин - изкарва се релето на помпата на АБС-а и се свързват със мост 2-ри и 8-ми пин на гнездото на релето ... Помпата трябва да завърти и ясно да се чуе че върти .... Много е важно моста м/у 2-ри и 8-ми пин да не се задържа повече от 2 секунди в противен случай помпата може да изгори !!! Просто поставяш моста , чуваш дали помпата завърта и веднага го махаш ...
Има още някои неща , които може да се проверя (хидравлични модулатори , релета , BPP- суич, разните предпазители и напрежения ) , но не ми се пише вече ... В аутодата има всичко , там можеш да си погледнеш , въоражаваш се с мултицет и почваш да мериш .... Гарантирано по този начин можеш да си хванеш всички проблеми ...... Ако имаш конкретни въпроси пиши на ЛС.
Ама то според мен АБС-а ти е последна грижа като гледам гори ти доста масло , колата прегрява и т.н ..... Това масло , което казваш , че гори е много , за мен са ти заминали маслените сегменти ...
Щом е била без термостат , продавача си е знаел за проблема и нарочно го е махнала !
- Nukem
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3678
- Регистриран на: 28.03.2007
- Местоположение: Хасково
- Кара: e36 318is M44
- Мечтае да кара: камаро.
Re: e36 316 m43 мисля че е преграта
Методи добре ти го е обяснил за АБС-а, имай само предвид че датчиците са два вида с 2 и с 3 крачета, с 3 крачета са за по-новите години е36, моята 96-та се окза с 3, казвам ти го като идеш да купуваш/щото 99% ти е изгорял някой датчик/ да не се набуташ! Принципно тези датчици са си консуматив, аз досега съм сменил 2, един отпред и един отзад!
Германеца кадет бутне друг не може да бутне така!!!
- iliqn66
- Потребител
-
- Мнения: 25
- Регистриран на: 22.12.2010
- Пол: Мъж
- Кара: бмв е36 1,6
- Мечтае да кара: бмв 740
- Детайли за колата: Автомобил на годинки! Излиза нещо като заек изкочил от храста :)
Re: e36 316 m43 мисля че е преграта
ами почвам да деиствам момчета ! А относно м44/м42 колегата казва събирай пари за него ама:
Колега,нали се сещаш че и този мотор който го взема и той ще иска правене!Апък преди 2 седмици сложих газов инжекцион и ще иска прехвърляне и много други работи! Апък ако става вапрос за пари ще се похарчат много повече от колкото да е смени една гарнитура ! Имай предвид че с нов мотор трябва и управлението,контактен клуч и тн. Поздрави
Колега,нали се сещаш че и този мотор който го взема и той ще иска правене!Апък преди 2 седмици сложих газов инжекцион и ще иска прехвърляне и много други работи! Апък ако става вапрос за пари ще се похарчат много повече от колкото да е смени една гарнитура ! Имай предвид че с нов мотор трябва и управлението,контактен клуч и тн. Поздрави

Re: e36 316 m43 мисля че е преграта
Добре де, меши ли ти мотора МАСЛО с ВОДАТА? Провери това........ако има масълце в охладителната течност проблемът ти е гарнитура или глава!
- iliqn66
- Потребител
-
- Мнения: 25
- Регистриран на: 22.12.2010
- Пол: Мъж
- Кара: бмв е36 1,6
- Мечтае да кара: бмв 740
- Детайли за колата: Автомобил на годинки! Излиза нещо като заек изкочил от храста :)
Re: e36 316 m43 мисля че е преграта
не не го меши! Всичко по този въпрос е ок! Просто факта че когато я купих нямаше термостат ме доведе до това да мисля че главата е прегряла.Но аз 2-пъти сам и правил газов анализ ! На първия път всичко ОК ! На втория път отидох при друг майстор и с него да си сверя часовника!Когато ми направи анализ ,маистора ми каза че теста показва леко жълт цвят,което го води до мисълта че е прегрята!И аз незнам какво да правя 

18 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани