Проблем с турбо на м41-Решен !
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
8 мнения
• Страница 1 от 1
- iv4ooo89
-
-
- Мнения: 242
- Регистриран на: 3.08.2009
- Местоположение: софия
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 318 tds
- Мечтае да кара: 730D
- Детайли за колата: 318 пе4ка стига толкоз......
Проблем с турбо на м41-Решен !
Колеги начи закачих я на комп и показа турбото свръх налягане на турбината,след което майстора каза че не разтоварва самия клапан и че е надута прекалено много.Свалих турбото и беше блокирал клапана найстина.върнах го пак но като я запалих гледам че не отваря на ниски оборото а само на 4.200 и то мърда 2-3мм Мах. Нормално ли е или трябва да отваря на различни обороти различно.......и тоя клапан се сменя с нов ли само.
Последна промяна iv4ooo89 на 04 Май 2011, 13:40, променена общо 1 път

Моля, повече не използвай подписа си за реклама, ще получиш БАН!
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Проблем с турбо на м41
Ами уейстгейта определя максималното налягане, което турбината прави, следователно според мен е нормално да отваря чак при 4200рпм или колкото са там. А колко точно трябва да отваря вече идея си нямам, не съм се интересувал, а и опит нямам.
Re: Проблем с турбо на м41
Dirty M5 driveR написа:Ами уейстгейта определя максималното налягане, което турбината прави, следователно според мен е нормално да отваря чак при 4200рпм или колкото са там. А колко точно трябва да отваря вече идея си нямам, не съм се интересувал, а и опит нямам.
+1 . Точно обяснено. Тъй наречения още предпазен клапан се отваря в зависимост от надува коойто прави турбото ( има едно мъркучле откъм студената част което подава налягането направено от турбината ) и натиска мембрана на която се противопоставя тарирана пружина ( определяща кога да се предаде на налягането ) и така в един момент се натиска шпилката отваряща клапана малко или повече . Та колко е мръднала при еди колко си оборота си е довече от относително поради факта че на място и в движение с натоварване ( ускорение) изгорелите газове като количество при едни и същи обороти е различно и оттам и надува е различен . и само ми стана интерезно оттде го скиваш клапана да мърда 2-3мм или говориш за шпилката макар че в Е36 много трудно се наблщдава че е нагъсто в двигателния отсек.
- iv4ooo89
-
-
- Мнения: 242
- Регистриран на: 3.08.2009
- Местоположение: софия
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 318 tds
- Мечтае да кара: 730D
- Детайли за колата: 318 пе4ка стига толкоз......
Re: Проблем с турбо на м41
Ами става като махнеш кората под двг и през процепа на носача се вижда лостчето на клапана.....но мен това ми е проблема че е свръх надута и не разтоварва.....това излезе на диагностиката и от там компа спира аварийно да поддава нафта кам умната диуза и спира да варви....... според мен е блокирал клапана на 1 положение....понеже майстора е бивш състезател и е мн в час с тая работа и каза че е от турбината това спиране......и че клапана трява да отваря още при 2200 оборота и в др обороти различно да отваря.....а и 1.2б на 318 тдс е нечувано :Д

Моля, повече не използвай подписа си за реклама, ще получиш БАН!
Re: Проблем с турбо на м41
Колега аз си карах мойта тдс-ка ( 318ТДС комби ) на 1.7бара и тва за 1.2бара че е нечувано е глупост и няма как да ти изключи електрониката на това налягане. На мен ми забиваше така обаче по-горе споменах на колко иначе на 1.5бара кат го нагласих ( докато ми беше читав още бустконтролера ) си думкаше яко и нямах никакви проблеми нито със забиване нито с нищо . В интерес на истината съм с чип който си пуска повечко гориво ама не би трябвало никакси да имаш проблеми с такова налягане освен кат си без чип да умалява малко ама не и да минава в авариен режим. Тва диагностиката в движение ли ти правиха или на място някой се направи на разбирач и даде диагнозата. Сложи си манометър и си следи налягането на турбината реално и ще разбереш без никаква диагностика какъв и къде ти е проблема. На стоков двигател ан 2200об. няма как да дигнеш 1.2бара повярвай ми , аз с чипа едва ги захапвам на 2300 макар че съм чел тук във форума и хипер развъртания от рода на 1100об. и дърпааката била налице ( на мен ми се не верва ама кой знае). На 1.8ТДС-а макс. буст му е 1.05бара тъй че 1.2 няма как да му е много пък и това го знае всяко хлапе електрониката изключва на 1.5бара тъй че нещо не е както трябва с данните или надува повече или забиването е от друго. И кат забие забелязал ли си кво прави разходомера ( погледни го ) и след забиването като задържиш педала на газта до дупка трябва сле 1-2секунди да поеме пак и така пак да забие и пак да поеме и те така. Иначе и друго не ми стана ясно как така като е запецнал в затворено положение клапана ти си го "върнал пак " какво искаш да кажеш. И пробва ли няколко пъти с ръката да буташ шпилката и така да отваряш клапана да прецениш как е натягането и въобще не задържа ли нещо , като усет на ръката.
- iv4ooo89
-
-
- Мнения: 242
- Регистриран на: 3.08.2009
- Местоположение: софия
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 318 tds
- Мечтае да кара: 730D
- Детайли за колата: 318 пе4ка стига толкоз......
Re: Проблем с турбо на м41
А колко пари струва тоя клапан....и дали става и от 2.5 тдс?

Моля, повече не използвай подписа си за реклама, ще получиш БАН!
- SHTILL
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 273
- Регистриран на: 12.10.2010
- Пол: Мъж
- Кара: турбо дизел
- Мечтае да кара: би-турбо дизел
Re: Проблем с турбо на м41
iv4ooo89 написа:А колко пари струва тоя клапан....и дали става и от 2.5 тдс?
Колега, аз имам старо турбо с работещ клапан от 318тдс. Ако искаш ме намери в скайп tam_tara_ram


- iv4ooo89
-
-
- Мнения: 242
- Регистриран на: 3.08.2009
- Местоположение: софия
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 318 tds
- Мечтае да кара: 730D
- Детайли за колата: 318 пе4ка стига толкоз......
Re: Проблем с турбо на м41-Решен !
Оказа се блокирал клапан на турбото с доста усилия сичко е разджижено и работи перфектно
моля ключ .


Моля, повече не използвай подписа си за реклама, ще получиш БАН!
8 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани