Пране на спортен филтър
Модератор: Технически модератори
17 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- kriso85
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4093
- Регистриран на: 28.11.2006
- Местоположение: София/Сандански
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E90 330d; BMW F25 30d
- Мечтае да кара: BMW M
Пране на спортен филтър
Вече 10к км. карам със панелен спортен филтър JR.
Чудя се кога е най-подходящия момент за изпирането му. Не намерих подобна тема в нашия форум и затова реших че ще е полезно да си имаме. В тунинг-раздела има такава тема, но там е описано обслужването с WD40 и Меглио, а аз мисля да ползвам оригиналния JR кит.
Срещам най-различни мнения - от такива че трябва да се пере на 5к км. , до такива за около 50к км....
В официалния сайт на JR няма такова инфо, но за K&N дават сервизен интервал от 10 до 50 000 км.
Нашите пътища не са от най-чистите и сигурно попадаме в долната граница.
Вие на какъв интервал си чистите спортните филтри и някакви тънкости при прането и омасляването?
Примерно знам че изплакването трябва да е от чистата към мръсната страна , но омасляването от коя трябва да е ?
Какво е оптималното количество масло, за да не стават поразии на дебитомера
Чудя се кога е най-подходящия момент за изпирането му. Не намерих подобна тема в нашия форум и затова реших че ще е полезно да си имаме. В тунинг-раздела има такава тема, но там е описано обслужването с WD40 и Меглио, а аз мисля да ползвам оригиналния JR кит.
Срещам най-различни мнения - от такива че трябва да се пере на 5к км. , до такива за около 50к км....
В официалния сайт на JR няма такова инфо, но за K&N дават сервизен интервал от 10 до 50 000 км.
Нашите пътища не са от най-чистите и сигурно попадаме в долната граница.
Вие на какъв интервал си чистите спортните филтри и някакви тънкости при прането и омасляването?
Примерно знам че изплакването трябва да е от чистата към мръсната страна , но омасляването от коя трябва да е ?
Какво е оптималното количество масло, за да не стават поразии на дебитомера
"Try not. Do or do not. There is no try" Yoda

- Alexch
- ентусиаст
-
- Мнения: 1212
- Регистриран на: 26.07.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: ше E39, сега Нисан 370z с 4 врати
- Мечтае да кара: Z8
Re: Пране на спортен филтър
Ей тук малко съм писал и по твоя въпрос покрай спора за маслото
viewtopic.php?f=7&t=198941&start=45

bai_ILIA написа:стига сте се депресирали с ремонти, наслаждавайте се на колите си и радостта от шофирането понеже те ще се развалят със сигурност
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Пране на спортен филтър
Аз го пера на 5-6 000, не е добре да се прекаляв с прането, но ако стане много мръсен пък се задръства.
Маслото се пръска по-рехаво, не трябва да е много омазан. Ако си обърнал внимание фабрично как е намаслен.
Маслото се пръска по-рехаво, не трябва да е много омазан. Ако си обърнал внимание фабрично как е намаслен.
- kriso85
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4093
- Регистриран на: 28.11.2006
- Местоположение: София/Сандански
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E90 330d; BMW F25 30d
- Мечтае да кара: BMW M
Re: Пране на спортен филтър
A от коя страна се омаслява.
"Мръсната" или "чистата" страна или и от двете?
"Мръсната" или "чистата" страна или и от двете?
"Try not. Do or do not. There is no try" Yoda

- Dimitroff
- Фен на тройките
-
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Re: Пране на спортен филтър
Пера на 10 000 - 15 000км.
По следния начин:
Ето ти още инфо:
http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewt ... 5&t=249896
Пръска се с почистващия препарат и омаслителя само от външната страна!
Ако предозираш твърде много с омаслителя - има вариант да позацапаш дебитомера.
По следния начин:
Dimitroff написа:Повтори два пъти следната процедура:
1. Напръскваш филтъра с първият компонент - този за почистването - ОБИЛНО!
2. Чакаш 20-30 минути.
3. Пак пръскаш ОБИЛНО!
4. Чакаш 15-20 минути.
5. Поставяш филтъра във вана или голям продълговат леген.
6. Чакаш 4-5 минутки.
7. Започваш да го движиш напред - назад под вода.
8. Вадиш го и пак пръскаш с почистващият препарат.
9. Повтаряш стъпки 4, 5, 6 и 7.
10. Вкарваш служалката на душа във вътрешността и пускаш лееееко топла вода - много е важно струята да пръска от вътре - навън!!
Става като нов !!
Оставяш го да съхне.
Никакви печки, духалки, климатици и т.н. - просто да си изсъхне!
Пръскаш с омаслителя.
Оставяш го легнал на отворената страна за 20-30 мин.
Пак пръскаш с омаслителя.
Оставяш го легнал на затворената страна.
Ако има твърде много омаслител - лекичко забърсваш с хавлиена кърпа.
Ето ти още инфо:
http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewt ... 5&t=249896
Пръска се с почистващия препарат и омаслителя само от външната страна!
Ако предозираш твърде много с омаслителя - има вариант да позацапаш дебитомера.
- kriso85
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4093
- Регистриран на: 28.11.2006
- Местоположение: София/Сандански
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E90 330d; BMW F25 30d
- Мечтае да кара: BMW M
Re: Пране на спортен филтър
Мерси за инфото Ванка
Тази тема съм я пропуснал.
Само не разбрах коя е външната страна на фитъра, щото на бензинките е малко по-различен от на дизелите.
Мръсната или чистата страна се пръска с маслото ?

Тази тема съм я пропуснал.
Само не разбрах коя е външната страна на фитъра, щото на бензинките е малко по-различен от на дизелите.
Мръсната или чистата страна се пръска с маслото ?
"Try not. Do or do not. There is no try" Yoda

- Dimitroff
- Фен на тройките
-
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Re: Пране на спортен филтър
Помислих, че си сложил конусен - затова
Чистиш и смазваш само и единствено мръсната страна

Чистиш и смазваш само и единствено мръсната страна

- kronos
- ентусиаст
-
- Мнения: 899
- Регистриран на: 30.11.2006
- Местоположение: с. Варна
- Пол: Мъж
- Кара: MB w212 AMG
- Мечтае да кара: по пътища без дупки
Re: Пране на спортен филтър
Хората са написали че е препоръчително да се пере на 40000 мили, може би има защо. Айде тука в наща свинщина да е на половина, но на 5-6к км?? Моя вече е на 40к и почти няма следи от замърсяване.
- stoichoandreev
- Потребител
-
- Мнения: 19
- Регистриран на: 15.12.2010
- Местоположение: софия
- Пол: Мъж
- Кара: MINI
Re: Пране на спортен филтър
За България тези 40000 км могат да станат на половина а дори и по малко. Така, че както е писал колегата Димитров 10 000-15 000 км е добре, а и процедурата е описана много точно така, че ползвайте неговия пост 

- nikolay_pz
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 166
- Регистриран на: 17.10.2009
- Пол: Мъж
Re: Пране на спортен филтър
същата ли е и процедурата за конусен?
- Dimitroff
- Фен на тройките
-
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Re: Пране на спортен филтър
не6то напоследък по4ва да ме дразни и май 6е го фърлям и на ножо със оригиналния
“All the power in the world won't make you fast at the Ring.“
Re: Пране на спортен филтър
k&n само с техния комплект ли се чисти
имам познат имат симота или нещо друго беше
можем ли да вземем един кит и да го ползваме за различните филтри ?
имам познат имат симота или нещо друго беше
можем ли да вземем един кит и да го ползваме за различните филтри ?
- Alexch
- ентусиаст
-
- Мнения: 1212
- Регистриран на: 26.07.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: ше E39, сега Нисан 370z с 4 врати
- Мечтае да кара: Z8
Re: Пране на спортен филтър
Във твоята тема съм ти писал, че може. Ако не вярваш на един отговор, да беше пуснал анкета 

bai_ILIA написа:стига сте се депресирали с ремонти, наслаждавайте се на колите си и радостта от шофирането понеже те ще се развалят със сигурност
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Пране на спортен филтър
kronos написа:Хората са написали че е препоръчително да се пере на 40000 мили, може би има защо. Айде тука в наща свинщина да е на половина, но на 5-6к км?? Моя вече е на 40к и почти няма следи от замърсяване.
При положение, че в Европа ходя цяла седмица с бели обувки и са като току-що изпрани, а тук за едно обуване стават на лайно кво да говорим. На 2000 мога да си покажа филтъра на какво мяза и колко кал има по него. Прахта се лепи по него, като е влажно времето се овлажнява и като засъхне става на кора от кал. Става въпрос за конус. Панелния вече над 10к не съм го прал.
17 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Назад към Сервизно обслужване на БМВ
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани