Въпрос за спортно окачване
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
33 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- da6ip
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: Въпрос за спортно окачване
Cinder написа:Много ми е интересно колко от тея дето пишат колко било гадно спортното окачване и 19ките, са го махнали и са слези на 16ки примерно
аз зимата карам на 16-ки, визията е потресаваща но въобще не ме интересува.
иначе съм се заел да модифицирам окачването ("спортна настройка"). целта е да карам с 19-ки и гуми размер директно от 6-ца, не-РФТ, височината и спортното поведение да са като на М-пакета, а комфорта да е възможно най-близо до серийното окачване. дотук смених амортисьори и стабилизатори и ефекта е сериозен, като сменя и пружините и намеря джантите които търся, резултатът ще е налице.
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
- _Maranello_
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 179
- Регистриран на: 15.02.2011
- Пол: Мъж
- Кара: F11 530xd / Ex. e61 535d
Re: Въпрос за спортно окачване
Да ви кажа честно аз съм със спортно окачване, отново сложих рънфлат гуми 18-ки и въобще не ми дреме, че вози по-твърдо, защото е като залепена за пътя. Винаги избирам маршрута си като по този начин пазя колата, комфорта и финансите си. Свикнал съм на спортно окачване от предишния ми автомобил също комби, така че нямам скорошна база за сравнение със стандартно окачване. Когато се возя в друг автомобил обаче, усещам разлика в лашкането от което пък ми става лошо, особено по завои.
Здраве, безаварийно и безпроблемно!
- asasin18
- ентусиаст
-
- Мнения: 1062
- Регистриран на: 28.06.2007
- Местоположение: София (големото село)
- Пол: Мъж
- Кара: е70 sd
Re: Въпрос за спортно окачване
аз също съм със спортно окачване и 19 на 30 отзад и на 35 отпред, да наистина вози по твърдо, разликата във стабилността е несравнима.Това си е въпрос на вкус и на начин на каране и какво иска човек от колата 

Re: Въпрос за спортно окачване
_Maranello_ написа:...аз съм със спортно окачване, отново сложих рънфлат гуми 18-ки и въобще не ми дреме, че вози по-твърдо, защото е като залепена за пътя...
asasin18 написа:аз също съм със спортно окачване и 19 на 30 отзад и на 35 отпред, да наистина вози по твърдо, разликата във стабилността е несравнима.
ако е равен и гладък асфалтът е така, но ако е неравен, твърдото окачване прави колата по-нестабилна, защото се "отлепя" от пътя и губи сцепление (особено в завой). да не говорим за липсата на какъвто и да било комфорт.
според мен трябва да има адаптивно окачване, с възможност да се избира "твърдостта" съобразно настилката, както е при BMW мотоциклетите - много полезна и приятна екстра - казвам го от личен опит

- asasin18
- ентусиаст
-
- Мнения: 1062
- Регистриран на: 28.06.2007
- Местоположение: София (големото село)
- Пол: Мъж
- Кара: е70 sd
Re: Въпрос за спортно окачване
Ами ще ти го кажа така, завоите от пазарджик до софия ги минавам често, не е като да няма неравности или да ми се налага да намалявам особено
(все пак при мене спортното окачване е в комбинация с динамик драйв)
А иначе си напълно прав че е доста по добре на гладки участъци, но все пак да не забравяме и факта че България е на 135 от 139 по качество на "пътищата".

А иначе си напълно прав че е доста по добре на гладки участъци, но все пак да не забравяме и факта че България е на 135 от 139 по качество на "пътищата".
- da6ip
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: Въпрос за спортно окачване
Между Пазарджик и София е магистрала ако не се лъжа? Там твърдо окчване е от полза, също и по новите гладки междуградски пътища.
Но примерно по истински неравни междуградски пътища, и особено тесни завои, твърдото окачване е минус - един специалист беше дал пример че по една конкретна отсечка е постигал по добро време със Ксантия отколкото с Е46 М3. М-ката скача от бабуна на бабуна и губи сцепление. На моята кола откакто сложих други амортисьори (де факто по-меки) и стабилизатори (държащи външните пружини в работен режим), приплъзването по неравности намаля драстично. Просто защото окачването следва релефа на пътя.
Но всеки избира сам какво го кефи най-много.
Но примерно по истински неравни междуградски пътища, и особено тесни завои, твърдото окачване е минус - един специалист беше дал пример че по една конкретна отсечка е постигал по добро време със Ксантия отколкото с Е46 М3. М-ката скача от бабуна на бабуна и губи сцепление. На моята кола откакто сложих други амортисьори (де факто по-меки) и стабилизатори (държащи външните пружини в работен режим), приплъзването по неравности намаля драстично. Просто защото окачването следва релефа на пътя.
Но всеки избира сам какво го кефи най-много.
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
- asasin18
- ентусиаст
-
- Мнения: 1062
- Регистриран на: 28.06.2007
- Местоположение: София (големото село)
- Пол: Мъж
- Кара: е70 sd
Re: Въпрос за спортно окачване
Не знам дали живееш в Бг или по скоро минавал ли скоро отсечката, да магистрала е, но е доста далеч от гладка и има доста бабуни, за то и я дадох за пример.
Иначе сте прави за това че скача на по сериозни неравности.
Иначе сте прави за това че скача на по сериозни неравности.
Re: Въпрос за спортно окачване
asasin18 написа:...България е на 135 от 139 по качество на "пътищата".
къде я има тая класация? любопитно ми е да я видя.
- da6ip
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: Въпрос за спортно окачване
asasin18 написа:Не знам дали живееш в Бг или по скоро минавал ли скоро отсечката, да магистрала е, но е доста далеч от гладка и има доста бабуни, за то и я дадох за пример.
Иначе сте прави за това че скача на по сериозни неравности.
знам я добре, наистина не е гладка, но все пак е магистрала.
Ще дам конкретен пример какво имам предвид: по бул. А. Малинов посока бул. Брюксел, и като минеш под Цариградско се качваш надясно по детелината за да се включиш в Цариградско посока Плиска. Е това изкачване по детелината е супер яко да го взимаш с газ и да гледаш колите зад теб как изостават

Или примерно към Белоградчик (т.е. крепостта), последните 10 км. от селския път. Толкова е неравен че в някои завои направо въртях волана във въздуха - никакво сцепление (освен ако не караш с 10 км/ч). Та в такива ситуации осъзнаваш че окачването просто не може да се справи, защото е конципирано за други условия.
Или още по-интересно, по мостовете на Тракия или Хемус, когато колата минава през снажданията на асфалта в началото и края на моста - с висока скорост подскача и приплъзва навън. Това също може да се елиминира до голяма степен с по-меко окачване.
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
- asasin18
- ентусиаст
-
- Мнения: 1062
- Регистриран на: 28.06.2007
- Местоположение: София (големото село)
- Пол: Мъж
- Кара: е70 sd
Re: Въпрос за спортно окачване
за белоградчик не знам, на мостовете не е чак толкова зле колкото го описваш поне при мен, но определено го има това приплъзване, както и на хемус, преди втория мост (посока излизане от софия, този който е след ел пелин), а иначе на ал малинов, там чесно казано никога не съм я настъпвал особено предвид на огромните бабуни
А бе какво да ви кажа хората са го написали => http://www.automedia.bg/news/article_12808.html

А бе какво да ви кажа хората са го написали => http://www.automedia.bg/news/article_12808.html
135-ти сме по качество на пътищата
Изпреварват ни страни като Бангладеш, Танзания, Никарагуа, Камерун и Уганда.
България заема 135-то място в касацията за качество на пътищата, в която присъстват общо 139 страни, сочат данните от последния доклад на Световния икономически форум, цитирани от министър Трайчо Трайков.
Румъния има аналогичен резултат, като след нас в класацията са наредени само четири държави - Украйна, Босна и Херцеговина, Монголия и Молдова.
Сред страните членки на ЕС, с подобен резултат е Полша, която заема 131 място.
Изпреварват ни страни като Бангладеш, Танзания, Никарагуа, Камерун, Уганда и др.
Най-качествени пътища имат в Сингапур, следвани от Франция, Швейцария, Хонконг и Германия, сочат данните от класацията.
Информацията за качеството на пътищата, съвпада с поставянето на пътни знаци от ново поколение на места с висока концентрация на катастрофи в България.
Пътната сигнализация отговаря на последните европейски изисквания и ще бъде поставена преди началото на лятото, на магистралите Хемус и Тракия, както и други определени от МВР места.
Re: Въпрос за спортно окачване
това с пътищата ме втрещи...
все си мислех, че сме зле... ама чак пък толкова?!
за полша съм малко изненадан. доста по-добре са от нас.
а иначе преди малко се прибирах с мотора от варна през търново и хемус... наистина е ужас!
в колата по-не се усеща, но с мотора е истинско сафари на места

все си мислех, че сме зле... ама чак пък толкова?!
за полша съм малко изненадан. доста по-добре са от нас.
а иначе преди малко се прибирах с мотора от варна през търново и хемус... наистина е ужас!
в колата по-не се усеща, но с мотора е истинско сафари на места

- Cinder
- ентусиаст
-
- Мнения: 1409
- Регистриран на: 8.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F90 M5C
Re: Въпрос за спортно окачване
Мани ти да не се усеща с колата
Хемус е някаква пародия на магистрала, в Неделя ходих до Велико Търново и за пореден път се отвратих от "магистралата"
По мостовете има ограничения 70 км/ч, познайте защо
На една от фугите стърчеше нещо, към 10тина см височина, в средната лента, ама точно по средата. Не ми се мисли какво се случва ако го уцели някой. Там винаги съм така 





- da6ip
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: Въпрос за спортно окачване
Cinder написа:Мани ти да не се усеща с колатаХемус е някаква пародия на магистрала, в Неделя ходих до Велико Търново и за пореден път се отвратих от "магистралата"
По мостовете има ограничения 70 км/ч, познайте защо
На една от фугите стърчеше нещо, към 10тина см височина, в средната лента, ама точно по средата. Не ми се мисли какво се случва ако го уцели някой. Там винаги съм така
това според мен е някакво гумено уплътнение от фугата, и на мен ми привлече интереса и го загледах отблизо



Space, pace and grace. www.more-to-come.com
- asasin18
- ентусиаст
-
- Мнения: 1062
- Регистриран на: 28.06.2007
- Местоположение: София (големото село)
- Пол: Мъж
- Кара: е70 sd
Re: Въпрос за спортно окачване
говорейки за Хемус, в платното посока Варна на около 50тина км преди самия град, точно между лява и средна лента има 1 доста хубава дупчица, широчка около 40-50 см не е и особено плитка, а бе просто да ти е кеф да си караш по приятните ни магистралки
Re: Въпрос за спортно окачване
da6ip написа:Cinder написа:Мани ти да не се усеща с колатаХемус е някаква пародия на магистрала, в Неделя ходих до Велико Търново и за пореден път се отвратих от "магистралата"
По мостовете има ограничения 70 км/ч, познайте защо
На една от фугите стърчеше нещо, към 10тина см височина, в средната лента, ама точно по средата. Не ми се мисли какво се случва ако го уцели някой. Там винаги съм така
това според мен е някакво гумено уплътнение от фугата, и на мен ми привлече интереса и го загледах отблизо![]()
![]()
гума е, да.
а иначе пародията е пълна: дупки, дупчици, напукан асфалт, и лобимите ми бабуни (нагънат нагоре асфалт), които напоследък ги режат

ааа и забравих да ви споделя... снощи като се прибирах преди микре застигнах една бавно движеща се патрулка на аварийни, а пред нея втория полицай водеше на въже един кон, който явно се е разхождал свободно по пътя преди това...



всъщност не е смешно, щото си представям ако го ударя какво ще се случи...

33 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани