Дилема за подмяна на говорители?
Модератор: Icco
24 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- MaxMeyer
- ентусиаст
-
- Мнения: 931
- Регистриран на: 19.04.2010
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: Bayerische Motoren Werke
- Мечтае да кара: безплатно!
Re: Дилема за подмяна на говорители?
Cd Alpine cde111rm без усилвател.Това малкото усилвателче само питах за него какво мислите защото е много практично(но не мисля да взимам защото не си заслужава парите).Имам намерение сега да купя транзисторен усилвател Magnat Classic 360 rapbull.Ще го вържа към Нокиите пък по нататък като събера пари ще взема 4 хубави говорителя или само предна линия и бас каса.В първия вариант ще е нормално вързан на 4 канала в втория 2 канала за предна линия и другите два бридж за касата...Дайте мнение за Магната http://amp-performance.de/733-Magnat-Cl ... pbull.html принципно го дават 4х80вата рмс при 14 волта но в този сайт вероятно е мерен на 12 волта захранване.И какво мислите за мястото под задната седалка на Е34 дали ще му е топло там лятото или по скоро ще му е по-добре защото няма пряка светлина? 


Re: Дилема за подмяна на говорители?
Добре е сам да чуеш избрания усилвател, преди да го купиш. А най-добре е ако можеш да го чуеш в твойта кола, за да знаеш резултата преди да си дадеш парите. Имай предвид, че повечето автоусилватели разчитат на оребрения си корпус за охлаждане. Колкото по-затворен е усилвателя, толкова по-голяма е вероятността от прегряване. Монтира се така, че оребрената част на корпуса да "вижда" възможно най-много въздух.
- Icco
- Музикално деформиран
-
- Мнения: 2722
- Регистриран на: 17.11.2005
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: 330ci
Re: Дилема за подмяна на говорители?
Ако ще държиш усилвател там, направо си е задължително да е с активно охлаждане!!
- The_Ancient
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 521
- Регистриран на: 16.11.2005
- Местоположение: Cal
- Пол: Мъж
Re: Дилема за подмяна на говорители?
Събери някой лев, вземи си отделни среден бас и високи, един четириканален усилвател с хай-пас, един моноблок с лоу пас ако нямаш от плеъра и няква 12-ка бас с рефлекс. Като пробваш говорителите се заслушай в средите, там най-добре ще доловиш ако са калпави и в бъдеще най-много ще те дразни. Прекарай си хубави кабели, сложи си кондензатор (може и без дисплей), сметни си кутията да нямаш големи групови закъснения, настрой си стъпалата на 80% и според мене ако не си взел некви китайски боклуци ще си доволен.
Да имаш претенции за аудиофилски звук в колата е несериозно в случай че не вкараш некви сериозни пари, което според мене е безсмислено. Това е лично мнение нямам нищо против колегите вкарали хиляди левове, те са си техни.
Да имаш претенции за аудиофилски звук в колата е несериозно в случай че не вкараш некви сериозни пари, което според мене е безсмислено. Това е лично мнение нямам нищо против колегите вкарали хиляди левове, те са си техни.
- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Дилема за подмяна на говорители?
Braikov написа:Някои казват "говорителите кривят". Други казват "усилвателя криви". А кое криви всъщност?
Колега, говорителите възпроизвеждат сигнала от усилватела. Всеки усилвател има коефициент на нелинейни изктивевания (THD). При качествените усилватели този коефициент е от порядъка на 0,005 - 0,008%. това не се чува с просто ухо. При повечето конвенционално кар аудио този коефициент е от порядъка на 0,1%, а това вече се чува и е дразнещо. Тогава повечето колеги казват, че говорителите кривят. Правилно е да се каже, че усилватела изкривява звука. Има и един друг момент при използването на усилватели в автомобила. Нормалния входен сигнал за един краен усилвател е 0,775V, това е сигнала, който се взема от изхода на предусилватела на всеки плеар. Ако на входа на усилватела се подаде по-силен входен сигнал от горепосочения, който е приет като стандартен, тогава е нормално да се получат нелинейни изкривявания, които на изхода на усилватела звучат ужасно.
Отговора на въпроса е Усилвателите изкривяват звука, а го чуваме от говорителите.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
Re: Дилема за подмяна на говорители?
Аз нарочно поставих въпроса по този начин, за да може всеки самостоятелно разсъждаващ, дори и да не разбира от аудио, да се сети. Май не ми се получи...
За мое огромно съжаление, както и на всички стремящи се към истински звук, горното твърдение е вярно в много, ама много малка степен. Няма съмнение, че идеята на говорителите е такава, но какво получаваме на практика? Амплитудни неравномерности, честотни неравномерности, неравномерности, породени от механичните преходни процеси на трептящата система, загуби под формата на разсеяна топлина от звуковата бобина и още много други. Прибави една кутия към говорителя и вече слушаме купчина резонанси, групови закъснения на противофазните вълни (при басрефлекс и други отворени конструкции) и т.н. На фона на всички тези изкривявания, THD на усилвателя са почти нищожни. Голям проблем често е споменатото несъобразено високо входно ниво на усилвателя.
И така. Ние не слушаме усилватели. Не слушаме и говорители. Слушаме синергичния резултат от работата на системата "усилвател + говорители" (ако трябва да съм точен е необходимо да прибавя към системата захранването на усилвателя, източника и неговото захранване, всички кабели, озвучителните тела, средата в която се разпространява звука и слушателя и неговото моментно настроение). Криви не усилвателя и не говорителя, а комбинацията от двете. В някои комбинации изкривяванията са силно дразнещи, но в други - не чак толкова. Практическия съвет тук е: изборът на говорители трябва да се прави на слух, използвайки усилвателя, с който ще се комбинират, по възможност в същите условия, в които ще се слушат. Избора на усилвател - аналогично. Естествено, можем да си помогнем в избора като използваме дадените технически характеристики на усилвателя или говорителите, но те в никой случай не са определящи качеството на крайния резултат.

stony1 написа:Колега, говорителите възпроизвеждат сигнала от усилватела.
За мое огромно съжаление, както и на всички стремящи се към истински звук, горното твърдение е вярно в много, ама много малка степен. Няма съмнение, че идеята на говорителите е такава, но какво получаваме на практика? Амплитудни неравномерности, честотни неравномерности, неравномерности, породени от механичните преходни процеси на трептящата система, загуби под формата на разсеяна топлина от звуковата бобина и още много други. Прибави една кутия към говорителя и вече слушаме купчина резонанси, групови закъснения на противофазните вълни (при басрефлекс и други отворени конструкции) и т.н. На фона на всички тези изкривявания, THD на усилвателя са почти нищожни. Голям проблем често е споменатото несъобразено високо входно ниво на усилвателя.
И така. Ние не слушаме усилватели. Не слушаме и говорители. Слушаме синергичния резултат от работата на системата "усилвател + говорители" (ако трябва да съм точен е необходимо да прибавя към системата захранването на усилвателя, източника и неговото захранване, всички кабели, озвучителните тела, средата в която се разпространява звука и слушателя и неговото моментно настроение). Криви не усилвателя и не говорителя, а комбинацията от двете. В някои комбинации изкривяванията са силно дразнещи, но в други - не чак толкова. Практическия съвет тук е: изборът на говорители трябва да се прави на слух, използвайки усилвателя, с който ще се комбинират, по възможност в същите условия, в които ще се слушат. Избора на усилвател - аналогично. Естествено, можем да си помогнем в избора като използваме дадените технически характеристики на усилвателя или говорителите, но те в никой случай не са определящи качеството на крайния резултат.
Re: Дилема за подмяна на говорители?
MaxMeyer написа::help:
аз си подмених мойте с PIONEER и съм адски доволен
The pain you feel today will be the strenght you feel tomorrow!!
- sean-john
- ентусиаст
-
- Мнения: 950
- Регистриран на: 5.08.2007
- Местоположение: Габрово/Атина
- Пол: Мъж
- Кара: ше е36,е39, сега и аз незнам
- Мечтае да кара: М5
Re: Дилема за подмяна на говорители?
stony1 написа:Braikov написа:Някои казват "говорителите кривят". Други казват "усилвателя криви". А кое криви всъщност?
Има и един друг момент при използването на усилватели в автомобила. Нормалния входен сигнал за един краен усилвател е 0,775V, това е сигнала, който се взема от изхода на предусилватела на всеки плеар. Ако на входа на усилватела се подаде по-силен входен сигнал от горепосочения, който е приет като стандартен, тогава е нормално да се получат нелинейни изкривявания, които на изхода на усилватела звучат ужасно.
А тогава колега защо всеки казва,че когато говорим за по-сериозен звук е по-добре да имаш плеър с високо волтови изходи ? или аз нещо не съм разбрал пак

- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Дилема за подмяна на говорители?
Отговора е прост. Колкото по-високо входно ниво, толкова по-високо изходно. Но тогава е важно сигнала да няма изкривявания, защото като се усили и ще се получат още по-големи. Иначе стандарта си е стандарт.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
24 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани