Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2149
Регистриран на: 18.09.2008
Пол: Мъж

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

Мнение от uCnaHeTcA » 24 Апр 2011, 21:45

Zagy, не съм фен на компресорите :confused: Иначе видях темата на колегата с м52б20 с компресор, но просто съм фен на Мурбинирането, а не на компресирането... Та за т'ва :dunno:

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

Мнение от Zagy » 25 Апр 2011, 16:50

Компресорите имат много преимущества пред турбините при по-ниски налягания... основното е, че могат да се карат без кулер при по-слабо надуване (0.5 - 0.6 бара) - турбото много загрява сгъстявания въздух, защото има директен топлинен трансфер през оста на турбото до студения охлюв. Кулера и турбопътищата са другото преимущество - налага се много по-малко тръби и преправяния в коша. Ако аз се чудя за турбо или компресор при 0.5 бара със стокова карантия хич няма да му мисля за турбина. Естествено ако боднеш кулер на това налягане ще е по-добре :mrgreen: , но липсата му няма да е трагична.

А и имаш кофи с тяга още от ниските обороти - колата става като дизел :bchug:
Si non confectus, non reficiat.

///Мтусиаст
Аватар
Мнения: 1087
Регистриран на: 16.04.2010
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: ///М3 и още нещо

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

Мнение от rve » 25 Апр 2011, 18:04

М52 както и М54 са с алуминиеви блокове. Един тунинг с принудително пълнене ще му види сметката за нула време. Чугунен блок си трябва.

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

Мнение от Zagy » 12 Май 2011, 16:52

Едно допълнение към темата, което мисля ще заинтересува някои колеги :mrgreen:

М52Б30 :twisted: :twisted: :twisted:

http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... ostcount=7

А ето и идеята накратко: ползва се блока от М52Б25 (може и М52Б28) - сменят се коляновия вал, буталата и биелите с такива от М54Б30 (предполагам могат да се намерят от някоя тотализирана Б30-ка), буталото си остава 84мм диаметър, но хода му вече е 89.6мм, което прави 2979цц - демек точно толкова, колкото е М54Б30. Сменя се компа с такъв от С50Б30 (нямам идея дали М50/М52 компа може да се ремапне/чипне, за да оправи горивните таблици).
Si non confectus, non reficiat.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2149
Регистриран на: 18.09.2008
Пол: Мъж

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

Мнение от uCnaHeTcA » 12 Май 2011, 17:58

Чакай сега... Този го гледам, че го е правил на м50ту ... Сиреч на е36... И май м50б25ту, че те там 20ските ги имат за малолитражки или по-скоро изобщо ги нямат...
Въпроса е, ще стане ли това на м52б20ту в е46 :mhihi: Че иначе е безполезно в нашия подфорум :|

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

Мнение от Zagy » 12 Май 2011, 18:20

Ако буталата са ти 84мм трябва да се получи...

ЕДИТ: греда - на 20ките буталото е 80мм... не става...

А иначе за полезността - може някой смел експериментатор да реши да го прави.. особенно ако му изпадне кола-донор... :mhihi:
Si non confectus, non reficiat.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 61
Регистриран на: 13.12.2010
Кара: e46 330d 204hp

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

Мнение от genesis21 » 21 Май 2011, 0:48

Да ви попитам-как мога да увелича мощостта на 330д 204кс автоматик.

Фен на тройките
Аватар
Мнения: 6397
Регистриран на: 21.02.2007
Местоположение: СА,Х
Пол: Мъж
Кара: Колите да палят и работят!
Мечтае да кара: ;)
Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

Мнение от Dimitroff » 21 Май 2011, 8:01

Повече въздух - качествен спортен филтър.
Улеснено извеждане на изгорелите газове - катализаторите аут.
Ремап.
Скъсяване на вакуум пътищата. (махаш резервоара за вакуум)

Провери си най-напред да нямаш спукан колектор, че...е доста често явление при 3.0д 204к.с. :idea:

Потребител
Аватар
Мнения: 39
Регистриран на: 19.05.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 2006 Z4 3.0si Coupe

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

Мнение от Arxangel » 22 Май 2011, 11:09

Dimitroff написа:Повече въздух - качествен спортен филтър.
Улеснено извеждане на изгорелите газове - катализаторите аут.
Ремап.
Скъсяване на вакуум пътищата. (махаш резервоара за вакуум)

Провери си най-напред да нямаш спукан колектор, че...е доста често явление при 3.0д 204к.с. :idea:


Най-лесното си остава ремап-а. Чиста работа. :)
Изображение

Фен на тройките
Аватар
Мнения: 6397
Регистриран на: 21.02.2007
Местоположение: СА,Х
Пол: Мъж
Кара: Колите да палят и работят!
Мечтае да кара: ;)
Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

Мнение от Dimitroff » 22 Май 2011, 14:05

Безспорно!
Но ремапа е основоното - всичко останало е допълнение (препоръчително!) към него 8)

Потребител
Аватар
Мнения: 39
Регистриран на: 19.05.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 2006 Z4 3.0si Coupe

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

Мнение от Arxangel » 22 Май 2011, 14:34

Dimitroff написа:Безспорно!
Но ремапа е основоното - всичко останало е допълнение (препоръчително!) към него 8)


В интерес на истината, моето лично мнение е, че ако си решил да работиш по двигателя, първо трябва да направиш хард тунинга и да оставиш стоковия софт да се адаптира. Чак накрая да сложиш къстъм ремап взимайки в предвид всички модификации, тогава приноса на ремап-а ще е най-голям. А и той като цяло ще двигне индивидуалния принос на всички компоненти по отделно и заедно.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 61
Регистриран на: 13.12.2010
Кара: e46 330d 204hp

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

Мнение от genesis21 » 22 Май 2011, 22:45

Да но колата е автомат,а доколкото съм чувал ремапа,малко кофти с автомат.

Потребител
Аватар
Мнения: 39
Регистриран на: 19.05.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 2006 Z4 3.0si Coupe

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

Мнение от Arxangel » 22 Май 2011, 23:10

genesis21 написа:Да но колата е автомат,а доколкото съм чувал ремапа,малко кофти с автомат.


Защо? Това къде си го чул?
Попринцип, когато ремапа е от добра фирма той трябва даже да подобрява работата на автоматика, а не да е кофти.
Изображение

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

Мнение от Zagy » 22 Май 2011, 23:14

Нищо му няма на автомата - споко :yes:
Si non confectus, non reficiat.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2149
Регистриран на: 18.09.2008
Пол: Мъж

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

Мнение от uCnaHeTcA » 23 Май 2011, 0:27

Arxangel написа:
Dimitroff написа:Безспорно!
Но ремапа е основоното - всичко останало е допълнение (препоръчително!) към него 8)


В интерес на истината, моето лично мнение е, че ако си решил да работиш по двигателя, първо трябва да направиш хард тунинга и да оставиш стоковия софт да се адаптира. Чак накрая да сложиш къстъм ремап взимайки в предвид всички модификации, тогава приноса на ремап-а ще е най-голям. А и той като цяло ще двигне индивидуалния принос на всички компоненти по отделно и заедно.

Така е, но никога не знаеш какво ще ти хрумне за хардуерния тунинг :yes:
Примерно, лично аз, на 2 пъти правих модификации по генерацията :dunno:

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook