Въпрос за спортно окачване

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1743
Регистриран на: 14.03.2010
Пол: Мъж
Кара: '16 550d

Въпрос за спортно окачване

Мнение от Emooo » 18 Апр 2011, 11:03

Здравейте,

имам въпрос свързан с спортното окачване на м пакета. Бих искал да знам освен твърдата возия и подобрената стабилност на пътя какви да другите му характеристики. Интересува ме дали частите са по здрави от тези на нормалното и дали издържа повече на лош път от нормалното окачване. Също така ориентировачни цени за смяна на тампони и т.н. ако някой го е ремонтирал.

Благодаря.
Tool - Fear Inoculum

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 182
Регистриран на: 16.12.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: LCI 530xd
Мечтае да кара: Alpina B7

Re: Въпрос за спортно окачване

Мнение от fefe » 18 Апр 2011, 14:11

Само да уточня, че М-пакета и спортното окачване са независими неща (екстри) тоест можеш да имаш окачването, а да нямаш спойлерите (външната визия) и обратно.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 64
Регистриран на: 5.09.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: шестак

Re: Въпрос за спортно окачване

Мнение от mercrullz » 18 Апр 2011, 15:16

Незнам за окачването ма ти гарантирам ,че след малко каране по паважа купето има вероятност да ти се раздрънка.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2085
Регистриран на: 4.09.2009
Местоположение: Kurvenland
Кара: баничарка с компресор

Re: Въпрос за спортно окачване

Мнение от da6ip » 18 Апр 2011, 19:13

има 3 вида окачване:
1. стандартно
2. със спортна настройка (по спомен 15 мм по-ниско)
3. М-спорт (по спомен 25 или 30 мм по-ниско от стандартно)

няма разлика в здравината, или поне не целенасочена. трите окачвания имат различни пружини, амортисьори и стабилизатори, най-общо казано. при М-спорт стабилизаторите са по-твърди, което позволява малко по-меки амортисьори, противно на логиката. в завой нак-стабилно е М-спорт (най-дебели стабилизатори). често окачването със спортна настройка е най-твърдо по дупките. при Е61 на двете спортни окачвания въздушните възглавници отзад са еднакви, разликата идва от останалите компоненти.
Последна промяна da6ip на 18 Апр 2011, 23:28, променена общо 1 път
Space, pace and grace. www.more-to-come.com

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1743
Регистриран на: 14.03.2010
Пол: Мъж
Кара: '16 550d

Re: Въпрос за спортно окачване

Мнение от Emooo » 18 Апр 2011, 19:40

Хмм интересна информация - според списъка с пратен ми от BMW аз имам това M SPORTFAHRWERK - предполагам е третия вариант от изброените. А някаква информация за ремонтите кое най-често се сменя по окачването на грубо на какви километри и цени. Също така в последния брой на Auto Bild имаше една статия за подсилени части от 3ти производители. Какво мислите за това - там пише че подсилените части са на същите цени като оригиналните но издържат значително повече време на експлоатация. Това звучи много примамливо за нашия лунен пейзаж.
Tool - Fear Inoculum

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2085
Регистриран на: 4.09.2009
Местоположение: Kurvenland
Кара: баничарка с компресор

Re: Въпрос за спортно окачване

Мнение от da6ip » 18 Апр 2011, 19:44

да третият е това, и доколкото ми е известно няма разлика в носачи, тампони и т.н. "пасивни елементи" с другите варианти.
Space, pace and grace. www.more-to-come.com

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1093
Регистриран на: 17.12.2009
Пол: Мъж
Кара: M57TUD25

Re: Въпрос за спортно окачване

Мнение от @ndro » 19 Апр 2011, 18:38

Emooo написа:Хмм интересна информация - според списъка с пратен ми от BMW аз имам това M SPORTFAHRWERK - предполагам е третия вариант от изброените. А някаква информация за ремонтите кое най-често се сменя по окачването на грубо на какви километри и цени. Също така в последния брой на Auto Bild имаше една статия за подсилени части от 3ти производители. Какво мислите за това - там пише че подсилените части са на същите цени като оригиналните но издържат значително повече време на експлоатация. Това звучи много примамливо за нашия лунен пейзаж.

вие все едно се готвите да ги карате тия Е60-ки на офроуд - със спортно окачване и на 18-ки.
не ви ли е ясно, че в българия и 16-ката е голяма, а разсъждавате за теоретичната здравина на някакво окачване, като в същото време сте с "нема толко ниски гуми"... нали се сещате, че всичките вибрации и удари се поемат директно от окачването (най-вече тампоните)...
ще се скъсам от смях като ви чета постовете :mhihi:

като цяло окачването на Е60 е сравнително здраво. вижте какво съм писал в темата за 200-те хиляди км.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2085
Регистриран на: 4.09.2009
Местоположение: Kurvenland
Кара: баничарка с компресор

Re: Въпрос за спортно окачване

Мнение от da6ip » 19 Апр 2011, 19:04

Emooo написа:Хмм интересна информация - според списъка с пратен ми от BMW аз имам това M SPORTFAHRWERK - предполагам е третия вариант от изброените. А някаква информация за ремонтите кое най-често се сменя по окачването на грубо на какви километри и цени. Също така в последния брой на Auto Bild имаше една статия за подсилени части от 3ти производители. Какво мислите за това - там пише че подсилените части са на същите цени като оригиналните но издържат значително повече време на експлоатация. Това звучи много примамливо за нашия лунен пейзаж.

подсилените части са Meyle HD: http://www.meyle.com/EN/Spare-parts/MEYLE-HD.html
ето списък със всички подсилени части в програмата: http://www.meyle.com/DE/Ersatzteile/Suc ... ArticleNo&

за Е60/61 има четирите тампона отпред, кривите носачи отпред и биалетките в четирите края. за Е39 знам че работят тези части, статията е за Е38, но за Е60 не знам дали имат ефект. :dunno:

тампоните отпред са първото нещо което ще ти се наложи да смениш, а тогава или след това си рециклирай и рейката. прегледай и амортисьорите, макар да са относително здрави. както каза колегата @ndro, 18-ки рънфлет разказват играта на окачването и на рейката, така че имай го предвид.
Space, pace and grace. www.more-to-come.com

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 252
Регистриран на: 8.06.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Panamera 4S

Re: Въпрос за спортно окачване

Мнение от skoti79 » 19 Апр 2011, 20:44

Напълно съм съгласен с мнението на @ndro.
Аз също много се забавлявам,като чета мнения и коментари за спортни окачвания и 18' - 19' джанти ,които ще се карат в БГ .
За мен най-големия минус на моята Е60 , беше именно спортното и окачване .
Друг е въпроса ,че колеги от форума,като и гледаха окачването получаваха оргазъм :mhihi:
Возията и беше ,като лагерна количка ,абе голямо дърво ,но пък беше залепена за асвалта .

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1743
Регистриран на: 14.03.2010
Пол: Мъж
Кара: '16 550d

Re: Въпрос за спортно окачване

Мнение от Emooo » 19 Апр 2011, 20:59

BONO,
Аз също го мразя това окачване и затова проучвам как да се отърва от него. Въпросите ми нямат нищо общо с някакво благоговение. Aко da6ip е прав и разликата е само с амортисьори и пружини няма да е проблем да си купя нови или да взема от някоя ударена но сега търся още инфо за да съм сигурен дали това е така.
Tool - Fear Inoculum

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 252
Регистриран на: 8.06.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Panamera 4S

Re: Въпрос за спортно окачване

Мнение от skoti79 » 19 Апр 2011, 21:14

Emooo написа:BONO,
Аз също го мразя това окачване и затова проучвам как да се отърва от него. Въпросите ми нямат нищо общо с някакво благоговение.



Мога само да те поздравя,ако го направиш ,защото и аз си го мислих за моята ,но така и не го направих .
Разликата във возията ,ако си с нормалните карантии е много голяма и веднага ще осетиш разликата .
Лично на мен ,много повече ми хареса и бях намразил моята лагерна количка.
Но все пак да отбележа ,че съм фен на конфортна и по-мека возия .

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1409
Регистриран на: 8.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F90 M5C

Re: Въпрос за спортно окачване

Мнение от Cinder » 19 Апр 2011, 22:18

Хората дават пари допълнително за тея неща, вие искате да ги махате :mhihi: И преди да почнете да храните колко са зле пътищата ни, да, зле са, ама и в "белите" държави кривят джанти и късат гуми.

Много ми е интересно колко от тея дето пишат колко било гадно спортното окачване и 19ките, са го махнали и са слези на 16ки примерно :mhihi:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1093
Регистриран на: 17.12.2009
Пол: Мъж
Кара: M57TUD25

Re: Въпрос за спортно окачване

Мнение от @ndro » 19 Апр 2011, 22:35

Cinder написа:Хората дават пари допълнително за тея неща, вие искате да ги махате :mhihi: И преди да почнете да храните колко са зле пътищата ни, да, зле са, ама и в "белите" държави кривят джанти и късат гуми.

Много ми е интересно колко от тея дето пишат колко било гадно спортното окачване и 19ките, са го махнали и са слези на 16ки примерно :mhihi:

е да ги похвалиме ли пътищата? разликата с белите държави е потресаваща. т'ва се едно от черен път да стъпиш на асфалт (или обратно) :mhihi:
познавам такива дето смъкват цолажа и слагат по-високи гуми. аз в софия съм на 15-ки на 65 височина със стария кораб-майка (Е34) със супер мекото окачване и пак си е война... африка :no:
Emooo написа:BONO,
Аз също го мразя това окачване и затова проучвам как да се отърва от него. Въпросите ми нямат нищо общо с някакво благоговение. Aко da6ip е прав и разликата е само с амортисьори и пружини няма да е проблем да си купя нови или да взема от някоя ударена но сега търся още инфо за да съм сигурен дали това е така.

в тази тема ми се струва, че проучваш дали евентуално е по-здраво от обикновеното и дали, ако това е вярно, няма да те накара да се чувстваш по-добре и да преглътнеш по-твърдата возия за сметка на "здравината" (или поне да се убедиш, че не е по-слабо от обикновеното) :yes:
Emooo написа:Бих искал да знам освен твърдата возия и подобрената стабилност на пътя какви да другите му характеристики. Интересува ме дали частите са по здрави от тези на нормалното и дали издържа повече на лош път от нормалното окачване.

със сигурност ще намериш някой ентусиаст да го бартеросаш :bchug:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1743
Регистриран на: 14.03.2010
Пол: Мъж
Кара: '16 550d

Re: Въпрос за спортно окачване

Мнение от Emooo » 19 Апр 2011, 22:51

Прав си @ndro, търся си причина да не го махам ама не намирам :), ако има кандидати за моето спортно окачване да се обадят - много е добро вози по-добре от другите спортни окачвания :)
Tool - Fear Inoculum

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2085
Регистриран на: 4.09.2009
Местоположение: Kurvenland
Кара: баничарка с компресор

Re: Въпрос за спортно окачване

Мнение от da6ip » 19 Апр 2011, 23:34

Emooo написа:BONO,
Аз също го мразя това окачване и затова проучвам как да се отърва от него. Въпросите ми нямат нищо общо с някакво благоговение. Aко da6ip е прав и разликата е само с амортисьори и пружини няма да е проблем да си купя нови или да взема от някоя ударена но сега търся още инфо за да съм сигурен дали това е така.


сменяш пружини и амортисьори и си готов. стабилизаторите са различни също, но те не оказват голям ефект върху комфорта (а и могат да се сменят лесно в последствие).

ако искаш да си 100% кое е еднакво със серийното окачване, отвори РеалОЕМ и сравнявай номерата на частите. никой форумен професор няма да ти даде готов правилен отговор на всичко.

моят съвет е да си вземеш от морга и да си продадеш твоето. при моргите поне за някои коли е ясно че не са карани в България.
Space, pace and grace. www.more-to-come.com

Следваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook