Доста поучителна история.
Модератор: Общи модератори
7 мнения
• Страница 1 от 1
- LandShark
-
смирен поклонник
-
- Мнения: 1976
- Регистриран на: 16.01.2002
- Кара: w212 E500 4matic, E30 325ic
- Мечтае да кара: Specialized S-Works Epic и Dacia Logan 0.9tce
Доста поучителна история.
Тъй като смятам че ще е интересно за всички, а тъй като на колегата Алпина не му е до писане, ще си позволя аз вместо него да преразкажа едно от последните му преживелици с недотам оригинални резервни части за неговото '87 320i. Та първо проблема на колата се появи след априлската среща на клуба и беше в това че едно от витлата на перката зад радиатора се беше счупило след контакт с въздухозаборната пластмаса около перката. Това се получи в следствие на рязко спиране на заден ход, при което въпросната пластмаса се откача. В следствие на това, тъй като перката губи баланса си, започва да бие, което от своя страна е кофти за водната помпа, към която е закачена перката през силиконовия визкозитетен съединител. Затова единодушното мнение е че в такива случаи перката се сменя. Първото което направихме е да проверим колко струва нова такава перка при официалния вносител - Дарукар. Оказа се че е 56 лева и някакви стотинки. Една нищо и никаква пластмаса с 9 витла! Понеже Алпината сметна че не си струва да се дават толкоз пари, а използвайки и това че живее в централната част на града където е пълно с магазини за резерни части, той си купи от един арабски магазин нова перка за сумата от 30 лева. Дотук всичко добре, но при развиването на силиконовия визко-съединител възникнал проблем - той поначало е с обратна резба, самонавива се при работата на двигателя и понякога е истинска мъка да се развие без приспособление с което да се даде контра на шайбата на водната помпа. Затова след неуспешен опит да се развие въпросния визко-съеднител, Алпината решава и отива в сервиз Юве на Симеоновско шосе. Там за 5 мин и 10 лева му развиват визкозитетния съединител с перката. Слага новата и открива друг проблем - тя е крива!! Проблема беше в това, че витлата на перката са изляти, така че стърчат напред с около един сантиметър и така те се опират в радиатора. Кофти. При това Алпината изказва гласно пред майсторите от сервиза че се е видяло че ще купува в крайна сметка оригинална перка от Дарукар. Те (което за мен е странното) веднага му опонират че всъщност и Дарукар внасят от арабите (дори казаха, че знаят от кои точно араби купуват ДаруКар - твърдение което е пълен абсурд, защото Дарукар са в договорни отношения с BMW AG и са задължени дори и винтечетата и шайбичките да си ги купуват от Германия) и е безсмислено да се купува оттам. При което го убеждават и го пращат до близката морга, за да търси друга перка. (КОМЕНТАР НА АЛПИНАТА: Освен това колата беше разглобена, а пък и не беше сигурно, че в ДаруКар имат такава перка на склад). Там съответно му предлагат няколко перки, като отначало му искат 50 лева за перката! Съответно понеже Алпината им се изсмива че толкоз струва нова в Дарукар (те му казвали, че греша и че оригинална перка без визкозитетния съединител струва 150лв минимум), в крайна сметка си купува втора употреба оригинална перка за 30 лева. След монтаж се оказва че и тя леко бие, но вече по-трудно забележимо. За щастие връща дефектната перка и си взима парите обратно без особени разправии, като се оказва, че при арабите няма две еднакви перки - показвали са му повече бройки ако иска да си избере друга - но всички са отляти извън нормата.
Смятам че поуката от историята всеки може да си извлече сам и да си прецени дали и кога да ползва неоригинални БМВ части.
Land Shark II
'89 "316"
Смятам че поуката от историята всеки може да си извлече сам и да си прецени дали и кога да ползва неоригинални БМВ части.
Land Shark II
'89 "316"

- Harry Potter
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 87
- Регистриран на: 11.02.2002
- Местоположение: Sofia
отг::Доста поучителна история.
Zdraveite otnovo.Prochetoh istoriata -naistina si prav za chastite.No vse pak da ne zabraviame che mejdu "edni arabi" i oficialni predstaviteli na proizvoditeli na rezervni chasti ima razlika.Skoro mi otkriha problem-luft v viskozitetnia saedinitel i triabva da go smeniam.V proslovutite Dary-cenata za moeto BMW -320 E36 e 258 lv.SASHTEVREMENNO v magazinite na D&N vnositeli na Sachs tozi saedinitel na tazi marka e okolo 190 lv.Nikoi ne moje da me ubedi che tozi saedinitel e po losh ot onzi na koito pishe BMW a realno e praven ot podobna a moje bi i po-slaba firma.Znachi spestiavam 70 lv koeto ne e malko za niakakav saedinitel.A kato idesh da si go smenish v Dary v fakturata shte ti izmisliat hiliadi neshtica drebni i smetkata shte ti otide na 300-350 naprimer.Oshte poveche che sum patil jestoko ot tiah-razkazval sam tuk i predi za moite patila tam.
Zatova otpraviam priziv tuk-ZA BOGA BRATIA NE KUPUVAITE CHASTI OT DARY CAR KOITO MOJE DA ZAKUPITE 20-30% PO EVTINO OT MNOGO DOBRI PROIZVODITELI.NE ISKAM NIAKOI DA ZABOGATIAVA NA GARBA MI
Zatova otpraviam priziv tuk-ZA BOGA BRATIA NE KUPUVAITE CHASTI OT DARY CAR KOITO MOJE DA ZAKUPITE 20-30% PO EVTINO OT MNOGO DOBRI PROIZVODITELI.NE ISKAM NIAKOI DA ZABOGATIAVA NA GARBA MI

отг::Доста поучителна история.
В Русе има сервиз на BMW и сътоветно магазин носещи името Dascalov - никога под никаква форма не си носете BMW-то там! Това го давам като съвет на някой изпаднал в беда около Русе! Дару Кар ще ви се стори като подарък в сравнение с нашите тук! Ще го напиша и във форума за сервизи и резервни части ако някой не го прочете тук!
- madpetio
-
Новият ПИКАСО
-
- Мнения: 5525
- Регистриран на: 29.04.2002
- Местоположение: гр.София
- Пол: Мъж
- Кара: The Dark Side of the Force
- Мечтае да кара: S
- Детайли за колата: E30 325i - RIP
E30 320is - RIP,sold
E24 635csi - sold
E36 316i coupe - sold
E46 320d sedan- sold
E36 325i coupe - sold
E36 318tds SW - sold
E36 316i sedan - sold
E39 525d sedan - sold
E46 320d SW - sold
E61 530xd LCI - sold
E30 318is coupe - sold
E46 320dA SW - sold
MB CLK270-sold
Е46 320Ci
E87
E30 320 cabrio
отг::Доста поучителна история.
Прочетох за проблема на Алпина и мнението на Harry Potter и немога да не дам и моето.
Съжалиавам за Алпина и неговите премеждиа с перката,а искам да кажа няколко думи и за вискозитетния съединител. Първо искам да кажа,че има различни перки с 11витла с 9витла тези са най-масови.Перка ориг. с 9витла цената и в Дару Кар и в добрите магазини по София е 56лв.а с 11вит. в Дару Кар незнам,но по магазините по София е различно като най-добра ми се струва 96лв. Всяка перка с по-ниска цена е със самнително качество,производство и баланс! Относно виско-съединителя доколкото ми е известно го произвеждат само две фирми SACHS и BEHR по магазините се предлагат масово на SACHS поне такива съм виждал.Друго което знам от личен опит
виско-съединит. за бензиновите БМВ Е28 Е30 Е31 Е32
Е34 Е36 са еднакви закрепващи се към перката с 4 винта. За дизела са с три винта и естествено пак са еднакви. За бензинов цената е 180лв. за дизелов 300лв. това е цена за SACHS мисля и в Дару Кар е същата цена но и там ще ви сложат същия пак от личен опит. Мойте разправий бяха на тема Е34 525tds с клима където охаждането е доста важно с тези радиатори:)
За наши хора мога да намеря виско-съединит. на SACHS под 180лв.
BMW-DIESELPOWER
Съжалиавам за Алпина и неговите премеждиа с перката,а искам да кажа няколко думи и за вискозитетния съединител. Първо искам да кажа,че има различни перки с 11витла с 9витла тези са най-масови.Перка ориг. с 9витла цената и в Дару Кар и в добрите магазини по София е 56лв.а с 11вит. в Дару Кар незнам,но по магазините по София е различно като най-добра ми се струва 96лв. Всяка перка с по-ниска цена е със самнително качество,производство и баланс! Относно виско-съединителя доколкото ми е известно го произвеждат само две фирми SACHS и BEHR по магазините се предлагат масово на SACHS поне такива съм виждал.Друго което знам от личен опит
виско-съединит. за бензиновите БМВ Е28 Е30 Е31 Е32
Е34 Е36 са еднакви закрепващи се към перката с 4 винта. За дизела са с три винта и естествено пак са еднакви. За бензинов цената е 180лв. за дизелов 300лв. това е цена за SACHS мисля и в Дару Кар е същата цена но и там ще ви сложат същия пак от личен опит. Мойте разправий бяха на тема Е34 525tds с клима където охаждането е доста важно с тези радиатори:)
За наши хора мога да намеря виско-съединит. на SACHS под 180лв.

BMW-DIESELPOWER
отг::Доста поучителна история.
Kakto moq maistor kazva...:o)
- Firmenite servizi rabotqt s koja na klienta!
BMW 318i touring E30 '90
- Firmenite servizi rabotqt s koja na klienta!
BMW 318i touring E30 '90
отг::Доста поучителна история.
Pri men se poluchi sashtia problem s perkata, samo che kato se otchupi edna vitlo mi spuka i radiatora, pri koeto se nalozi da si nosia radiatora da mi go zalepiat.
Perka si kupih ot Stara Zagora ot magazina na BMW deto e i serviza im za okolo 40 lv (s otstapka), no sled tova si manerih sashtata perka ot Turcia za 20 lv ... koeto mnogo me iznenada, zashtoto perkata si beshe originalna no tam e 2 pati po-evtina.
Dancho
Perka si kupih ot Stara Zagora ot magazina na BMW deto e i serviza im za okolo 40 lv (s otstapka), no sled tova si manerih sashtata perka ot Turcia za 20 lv ... koeto mnogo me iznenada, zashtoto perkata si beshe originalna no tam e 2 pati po-evtina.
Dancho
- madpetio
-
Новият ПИКАСО
-
- Мнения: 5525
- Регистриран на: 29.04.2002
- Местоположение: гр.София
- Пол: Мъж
- Кара: The Dark Side of the Force
- Мечтае да кара: S
- Детайли за колата: E30 325i - RIP
E30 320is - RIP,sold
E24 635csi - sold
E36 316i coupe - sold
E46 320d sedan- sold
E36 325i coupe - sold
E36 318tds SW - sold
E36 316i sedan - sold
E39 525d sedan - sold
E46 320d SW - sold
E61 530xd LCI - sold
E30 318is coupe - sold
E46 320dA SW - sold
MB CLK270-sold
Е46 320Ci
E87
E30 320 cabrio
отг::Доста поучителна история.
Ееее при Агите всичко даже и оригинално е по-евтино:)
BMW-DIESELPOWER
BMW-DIESELPOWER
7 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани