някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 254
Регистриран на: 15.12.2009
Местоположение: BURGAS
Пол: Мъж
Мечтае да кара: Boeing

Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д

Мнение от karnak » 06 Апр 2011, 22:07

BMW///M-ma6inata написа:Колега благодаря за съвета. Вихровите клапи не се продават отделно а с целия колектор. Като взема втора употреба ще ги дам на стругар да ги подсигури така, че няма да има вариант да се счупят. Който иска да си ги маха, аз си ги искам обратно ;)

Искаш клапи ли колега? Ще ти пратя по еконт 6 бр.
REDBULL ДАВА КРИЛА
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1953
Регистриран на: 11.08.2009
Местоположение: Добрич
Кара: Е39 '02 530d

Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д

Мнение от LUCIFER'S » 07 Апр 2011, 8:00

karnak написа:
BMW///M-ma6inata написа:Колега благодаря за съвета. Вихровите клапи не се продават отделно а с целия колектор. Като взема втора употреба ще ги дам на стругар да ги подсигури така, че няма да има вариант да се счупят. Който иска да си ги маха, аз си ги искам обратно ;)

Искаш клапи ли колега? Ще ти пратя по еконт 6 бр.


Дайте му клапи, да ги сложи, та да му тръгне колата.... :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Fortuna fortes metuit, ignavos premit.

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д

Мнение от Zagy » 07 Апр 2011, 8:28

Всеки сам си преценява какво прави с колата си... на мен ми е интересно какво е замислил колегата - току виж идеята му се окаже добра :D
Si non confectus, non reficiat.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2049
Регистриран на: 30.05.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 318i 98
Мечтае да кара: Електромобил...

Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д

Мнение от vavilon » 07 Апр 2011, 8:31

Освен да подсили осите, не виждам какво друго може да се направи :)

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д

Мнение от Zagy » 07 Апр 2011, 8:38

Да не е малко :mrgreen: - осите и болтчетата са слабите места на пеперудките. Ако знае какво иска и как да го направи ще е екстра.
Si non confectus, non reficiat.

Петко ///M големия
Аватар
Мнения: 2369
Регистриран на: 1.12.2002
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 330xd / Mini Cooper S

Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д

Мнение от BMW///M-ma6inata » 07 Апр 2011, 9:00

да искам да ги подсили с изцяло нови оси, като ми се върти в главата клапата да се държи двустранно на болтчета, но ще видим какво ще измисли стругаря, ще му дам пълен карт бланш :) а към колегата LUCIFER'S ,който се смее: не мога да разбера какъв ти е толкова проблема, че някой е решил да пробва нещо на колата си не по форумния шаблон а различно. Не е ли точно това идеята на форума, да се обмени опит?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 679
Регистриран на: 19.05.2008
Местоположение: София
Кара: F90 M5

Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д

Мнение от maikooo » 07 Апр 2011, 9:20

Колега BMW///M-ma6inata с кои мотор 3.0 дизел си? 184 или 204к.с.? Ако си с 184 наистина не би трябвало да има разлика без клапите, все пак ръчките излизат фабрично без тях, а нямат никакъв проблем с вървенето :yes:
Изображение

Петко ///M големия
Аватар
Мнения: 2369
Регистриран на: 1.12.2002
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 330xd / Mini Cooper S

Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д

Мнение от BMW///M-ma6inata » 07 Апр 2011, 9:26

184 съм. Може и от нещо друго да е спряла да върви и да е чисто и просто съвпадение ,че се случи точно след махането им, но така или иначе съм решил да ги сложа обратно :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 406
Регистриран на: 6.04.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: на ток
Мечтае да кара: по пътища без дупки

Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д

Мнение от nik4o_83 » 07 Апр 2011, 9:27

Може би най-сигурният вариант е да се направи отливка на клапата+оста или да се стругова,но да бъде цял елемент. Въобще да се избегне връзката ос-клапа чрез болт или винт. Там е слабото място, защото има вибрации, въздухът който минава през тях не е сух (има минимално количество масло все пак) и от тях се получава саморазвиване и изпадане на клапата. Според мен каквато и ос да се сложи критичната точка остава свързването. Може би най-доброто подсигуряване ще е да се използва осигурител за резби и то такъв с висока якост (има ги в 3 варианта - с ниска, средна и висока якост). В работата избягваме да ползваме такъв с висока якост, защото се получава като заварка и няма демонтаж - трябва рязане. Мога да препоръчам Wuerth или Loctite.
Абсолютно е интересно какво ще се получи - следя темата с кеф.
А колегата LUCIFER'S - имаш възможност да гледаш как някой експериментира с колата си - това е 1 на 100 да кажем. Предлагам всички да се възползваме.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1953
Регистриран на: 11.08.2009
Местоположение: Добрич
Кара: Е39 '02 530d

Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д

Мнение от LUCIFER'S » 07 Апр 2011, 9:39

Гарантирам, че нищо няма да се случи.... просто колата му и с тях няма да върви пак...
Аз никъде не прочетох тоя чиляк на диагностика дали я е закачал, живи данни дали е гледал,.... сменил само вакумите и те тва.... според мен този който е слагал колектора е забравил нещо да закачи... буксата на датчика за налягане на турбото ;)
Fortuna fortes metuit, ignavos premit.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д

Мнение от Gqbriel » 07 Апр 2011, 9:39

nik4o_83 написа:Може би най-сигурният вариант е да се направи отливка на клапата+оста или да се стругова,но да бъде цял елемент. Въобще да се избегне връзката ос-клапа чрез болт или винт. Там е слабото място, защото има вибрации, въздухът който минава през тях не е сух (има минимално количество масло все пак) и от тях се получава саморазвиване и изпадане на клапата. Според мен каквато и ос да се сложи критичната точка остава свързването. Може би най-доброто подсигуряване ще е да се използва осигурител за резби и то такъв с висока якост (има ги в 3 варианта - с ниска, средна и висока якост). В работата избягваме да ползваме такъв с висока якост, защото се получава като заварка и няма демонтаж - трябва рязане. Мога да препоръчам Wuerth или Loctite.
Абсолютно е интересно какво ще се получи - следя темата с кеф.
А колегата LUCIFER'S - имаш възможност да гледаш как някой експериментира с колата си - това е 1 на 100 да кажем. Предлагам всички да се възползваме.


Ако успее колегата с това начинание,аз ще се пробвам след него.Това с отливането е добра идея :yes: ,но :yes: е хубаво да е лек метал.Като цяло наистина,правенето на един цялостен детайл е най-добрия вариант.Ще поразпитам за евентуални решение,а ако се направи шев по продължение на самата "пепрудка" няма ли пак да се получи добре :dunno:

Аз лично бих ги сложил ако са усилении тествани само ,като превенция от запалването на турбото .За вървеж ,според мен разлика минимаална,и то под 2к обороти
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

Петко ///M големия
Аватар
Мнения: 2369
Регистриран на: 1.12.2002
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 330xd / Mini Cooper S

Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д

Мнение от BMW///M-ma6inata » 07 Апр 2011, 9:43

Закачал съм я поне 10 пъти на ДИС, и няма абсол'тно нищо нередно, не е записала нищо. а за букси и вакууми-казах че всичко съм прегледал 20 пъти..

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2049
Регистриран на: 30.05.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 318i 98
Мечтае да кара: Електромобил...

Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д

Мнение от vavilon » 07 Апр 2011, 9:50

Някой има ли снимка с цялата сглобка на пепрудите? Ос, планка и гайка?
Много е важно от какъв материял ще се изработят осите! Та този стругар, дано знае какво прави :confused:
П.п. Намерих :)
Оста от Ст40х и всичко ще ок.
http://bmwpower-bg.net/forums/download/file.php?id=81170&mode=view
Последна промяна vavilon на 07 Апр 2011, 10:01, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1953
Регистриран на: 11.08.2009
Местоположение: Добрич
Кара: Е39 '02 530d

Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д

Мнение от LUCIFER'S » 07 Апр 2011, 9:58

BMW///M-ma6inata написа:Закачал съм я поне 10 пъти на ДИС, и няма абсол'тно нищо нередно, не е записала нищо. а за букси и вакууми-казах че всичко съм прегледал 20 пъти..

Щом не върви, не може всичко да е наред... пак ти казвам търси проблема по време на движение и гледай живи данни на турбонадув, количество въздух, налягане в рейла, предналягане на горивото (средната помпа), тест на дюзите с колбички да не изтърва някоя и т.н.... ако всичко ти е наред .... остава запушен катализатор.... предполагам че ти е обслужена колата както трябва и горивния филтър е сменен...цедката на помпата в резервоара е чистена и т.н.
Fortuna fortes metuit, ignavos premit.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 406
Регистриран на: 6.04.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: на ток
Мечтае да кара: по пътища без дупки

Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д

Мнение от nik4o_83 » 07 Апр 2011, 10:20

vavilon написа:Някой има ли снимка с цялата сглобка на пепрудите? Ос, планка и гайка?
Много е важно от какъв материял ще се изработят осите! Та този стругар, дано знае какво прави :confused:
П.п. Намерих :)
Оста от Ст40х и всичко ще ок.
http://bmwpower-bg.net/forums/download/file.php?id=81170&mode=view


Точно - AISI 407 е неръждавейка. Може да се подходи и по друг начин - прави се монтаж на оста в пластмасата и след това се заварява клапата. Отливка или струговане е малко сложно за изпълнение - може да се ползва лазерно изрязване от лист неръждавейка примерно 1мм или колкото е нужна дебелина и след като се получи формата на клапата с оста - на струг да се прекара оста до нужния диаметър. Така става монолитно парче.
Другия вариант е чрез заварка - със сигурност става гига здраво :) (няма да разказвам какви случаи съм имал с такива заварки - няма късане).
Тази стомана (AISI 407) е повече от достатъчна и мисля, че това е оптимален вариант - това само като идея за материал.
Последна промяна nik4o_83 на 07 Апр 2011, 10:20, променена общо 1 път

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook