Проблеми при 525d/2005г.

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1743
Регистриран на: 14.03.2010
Пол: Мъж
Кара: '16 550d

Проблеми при 525d/2005г.

Мнение от Emooo » 24 Мар 2011, 17:08

Здравейте колеги,

преди седмица бях писал за проблемите с моята нова/стара кола. Имах няколко проблема\грешки за паднал акумулатор, омасляване под смукателния колектор и блока на двигателя и работната температура на двигателя която варира между 60-70 C и най-много ме плашеше пушека който излизаше понякога когато настъпя колата обикновенно след потегляне но никога след продължително каране. Днеска бях на диагностика и излязоха няколко проблема.

Идеята на тази тема е да напиша от какво са се получавали проблемите и какво ми излезе от диагностика с което се надявам да бъда полезен на бъдещите собственици с подобни проблеми както на мен ми беше полезна информацията която намерих във форума.

Грешка "High level of battery discharge"
Проблема ми казаха че е датчик който отговаря за зареждането на акумулатора. Според сервиза ако не го сменя трябва всяка година да сменям акумулатор.
Решен - смяна на IBS сензор и кабел за акумулатор - с труда 400лв

Термостатите
Според дилъра не били за смяна и че сервизното меню не трябва да го пипам защото може да повредя компютъра. Показанието там не било на температура на охладителната течност и не трябвало да съдя по него за температура на двигателя. Без коментар! За това съм склонен да вярвам повече на хората във форума така че термостатите ще ги сменя.
Решен - смяна на 2 термостата всичко е 6

Сиво син пишек
Според диагностиката клапана на картерните газове е за смяна не отварял и дигал маслото. Бих искал да чуя вашите мнения по-въпроса дали наистина е възмножно проблема с пушека да е от клапана на картерните газове.
Решен - смяна на клапан/филтър картерни газове

Омасляване около и под смукателния колектор (intake manifold)
Препоръчаха ми да премахна клапаните на колектора и да сменя оплътненията. Това беше ясно много е писано по въпроса. Интересното е че не предложиха нов колектор както очаквах да премахната клапите. Предполагам че омасляването на блока под колектора се дължи на лошите уплътнения и поръчах нови и се надявам да се реши проблема.

Това е от мене за сега, надявам се да не се налага да пиша такива теми вече, а само такива как съм карал безпроблемно :)
Последна промяна Emooo на 08 Юни 2011, 19:44, променена общо 2 пъти
Tool - Fear Inoculum

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2085
Регистриран на: 4.09.2009
Местоположение: Kurvenland
Кара: баничарка с компресор

Re: Проблеми при 525d/2005г.

Мнение от da6ip » 24 Мар 2011, 18:02

Браво, много полезна тема!
Emooo написа:Термостатите
Според дилъра не били за смяна и че сервизното меню не трябва да го пипам защото може да повредя компютъра. Показанието там не било на температура на охладителната течност и не трябвало да съдя по него за температура на двигателя. Без коментар! За това съм склонен да вярвам повече на хората във форума така че термостатите ще ги сменя.
:shock: този е не просто луд за връзване, а е направо за съд! :bang:

Emooo написа:Сиво син пишек
Според диагностиката клапана на картерните газове е за смяна не отварял и дигал маслото (въпрос: това ли е EGR valve на български?). Ако това е EGR доколкото знам не е нужно да се сменя а да се изчисти. Бих искал да чуя вашите мнения по-въпроса дали наистина е възмножно проблема с пушека да е от клапана на картерните газове.

Има филтър картерни газове, което е една пластмасова джаджа за 50 лв., с една гумена спирала/охлюв вътре
когато филтъра от първо поколение (заводския на твоята кола) с един дунапрен вътре се задръсти, почва да не пропуска масло и тогава стават такива проблеми. виж какъв е твоя и кажи.

ЕГР-клапана според мен няма връзка с маслото, щото той е за изгорелите газове, но може и да бъркам. (EGR = Exhaust Gas Recirculation)
Space, pace and grace. www.more-to-come.com

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1743
Регистриран на: 14.03.2010
Пол: Мъж
Кара: '16 550d

Re: Проблеми при 525d/2005г.

Мнение от Emooo » 24 Мар 2011, 19:48

Kлапана на картерните газове се нарича CCV valve. В чуждите форуми репортват за подобни изпушвания при наработещ клапан. След като го сменя ще пиша дали се е оправило.
Tool - Fear Inoculum

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2085
Регистриран на: 4.09.2009
Местоположение: Kurvenland
Кара: баничарка с компресор

Re: Проблеми при 525d/2005г.

Мнение от da6ip » 24 Мар 2011, 20:38

Emooo написа:Kлапана на картерните газове се нарича CCV valve. В чуждите форуми репортват за подобни изпушвания при наработещ клапан. След като го сменя ще пиша дали се е оправило.

Това е нещо ново, чакаме да кажеш дали има ефект.
Space, pace and grace. www.more-to-come.com

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1093
Регистриран на: 17.12.2009
Пол: Мъж
Кара: M57TUD25

Re: Проблеми при 525d/2005г.

Мнение от @ndro » 24 Мар 2011, 23:21

Emooo написа:Грешка "High level of battery discharge"
Проблема ми казаха че е датчик който отговаря за зареждането на акумулатора. Според сервиза ако не го сменя трябва всяка година да сменям акумулатор.

това трябва да го провериш дали е вярно, защото доколкото си спомням от една друга твоя тема, акумулаторът ти зареждаше нормално.
излизаше ми същото съобщение и при мен проблемът се оправи със смяна на акумулатора.

Emooo написа:Термостатите
Според дилъра не били за смяна и че сервизното меню не трябва да го пипам защото може да повредя компютъра. Показанието там не било на температура на охладителната течност и не трябвало да съдя по него за температура на двигателя. Без коментар! За това съм склонен да вярвам повече на хората във форума така че термостатите ще ги сменя.

смени дилъра, братле :mhihi:

Emooo написа:Сиво син пишек
Според диагностиката клапана на картерните газове е за смяна не отварял и дигал маслото. Бих искал да чуя вашите мнения по-въпроса дали наистина е възмножно проблема с пушека да е от клапана на картерните газове.

за това ще проверя и ще ти пиша.

Emooo написа:Омасляване около и под смукателния колектор (intake manifold)
Препоръчаха ми да премахна клапаните на колектора и да сменя оплътненията. Това беше ясно много е писано по въпроса. Интересното е че не предложиха нов колектор както очаквах да премахната клапите. Предполагам че омасляването на блока под колектора се дължи на лошите уплътнения и поръчах нови и се надявам да се реши проблема.

и според мен причината е в уплътненията.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1743
Регистриран на: 14.03.2010
Пол: Мъж
Кара: '16 550d

Re: Проблеми при 525d/2005г.

Мнение от Emooo » 26 Мар 2011, 14:27

Днеска пак погледнах пак документа който ми дадоха забелязах че за проблемите ми с акумулатора освен датчик акумулатор IBS искат да сменят и

КАБЕЛ АКУМУЛАТОР МИНУС - 250лв без ДДС

Какъв е този чудовищен кабел който струва 300лв? Някой има ли инфо какво е това чудо или се опитват да ме набутат?
Tool - Fear Inoculum

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 126
Регистриран на: 6.03.2010
Пол: Мъж

Re: Проблеми при 525d/2005г.

Мнение от en4o » 26 Мар 2011, 17:13

Emooo написа:Днеска пак погледнах пак документа който ми дадоха забелязах че за проблемите ми с акумулатора освен датчик акумулатор IBS искат да сменят и

КАБЕЛ АКУМУЛАТОР МИНУС - 250лв без ДДС

Какъв е този чудовищен кабел който струва 300лв? Някой има ли инфо какво е това чудо или се опитват да ме набутат?

300 лв. за 1 кабел :shock: :shock: :no:
В началото бе самолетен двигател..... и Господ каза: ''Нека бъде BMW''

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2085
Регистриран на: 4.09.2009
Местоположение: Kurvenland
Кара: баничарка с компресор

Re: Проблеми при 525d/2005г.

Мнение от da6ip » 26 Мар 2011, 20:20

Emooo написа:Някой има ли инфо какво е това чудо или се опитват да ме набутат?

Емо, отиваш ето тук, въвеждаш си модела на колата (може и ВИН-а да си вкараш), и почваш да си ровиш из всичките части, и гледаш кое колко струва в долари :yes:
http://www.realoem.com/bmw/select.do

Ето за 525д седан от 2005-та: http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?m ... spid=47751

Ако те интересува цената в Дару, отиваш ето тук, вкарваш номера на частта и ти излиза ценат в БГ (имай предвид че сервизите често имат едно 10-15% отстъпка:
http://www.darucar.bg/index.php?show=search_part
Space, pace and grace. www.more-to-come.com

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1743
Регистриран на: 14.03.2010
Пол: Мъж
Кара: '16 550d

Re: Проблеми при 525d/2005г.

Мнение от Emooo » 26 Мар 2011, 21:59

Поразрових се и се оказва че кабела струва толкова и решава проблема с High Level of battery discharge. На този кабел има електроника която изключва различните системи по колата обикновенно дефектира от влага и резултата е да остави включени различни електроники които да изтощават акумулатора.
Tool - Fear Inoculum

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2085
Регистриран на: 4.09.2009
Местоположение: Kurvenland
Кара: баничарка с компресор

Re: Проблеми при 525d/2005г.

Мнение от da6ip » 27 Мар 2011, 12:25

много интересно, срещал съм различни теми с източващ се акумулатор, но за пръв път виждам това решение.
дано да е успешно, по-добре един път 250 лв., отколкото постоянен страх че ще те остави някъде акумулатора, както и излишен стрес за електрическата система на колата при стартове на слаб акумулатор.

виж като го смениш на колко ти зарежда на дълъг път в скритото меню. вчера карах към 100 км, и до края зареждаше на минимум 14.6, а стигаше и до 15.1. твоите данни с 12-12.5 наистина показват проблем.
Space, pace and grace. www.more-to-come.com

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1743
Регистриран на: 14.03.2010
Пол: Мъж
Кара: '16 550d

Re: Проблеми при 525d/2005г.

Мнение от Emooo » 27 Мар 2011, 16:14

da6ip,

може би аз не съм се изразил добре. Но докато колата е запалена в скритото меню ми показва твърдо 15V. Явно това е напрежението което идва от генератора след като карам малко. След като спра и изгася колата ми показва средно около 12.5V на акумулатора и всеки следващ ден които не я карам напрежението пада с 0.1V.

Отделих малко време да прочета за IBS сензора и научих следното:

Оригиналния сензор има дефект и след като влезе влага в него дефектира и почва да не изключва електрониката което източва акумулатора. Вече има нов сензор който е водонепроницаем и след като се смени би трябвало да реши проблема. Сега въпроса е защо трябва да се сменя кабела. Някъде прочетох че новия сензор не ставал на стария кабел и затова трябвало да си купиш тоя безценен кабел.

Тъй като ми предстоят други ремонти мисля да отложа смяната на кабела за сега и въпроса ми е ако изключа минуса на акумулатора за да не ми пада през нощта дали това е безопасно за електрониката? - смисъл сложна кола мога ли да я оставя без ток.

Ако се стигне до там да не мога да запаля дали мога да използвам кабели и с друг автомобил да запаля както при старите автомобили? - отново се притеснявам за електрониката
Tool - Fear Inoculum

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1743
Регистриран на: 14.03.2010
Пол: Мъж
Кара: '16 550d

Re: Проблеми при 525d/2005г.

Мнение от Emooo » 05 Апр 2011, 16:58

Update:

Смених си двата термостата и сега в скритото меню ми държи 87 градуса средно.
Проблемите ми с синия пушек са оправени. Смениха клапана на картерните газове и ремонт на турбо за 150лв (не както първо ми казаха 1500лв). Сега няма никакъв пушек. Това как цената падна е дълга история и не искам да пиша във форума но е твърде вероятно да е било здраво турбото и да са искали да ме издоят - разбира се може и да греша и да са постъпили коректно затова няма да коментирам повече тая тема.

Сам си смених клапите на колектора и почистих EGR клапана. Сложих тапи вместо нови пеперудки. Не мога да кажа дали имам турбо дупка в ниските обороти но усещам някаква слабост на колата сякаш в обороти 1500-2000, тъй като преди това имах само 100км каране може да си внушавам. Не съм "ресетвал комютъра" както други колеги са направили след смяна на клапи. Мислите ли че турбо дупката за която говорят някой колеги в ниските обороти при сложени тапи може да се дължи на това че не е ресетнат компютъра? Може би колегите които твърдят че имат турбо дупка трябва да ни кажат за да можем да сравним.

След като сложих тапите и закачих акумулатора ми светна Service due! на екрана. Това съобщение какво означава? В сервизното меню всички чекове ми са с жълто въпреки че остават много километри - примерно DPF-a 90000км а е жълто. Идеи?

Друго което забелязах е че при някой неравности по пътя предницата ми дърпа в вляво или в дясно и трябва да коригирам с волана. Това признак за болна рейка ли е?

Благодаря.
Tool - Fear Inoculum

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2085
Регистриран на: 4.09.2009
Местоположение: Kurvenland
Кара: баничарка с компресор

Re: Проблеми при 525d/2005г.

Мнение от da6ip » 05 Апр 2011, 18:25

оставяне без ток - не мисля че е проблем, моята съм я оставял доста пъти без ток
палене с кабели - абсолютно никакъв проблем, всичко е обяснено в книжката и става идеално
дърпане при неравности - не мисля че това има връзка с рейката. признакът там е тропане/чукане което се усеща във волана.

кажи повече за клапана на картерните газове (цена, труд?), как разбрахте че е развален, и как функцията му води до син пушек?
Space, pace and grace. www.more-to-come.com

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1743
Регистриран на: 14.03.2010
Пол: Мъж
Кара: '16 550d

Re: Проблеми при 525d/2005г.

Мнение от Emooo » 05 Апр 2011, 18:59

За клапана за картерните газове CCV valve - смениха го в сервиза на дилъра. Казаха ми че не отварял или не затварял - не помня точно. Та ако CCV valve не работи качвал масло което попада в цилиндрите и изгаря. Това беше обяснението. Намира се вдясно до въздушния филтър. Струваше 80 лв клапана - не помня труда но беше по-малко от цената на клапана, това нещо ми изглеждаше като консуматив, вътре имаше някакъв филтър който беше омазан с масло. Ще го снимам и ще го кача да видиш като имам време.
Tool - Fear Inoculum

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2085
Регистриран на: 4.09.2009
Местоположение: Kurvenland
Кара: баничарка с компресор

Re: Проблеми при 525d/2005г.

Мнение от da6ip » 05 Апр 2011, 19:22

Emooo написа:За клапана за картерните газове CCV valve - смениха го в сервиза на дилъра. Казаха ми че не отварял или не затварял - не помня точно. Та ако CCV valve не работи качвал масло което попада в цилиндрите и изгаря. Това беше обяснението. Намира се вдясно до въздушния филтър. Струваше 80 лв клапана - не помня труда но беше по-малко от цената на клапана, това нещо ми изглеждаше като консуматив, вътре имаше някакъв филтър който беше омазан с масло. Ще го снимам и ще го кача да видиш като имам време.


ок. ако се намира отгоре зад възд. филтър подозирам че е филтър картерни газове, но дай снимка най-добре и ще стане ясно кое е.
Space, pace and grace. www.more-to-come.com

Следваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook