Олекотяване на компакт

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 332
Регистриран на: 27.06.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Ф30 328и
Мечтае да кара: ф30 340и
Детайли за колата: В поргрес да си я ъпгрейдна на макс :)

Re: Олекотяване на компакт

Мнение от bmwe46m3 » 24 Мар 2011, 15:12

Dpy написа:Не си прав колега, 200кг са си сериозно тегло и ще подобри ускорението със сигурност повече от 1 сек. по скоро около 2 сек(говорим за е36 is-ка да речем). Пък с тоя чип и филтър разлика повече 0.2-0.5 дестети няма да даде :mhihi:

колега тук става въпрос за 316и не 318ис :) 1-2 секунди са страшно много 1 кс = 70кг изминати за 1м , тоест 200кг са почти 3 конски сили вдигане на мощността и да свалиш времето на 0-100км е с около 0.5 сек някаде но пък нарушаваш удобствата и т.н.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3743
Регистриран на: 24.02.2009

Re: Олекотяване на компакт

Мнение от Делян » 24 Мар 2011, 17:33

Отново не си прав, но не ми се спори за нещо елементарно като това...
:bchug:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 204
Регистриран на: 26.04.2009
Местоположение: София/Силистра
Пол: Мъж
Кара: e36 318ti
Мечтае да кара: всичко
Детайли за колата: М42б18 '94

Re: Олекотяване на компакт

Мнение от s_kolev » 24 Мар 2011, 17:43

bmwe46m3 написа:
Dpy написа:Не си прав колега, 200кг са си сериозно тегло и ще подобри ускорението със сигурност повече от 1 сек. по скоро около 2 сек(говорим за е36 is-ка да речем). Пък с тоя чип и филтър разлика повече 0.2-0.5 дестети няма да даде :mhihi:

колега тук става въпрос за 316и не 318ис :) 1-2 секунди са страшно много 1 кс = 70кг изминати за 1м , тоест 200кг са почти 3 конски сили вдигане на мощността и да свалиш времето на 0-100км е с около 0.5 сек някаде но пък нарушаваш удобствата и т.н.



Конете нямат нищо общо с килограмите!!! Те са си характеристика на двигателя независеща от масата на платформата на която е монтиран!!!
Ускорението обаче е обратнопропорционално на масата (a=F/m) => ако намалим масата с 17% (200кг при 1200кг) хипотетично ще получим ускорение с 17% по добро от първоначалното. :mhihi:

"1 кс = 70кг изминати за 1м"
wiki казва друго:
"Една метрична к. с. се определя като мощността, необходима за издигането на тяло с маса m = 75 kg от земната повърхност (при земно ускорение 9,806 65 m/s²) със скорост от 1 m/s" - ако намалим килата получаваме ускорение
"Тази мощност съответства приблизително на мощността на кон, който тегли 500-килограмова кола нагоре по път с 10-процентов наклон със скорост на пешеходец (5,4 km/h)" същото, само че тук при намаляване на килограмите се намалява и мощността необходима за изпълнението на задачата.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3370
Регистриран на: 5.06.2004
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Караше E34 528i turbo

Re: Олекотяване на компакт

Мнение от slavianko » 24 Мар 2011, 18:00

bmwe46m3 написа: 200 кила да свалиш от теглото се едно си засилил мотора със 3 конски сили
И идея си нямаш колко грешиш. ;)
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 332
Регистриран на: 27.06.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Ф30 328и
Мечтае да кара: ф30 340и
Детайли за колата: В поргрес да си я ъпгрейдна на макс :)

Re: Олекотяване на компакт

Мнение от bmwe46m3 » 24 Мар 2011, 18:17

ок ,но да свали 200 кг трябва доста неща да махне :)
какво става ,махна ли нещо почна ли да олекотяваш :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 750
Регистриран на: 8.09.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: E63 650i

Re: Олекотяване на компакт

Мнение от ръб » 25 Мар 2011, 1:06

Моя кош е 10.3 сек до 100 по каталог. Има сигурно половин милион км. Заз гърба си, генерация и конус с щит, на клип и на хронометър даде 8.2-8.3 сек до 100 при 150кг по-ниско тегло. 3кс горница не го могат това :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 332
Регистриран на: 27.06.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Ф30 328и
Мечтае да кара: ф30 340и
Детайли за колата: В поргрес да си я ъпгрейдна на макс :)

Re: Олекотяване на компакт

Мнение от bmwe46m3 » 25 Мар 2011, 6:15

ръб написа:Моя кош е 10.3 сек до 100 по каталог. Има сигурно половин милион км. Заз гърба си, генерация и конус с щит, на клип и на хронометър даде 8.2-8.3 сек до 100 при 150кг по-ниско тегло. 3кс горница не го могат това :)

328i 0-100км/ч ги прави са 7.3 ако не се лъжа и ако олекотя 200кг ? не вярвам да падне под 5 сек
аз съм за повишаване на мощността на двигателя от колкото да се олекотява колата :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 750
Регистриран на: 8.09.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: E63 650i

Re: Олекотяване на компакт

Мнение от ръб » 25 Мар 2011, 8:35

Е за по-малките времена си трябват вече все по-малко килограми и повече пауър :D
И аз предпочитам голям мотор. Живот и здраве ще си взема м52б28 в комбинация с моя заварен 3.45 диф и по-лекото със 150 кила купе и 7с 0-100 фабрично за е36, би трябвало да сляза на около 6сек до 100 :D :D

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Олекотяване на компакт

Мнение от bum_bum » 25 Мар 2011, 10:49

От тук натам само за олекотяването на въпросната кола, иначе ще окача катанеца!
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 1
Регистриран на: 13.01.2011

Re: Олекотяване на компакт

Мнение от MaxBass » 30 Мар 2011, 17:57

ще ви дам следния съвет за да разберете колко файда има от олекотяването ....
За да ускорите автомобилите си вие им прилагате въртящ момент към гумите...
въртящия момент на гумите е произведението от момента на маховика по главното предаване ,предавателното на дадената предавка и рамото през което работи което в случая е радиуса на гумата като се има предвид ,че се получава нютон на метър трябва да сметнете според радиуса ви колко ще се увеличи още момента...После просто делете на килограмите и ще получавате ускорението което ще постигнете за този въртящ момент....
Примерно...12000 нютона се биха се получили от ориентировачно 330нютона около 4 главно и около 3първа с около 600мм гуми(съвсем примерно не ми се смята точно сега ,но помня ,че смятах нещо подобно)
12 000 нютона на 1250 кг е 9.6 метра в секунда ускорени
а 12 000 нютона за 1100кг(нали смъкнали сме 150кг) вече имаме 10.9 метра в секунда
нали има разлика голяма :)
Да не говорим ,че с по-лека кола се намалят инерционите сили в завой....Абе ако не ви бърка ,че ще ви е празно и ще е шумно олекотявайте катo Ръб...При него файдата е на яве....
Поздрави!



ако греша в размилите си моля да бъда поправен.....

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 106
Регистриран на: 25.05.2010
Пол: Мъж
Кара: e36 316i 1.9 m43TUB19
Мечтае да кара: e36 m3 evo

Re: Олекотяване на компакт

Мнение от k1p1 » 31 Мар 2011, 18:41

ръб написа:Аз си имам сериозна приятелка, която е свикнала с диагнозата ми и не я бърка :D не мога да се съобразявам с никви мацки аз, колата зси е моя и ако искам ще си посея мушкато в багажника :) махай смело, после ще дойде момента, в който така или иначе малкия мотор няма да те удовлетворява и ще събираш за по-голям, както правя аз :D

И това е в плановете, но все още съм млад и зелен. (още нямам 2 години стаж) За момента не мисля че ми трябва нещо по-мощно, но знам, че рано или късно ще се оглеждам за нещо с 6 цилиндъра!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3370
Регистриран на: 5.06.2004
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Караше E34 528i turbo

Re: Олекотяване на компакт

Мнение от slavianko » 31 Мар 2011, 20:09

Колега по темата ще ти кажа следното: От началото на зимата съм вкарал колата в гаража и чак днес я вадя. Зяла зима правих ъпргейди и предимно олекотявах. Понеже и преди си я бях доста орязал та не беше останало много но се постарах и от есента до сега успях да смъкна около 100-тина килограма по груби сметки. Не съм я теглил цялата но аз всяко нещо което го махам или слагам го тегля и горе долу толкова ги смятам. Та днес като я изкарах и не можах да повярвам каква разлика има. Мога смело да твърдя че тия 100кг дето съм ги свалил ги усещам повече отколкото първият ми атмосверен проект. Който не го е чел ето
viewtopic.php?f=11&t=112352&p=1195386&hilit=%D0%B534+%D0%BF%D0%B0%D0%BB%D0%B0%D0%B2%D0%BD%D0%B8%D0%BA#p1195386
Това ти го казвам като човек който е минал по тоя път и ти си направи сметката дали си заслужава
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 106
Регистриран на: 25.05.2010
Пол: Мъж
Кара: e36 316i 1.9 m43TUB19
Мечтае да кара: e36 m3 evo

Re: Олекотяване на компакт

Мнение от k1p1 » 31 Мар 2011, 23:43

Джантите?
Ориентировъчно колко тежат(15") железарките и колко лети. (За сега съм си харесал на ОЕМ http://www.finishlinewheels.com/prodimg/ALY59310U.jpg)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 262
Регистриран на: 28.09.2009
Местоположение: Варна
Кара: E30&E36

Re: Олекотяване на компакт

Мнение от Ba4oIlia » 03 Апр 2011, 12:27

Оригиналните 15 лети тежат около 7,5 кг. едната .

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 750
Регистриран на: 8.09.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: E63 650i

Re: Олекотяване на компакт

Мнение от ръб » 12 Апр 2011, 6:10

Ако искаш леки джанти си потърси оригинални БМВ 15" черни алуминиеви джанти.
На външен вид са като железните, но са от алуминий и са доста по-дебели, но и по-леки.

Моите джанти са такива, в момента със зимна гума 195/65/15 джантата ми е 12,5кг
Около 5-5,5кг джантата са. Ето ми я кошницата на снимката, можеш да скивнеш джантите.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

ПредишнаСледваща

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook