Температура на водата при максимално натоварване

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3729
Регистриран на: 27.01.2010
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: Tesla Y

Температура на водата при максимално натоварване

Мнение от adovet » 31 Мар 2011, 17:45

Колеги нормално ли е при максимално натоварване температурата да стигне до 104 градуса

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1705
Регистриран на: 8.03.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: само по празници

Re: Температура на водата при максимално натоварване

Мнение от Wolfen » 31 Мар 2011, 17:59

нормално е стрелката винаги да стои по средата ... всичко останало не е на хубаво :winky:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3729
Регистриран на: 27.01.2010
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: Tesla Y

Re: Температура на водата при максимално натоварване

Мнение от adovet » 31 Мар 2011, 18:02

Стрелката не мърда от средата. Между другото тя седи на средата от кам 80 до 104 градуса. не мърда.

Фен на тройките
Аватар
Мнения: 6397
Регистриран на: 21.02.2007
Местоположение: СА,Х
Пол: Мъж
Кара: Колите да палят и работят!
Мечтае да кара: ;)
Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)

Re: Температура на водата при максимално натоварване

Мнение от Dimitroff » 31 Мар 2011, 18:06

Не е нормално!
Особено сега в хладно време !!

Търси проблем:

Радиатор (сваляне, чистене, промивка).
Перка за охлаждане.
Водна помпа.

Сега при такива външни температури - 86-89 градуса таван!


П.с. Аз като имах проблем с перката след промивката на радиатора и почистването работната температура падна с 2-3 градуса - на 84 при външна температура от 30+ градуса.

В най-големите жеги и със сериозна стъпка след като смених перката - 89-92 градуса с включен климатик!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3729
Регистриран на: 27.01.2010
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: Tesla Y

Re: Температура на водата при максимално натоварване

Мнение от adovet » 31 Мар 2011, 18:11

Dimitroff написа:Не е нормално!
Особено сега в хладно време !!

Търси проблем:

Радиатор (сваляне, чистене, промивка).
Перка за охлаждане.
Водна помпа.

Сега при такива външни температури - 86-89 градуса таван!


П.с. Аз като имах проблем с перката след промивката на радиатора и почистването работната температура падна с 2-3 градуса - на 84 при външна температура от 30+ градуса.

В най-големите жеги и със сериозна стъпка след като смених перката - 89-92 градуса с включен климатик!

Става въпрос за максимално натоварване по един мнго стръмен баир и навън беше към 18 градуса. Баира беше към 4-5км. и карах с не повече от 40-45км/ч. Стрелката изобщо не мръдна от средата, но бях включил скритото меню.

Фен на тройките
Аватар
Мнения: 6397
Регистриран на: 21.02.2007
Местоположение: СА,Х
Пол: Мъж
Кара: Колите да палят и работят!
Мечтае да кара: ;)
Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)

Re: Температура на водата при максимално натоварване

Мнение от Dimitroff » 31 Мар 2011, 20:09

На мен не ми звучи като максимално натоварване това....

Да - не е и малко, но въпреки това...
Няма лошо да свалиш кулера, да го почистиш, да свалиш водният радиатор (идея си нямаш каква гняс е между водния и климатичния...), да го духнеш с въздух отвън, а после и да го измиеш отвън.

Не е нормално да вдига 100+ градуса!!

В най-големите жеги с включен климатик и в задръстванията - в момента в който смени от 99 на 100 градуса - пуска се перката и сваля температурата на около 92-93 градуса.

Водна помпа сменял ли си някога ?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3729
Регистриран на: 27.01.2010
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: Tesla Y

Re: Температура на водата при максимално натоварване

Мнение от adovet » 31 Мар 2011, 20:19

четох че било нормално до 110. Не съм сменял помпа. В задръстванията държи 90-95

Фен на тройките
Аватар
Мнения: 6397
Регистриран на: 21.02.2007
Местоположение: СА,Х
Пол: Мъж
Кара: Колите да палят и работят!
Мечтае да кара: ;)
Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)

Re: Температура на водата при максимално натоварване

Мнение от Dimitroff » 31 Мар 2011, 20:32

До 110 е нормално за бензиновите мотори, който принципно си работят на 103-105 градуса оптимална температура!


Виж за какви боклуци говоря - между климатичния, водния и кулера!
http://media.snimka.bg/6759/019772694.jpg
http://media.snimka.bg/6759/019772695.jpg

Ето ти 1 тема, за да видиш каква трябва да е работната температура на дизелов мотор (други колеги също са дали база за сравнение) - попрочети и сам си направи изводите!
viewtopic.php?f=34&t=212160

Любимец на Кралицата
Аватар
Мнения: 4206
Регистриран на: 6.04.2008
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: F85 X5M , Race ///M GTR V10 S85
Мечтае да кара: M3 CSL

Re: Температура на водата при максимално натоварване

Мнение от ///M_Martin » 01 Апр 2011, 9:04

Dimitroff написа:До 110 е нормално за бензиновите мотори, който принципно си работят на 103-105 градуса оптимална температура!


Виж за какви боклуци говоря - между климатичния, водния и кулера!
http://media.snimka.bg/6759/019772694.jpg
http://media.snimka.bg/6759/019772695.jpg

Ето ти 1 тема, за да видиш каква трябва да е работната температура на дизелов мотор (други колеги също са дали база за сравнение) - попрочети и сам си направи изводите!
viewtopic.php?f=34&t=212160


И за мен това е много и повярвай ми това не е максимално натоварване на мотора.Първо почисти системата и след това търси други проблеми.Сравнявай температурата по скритото меню на борда

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2021
Регистриран на: 21.10.2004
Кара: E70

Re: Температура на водата при максимално натоварване

Мнение от slitter » 01 Апр 2011, 9:52

А според мен проблемът не се крие толкова в боклука, колкото в перката може би! Една диагностика на перката, за да се види дали работят всички скорости е екстремно необходима, след тва помпата да се провери, ако не е от перката дали не приплъзва турбината и разбира се не на поледно място боклуците, които по дифолт е необходимо да си почисти човек, поне според мен, за да фгункционира нормално охладителната система. Радвай се, че си го хванал, защото само след някой друг ден ще стане още по-топло и най-малкото ще пукнеш разширителния съд, което доста често се случва при неизправна система. Много са за дизел тия градуси, колегите са прави!!! Вземи мерки!

Фен на тройките
Аватар
Мнения: 6397
Регистриран на: 21.02.2007
Местоположение: СА,Х
Пол: Мъж
Кара: Колите да палят и работят!
Мечтае да кара: ;)
Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)

Re: Температура на водата при максимално натоварване

Мнение от Dimitroff » 01 Апр 2011, 10:50

Жоро, принципно си прав, обаче при прецакана перка - диагностиката(по скоро тестовете с инпа) си вървят безпроблемно!
Въпреки това - когато тя автономно трябва да се включи на определена скорост...това не се случва :confused:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3729
Регистриран на: 27.01.2010
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: Tesla Y

Re: Температура на водата при максимално натоварване

Мнение от adovet » 01 Апр 2011, 15:45

Пробвах я днеска в задръстванията не вдига повече от 91 градуса. пробвах я и да я ръчкам здраво но на къси разстояния и пак не вдига повече от 92. На место като работи повече от 82 не вдига и с климатик и без него. Опитах се да засека някаква схема на перката но не можах да я разгадая пуска се спира по слабо по силно. Ако има развитие някакво ще пиша.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2021
Регистриран на: 21.10.2004
Кара: E70

Re: Температура на водата при максимално натоварване

Мнение от slitter » 01 Апр 2011, 20:12

Dimitroff написа:Жоро, принципно си прав, обаче при прецакана перка - диагностиката(по скоро тестовете с инпа) си вървят безпроблемно!
Въпреки това - когато тя автономно трябва да се включи на определена скорост...това не се случва :confused:


Tука не си прав, Ванка! Казвам го на 100%! Когато има липса на някоя скорост, то проблемът е в управлението на перката и се хваща на диагностиката (по-лесно на ДИС, щото изписва процентите и можеш осезаемо да разбереш коя скорост се включва). Много перки съм изтествал и затова съм толкова сигурен. Реално проверявам почти на всеки колега, който дойде при мен, щото си е важна джаджа и води до по-големи проблеми! Проблемът е, че не всички ЕКУта записват грешка за перка, когато е преебана някоя скорост, но при тест функцията няма как да се обърка човек! Обикновено горят 4, 5, 6 скорост. Не знам защо точно те, но затова е трудно предвидим проблема! Първите три кат бачкат и човек си мисли, че всичко е ток и жица. И реално докато не стане над 25 градуса навън не са необходими тея високите, първите три са достатъчни, но после става по-тегаво при жегите и климатика, щот той допълнително нагрява водния радиатор. Ако не включва висока скорост при изправна перка, то е редно да се търси проблема някъде по веригата с датчиците, които евентуално да не отчитат верно и по-скоро тоя при радиатора, мисля от него взима перката инфо, а другия вариант е зацепил или муден термостат (особено при бензинките термостата е с нагревател, за по-бързо отваряне; ако не баца нагревателя е възможен проблем), та в главата висока тем-ра, а при радиатора ниска и перка нема, нищо, че е здрава!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3729
Регистриран на: 27.01.2010
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: Tesla Y

Re: Температура на водата при максимално натоварване

Мнение от adovet » 01 Апр 2011, 20:51

Колеги да питам: как се проверява перката зад радиатора с виското дали е в ред. Казаха ми, че като заминава можеш да я спреш с ръка като е загряла над 80 градуса. Аз пробвах днес ама щеше да ми запали пръстите :mhihi:

Фен на тройките
Аватар
Мнения: 6397
Регистриран на: 21.02.2007
Местоположение: СА,Х
Пол: Мъж
Кара: Колите да палят и работят!
Мечтае да кара: ;)
Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)

Re: Температура на водата при максимално натоварване

Мнение от Dimitroff » 01 Апр 2011, 21:00

slitter написа:
Dimitroff написа:Жоро, принципно си прав, обаче при прецакана перка - диагностиката(по скоро тестовете с инпа) си вървят безпроблемно!
Въпреки това - когато тя автономно трябва да се включи на определена скорост...това не се случва :confused:


Tука не си прав, Ванка! ...Обикновено горят 4, 5, 6 скорост.


Жоре, аз ги гледам с ИНПА...там са %-ти...няма скорости...не съм обръщал такова внимание при ДИС как е, но май и там бяха с %-ти..

adovet написа:Колеги да питам: как се проверява перката зад радиатора с виското дали е в ред. Казаха ми, че като заминава можеш да я спреш с ръка като е загряла над 80 градуса. Аз пробвах днес ама щеше да ми запали пръстите :mhihi:


Ти ако не си автомат...не знам какво виско търсиш - 320д ръчка е с ел.перка.

Следваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook