Даунсайзинг - реални ползи

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: Даунсайзинг - релни ползи

Мнение от acho.rs » 29 Мар 2011, 9:01

steeN написа:не мога да намеря достоверни данни за 535i и 540i, но това би било добро сравнение.
еднакви купета, еднакви коне (306) ... едното май го има само в щатите другото в европа, знам ли вече 100 хиляди модела изкараха.

Ще ти намеря данни точно за 535и и Е350 мотора от 2009та , сега е със 20% надолу разход , поне по каталог . 540и нямам инфо , но той си е обикновен стар мотор , нито е със директно впръскване , нито е мислен във времето на вманиачаване на тема "екология" .

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: Даунсайзинг - релни ползи

Мнение от acho.rs » 11 Апр 2012, 21:04

Малко да си ъпна темата . Сега една година по-късно е ясно, че атмосферните мотори окончателно остават в миналото , поне при масовите автомобили .
Единствените мотори които не се предвижда скоро да се заменят са 5,5 на AMG и 3,5 на *350 .
Излезе подробен тест на
F30 335i с/у C350 .
306кс / 306кс
400НМ/370НМ
8степенна ZF / 7степенна G-tronic . И двете с хидротрансформатор .
Разход по NEFZ :
10,2 / 9,4 градско
7,2 / 6,8 средно
Тестов разход:
11,9 / 11,5 средно

За SLK 55 AMG - 5500кк 422кс / 540НМ , класически автоматик , тегло 1610кг - разход по NEFZ 8,4/100 . . .
Това е когато се приложат последните технологии и при атмосферни мотори . Може и без трубо , стига да има желание .

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5250
Регистриран на: 12.11.2006
Пол: Мъж
Кара: ги да пият мента
Мечтае да кара: за 6лв/100км
Детайли за колата: не върви и не гори

Re: Даунсайзинг - релни ползи

Мнение от павката » 11 Апр 2012, 22:27

абе стига им вярва на тия данни.докато не се подкара дадена кола в реално време и да се засече коректно разхода,остава само писаници и разпъване на лафа
Тия от БМВ-клуба обичат да си прикачат подобни табелки ;-)
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 645
Регистриран на: 30.03.2009
Местоположение: U gorata
Пол: Мъж
Кара: prascho, nervaka i redneckmobil
Мечтае да кара: "samodelna" kola

Re: Даунсайзинг - релни ползи

Мнение от BMW_RIDER » 11 Апр 2012, 22:32

acho.rs написа:C350 .
306кс
9,4 градско


Изображение
When I'm on that bike, it's just me and God...And He better be holding on

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: Даунсайзинг - релни ползи

Мнение от acho.rs » 11 Апр 2012, 22:59

BMW_RIDER написа:
acho.rs написа:C350 .
306кс
9,4 градско


Изображение

Тва ти е по НЕФЗ , колко по-ясно да го напиша . В теста градския разход е около 15 но пак е по-нисък от този на 335и което има 400НМ на 1200 оборота и по-добра скоростна кутия.
Сетих се че съм забравил да дам данните за ускорението - разликата в 0-200 км/ч е 1 сек в полза на БМВто .
павката написа:абе стига им вярва на тия данни.докато не се подкара дадена кола в реално време и да се засече коректно разхода,остава само писаници и разпъване на лафа

- ами те хората го караха , аз за тва пиша . Иначе всеки лесно може да провери ... че средния разход на 520Д комби е 4,9 нафта а на М5 е 9,9 .


Аватар
Мнения: 759
Регистриран на: 17.02.2009

Re: Даунсайзинг - релни ползи

Мнение от Хаос » 12 Апр 2012, 0:12

acho.rs написа:1. челно съпротивление(не коефициент на обтекаемост) :?:
и
2.
Изображение
като дори има ПРАВА НА МОЩНОСТТА :i?: 5500-6200 оборота при М52Б25(би-ванус)
И сега върха - типичен "ъпсайзинг" мотор на БМВ - 3000кк в 325и (6 годишен)
Изображение
:shock: - мисля , че коментара е излишен .

ти въобще разбра ли какво каза?
1. термина е "коефициент на челно съпротивление" ...
2. Какво по дяволите трябва да означава права на мощността и защо тя според теб е нещо добро???
Втория двигател има откровено по-добра крива, в сравнение с прехвалените от теб М52БХХ

Dirty_M5_Driver пък се изцепи с това, че разхода зависел от "товара", а не от оборотите на двигателя...

Бая бисери има тая тема, като започнем с първия пост...

Но има и смислени постове.

Къде е интригата в тая тема?
АДМИНИТЕ ДА МЕ БАННАТ ПЕРМАНЕНТНО!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: Даунсайзинг - релни ползи

Мнение от acho.rs » 12 Апр 2012, 8:51

Къде е смисъла на твоя коментар :idea:

ти въобще разбра ли какво каза?

- да ! Ти разбра ли какво пита ?
1. термина е "коефициент на челно съпротивление" ...

- който се пресмята от коефициент на обтекаемост по челната площ :idea:
2. Какво по дяволите трябва да означава права на мощността и защо тя според теб е нещо добро???

- означава точно това което казва - мощността остава константа с увеличаването на оборотите , "по дяволите" :idea:
-нещо добро е защото увеличава полезния оборотен диапазон
Dirty_M5_Driver пък се изцепи с това, че разхода зависел от "товара", а не от оборотите на двигателя...

- най-вече зависи от предавката на която караш , като се решил да се зачекваш . На 2ро мясот от оборотите и от "товара" на двигателя - тва и децата го знаят .
Втория двигател има откровено по-добра крива, в сравнение с прехвалените от теб М52БХХ

- разбира се че има по-добра крива , след като е 10 години по-нов . Да съм казвал обратното ? Да е турбо мотор ?
Бая бисери има тая тема, като започнем с първия пост...

- твоя пост доста добре отговаря на определнието бисер !
Къде е интригата в тая тема?

където си я намериш .

Не ми хейтвай повече в темата , г-н енженер . Ясно съм си я формулирал и написал . Намери си друго място където да се заяждаш , например някое кафене ...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1415
Регистриран на: 5.06.2008

Re: Даунсайзинг - релни ползи

Мнение от Peter Angelov » 12 Апр 2012, 10:56

Здрасти, можеш ли да сравниш WV Golf 4 V6 2.8 4 motion, примерно с някое BMW да видим кво дава :D
И после ще ти кажа дали е верно и дали няма значение човешкия фактор демек реално....

Поздрави

The Ultimate Driver
The Ultimate Driver
Аватар
Мнения: 4709
Регистриран на: 23.04.2002
Местоположение: в света на motorsport-a
Пол: Мъж
Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci

Re: Даунсайзинг - релни ползи

Мнение от DrivinGGoD » 12 Апр 2012, 11:12

Хаос написа:Втория двигател има откровено по-добра крива, в сравнение с прехвалените от теб М52БХХ

Dirty_M5_Driver пък се изцепи с това, че разхода зависел от "товара", а не от оборотите на двигателя...


Всъщност и в двете неща има много смисъл :yes:

Първо товарната характеристика на един двигател е нещо много сложно и комплексно и далеч не изключва по-нисък разход при по-високи честоти на въртене. От нея например става ясно защо въртящия момент на един двигател е най-висок в средния работен диапазон - защото там смесообразуването, пълненето и изпускането, инертността и т.н. са най-благоприятни за висока ефективност, а от там и за по-нисък разход. Така например по един и същ участък на движение с един и същ автомобил и една и съща скорост на движение, в определени случаи можете да реализирате по-нисък разход на гориво ако карате в тази област отколкото ако карате на 1000-2000 оборота в минута по-ниско на следващата предавка.

Това обаче е въпрос на доста задълбочено изследване на конкретната конструкция и е различно за всеки един двигател с вътрешно горене.

Колкото до предишното поколение 25, 28 и 30 мотори, аналогията на Ачо е с цел да покаже, че дори създавани преди 20 години, са с подобен характер и при желание биха могли да бъдат развити спрямо днешните изисквания и с днешните технологии, хем запазвайки духа си хем отговаряйки на днешния свят :yes:
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Даунсайзинг - релни ползи

Мнение от Dirty M5 driveR » 12 Апр 2012, 11:51

Хаос написа:Dirty_M5_Driver пък се изцепи с това, че разхода зависел от "товара", а не от оборотите на двигателя...





С тая си реплика направо обезмисли участието си в темата :mhihi: И не съм писал, че разхода зависи само и единствено от товара, под който е двигателя. Над мен ДрайвинГГоД уточни за какво става дума. Та не виждам изцепка в моето мнение по въпроса :roll: Просто човек трябва да знае как да кара икономично. Затова може би най-голяма икономия ще се постига с автоматите, когато се ползват в този си режим, щото ги правят достатъчно умни, за да "преценяват" къде и кога на каква предавка да са. Докато при механичните кутии това си зависи от водача.


Аватар
Мнения: 759
Регистриран на: 17.02.2009

Re: Даунсайзинг - релни ползи

Мнение от Хаос » 12 Апр 2012, 12:14

acho.rs написа:- който се пресмята от коефициент на обтекаемост по челната площ :idea:

всъщност не се изчислява така... но разбира се виден форумен писач като теб, няма как да го знае
"коефициент на обтекаемост" (какъвто коефициент няма, но ти си лаик все пак, простено ти е) всъщност е коефициент на челно аеродинамично съпротивление и зависи от минималната сила, нужна за преодоляване на съпротивлението на въздуха при движение, плътността на средата (въздуха), скоростта на квадрат и референтната област, която се изчислява емпирично, и НЕ Е челната площ (каквото и да значи челна площ, предполагам, че на езика на лаиците ще означава някаква проекция) на автомобила...
но, разбира се, лаик като теб уж ги знае тея неща, ама всъщност нищо не разбираш...
acho.rs написа:мощността остава константа с увеличаването на оборотите , "по дяволите" :idea:
-нещо добро е защото увеличава полезния оборотен диапазон

всъщност не е така, защото след определени обороти няма увеличение на мощността и повече обороти не носи реална полза, но разбира се, ти това няма как да го знаеш, щото не е написано в АутоБилд
всъщност кривата на по-новия мотор разкрива, че ако се премахне ограничителя на оборотите може да се добие още пикова мощност от двигателя, защото той не е "изтаванен" както по-старите си събратя(тоест, не е достигнат максималния дебит на колекторите например)

А за товара...
Там нещата въобще не са еднозначни и често при по-голям товар има по-малка консумация. Кривите на различните товари в графиката на разхода срещу оборотите често са разбъркани, пресичат се. Кривите на съвременните мотори са разбира се по-различни, оптимизирани с множество компоненти в двигателя, за постигане на по-добри характеристики като разход за брошурата (който разход обикновено е даден само и единствено за диапазона, за който е оптимизиран двг, а всъщност той не работи само там, обаче АутоБилд няма как да го измерят това и да го напишат, че Ачко да го обсъжда тук), емисии, субективно усещане итн итн итн

Затова Ачко, преди да почнеш да обсъждаш едно нещо, вземи попрочети теорията зад това, което четеш в списанията, иначе почваш да ръсиш бисерите още в първия пост...

Dirty M5 driveR написа:С тая си реплика направо обезмисли участието си в темата :mhihi:

чети повече теория, сложи и малко практика и ела пак да си поговорим
Мога да ти препоръчам следните книги
Engineering Fundamentals of the Internal Combustion Engine - W. Pulkrabek
Supercharged! - Corky Bell (която общо взето се намира много трудно, дори в електронен вариант, но аз я имам, мога да ти услужа с нея : ))
Последна промяна Хаос на 12 Апр 2012, 12:32, променена общо 1 път
АДМИНИТЕ ДА МЕ БАННАТ ПЕРМАНЕНТНО!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10745
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Re: Даунсайзинг - релни ползи

Мнение от Leon » 12 Апр 2012, 12:16

И без да анализираме дино-графики е ясно, че даунсайзинга има маркетингова и политическа (тоест пак маркетингова) цел. А в дългосрочен план, това е просто еволюционно стъпало към хибриди с малки двигатели и след това преминаване на изцяло алтернативни горива. Че има икономия от обема, има. Че страда надеждността - така е, а пърформънса се постига по различен начин. Истински добрите производители ще бъдат тези, които успеят да уцелят добър баланс между трите. Като пример се сещам за 320 мотора в Ф30 - "само" 184 турбо-коня (при 170 на последната, атмосферна, Е90), със сигурност са можели и повече, но вероятно там е бил баланса. Това важи за всички нови БМВ двигатели в ниския и средния сегмент. Остава проблема за хората, които ще карат употребявани коли след 10-15г и ще се сблъскат с усложнените и скъпи за поддръжка конструкции, обслужващи горното.
Never mistake motion for action...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: Даунсайзинг - релни ползи

Мнение от acho.rs » 12 Апр 2012, 18:02

Колкото до предишното поколение 25, 28 и 30 мотори, аналогията на Ачо е с цел да покаже, че дори създавани преди 20 години, са с подобен характер и при желание биха могли да бъдат развити спрямо днешните изисквания и с днешните технологии, хем запазвайки духа си хем отговаряйки на днешния свят :yes:

Именно .
Leon

- и аз мисля че даунсайзинга и хрибидите са края на живота на ДВГ . Просто водорода и горивните клетки все още са прекалено скъпи и се спря работата по тях . А знаем кой беше стигнал най-далече :smoke:

ПС:хаус - смеееех :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 193
Регистриран на: 25.06.2011
Местоположение: rustland
Пол: Мъж
Детайли за колата: Focus,Opel Monza/Senator,MX5 nb

Re: Даунсайзинг - релни ползи

Мнение от немо » 13 Апр 2012, 21:05

acho.rs написа: означава точно това което казва - мощността остава константа с увеличаването на оборотите , "по дяволите"

:dummy: Ачо,не се излагай :dummy:

http://tuningclub.hit.bg/horsepower.html
Шофирането е превантивен анализ на това,което може да се случи на пътя....

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: Даунсайзинг - релни ползи

Мнение от acho.rs » 14 Апр 2012, 3:06

немо написа:
acho.rs написа: означава точно това което казва - мощността остава константа с увеличаването на оборотите , "по дяволите"

:dummy: Ачо,не се излагай :dummy:

http://tuningclub.hit.bg/horsepower.html

? Я пак ! Какво е права на мощността ?
Опитвате се с научни термини да наречете черното бяло - НЕ СТАВА .
Права на мощността е когато конете остават константи с увеличаването на оборотите или по-точно казано , когато тягата пада с оборотите толкова че мощността да остане константа . Айде сега пишете кой колко книги на английски прочел и какъв специалист бил :dummy:

ПредишнаСледваща

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook