Как се прави злугалка на сондите
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
31 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Re: Как се прави злугалка на сондите
Де да знам!
)))) Пак същата работа, все едно не съм я дърпал по-назад. Явно това е неква измислена работа от некой "голем инженер майстор"! Пак си се гонят показанията на сондите предна и задна и съответно светва лампата. Като включа програмата грешката е "катализатор конвертор"; препоръка на програмата - сменете катализатора!
)))))))))))) Наистина се чуда дали самото резонаторче вече не се е попреебало, на 3 години е! Дали ако го сменя ням да престане! Вие кво мислите???


- Next
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1618
- Регистриран на: 1.10.2008
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E90 330D
- Мечтае да кара: ///M power
- Детайли за колата: BMW - Bought My Wife
Re: Как се прави злугалка на сондите
Няма да се оправи аз съм със резонатор от 6 месеца и от началото така ми тръгна явно съм с по новия софт.
- oci
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Как се прави злугалка на сондите
Странна работа и аз съм с най-новия софт, но и преди това не съм имал пробле, а катализатора е махнат и на негово място имам катализаторно гърне или по скоро заместител на катализатор от тези универсалните за около 250 лв и задната сонда е повдигната с една гайка и нямам грешки и светещи чекове.
Re: Как се прави злугалка на сондите
oci написа:Странна работа и аз съм с най-новия софт, но и преди това не съм имал пробле, а катализатора е махнат и на негово място имам катализаторно гърне или по скоро заместител на катализатор от тези универсалните за около 250 лв и задната сонда е повдигната с една гайка и нямам грешки и светещи чекове.
Брат, ти нямаш ядове именно щото си направо с катализатор, нищо че е 250 лв! В него има елементи, които все пак катализират. Знам ги кво представляват тия гърнета, разглеждах ги в М комплект. Въпросът е да не се дават 250 лв за едната лампа, дет святка извън града!

- vavilon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2049
- Регистриран на: 30.05.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 318i 98
- Мечтае да кара: Електромобил...
Re: Как се прави злугалка на сондите
Имено само заради сондата, още не съм решил да ъпдейтвам 
И аз съм с резонатор и той вече удря 3-те годинки
Но нямам проблеми още с 2-та сонда или поне аз така си мисля 

И аз съм с резонатор и той вече удря 3-те годинки


- babbilqn
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 78
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: PeRniK
- Кара: 318i Е46 2000
Re: Как се прави злугалка на сондите
добре де някои 6е каже ли как се прави залъгалката или така 4е си раздумаме за не6та извън темата
/// BMW е КоЛаТа БлОнДиНкА е ЖеНаТа ///
Re: Как се прави злугалка на сондите
babbilqn написа:добре де някои 6е каже ли как се прави залъгалката или така 4е си раздумаме за не6та извън темата
slitter написа:И аз сложих гайка и аз като изляза извън града се святка тая лампа! А иначе в М комплект продават керамична втулка, която се надява на задната сонда и я лъже, че има кат! Ама 80-90 лв. беше!
Колега, повече от това.... и други колеги по-нагоре казаха други видове! Сам не знам как ще си произведеш залъгалка. Има възможност при стругар метална, ама......
- vavilon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2049
- Регистриран на: 30.05.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 318i 98
- Мечтае да кара: Електромобил...
Re: Как се прави злугалка на сондите
Е па какво значение, дали стоманена или керамична ще е втулката? И в двата вариянта, може да е идеално гладко, ако има значение грапавоста на повърхнината. Или сондата се влияе не само от гладкоста на втулката но и от температурата?
- oci
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Как се прави злугалка на сондите
идеята на тази залъгалка като я нарича автора на темата е да симулира нормалните стойности на ланда сондите което не е никак лесна работо и едва ли само с вдулка ще стане работата най-вероятно ефекта ще се постигне само за задната сонда или тази след катализатора защото на нея напрежението е постоянно понеже тя мери пречистените вече газове и трабва да е около 0,45в, а тази преди катализатора докато е студена сондата и двигателя не е загрял и сондата не загрята на 100 процента също е постоянно 0,45 загрее ли вече напрежението започва да варира в интервала 0,10-1,00 в.
Е я сега ми кажете как освен чрез разни симулатори и електроника която едва ли ще е толкова лесно направима, както например залъгалката на пасежерската седалка за бега
Най-добре ако не работи сондата да се смени с нова, лампата за чека свети най-често при проблеми в първата сонда, аз съм с каталиторно гърне и вчера като я закачих колата видях, че на моменти задната показва също както предната, но въпреки това колата не записва грешки и чека никога не светва.
Е я сега ми кажете как освен чрез разни симулатори и електроника която едва ли ще е толкова лесно направима, както например залъгалката на пасежерската седалка за бега

Най-добре ако не работи сондата да се смени с нова, лампата за чека свети най-често при проблеми в първата сонда, аз съм с каталиторно гърне и вчера като я закачих колата видях, че на моменти задната показва също както предната, но въпреки това колата не записва грешки и чека никога не светва.
Re: Как се прави злугалка на сондите
Колеги, мисля че схванах някаква логика, която следва да изпробвам. При ъпдейта на софта съм сложил, възможно най-модерното създавано за тази кола 318 м43 фърмуарче, което според програмата ДИС е със стандарт Евро 3. Съответно следенето на параметрите от сондите и конкретно от втората е по-завишено от гледна точка на изискванията на стандарта и ето защо светва лампата ми с грешка - катализатор (аз реално нямам такъв). Разрових се обаче и открих, че има възможност да се сложи пак на новия софт, обаче фърмуар, който да работи по Евро 2 стандартите и съответно да е с по-ниски изисквания за изходящите газове и да не кара екуто да записва тази грешка. Даже виждам, че в риълоема се продават катализатори по ЕУ2 и ЕУ3, демек който квото иска да слага, има възможност да е по-екологичен или не! Ще метна фърма за Евро 2 и ще пробвам да видим за това мое твърдение. Оказва се, че самата технология на двигателите (ЕКО ТЕК + прецизирането на ефективното създаване на горивна смес) може да покрива стандартите по ЕВРО 2, дори и без катализатор конвертор, ето защо при някои колеги няма проблем с лампите, дори и след махането на същия. Така че, ако това мое твърдение се окаже вярно, ще споделя и допълнително ще сложа в темата за ъпдейта парт номера на фърмуара, който следва да качвате с новия софт, ако сте без катализатор или със катализатор, за да си нямате грижи с лампата за чека! Обаче ще трябва време. Това става само с проба извънградско, в града оборотите са ниски, съответно и NO/km е ниско и лампата не светва, ама извън града е друго.
---------------------------------------
Понеже мога да кажа в допълнение още някои неща, правя промяна на мнението ми. Днес сложих фърма, който е по евро 2. Резултатът - лампата чек енджин въобще става неактивна, което на 100 хил. %та означава, че няма да светне, т.е. въобще не е необходима, защото двигателя с кат или без кат явно покрива стандарта за евро 2. И така за тези, които искат да ъпдейтват: ако имате катализатор и искате нов софт фърма е 12 14 7 510 883 с работеща лампа за чек енджин по Евро 3 стандарт; ако нямате катализатор и искате нов софт фърма е 12 14 7 510 887 без работеща лампа за чек енджин по Евро 2 стандарт.(това е за двигатели М43 с обикновени скоростни кутий; ако сте автоматик се избират други фърмове, подходящи за вас да не плачете после!!!)
---------------------------------------
Понеже мога да кажа в допълнение още някои неща, правя промяна на мнението ми. Днес сложих фърма, който е по евро 2. Резултатът - лампата чек енджин въобще става неактивна, което на 100 хил. %та означава, че няма да светне, т.е. въобще не е необходима, защото двигателя с кат или без кат явно покрива стандарта за евро 2. И така за тези, които искат да ъпдейтват: ако имате катализатор и искате нов софт фърма е 12 14 7 510 883 с работеща лампа за чек енджин по Евро 3 стандарт; ако нямате катализатор и искате нов софт фърма е 12 14 7 510 887 без работеща лампа за чек енджин по Евро 2 стандарт.(това е за двигатели М43 с обикновени скоростни кутий; ако сте автоматик се избират други фърмове, подходящи за вас да не плачете после!!!)
- koce_dji
- Потребител
-
- Мнения: 34
- Регистриран на: 10.07.2010
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: BMW 318
Re: Как се прави злугалка на сондите
Здр колеги.Имам въпрос:Досега всички пшете само за лампата която свети заради сондите ,та въпроса ми е отчитането на тези сонди влияе ли и на работата на двигателя?Питам защото и аз махнах катализатора ,колата вървя 1000 км без проблеми обаче ся не работи добре.Лампата свети и колата от време на време гасне ,ниските обороти са нестабилни.На диагностиката ми четат сондите.Пък да сменя 2-те сонди е към 1000 лв и накрая не е сигурно дали ще се оправи работата.
- babbilqn
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 78
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: PeRniK
- Кара: 318i Е46 2000
Re: Как се прави злугалка на сондите
koce_dji написа:Здр колеги.Имам въпрос:Досега всички пшете само за лампата която свети заради сондите ,та въпроса ми е отчитането на тези сонди влияе ли и на работата на двигателя?Питам защото и аз махнах катализатора ,колата вървя 1000 км без проблеми обаче ся не работи добре.Лампата свети и колата от време на време гасне ,ниските обороти са нестабилни.На диагностиката ми четат сондите.Пък да сменя 2-те сонди е към 1000 лв и накрая не е сигурно дали ще се оправи работата.
колега издърпаи задната сонда (след катализатора която е) с една гаика назад и не6тата 6те ти се оправат и аз бях като тебе на мен ми излеза 20лв при маистор на гарнета намери ми втулка от друга търба със сонда и я завари над моята и се оправи
/// BMW е КоЛаТа БлОнДиНкА е ЖеНаТа ///
Re: Как се прави злугалка на сондите
koce_dji написа:Здр колеги.Имам въпрос:Досега всички пшете само за лампата която свети заради сондите ,та въпроса ми е отчитането на тези сонди влияе ли и на работата на двигателя?Питам защото и аз махнах катализатора ,колата вървя 1000 км без проблеми обаче ся не работи добре.Лампата свети и колата от време на време гасне ,ниските обороти са нестабилни.На диагностиката ми четат сондите.Пък да сменя 2-те сонди е към 1000 лв и накрая не е сигурно дали ще се оправи работата.
Чакай малко сега! Първо напиши с кой двигател си и кажи с точност до кой месец е произведена колата! Питам, за да видя дали си по ЕУ2 или по ЕУ3. Ако си по ЕУ3 може да има такива симптоми. Може обаче и самите сонди да са сдали багажа. Дай малко повече инфо! Принципно не е проблем да се направи да работи по Евро 2 и да се отървеш от проблема без да слагаш гайки и тем подобни, щото това с гайката по принцип не работи, за мен е измишлиотина. Казвам го от собствен опит. И аз така се излъгах! После кажи какво точно четат на сондите??? Грешки има ли или какво??? Хубаво е да се направи качествена диагностика от някой, който има хабер какво да гледа, а не от някой кодчетец, както и да погледнат с кой точно фърмуар на софтуера си, за да се знае с точност какво трябва да се направи! И не на последно място сондите не са 1000 лв, а може да сложиш БОШ Универсал, има едиин модел, който е 1:1 с оригинала, разликата само е че се слага старата ти букса от старата сонда и колата работи чудесно с нея, тя просто си е същата като твоята/ите и се намират на цени от 130 - 160 лв. зависи откъде!
- koce_dji
- Потребител
-
- Мнения: 34
- Регистриран на: 10.07.2010
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: BMW 318
Re: Как се прави злугалка на сондите
двигателят еN42B20 годинатае 2002 143коня.В найс кара в Пловдив уж разбират ама може би не чак толкова.Казаха че лампата свети заради сондите и че едната е 440лв.Трябвало да се сменят двете.Обаче дипломатично си замълчаха и не казаха дали това с гасненето и нестабилната работа на ниските ще се оправи.Ако можеш дай повече инфо за бошовите сонди.Някакъв номере или нещо,как да ги намеря в магазина.
Re: Как се прави злугалка на сондите
С колко сонди е тази кола??? Аз виждам това
. Не мога да разбера това са два варианта на изпускателна система или един вариант, който е с общо 5 сонди!!! Предполагам е или едното, или другото, ти кажо кво е, познаваш си колата. Ти като си махал катализатора виж на схемата има два варианта май - седят и на изпускателния колектор, и на самата генерация. Реално основна роля в работата на двигателя играят тези сонди, които са преди катализатора, те определят обогатеността на сместта, обаче засечени завишенипараметри от задните сонди след катализатора е възможно да я вкарват в авариен режим. Освен лампата чек енджин свети ли и ЕМЛа, както и по-спъната ли ти се струва. В интерес на истината да се маха катализатора на кола, произведена след 2001 година за мен е престъпление, винаги има проблеми. Започва да се влага много повече еко технология и работат става доста по-сложна! Наистина има вероятност да си смениш сондите и пак да не е както трябва. Проблемът трябва да се изучи основно, за да се оправят нещата. Така няма да стане с по няколко вметнати фрази във форума. За да мога да се изкажа трябва да ми кажеш параметри в движение, а тва нема как да стане дистанционно! Да се погледне как точно седят нещата, с коя точно изпускателна система си и т.н.

31 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани