Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)
IvaN66 написа:Темата е много интересна,само две теоретични вметки да направя:
-максимална мощност се извлича не при стехиометричния състав(отношение) гориво въздух 1,а 0.8 т.е. малко по-богата смес(с излишък лек на гориво);ламбда сондата е възникнала по екологични съображения,да сведе до минимум съдържанието на азотни окиси и въглероден окис и затова корегира съотношението 1-да има винаги достатъчно въздух.
-мощността на двигателя ако е дадена по DIN,то тя е на водещите колела,ако е дадена по SAE-на маховика.
Така е. После затова примерно дават М52Б20 че е 150 коня, ама като го качат на диното и дава 130...

Si non confectus, non reficiat.
- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)
Конверсия - 316i
318i
И двата мотора са M43B19, но единия заводски е 105 коня, а другия е 118 коня. Печалба от цялата интервенция - 13 коня.
Темата
Накратко - изисква се смяна на разпределителния вал с такъв от 318i, добавяне на ДИСА клапа (за да може мотора да диша по-добре във високите обороти - респективно да има повече мощност) и ремап на компа със софтуер от 318i.

И двата мотора са M43B19, но единия заводски е 105 коня, а другия е 118 коня. Печалба от цялата интервенция - 13 коня.
Темата
Накратко - изисква се смяна на разпределителния вал с такъв от 318i, добавяне на ДИСА клапа (за да може мотора да диша по-добре във високите обороти - респективно да има повече мощност) и ремап на компа със софтуер от 318i.
Si non confectus, non reficiat.
- makaveli316
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 472
- Регистриран на: 18.01.2011
- Местоположение: Freiburg/Плевен/Пазарджик
- Пол: Мъж
- Кара: 320d E46 2002г.
- Мечтае да кара: 2010 e92 335i
Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)
Като сложите този чип или правите ремап се вдигат конете, това добре, но после не се ли вдига много и консумацията на горивото?
В ибей продават някакви чипове и там пише, че вдигали мощността на двигателя и намалявали разхода на гориво, нещо което ми звучи странно, някак си почти нелогично, но като се замисля с по-новите коли в момента, повечето коне не значат задължително повече разход на гориво....
Та затова са ми чудни тези чипове и дали си заслужава, а и каква е цената за един ремап в България и има ли хора които наистина разбират към които човек да може да се обърне?
В ибей продават някакви чипове и там пише, че вдигали мощността на двигателя и намалявали разхода на гориво, нещо което ми звучи странно, някак си почти нелогично, но като се замисля с по-новите коли в момента, повечето коне не значат задължително повече разход на гориво....
Та затова са ми чудни тези чипове и дали си заслужава, а и каква е цената за един ремап в България и има ли хора които наистина разбират към които човек да може да се обърне?

Chris Rock: "There's black people, and there's niggas and the niggas have got to go"
- Dimitroff
- Фен на тройките
-
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)
В интернет си гледай някой пауър бокс...няма по-голямо зло за мотора от тях - имай го в предвид.
А да питаш дали има някой в България, който разбира от автомобилен софтуер...е леко обидно...нали нямаш в предвид, че ние тук живеем на дърветата и слизаме само за да пикаем вечер?
Поразгледай форума - има колеги, който предлагат ремап, отделно има доста фирми, който се занимават професионално с това - не си потърсил - не си намерил
А да питаш дали има някой в България, който разбира от автомобилен софтуер...е леко обидно...нали нямаш в предвид, че ние тук живеем на дърветата и слизаме само за да пикаем вечер?

Поразгледай форума - има колеги, който предлагат ремап, отделно има доста фирми, който се занимават професионално с това - не си потърсил - не си намерил

- makaveli316
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 472
- Регистриран на: 18.01.2011
- Местоположение: Freiburg/Плевен/Пазарджик
- Пол: Мъж
- Кара: 320d E46 2002г.
- Мечтае да кара: 2010 e92 335i
Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)
Dimitroff написа:В интернет си гледай някой пауър бокс...няма по-голямо зло за мотора от тях - имай го в предвид.
А да питаш дали има някой в България, който разбира от автомобилен софтуер...е леко обидно...нали нямаш в предвид, че ние тук живеем на дърветата и слизаме само за да пикаем вечер?![]()
Поразгледай форума - има колеги, който предлагат ремап, отделно има доста фирми, който се занимават професионално с това - не си потърсил - не си намерил
Не съм искал да обидя никой, но нали знаеш как е в Бг...всеки гледа да ти напълни долните бузки

Ей сега ще се разровя из форума


Chris Rock: "There's black people, and there's niggas and the niggas have got to go"
- kiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2499
- Регистриран на: 23.06.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: сребърна звезда
- Мечтае да кара: RAUH
Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)
makaveli316 написа:Dimitroff написа:В интернет си гледай някой пауър бокс...няма по-голямо зло за мотора от тях - имай го в предвид.
А да питаш дали има някой в България, който разбира от автомобилен софтуер...е леко обидно...нали нямаш в предвид, че ние тук живеем на дърветата и слизаме само за да пикаем вечер?![]()
Поразгледай форума - има колеги, който предлагат ремап, отделно има доста фирми, който се занимават професионално с това - не си потърсил - не си намерил
Не съм искал да обидя никой, но нали знаеш как е в Бг...всеки гледа да ти напълни долните бузкиЕй сега ще се разровя из форума
почти колега,почти...пак говориш малко наизуст!поразгледаи прочети ,ако мислиш че от ибеи няма да ти пробутат някои боклук,а в бг.няма кои да ти го направи кадърно и с мерак се лъжеш
- S7
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1906
- Регистриран на: 5.02.2008
- Местоположение: Miami
- Кара: G05 xdrive 40i
- Мечтае да кара: трезвен
Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)
Правилно е човек да се притеснява като се извършва някаква услуга в Бг,но пък за това спор няма,имаме си големи специалисти в това,да ти направят колата да върви като ферари и да гори като стара волга
С моща иде и жаждата и на мене ми казваха че преди чипа ще гори по малко но пък не ми казаха че трябва да натискам педала на газта,както преди да го сложат 


- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)
Мисля, че може и тук да се сложи въпросната темичка

Si non confectus, non reficiat.
- мумията
- Потребител
-
- Мнения: 1
- Регистриран на: 21.03.2011
- Местоположение: Мухльово,на 5км. от Пампорово
- Пол: Мъж
- Кара: е21-ньичка Алпинка
- Мечтае да кара: читава е12исчица Алпинка
Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)
1.Защо при преминаване към принудително пълнене алусиловият цилиндров блок не издържа?Кое точно не му издържа и къде е слабото му място?
2.Има ли макар и малък шанс филтрите Ка и Ен и маслото върху тях да съсипват масметъра?Зависи ли какъв е масметъра- платинена решетка или жичков?
2.Има ли макар и малък шанс филтрите Ка и Ен и маслото върху тях да съсипват масметъра?Зависи ли какъв е масметъра- платинена решетка или жичков?
Ефтинко сервизче с тънка пътна помощ 0888 888 888
http://www.youtube.com/watch?v=eWdA1DKfbwo
http://www.youtube.com/watch?v=eWdA1DKfbwo
- Dimitroff
- Фен на тройките
-
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)
мумията написа:2.Има ли макар и малък шанс филтрите Ка и Ен и маслото върху тях да съсипват масметъра?Зависи ли какъв е масметъра- платинена решетка или жичков?
Има.
Китовете за почистване на К&Н са двукомпонентни - единия само чисти....втория обаче...
Ако нанесеш твърде малко - преминават финни твърди и абразивни частици към турбото...не е добре.
Ако нанесеш твърде много - самото "масло", което спира въпросните частици преминава към дебитомера.
Тук както и навсякъде в важно да си на границата - пръска се равномерно със спрея върху филтъра от около 20 см, без да се наслагва.
Оставя се филтъра да поеме малко и после ако има бледи места (всъщност вторият компонент придава червеникавия цвят на филтъра!) се пръска пак от същото разстояние върху бледите места, но не повече от веднъж!
Хубаво е да спазвате процедурите по чистене на К&Н - никакви силни водни струй, за предпочитане е да се мие от вътре навън, за да не се набива мръсотията, никакви помощни средства за сушене - трябва да си изсъхне САМ !
Аз примерно мия 2-3 пъти с Меглио, после веднъж с препарата на К&Н, изплаква МНОГО ДОБРЕ, а след като изсъхне перфектно - описал съм как се нанася втория компонент от кита за почистване.
- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)
мумията написа:1.Защо при преминаване към принудително пълнене алусиловият цилиндров блок не издържа?Кое точно не му издържа и къде е слабото му място?
Алусила е мек - това му е проблема. Особено в комбинация с бензин с високо съдържание на сяра (такъв вече не се среща по бензиностанциите) - създават се някакви витамини в горивната камера, който му таковат таковата...
Главният проблем е, че при сериозно надуване се сменят буталата с ковани такива - те са доста по-твърди и буквално "изяждат" мекия алусил на първите М54 мотори. По-късно от БМВ коригират сплавта и вече този проблем не е толкова силно изразен. Най-добрия начин естествено е да се сложат ризи на цилиндрите, но стените са доста тънки и не позволяват грешки.
При скромно надуване (до 0.5 - 0.6 бара) алусила не е проблемен и мотора може и да не се отваря. Американците много ги компресират тези мотори - специално М54Б30. Слагат им центрофугни компресори (студена перка от турбото, от другата страна шайба и ремък директно за коляновия вал) и си ги карат на 0.5 бара без грижи. Даже се продават готови китове.
Последна промяна Zagy на 23 Дек 2011, 18:55, променена общо 1 път
Si non confectus, non reficiat.
- gocho_
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 544
- Регистриран на: 3.10.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 320d 2000г.
Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)
тия китове се продават и в Европа.
Слагат ги на "мъртвородени" бензинки и те стават ,като самолети
Тая турбинка си се върти право пропорционално с коляновия вал.
Какво ли би се получило ако се добави на дизел с турбинка като нашите.
Слагат ги на "мъртвородени" бензинки и те стават ,като самолети

Тая турбинка си се върти право пропорционално с коляновия вал.
Какво ли би се получило ако се добави на дизел с турбинка като нашите.

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)
Не, че ще получа 'що годе различен отговор от това, което знам, но нека все пак да пробвам...
М52б20ту няма ли да държи 0.5 , 0.6 с турбо (не чарджър) без да се отваря мотора... Целта ми е еластична евридейка... А не след 5-10к км. да отварям мотора...
Някой нещо да сподели, съобщи, посъветва, да даде реални примери и всякакви такива...
Благодаря предварително
М52б20ту няма ли да държи 0.5 , 0.6 с турбо (не чарджър) без да се отваря мотора... Целта ми е еластична евридейка... А не след 5-10к км. да отварям мотора...
Някой нещо да сподели, съобщи, посъветва, да даде реални примери и всякакви такива...
Благодаря предварително

- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)
uCnaHeTcA написа:.....
При теб (и при М52Б20 като цяло) е най-удачно с чарджър - по-лесна инсталация, имаш яка тяга още от ниските, при 0.5-0.6 бара не ти трябва кулер, прекарването на тръбите е много по-лесно, доста по-малко тръби... на прима виста това се сещам. Получаваш едни около 210-220 коня по тоя начин.
Si non confectus, non reficiat.
- vassil_bk
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 682
- Регистриран на: 20.10.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: купета
Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)
А ако имаме турбина като за без пари, какви са опциите? Изобщо ще издържи ли мотора (M52TUB20) едно турбо +/- кулер?Zagy написа:uCnaHeTcA написа:.....
При теб (и при М52Б20 като цяло) е най-удачно с чарджър - по-лесна инсталация, имаш яка тяга още от ниските, при 0.5-0.6 бара не ти трябва кулер, прекарването на тръбите е много по-лесно, доста по-малко тръби... на прима виста това се сещам. Получаваш едни около 210-220 коня по тоя начин.

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани