Даунсайзинг - реални ползи

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 278
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: back to diesel(Ld)

Re: Даунсайзинг - релни ползи

Мнение от motor » 20 Мар 2011, 23:20

при положение, че при 180км/ч постоянна скорост двигателя се стреми да поддържа стехиометрична смес(по скоро богата) и няма нищо общо с бедните смеси при ниски натоварвания, два автомобила от различни производители с еднакви мощност, маси и еднакви загуби между коляновия вал и асфалта разликата в разхода ще дойде от компановката на трансмисията и аеродинамичността на автомобилите. Темата няма никакъв смисъм изобщо да се обсъжда, ако някой си купува кола с презумцията да кара като бесен постоянно със 180км/ч му са нужни да види диаграмата на въртящия момент и къде прави мощност двигателя и да прецени дали е за него. относно 3-литровите двигатели на БМВ с всичките им разновидности мога да кажа само йевала, че го правят така, а не като ФВ-тата където имат десетки коренно различни мотори и 50% от тях не могата да изкарат 2 смени на масло без сериозни ремонти по двигателя.

ПС:големите атмосферки ще ги отпишат когато им затегнат екологичните норми и немогат да направят трикомпонентния неутрализатор за малко пари. т.е докато има финансов смисъл да се правят ще се правят.
Последна промяна motor на 20 Мар 2011, 23:29, променена общо 1 път
БЯЛ ЛЯП И КОЛАТА ПО ИНЕРЦИЯ(НА ГАС)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: Даунсайзинг - релни ползи

Мнение от acho.rs » 20 Мар 2011, 23:28

БМВ 523и Туринг Автоматик 3000кк 204кс,270НМ - 16,7л при 180км/ч;тестов среден-9,5л
Пасат Вариант 1.8ТФСИ ДСГ 1800кк 160кс,250НМ - 15,6л при 180км/ч;тестов среден-8,4л

1.4 ТФСИ 150кс в Тигуан при 100 000 км тест даде среден разход 11,5

Тук никой не говори за 180км/ч а за нормиран разход измерен в реални условия .
Последна промяна acho.rs на 20 Мар 2011, 23:29, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1908
Регистриран на: 29.12.2005
Местоположение: Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: М4

Re: Даунсайзинг - релни ползи

Мнение от DanielzZz » 20 Мар 2011, 23:28

Точно турбомоторите при стъпка горят като ламя.Познай колко гори една Супра ТТ при стъпка и едно М5 Е39.
Иначе градско при средно задаване - Супрата 17/100,M5 към 18/100 с почти 2 литра по-голям мотор.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: Даунсайзинг - релни ползи

Мнение от acho.rs » 20 Мар 2011, 23:31

DanielzZz написа:Точно турбомоторите при стъпка горят като ламя.Познай колко гори една Супра ТТ при стъпка и едно М5 Е39.
Иначе градско при средно задаване - Супрата 17/100,M5 към 18/100 с почти 2 литра по-голям мотор.

Точно.
Мисля , че най-висок разход изобщо беше измерен на МИцубиши ФКю 400 - нещо от сорта на 86/100 при каране на ПИСТА ... Да речем , че едно 330д при каране на писта дава около 25/100 , но пак е доста разхода на Мицубишито , 400 кс е все пак , не 700 .

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: Даунсайзинг - релни ползи

Мнение от Zagy » 20 Мар 2011, 23:44

Ачо - дай данни примерно за два бензинови мотора със сходна мощност - примерно единия да е атмосферка, а другия турбалан. Така ще е по-обективно да се обсъжда сравнението в разхода.

Много голямо значение има и самото купе (тегло и коефициент на въздушно съпротивление), скоростните кутии, типа на предавка (FWD, RWD, AWD)...
Si non confectus, non reficiat.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: Даунсайзинг - релни ползи

Мнение от acho.rs » 21 Мар 2011, 0:17

Много голямо значение има и самото купе (тегло и коефициент на въздушно съпротивление), скоростните кутии, типа на предавка (FWD, RWD, AWD)...

Конкретно в случая - Пасата е най-малко 300кг по-лек(може би и повече), със ДСГ с 2 съединителя , със сигурност има по-малка челна площ , предно задвижване + напречен мотор въобще всичко е в негова полза .
А при меренето на среден разход , няма голямо значение съпротивлението .
Ачо - дай данни примерно за два бензинови мотора със сходна мощност - примерно единия да е атмосферка, а другия турбалан. Така ще е по-обективно да се обсъжда сравнението в разхода.

Е аз това казах , че нямам много данни . А и няма как един добър атмосферен мотор и турбо-мотора да са вграждани в една кола .
....казах за Е350 3.5л атмосферен и 535и 3.0 туинскрол - разхода е само 0,3л по-висок на мерца и това на стария 350 СГИ . В момента Ц класата е със най-новия 350 с 370НМ и 20% по-нисък разход - не знам как го правят .

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: Даунсайзинг - релни ползи

Мнение от Zagy » 21 Мар 2011, 0:32

Интересно на какви смеси ги карат :dunno:

Иначе май има няколко трика - повишаване на налягането в горивната рейка (за по-добро разпрашаване на горивото), директно впръскване, покриване на буталата и ризите на блока с някакви космически покрития... някакви такива прийоми ще да са ползвали... 3.0ТДИ мотора, дето Ауди го изкараха преди няколко години, бил с няква специална обработка на основните триещи се повърхности, които ги правели супер твърди и клиренсите са минимални... това също дава някой и друг процент КПД... маслата напредват...
Si non confectus, non reficiat.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: Даунсайзинг - релни ползи

Мнение от acho.rs » 21 Мар 2011, 0:39

Според мен цаката е в обеднените смеси . Директното впръскване е ясно . Мисля че до 120 бара са стигнали ...
Темата няма никакъв смисъм изобщо да се обсъжда, ако някой си купува кола с презумцията да кара като бесен постоянно със 180км/ч му са нужни да види диаграмата на въртящия момент и къде прави мощност двигателя и да прецени дали е за него.

Няма никакъв смисъл да пишеш по темата , без да си прочел , поне уводния пост :
Сега сигурно ще скочат някой - ама турбото дърпа от 1500-1700 на атмосферката и трябват поне 3500 . Ето няколко Реални дино диагрми :
Първо - 16 годишните М52Б25 и М52Б28и
- Изображение
- Изображение
Вижда се , че още преди 15-16 години с обикновени атмосферни мотори се постига уникално добра крива на тягата , като дори има ПРАВА НА МОЩНОСТТА :idea: 5500-6200 оборота при М52Б25(би-ванус)
И сега върха - типичен "ъпсайзинг" мотор на БМВ - 3000кк в 325и (6 годишен)
Изображение
:shock: - мисля , че коментара е излишен .
(Да отбележа , че това са мощности на колелата , така че може да си добавите по 15% до официалните цифри , които се мерят на вала . )


:idea:
Ето и един двигател , чиято идея е далеч от икономичността - 2005та БМВ 130и
http://www.rri.se/popup/performancegrap ... artsID=239
90% от тягата я имаш от 1500 до 6500 оборота :twisted:
Последна промяна acho.rs на 21 Мар 2011, 1:37, променена общо 1 път

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 177
Регистриран на: 26.01.2006
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: му се E39
Мечтае да кара: Е39

Re: Даунсайзинг - релни ползи

Мнение от ALiGaToR » 21 Мар 2011, 1:32

Ами може би точно това е цялата тънкост с ниския разход. Хонда са си го измислили още преди години с Vtec-E системата. Когато влезе в икономичен режим вместо със 14.7:1 смес колата движи на 22:1 смес. Само трябва да се избегне момента с детонациите и прегряването. Щото доколкото съм запознат със смесите, че бедната смес води до по-висока температура на горене и риск от детонации.
Интересно ми е дали в момента използват такива тарикатлъци за постигане на ниски разходи. А също така ми е чудно защо не използват принципа на 3-stage VTEC моторите всички компании. Явно не могат да се разберат помежду си и се опитват всеки по отделно да открие топлата вода.
Ако обаче всичко се обедини в едно то представете си тогава BMW 3-ка с 3 литров мотор дето в градски условия ще пада под 10, а като го натегнеш да върти до 9-10 000 оборота. То представете си тогава какви бензинови мотори ще се появят. И ако се добави и една или две турбини към тази система то тогава ще имаме еквивалентен на дизелите и като разход и като тяга бензинов двигател. Само дето бензиновия двигател ще може да върти с още 3000 оборота повече.
И тогава ще имаме един приятен за каране автомобил с поне 150 коня от литър.
Може и да не стоят точно така работите, ама аз от всичките неща къде съм чел и разбрал за системите, то си правя този извод, че може да стане някакъв такъв мелез между тези всичките системи.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: Даунсайзинг - релни ползи

Мнение от acho.rs » 21 Мар 2011, 1:45

Това за Хонда много интересно , не го знаех :yes:
Пак ще кажа за Мерцедес , но те изглеждат вадят някакви жокери , защото и 1.8 турбо мотора им (или компресор беше) в Е200 СГИ със 184кс при 180 км/ч дава разход 2 литра под пасата и нормиран разход равен с Пасатора , който е със същия мотор , но по-слаб с 24 кс и с доста по-леко купе .

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: Даунсайзинг - релни ползи

Мнение от Zagy » 21 Мар 2011, 9:18

Мотора на Е200CGI май беше с центробежен компресор, което за сравнително нисък буст е най-ефективното решеине за момента - има най-восико КПД, съответно подбутва мотора към нисък разход.

Смесите могат да са много ниски, ако успеят да задържат горивната смес само около свещта - надолу да е само въздух... но е адски сложно...

Значи не съм само аз дето си мисля, че има игра със смесите... :smoke:
Si non confectus, non reficiat.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1028
Регистриран на: 8.11.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: X5+M2

Re: Даунсайзинг - релни ползи

Мнение от msi200 » 21 Мар 2011, 9:37

На Мерцедес новите V8 битурбо имат директно впръскване, свещите могат да дават по няколко искри на цикъл и отделно мисля че могат да работят на бедна смес при определени условия. Доколкото знам, те са много напред със софтуера за управление на двигателя, особено при бедните смеси, и затова на 540коня мотор му дават разход под 10 :)

Обаче аз не мисля, че бензинов мотор може да харчи по-малко от съответния дизел.
I love the sound of V8 in the morning...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 177
Регистриран на: 26.01.2006
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: му се E39
Мечтае да кара: Е39

Re: Даунсайзинг - релни ползи

Мнение от ALiGaToR » 21 Мар 2011, 10:33

Много странно защо в момента не се използват тези системи.
Да обаче имат VCM система която V6-така на Legend-a го прави да работи на 3 на 4 или на 6 цилиндъра според карането. Като използват принципа на Vtec-а за да не отварят дадените клапани. Което е много добра система неотрализираща ефекта на висок разход на големите двигатели в града.
Хитро а? На светофара си като 1.6 3 цилиндър, ама като натегнеш си използваш цялата мощ на V6 3.5 ;)
Въпреки всичко разхода му на това градско по каталог е 17 литра :mhihi:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1627
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: София/Пловдив
Пол: Мъж
Кара: F
Мечтае да кара: Самолет

Re: Даунсайзинг - релни ползи

Мнение от Е.Димитров » 21 Мар 2011, 12:02

Ами аз сега от опит мога да кажа,от месец карам 1.4 ТСИ-122 коня(гоУф 6 ) ,автоматик с DSG,ами в софия ми даде макс 8.2 градско,и не на борд ами на колонката (имам една програма на телефона където въвеждам заредено гориво и км.) в пловдив градско макс 6,5,говорим за бензинова кола с автоматик,посочете ми БМВ което може да направи тоя разход с автоматик и бензин

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Даунсайзинг - релни ползи

Мнение от bum_bum » 21 Мар 2011, 12:33

Веднага, щом посочиш БМВ, което няма да мине като през масло през тоя гоуф ако се ударят челно със 100км :mhihi:
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook