Даунсайзинг - реални ползи

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Даунсайзинг - реални ползи

Мнение от acho.rs » 20 Мар 2011, 19:41

От доста време доста изпитвам силни съмнения от реалния ефект от прехваления даунсайзинг . След като пуснаха един тест за разход при 180 км/ч вече ми стана много интересно и поразгледах малко други тестове, както и дино диаграми на "някои производители" които залагат на обратното на даунсайзинга - ъпсайзинг сигруно трябва да се казва . Визирам 3 литровите мотори на БМВ - *23и,*25и,*28и . Също много силно впечатление прави 3.5л мотор на Мерцедес , който разбива представите са разход на атмосферен мотор .
Информацията ми все пак е ограничена , за това ще съм благодарен ако някой допълва .

По ред на нещата - тест на АБ - разход при 180км/ч и среден разход на 20ина модела . Целата на теста е съпоставка на бензин и дизел , при идентични модели , за това е малко трудно да се ползва за сравнение на атмосферен/турбо мотор и но все пак може да се направят някои изводи.
Ще се спра на 523и Туринг Автоматик и Пасат Вариант 1.8ТФСИ ДСГ .

БМВ 523и Туринг Автоматик 3000кк 204кс,270НМ - 16,7л при 180км/ч;тестов среден-9,5л
Пасат Вариант 1.8ТФСИ ДСГ 1800кк 160кс,250НМ - 15,6л при 180км/ч;тестов среден-8,4л

Ами какво да говорим - Пасата е един клас надолу, около 400кг по-лек и по-слаб с 44кс и едва 20НМ, което не е чак толкова за да говорим за завишаване на разхода при висока скорост , заради по-ниската мощност .Освен това СРЕДНИЯ разход също е само с 1 литър по-нисък :idea: :idea: :idea: Хайде сега някой да ми обясни за ефекта на прословутия даунсайзинг - как един 1.8 мотор с трубо и директно впръскване , на 400кг по-лека кола , дава разход колкото 3.0 атмосферка на 5 метров кораб , който сигурно има 2 пъти по-голямо челно съпротивление(не коефициент на обтекаемост) :?:

(Не искам да дискутираме Кю5 2.0ТФСИ който харчи 17,7 и Шкода Румстер 1.2 ТСИ дет гори 18,9 :shock: :shock: :shock: защото са друг клас . )

Сега сигурно ще скочат някой - ама турбото дърпа от 1500-1700 на атмосферката и трябват поне 3500 . Ето няколко Реални дино диагрми :
Първо - 16 годишните М52Б25 и М52Б28и
- Изображение
- Изображение
Вижда се , че още преди 15-16 години с обикновени атмосферни мотори се постига уникално добра крива на тягата , като дори има ПРАВА НА МОЩНОСТТА :idea: 5500-6200 оборота при М52Б25(би-ванус)
И сега върха - типичен "ъпсайзинг" мотор на БМВ - 3000кк в 325и (6 годишен)
Изображение
:shock: - мисля , че коментара е излишен .
(Да отбележа , че това са мощности на колелата , така че може да си добавите по 15% до официалните цифри , които се мерят на вала . )

Мисля да спра до тук с първия пост за да не става прекалено дълъг .
Последна промяна acho.rs на 15 Апр 2012, 12:50, променена общо 4 пъти

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Даунсайзинг - релни ползи

Мнение от bum_bum » 20 Мар 2011, 19:53

Колко често и колко продължително се кара със 180? Средна скорост на градско е макс 40, че и по-ниско, извънградско със спокойно каране 80-90. Големия мотор там ще има и голям разход мисля.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: Даунсайзинг - релни ползи

Мнение от acho.rs » 20 Мар 2011, 19:56

Средния тестов разход на Пасата и 5цата е различен с 1 литър !
Виж добре кривите на тягата на моторите които съм показал - дали ще харчат много при ниска скорост ?
И тук да се похваля - последните 800км градско в София борда ми показва 12 точно (а не е като да карам , кат баба ми) .А4 Б6 1.8Т никога не може да свали под това .

ПС: кой кара извънграда с 80-90 ?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1908
Регистриран на: 29.12.2005
Местоположение: Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: М4

Re: Даунсайзинг - релни ползи

Мнение от DanielzZz » 20 Мар 2011, 20:48

Подкрепям бум-бум.Малките мотори харчат малко в града,големите харчат малко извънградско.Иначе и аз предпочитам големите мотори.Ама из града пърполя с 1.4 д4д. :mhihi: ,не с 3.0тт р6 или 4.9 v8...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: Даунсайзинг - релни ползи

Мнение от acho.rs » 20 Мар 2011, 20:54

Прави сте за големите мотори , но основния им недостатък е че горят много на място (на светофари) , което почти се елиминира със старт-стоп системата . И намесвам малко стари мотори ама как може 2500кк на 1400кг кола в София да ми гори 12 ? Ауди А6 1.8Т е с тези килограми и никога не може да падне на 12л в града :idea:

По-натам , ако се развие темата ще постна данни и за Мерцедес да ни обърнат представите за икономичност и ефективност :shock:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 199
Регистриран на: 28.08.2009
Местоположение: Варна

Re: Даунсайзинг - релни ползи

Мнение от Механджията » 20 Мар 2011, 21:49

какво значи големите мотори и малките мотори?

ново мицубиши колт 1,3 95 коня ръчка гори в града 8-8,5л при продължително каране, 100% градско, усреднена средна скорост около 40км/ч, кара се само от един човек

нов мерцедес s350 бензин 272 коня със седем-степенен автомат при 42км/ч средна скорост в града гори 12,2 - това по борд за пробег от последния ресет над 2000км - пак изцяло градско - тоя мотор съм го карал доста и лично съм се убедил как върви и как гори, а човекът с въпросната кола няма смисъл и причина да ме лъже, още повече видях кво изкара борд-а на колата му лично

при 180 се съмнявам, че ще горят различно.

на данни и каталожни цифри, изкарани в лабораторни условия, не вярвам - но съм карал прекалено много коли, основно след 2005г., за да имам впечатления

в реално време мицубиши asx дизел 1,8 със 150 коня гори под 6 в града при ебати настъпването - стоп&го системата върши работа, и то чудесна, а колата е с дизела с най-ниска комресия в света, японски дизел, а вървенето му като за тая кубатура си е повече от доволно

при целево каране извън града добрич-варна същата кола даде под 3/100 ;) и тва е 4х4 варианта, но на предно, с каране до 100км/ч, без рязко даване на газ, изпреварване и следене на индикацията за шифт предавка, която колата си дава и спазването и, доколкото може. евентуално мога и снимка да осигуря
...с живота под вежди се гледаме строго, и боря се с него, доколкото аз мога....има начин, ваш'та мамааа...
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5250
Регистриран на: 12.11.2006
Пол: Мъж
Кара: ги да пият мента
Мечтае да кара: за 6лв/100км
Детайли за колата: не върви и не гори

Re: Даунсайзинг - релни ползи

Мнение от павката » 20 Мар 2011, 22:19

:shock: това мицубиши направо учудва
Тия от БМВ-клуба обичат да си прикачат подобни табелки ;-)
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1908
Регистриран на: 29.12.2005
Местоположение: Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: М4

Re: Даунсайзинг - релни ползи

Мнение от DanielzZz » 20 Мар 2011, 22:19

Голям мотор е много обширно понятие.За различните хора означава различна кубатура.За мен това е мотор над 3000 кубика.
Колкото до Мицукошито - наистина впечатляващ разход. :yes:

Мародератор
Аватар
Мнения: 12403
Регистриран на: 28.07.2006
Местоположение: София
Кара: some d20s

Re: Даунсайзинг - релни ползи

Мнение от Mollov » 20 Мар 2011, 22:26

Не обръщайте темата на "коя кола колко гори" и кой мотор е по-хубав от другите... :cop: Темата си има смисъл и заглавие.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: Даунсайзинг - релни ползи

Мнение от acho.rs » 20 Мар 2011, 22:29

Благодаря на Молов :yes: Бих искал да не говорим за дизели , защото ще стане много объркано . Даунсайзинг бензин срещу "дефорсиран" атмосферник :driving:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5250
Регистриран на: 12.11.2006
Пол: Мъж
Кара: ги да пият мента
Мечтае да кара: за 6лв/100км
Детайли за колата: не върви и не гори

Re: Даунсайзинг - релни ползи

Мнение от павката » 20 Мар 2011, 22:49

едва ли пасата тежи 400кг надолу.няма как да стане това,има си същите екстри и оборудване,защити и т.н.бмв-то не е дефорсак,степента му няма да е 9:1.
значи имаме съвременен 3л двигател на комби с по-ниска мощност и модерен турбо също с ниска мощност,но с добър въртящ в подходящи обороти.различни стратегии при различните марки.бмв си продължават с 6-те,развиват ги-една кубатура и различни характеристики.редови двигател и задно,изпипали са го във времето и няма смисъл да го променят.пасата си е пак класическо за фв-сигурно си има опция 4х4,v6 двигател ще е по-скъп от 1.8т,затова малки кубици и турбо захранване.
м52 и м54 са пример за добър разход и вървеж.едва ли има от другите марки с такива показатели за годините когато излизат.
ето примера с мицубишито-ако е вярно е нещо мн добро,а не като прехваленият 1.4 компресор и турбо на фв.
Тия от БМВ-клуба обичат да си прикачат подобни табелки ;-)
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: Даунсайзинг - релни ползи

Мнение от acho.rs » 20 Мар 2011, 23:00

1.4 ТФСИ 150кс в Тигуан при 100 000 км тест даде среден разход 11,5 :shock: :shock: :shock: (при обявен около 7)
Пасат 6 Вариант 1.8 ТФСИ ДСГ тежи точно 1400кг а това , дето говорим за не го е фейслифта му . БМВ 523и Туринг А сега ще проверя но не е по-малко от 1700-1800кг .

Дефорсак - сложих думата в кавички - имах предвид двигатели с голяма кубатура и занижена мощност в името на тягата и разхода .
Последна промяна acho.rs на 20 Мар 2011, 23:01, променена общо 1 път

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1028
Регистриран на: 8.11.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: X5+M2

Re: Даунсайзинг - релни ползи

Мнение от msi200 » 20 Мар 2011, 23:00

В Германия част от данъка на колата се изчислява на всеки започнати 100 кубични сантиметра обем. Това е пряк ефект от даунсайзинга. Друга част е на отделено СО2.

Нали се сещате, че официалната норма на разход и СО2 се определя по някакви измислени критерии. И точно малките двигателчета с турбинки са така конструирани, че да дават нереално нисък разход според тези норми. Веднага давам пример - 420цди на Мерцедес(V8, 4литра)и *40д на БМВ(I6, 3литра). По каталог има поне 3л/100 разлика, обаче при реално каране разликата в разхода е +-0.5л. Само дето БМВ-то плаща по-малък данък и в брошурката на х5 40d лъжат, че харчело средно 7.5.

За мен ефектите от даунсайзинга са няколко - при икономично и градско каране може да се постигне нисък разход; рекламиране на нереално нисък разход; по-ниски данъци вследствие на 'подлъгване' на официалните тестове; оскъпяване на колите;
I love the sound of V8 in the morning...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: Даунсайзинг - релни ползи

Мнение от acho.rs » 20 Мар 2011, 23:05

И точно малките двигателчета с турбинки са така конструирани, че да дават нереално нисък разход според тези норми.

:yes:
Нарочно не го споменах да видя дали има и други на моето мнение .
А за рекламата - наливат се големи суми за разработка на тези двигатели и трябва да се привличат клиенти :|

За 1.4 - до колкото разбрах официално се отказват от комбинацията турбо+компресор . Освен , че първите 1-2 години имаше голям филм със сработката на двата сешуара се оказа и скъпо това удоволствие .

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: Даунсайзинг - релни ползи

Мнение от acho.rs » 20 Мар 2011, 23:11

Веднага давам пример - 420цди на Мерцедес(V8, 4литра)и *40д на БМВ(I6, 3литра). По каталог има поне 3л/100 разлика, обаче при реално каране разликата в разхода е +-0.5л. Само дето БМВ-то плаща по-малък данък и в брошурката на х5 40d лъжат, че харчело средно 7.5.

- точно при тия има реална разлика около 1.5 литра , но пак гори 30% повече от измисления разход .
Истинското чудо на Мерцедес е 3.5 мотора - в Ц класа фейслифт са го свалили до нормиран 7,7 :shock: И преди всички да скочат - Е350 и 535и дават абсолютно реален разход при тест и това със предното поколение на *350 . Някой сега да обясни как Ц класа с 3500кк атмосферен мотор го докарват на разход доста (май 2 л) под този на 335и ?
Нямал бъдеще атмосферния мотор ....

Следваща

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook