Ремонт на алтернатор - DIY
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
33 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- metodi80
- старши ентусиаст
- Мнения: 3874
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: 318i 97'
Ремонт на алтернатор - DIY
Преди няколко дена си купих нов акумулатор , монтирах го и измерих напрежението , за да видя дали алтернатора зарежда хубаво .... И честитка .... 13.65волта ! Последно го бях мерил преди около 2 месеца и показваше 14 волта с пуснати фарове , обаче при сегашното измерване ми „влезна в територията” ... Това означаваше само едно – нова тема във форума на БВМ Причините за ниско зарядно напрежение могат да бъдат – неизправен реле-регулатор , износени четки , износени колекторни пръстени
Първо ще кажа няколко думи по демонтирането на алтернатора ... Освобождава се ремъка , отвиват се двата болта на които се държи алтернатора . Горния болт е сравнително лесен за достъп , долния обаче е кофти , лично аз предпочетох да махна филтърната кутия , за да имам по лесен достъп. След това алтернатора се изтегля надясно от стойката , за да може да се бръкне от зад и да се развият болтовете на кабелите (не може на горе , понеже кабелите са къси) . Единия е 10 , другия е 13 (с ключ не става , трябва вложка понеже блотовете са в цилиндрично гнездо ). Някой ще попита защо трябва алтернатора да се мести от стойката , за да се освободят кабелите .... Ами защото не може да се вкара тресчотка , понеже диса клапана пречи (поне при М43). Това е за демонтирането ....
Сваля се задната предпазна решетка на алтернатора , която се държи на три болта 8мм.
Открива се следната гледка :
На тази снимка съм свалил реле-регулатор (вижда се в ляво от алтернатора ).
Ето как изглежда реле-регулаторa на алтернатор Valeo (80A) :
Тук се вижда какво е състоянието на четките на моя регулатор (срванително добро):
Тук съм махнал капсуловката :
В общия случай просто подменяте стария регулатор с нов (или сменяте четките ) и се приключва ....
Новия реле-регулатор го има на добра цена в Косер (20.80лв) , на мен ми го дадоха с отстъпка от цената и ми стъпи на 18.80 лв. Ето го и него :
Предлагат се и само четки , цената им е 2 лв.
Аз обаче реших , че искам да направя „пълна профилактика” на моя алтернатор.
Предварително искам да кажа , че следващите манипулации са КОФТИ !!!
Огледах колекторните пръстени , и долния ми се видя доста износен (говорих с алтернаторджия , който каза , че винаги долния се износвал повече , лично аз нямам обяснение защо .... ).
Единия вариант е да се махнат износените пръстени , след това да се направят нови на стругар и да се набият ... За съжаление колектора е пластмасов и изкарването на старите пръстени и последващото набиване на новите може да доведе до частично или цялостно разпадане на корпуса (зависи колко е стар материала). Ето защо аз реших , че ще сменя целия колектор. За да го изкарате обаче ,трябва да разглобите алтернатора.
Развиват се всички болтове и се разпойват изводите на статорната намотка :
За да разпоите изводите ще ви трябва силен поялник (препоръчвам 250 W) :
След като освободите изводите и сте отвили болтовете , горната половина на корпуса на алтернатора може да бъде изтеглена плавно на горе. След това ще ви трябва скоба за вадене на лагери (но скобата трябва да има тънки краища , за да може да се подпъхне под лагера , мястото е много малко и скоба с дебели краища няма да свърши работа ... ).
Отвиват се четирите болта , които фиксират статора и той се изкарва :
Много внимателно трябва да се отстрни лепилото с което е залят буферният пръстен над колектора и изводите на колектора , след което пръстена се изтегля внимателно на горе :
Премахването на лепилото става с малка часовникарска отверка и с леко почукване в/у нея . Пръстена не бива да се наранява , защото той служи за буфер м/у лагера и долната част на колектора , където са изводите на колектора . Този пръстен го няма като резервна част. Както казах неговата роля е да послужи за ориентир до къде да набиете лагера.
Внимавайте при премахването на лепилото да не прекъснете изводите на роторната бубина , които се свързват с изводите на колектора .
Ето цялото място почистено :
Следва да се освободят изводите на роторната бубина от изводите на колектора. Те са пресовани , аз ползвах часовникарска отверка и отворих капсуловката . След това колектора се изтегля със скоба :
Тъй като така или иначе алтернатора вече беше отворен , реших , че ще сменя и предния лагер. Отвива се гайката на шайбата на алтернатора (аз пробвах всякакви методи и на края я отвих с гайковер ...., много яко животно е тва ... ). Внимателно се избива оста на ротора от лагера :
Отвиват се четирите болта на планката лежаща в/у лагера :
Избиването на лагера трябва да става много внимателно , защото в предната част на леглото на лагера има защитна стена , която служи да предпазва лагера от вода и мръсотия (колкото е възможно). Тази стена може да се счупи ако не се внимава (не че и без нея не може , но е хубаво работата да бъде свършена без да се троши ... )
Набива се новия лагер (аз сложих японски , цената му е 11лв) :
След това по обратния ред се монтира планчицата в/у лагера и се набива ротора .
Набива се новия колектор и се запояват изводите ( цената на колектора е 6 лв):
Монтира се пластмасовия пръстен и се лепи (аз го залепих с полиметал).
След това се набива задния лагер (цената му е 6 лв) , набива се докато не легне в/у пластмасовия пръстен (внимава се да не се спука пръстена при набиването). Монтира се статора (без да се стяга ).
Без да преувеличавам всичко до тук беше лесната част , а сега предстои трудната !!!!
Имам предвид правилното разположение на статора , така , че при въртенето си ротора да не бие във статора !
Няма да ви казвам каква игра пада .... Ако разположите алтернатора на шайбата му и се опитвате да центрирате статора , просто сте обречени на неуспех , понеже лагера колкото и да е добър има някакъв луфт , поради което кутията „климва” на една страна и когато затворите окончателно се оказва всъщност , че ротра при въртене опира в статора ..... Ето защо кутията трябва да се постави на някакъв цилиндър , за да може ротора да се върти свободно , нагаждате статора горе долу на еднакво разстояние от външната стена на кутията и след това проверявате това разстояние с нещо подходящо (аз ползвах игла дебела точо 1мм).
След като центирате статора , връткате леко на ръка , за да проверите дали има стържене ... (имайте на предвид ,че може да се чува леко стържене ,тъй като ротора се върти само на един лагер , който дори да има минимален луфт , пак има изместване на оста от центъра , така че това не бива да ви плаши , когато се монтира и горната половина на кутията , нещата ще си дойдат на мястото .... , ако разбира се статора е поставен на равни разстояния от външната стена , както обясних вече ). След това стягате статора . Надявате изводите на статорната намотка в другата половина на кутията и затваряте алтернатора , стягате болтовете и проверявате на ръка като въртите ротора , дали има стържене , ако има отваряте пак , ако няма , запоявате изводите на статорната намотка за диодния блок , стягате болтовете , поставяте задната решетка И СТЕ ГОТОВИ ! Резултата при мен е 14.25 волта . Толко разправия за няколко миливолта
П.С. Принципно може статора да не се сваля , за да се избегнат после трудностите по правилното му наместване .. , но пък по време на работата , изводите на статорната намотка постоянно ще се пречкат в ръцете ви , а и избиването на ротора от големия лагер и на самия лагер от долната основа е много по -неудобно , когато статора не е махнат (с тия стърчащи изводи си е направо "смрад" ) ... , та който , както прецени ,че му е по лесно .....
Първо ще кажа няколко думи по демонтирането на алтернатора ... Освобождава се ремъка , отвиват се двата болта на които се държи алтернатора . Горния болт е сравнително лесен за достъп , долния обаче е кофти , лично аз предпочетох да махна филтърната кутия , за да имам по лесен достъп. След това алтернатора се изтегля надясно от стойката , за да може да се бръкне от зад и да се развият болтовете на кабелите (не може на горе , понеже кабелите са къси) . Единия е 10 , другия е 13 (с ключ не става , трябва вложка понеже блотовете са в цилиндрично гнездо ). Някой ще попита защо трябва алтернатора да се мести от стойката , за да се освободят кабелите .... Ами защото не може да се вкара тресчотка , понеже диса клапана пречи (поне при М43). Това е за демонтирането ....
Сваля се задната предпазна решетка на алтернатора , която се държи на три болта 8мм.
Открива се следната гледка :
На тази снимка съм свалил реле-регулатор (вижда се в ляво от алтернатора ).
Ето как изглежда реле-регулаторa на алтернатор Valeo (80A) :
Тук се вижда какво е състоянието на четките на моя регулатор (срванително добро):
Тук съм махнал капсуловката :
В общия случай просто подменяте стария регулатор с нов (или сменяте четките ) и се приключва ....
Новия реле-регулатор го има на добра цена в Косер (20.80лв) , на мен ми го дадоха с отстъпка от цената и ми стъпи на 18.80 лв. Ето го и него :
Предлагат се и само четки , цената им е 2 лв.
Аз обаче реших , че искам да направя „пълна профилактика” на моя алтернатор.
Предварително искам да кажа , че следващите манипулации са КОФТИ !!!
Огледах колекторните пръстени , и долния ми се видя доста износен (говорих с алтернаторджия , който каза , че винаги долния се износвал повече , лично аз нямам обяснение защо .... ).
Единия вариант е да се махнат износените пръстени , след това да се направят нови на стругар и да се набият ... За съжаление колектора е пластмасов и изкарването на старите пръстени и последващото набиване на новите може да доведе до частично или цялостно разпадане на корпуса (зависи колко е стар материала). Ето защо аз реших , че ще сменя целия колектор. За да го изкарате обаче ,трябва да разглобите алтернатора.
Развиват се всички болтове и се разпойват изводите на статорната намотка :
За да разпоите изводите ще ви трябва силен поялник (препоръчвам 250 W) :
След като освободите изводите и сте отвили болтовете , горната половина на корпуса на алтернатора може да бъде изтеглена плавно на горе. След това ще ви трябва скоба за вадене на лагери (но скобата трябва да има тънки краища , за да може да се подпъхне под лагера , мястото е много малко и скоба с дебели краища няма да свърши работа ... ).
Отвиват се четирите болта , които фиксират статора и той се изкарва :
Много внимателно трябва да се отстрни лепилото с което е залят буферният пръстен над колектора и изводите на колектора , след което пръстена се изтегля внимателно на горе :
Премахването на лепилото става с малка часовникарска отверка и с леко почукване в/у нея . Пръстена не бива да се наранява , защото той служи за буфер м/у лагера и долната част на колектора , където са изводите на колектора . Този пръстен го няма като резервна част. Както казах неговата роля е да послужи за ориентир до къде да набиете лагера.
Внимавайте при премахването на лепилото да не прекъснете изводите на роторната бубина , които се свързват с изводите на колектора .
Ето цялото място почистено :
Следва да се освободят изводите на роторната бубина от изводите на колектора. Те са пресовани , аз ползвах часовникарска отверка и отворих капсуловката . След това колектора се изтегля със скоба :
Тъй като така или иначе алтернатора вече беше отворен , реших , че ще сменя и предния лагер. Отвива се гайката на шайбата на алтернатора (аз пробвах всякакви методи и на края я отвих с гайковер ...., много яко животно е тва ... ). Внимателно се избива оста на ротора от лагера :
Отвиват се четирите болта на планката лежаща в/у лагера :
Избиването на лагера трябва да става много внимателно , защото в предната част на леглото на лагера има защитна стена , която служи да предпазва лагера от вода и мръсотия (колкото е възможно). Тази стена може да се счупи ако не се внимава (не че и без нея не може , но е хубаво работата да бъде свършена без да се троши ... )
Набива се новия лагер (аз сложих японски , цената му е 11лв) :
След това по обратния ред се монтира планчицата в/у лагера и се набива ротора .
Набива се новия колектор и се запояват изводите ( цената на колектора е 6 лв):
Монтира се пластмасовия пръстен и се лепи (аз го залепих с полиметал).
След това се набива задния лагер (цената му е 6 лв) , набива се докато не легне в/у пластмасовия пръстен (внимава се да не се спука пръстена при набиването). Монтира се статора (без да се стяга ).
Без да преувеличавам всичко до тук беше лесната част , а сега предстои трудната !!!!
Имам предвид правилното разположение на статора , така , че при въртенето си ротора да не бие във статора !
Няма да ви казвам каква игра пада .... Ако разположите алтернатора на шайбата му и се опитвате да центрирате статора , просто сте обречени на неуспех , понеже лагера колкото и да е добър има някакъв луфт , поради което кутията „климва” на една страна и когато затворите окончателно се оказва всъщност , че ротра при въртене опира в статора ..... Ето защо кутията трябва да се постави на някакъв цилиндър , за да може ротора да се върти свободно , нагаждате статора горе долу на еднакво разстояние от външната стена на кутията и след това проверявате това разстояние с нещо подходящо (аз ползвах игла дебела точо 1мм).
След като центирате статора , връткате леко на ръка , за да проверите дали има стържене ... (имайте на предвид ,че може да се чува леко стържене ,тъй като ротора се върти само на един лагер , който дори да има минимален луфт , пак има изместване на оста от центъра , така че това не бива да ви плаши , когато се монтира и горната половина на кутията , нещата ще си дойдат на мястото .... , ако разбира се статора е поставен на равни разстояния от външната стена , както обясних вече ). След това стягате статора . Надявате изводите на статорната намотка в другата половина на кутията и затваряте алтернатора , стягате болтовете и проверявате на ръка като въртите ротора , дали има стържене , ако има отваряте пак , ако няма , запоявате изводите на статорната намотка за диодния блок , стягате болтовете , поставяте задната решетка И СТЕ ГОТОВИ ! Резултата при мен е 14.25 волта . Толко разправия за няколко миливолта
П.С. Принципно може статора да не се сваля , за да се избегнат после трудностите по правилното му наместване .. , но пък по време на работата , изводите на статорната намотка постоянно ще се пречкат в ръцете ви , а и избиването на ротора от големия лагер и на самия лагер от долната основа е много по -неудобно , когато статора не е махнат (с тия стърчащи изводи си е направо "смрад" ) ... , та който , както прецени ,че му е по лесно .....
Последна промяна metodi80 на 29 Май 2011, 17:24, променена общо 8 пъти
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
- Мнения: 3146
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: Ремонт на алтернатор - DIY
Няма нужда да се сваля статора,не пречи за нищо и се избягват излишните главоболия.
- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- metodi80
- старши ентусиаст
- Мнения: 3874
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: 318i 97'
Re: Ремонт на алтернатор - DIY
~Мишо~ написа:Няма нужда да се сваля статора,не пречи за нищо и се избягват излишните главоболия.
Принципно си прав, може да се избие ротора и след това да се смени лагера без да се сваля статора .
Дразнещи са тия стърчащи изводи на статорната бубина и предпочетох да го сваля, за да не ми се пречкат , за да ми е по лесно избиването и набиването на големия лагер ....
- BiTurbo
- старши ентусиаст
- Мнения: 1654
- Регистриран на: 7.06.2003
- Местоположение: PB/HD
- Пол: Мъж
- Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
- Мечтае да кара: '96 BMW M3
Re: Ремонт на алтернатор - DIY
Супер тема !!!
Тъкмо имам тука от 1 година един алтернатор с износени колекторни пръстени, сега като го хвана и ще го реставрирам
Само ако може да кажеш от къде си купил колектора с пръстените? Също така лагерите по старите ли ги купува?
Тъкмо имам тука от 1 година един алтернатор с износени колекторни пръстени, сега като го хвана и ще го реставрирам
Само ако може да кажеш от къде си купил колектора с пръстените? Също така лагерите по старите ли ги купува?
Re: Ремонт на алтернатор - DIY
Браво, още една страхотна тема!
Научих, че колектора се продава отделно за 6лв, аз като сменях лагерите и регулатора не смених колектора .
Малко е износен, но към момента няма ядове.
Научих, че колектора се продава отделно за 6лв, аз като сменях лагерите и регулатора не смених колектора .
Малко е износен, но към момента няма ядове.
- metodi80
- старши ентусиаст
- Мнения: 3874
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: 318i 97'
Re: Ремонт на алтернатор - DIY
BiTurbo написа:....Само ако може да кажеш от къде си купил колектора с пръстените? Също така лагерите по старите ли ги купува?
Реле -регулатора и колектора ги купих от КОСЕР.... Реле-регулатора е 20.80 лв , колектора е 6 лв.
Лагерите са японски и ги купих от едно специализирано магазинче само за лагери тук във Враца (ще вметна , че тези лагери са СТРАХОТНИ ! ). Единия лагер е 11лв (големия) , малкия лагер е 6 лв. Лагерите не съм ги мерил , взех старите и отидох с тях в магазина ...
Да допълня , че тези , които решат да сменят колектора не бива да набиват колектора с чукане. Колектора се вкарва в оста с натиск , а не с чукане , защото ако се чука по него се деформира горния пръстен и след това при въртенето и контактка с четката ще се чува малко странен шум. Колектора не е необходимо да се лепи към оста с нищо , самата ос има шлици , които пречат за каквото и да било движение на колектора по оста. Лепи се само пръстена , който служи за буфер м/у колектора и лагера (и то само във външната периферия , колкото да не е без хич ... , лагера и без това ляга в/у него и го притиска ). И те така ...
- tosho_72
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 207
- Регистриран на: 12.09.2010
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: 325 TDS + 330ci
- Детайли за колата: черни :)
Re: Ремонт на алтернатор - DIY
При мен на борда показва че зарежда 13.8-13.6,мислех че е нормално и че акумолатора не ми е добре защото на 1-2 седмици се налага да го зареждам и мислех че не държи ток.
Дали и при мен има нещо нередно по алтернатора?
Утре го почвам
Дали и при мен има нещо нередно по алтернатора?
Утре го почвам
Последна промяна tosho_72 на 11 Мар 2011, 0:09, променена общо 1 път
- metodi80
- старши ентусиаст
- Мнения: 3874
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: 318i 97'
Re: Ремонт на алтернатор - DIY
tosho_72 написа:При мен на борда показва че зарежда 13.8-13.6,мислех че е нормално и че акумолатора не ми е добре защото на 1-2 седмици се налага да го зареждам и мислех че не държи ток.
Дали и при мен има нещо нередно по алтернатора?
Щом напрежението е под 13.8 (когато са включени консуматори - примерно късни светлини) , то има проблем ....
Моя алтернатор показваше 13.84 волта без консуматори , а като пуснех примерно къси светлини , напрежението падаше на 13.75 , ако добавех и вентилатора на парното , напрежението падаше на 13.65
Та колега , при теб има нужда от ремонт (било то само четки , само реле-регулатор или само колекторни пръстени , или всичко заедно ... )
- tosho_72
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 207
- Регистриран на: 12.09.2010
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: 325 TDS + 330ci
- Детайли за колата: черни :)
Re: Ремонт на алтернатор - DIY
Аз пак с мойте съмнения,в аутодатата дават волтажа да е 13.5-14.2 ,мерих на едно друго 325тдс(като мойто) даваше 13.8 волта,момчето каза
че не му е падал акумолатора до сега.
че не му е падал акумолатора до сега.
- Le Transporteur
- старши ентусиаст
- Мнения: 2871
- Регистриран на: 11.10.2006
- Местоположение: Ruse
- Пол: Мъж
Re: Ремонт на алтернатор - DIY
Поздравления към Методи, за изчерпателната и нагледна тема.
Един въпрос, някой има ли представа защо свирукат алтернаторите, от токовете ли е причината или неправилна сглобка при рециклиране. Моят(Бош) беше Ок, но реших да го освежа с нови лагери(старите определено бяха аут), колектор(едната писта двойно по износена от другата ) и четки. Нямах скоби за лагерите и го дадох на човек, след монтажа определено си свирука. Братовчед ми беше взел(Валео) рециклиран от фирма, при него не се траеше, свиренето беше адско.
Един въпрос, някой има ли представа защо свирукат алтернаторите, от токовете ли е причината или неправилна сглобка при рециклиране. Моят(Бош) беше Ок, но реших да го освежа с нови лагери(старите определено бяха аут), колектор(едната писта двойно по износена от другата ) и четки. Нямах скоби за лагерите и го дадох на човек, след монтажа определено си свирука. Братовчед ми беше взел(Валео) рециклиран от фирма, при него не се траеше, свиренето беше адско.
"Башак": ...еее БМВ караш, а ти е скъпо!
- metodi80
- старши ентусиаст
- Мнения: 3874
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: 318i 97'
Re: Ремонт на алтернатор - DIY
Le Transporteur написа:.....
Един въпрос, някой има ли представа защо свирукат алтернаторите, от токовете ли е причината или неправилна сглобка при рециклиране. Моят(Бош) беше Ок, но реших да го освежа с нови лагери(старите определено бяха аут), колектор(едната писта двойно по износена от другата ) и четки. Нямах скоби за лагерите и го дадох на човек, след монтажа определено си свирука. Братовчед ми беше взел(Валео) рециклиран от фирма, при него не се траеше, свиренето беше адско.
Е това вече е въпрос на място !!! Мислех , че никой не е обърнал внимание на това ... !
Значи алтернатора "свирука" когато се товари електрически. Тоест проблема не е в лагери (говоря , когато са сменени с нови ), проблема идва от неправилен монтаж на колектора или ако са набивани пръстени , то те са неправилно набити , или пък геометрията на колектора е нарушена при набиването ! Не случайно подчертах в темата , че колектора не се набива с чукане , а с НАТИСК , колкото е възможно по внимателно ..... При чукане в/у колектора , горния пръстен се деформира и геометрията му се изменя , като от цилиндър той започва да наподобява изкривена елипса или дори триъгълник..... От алтернатора може да се чува и се чува леко "свирукане" дори когато е фабричен , пък когато е сменяван колектор и ако не е направено качествено хептен започва да свири .... като се натовари електрически със консуматори този шум се засилва ... Проблема идва от това , че когато горния пръстен не е правилен (било то заради неправилен монтаж , било заради лоша изработка в някоя китайска барака ) , четката която се движи по него не контактува с цяла повърхност в/у пръстена. При въртенето в резултат на неправилнат форма може да има дори биене и искрене ... Силата на това "свирукане" е белег за правилността на монтажа ..... След като се затвори корпуса на алтернатора и преди да се монтира реле-регулатора с четките , трябва да се развърти оста и да се слуша какви шумове има .... Когато реле-регулатора не е монтиран и се завърти оста не трябва да се чуват никакви шумове , само "мазния " звук от въртенето на лагерите .... След като монтирате реле-регулатора и развъртите оста задължително шума ще е малко по -различен , защото четките издават характерен звук при триенето в колекторните пръстени .... Сами звук трябва да е монотонен , ако усещате промяна в амплитудата на звука (демек биене) , значи колектора е деформиран при монтажа (или е неправилно изработен). Това задължително означава , че ще има по-сериозно "свирукане" от фабричното , силата на което ще зависи от степента на деформация на пръстена ....
От къде знам горе казаното ли ..... , еми от скапан опит ! Първия колектор , който монтирах на моя алтернатор доведе точно до горе описания проблем .... След като монтирах алтернатора се чуваше по-силно свирене отколкото беше при фабричния , свалих алтернатора пак и свалих реле-регулатора ..... Видях , че едната долната е направила правини следи по долния пръстен , но горния пръстен имаше следи на интервали , което значеше деформиран пръстен при набиването (въпреки че го бях набил с натиск... , възможно е и самия корпус да не е бил излят както трябва и при влизането в оста на алтернатора да се е изкривил пръстена ..... ) . За това монтирах втори колектор който много внимателно огледах в магазина (по -точно вътрешната повърхност , в която влиза оста ) , след това при набиването бях нечовешки внимателен ...! Резултата беше - алтернатор като фабричния по ниво на шума , при въртене на оста на ръка се чуваше постоянен , правилен шум !
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
- Мнения: 3146
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: Ремонт на алтернатор - DIY
Незнам за какво "свирукане" говорите,при мен и преди подмяната на лагерите,и след няма никакви шумове освен обичайните от триене...
- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- metodi80
- старши ентусиаст
- Мнения: 3874
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: 318i 97'
Re: Ремонт на алтернатор - DIY
~Мишо~ написа:Незнам за какво "свирукане" говорите,при мен и преди подмяната на лагерите,и след няма никакви шумове освен обичайните от триене...
Като смениш колектора ще разбереш за какво "свирукане" става въпрос ..... И сега го имаш но е много слабо (при оригиналния колектор) , просто не му обръщаш внимание , понеже е много слабо и се губи сред останалите шумове в двигателя ....
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12783
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Ремонт на алтернатор - DIY
Браво Мето, още една страхотна тема, качил съм я при другите.
А към останалите, моля не пишете излични коментари от сорта на - "браво колега давай в същия дух"
Темата беше станала три страници, от които 2 бяха спам!, той мето си знае че темите му са хубави, нека ги запазим чисти
Както виждате много по-добре се поилучава когато се зададе въпрос на място и той бъде ранищен
А към останалите, моля не пишете излични коментари от сорта на - "браво колега давай в същия дух"
Темата беше станала три страници, от които 2 бяха спам!, той мето си знае че темите му са хубави, нека ги запазим чисти
Както виждате много по-добре се поилучава когато се зададе въпрос на място и той бъде ранищен
- spas318
- Потребител
- Мнения: 40
- Регистриран на: 19.11.2008
- Местоположение: Пазарджик
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318i/M43--93г
Re: Ремонт на алтернатор - DIY
Колега как се монтира този колектор,има ли някаква тънкост?
Аз опитах с натиск,но пласмасата му се спука и не стана нищо.
Забелязах,че самия колектор много трудно влиза в каналите на оста,квадрата на пласмасата е по-голям от самия канал.
Колектора го взех от косер,в понеделник ще взема нов и ще опитам пак.
На стария колектор беше износен много долния пръстен, когато свалих колектора,
долния пръстен е захванат за роторната намотка с червен проводник,а горния със зелен проводник.
Размера на лагерите на моя алтернатор "VALEO"50/80А са: големия е 6303,малкия е 6202.
В книгата която имам на П. Попов този тип алтернатор е за дизелов двигател.
Благодаря на колегата Методи за изчерпателната и полезна тема.
Аз опитах с натиск,но пласмасата му се спука и не стана нищо.
Забелязах,че самия колектор много трудно влиза в каналите на оста,квадрата на пласмасата е по-голям от самия канал.
Колектора го взех от косер,в понеделник ще взема нов и ще опитам пак.
На стария колектор беше износен много долния пръстен, когато свалих колектора,
долния пръстен е захванат за роторната намотка с червен проводник,а горния със зелен проводник.
Размера на лагерите на моя алтернатор "VALEO"50/80А са: големия е 6303,малкия е 6202.
В книгата която имам на П. Попов този тип алтернатор е за дизелов двигател.
Благодаря на колегата Методи за изчерпателната и полезна тема.
33 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани