Споделете опита си с летните гуми! :)
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- _Maranello_
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 179
- Регистриран на: 15.02.2011
- Пол: Мъж
- Кара: F11 530xd / Ex. e61 535d
Споделете опита си с летните гуми! :)
Насочил съм се към Michelin, Pirelli или Bridgestone. Интересувам се от реални впечатления, особенно от колеги с комби. В момента съм с Pirelli Sottozero Winter 240, RSC, 245/40/R18 93V. С тях взех колата. Държа на сигурност и стабилност, нямам за цел да пиля гуми
Мисля да заложа отново на рънфлат, но сте споделили в друга тема доста противоречиви неща за тях. Тези с които карам се държат доста прилично, може би са малко по-шумни. Така или иначе нямам база за сравнение, затова разчитам на вашите мнения. Нека това се превърне в една ползотворна тема за всички колеги търсещи реална информация.

Здраве, безаварийно и безпроблемно!
- da6ip
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: Споделете опита си с летните гуми! :)
аз съм с Пирели (мисля P-zero) 245/40/18 РФТ отзад и съм много доволен, много повече отколкото Кумхото отпред (и отзад преди да ги изяде колата).
но РФТ е такава гняс непоносима, ще ги сменя съвсем скоро с нормални гуми.
шум, друсане, разбита рейка, сами се унищожават (по ръбовете се износват много, Кумхото отзад се саморазпадна по вътрешния ръб, благодаря на Бога че карах с 15 км/ч точно в този момент).
но РФТ е такава гняс непоносима, ще ги сменя съвсем скоро с нормални гуми.
шум, друсане, разбита рейка, сами се унищожават (по ръбовете се износват много, Кумхото отзад се саморазпадна по вътрешния ръб, благодаря на Бога че карах с 15 км/ч точно в този момент).
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
Re: Споделете опита си с летните гуми! :)
И аз ще взимам предни летни гуми утре и от това което четох във форумите не мисля да взимам RFT защото хората се оплакват от bumpy ride 

Tool - Fear Inoculum
- Cinder
- ентусиаст
-
- Мнения: 1409
- Регистриран на: 8.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F90 M5C
Re: Споделете опита си с летните гуми! :)
Аз бях с Continental SportContact 2 предни и задни, с тях взех колата, но като цяло не съм доволен от тях. За магистрала или по-спортно каране са добри, като загреят имат ебаси сцеплението, но за града не е това гумата според мен, няма толкова сцепление когато е студена гумата, а тази гума загрява единствено от скорост. Също така бяха доста склонни към аквапланинг, въпреки големите канали които имат
На предишната кола минах точно от такъв Continental, към Bridgestone Potenza Re050A и бях много доволен. Bridgestone-a е малко по-мека гума и има по-добро сцепление от Continental-а при нормални условия (т.е. в града), а и на магистралата също се представяше много добре. Има много добри характеристики и на мокра настилка, не е склонна към аквапланинг като Continental-a. За съжаление не можах да си намеря такъв Bridgestone с размер за задните ми гуми. В интерес на истината, нищо не можах да си харесам с моя размер и в крайна сметка се спрях на Toyo Proxes T1-R. Прилични качества, а и цената си заслужаваше
Ще споделя впечатления от тях по-нататък, днес точно ми се обадиха че са пристигнали 
П.С. рънфлат посмъртно няма да си взема

На предишната кола минах точно от такъв Continental, към Bridgestone Potenza Re050A и бях много доволен. Bridgestone-a е малко по-мека гума и има по-добро сцепление от Continental-а при нормални условия (т.е. в града), а и на магистралата също се представяше много добре. Има много добри характеристики и на мокра настилка, не е склонна към аквапланинг като Continental-a. За съжаление не можах да си намеря такъв Bridgestone с размер за задните ми гуми. В интерес на истината, нищо не можах да си харесам с моя размер и в крайна сметка се спрях на Toyo Proxes T1-R. Прилични качества, а и цената си заслужаваше


П.С. рънфлат посмъртно няма да си взема


Re: Споделете опита си с летните гуми! :)
аз пък не бих си взел не-runflat. сигурността е на първо място, а и не е чак толкова bumpy нито пък е толкова по-неблагоприятен ефекта върху окачването, особено ако говорим за 18-ки.
лятото съм с NOKIAN Z RF 225/50 17 - добре се представят.
да добавя и още нещо... на нашите гладкоасфалтни и прашни пътища има малко значение каква точно е лятната гума - performance-а е почти един и същ. важното е да имат добро водоизвеждане, че пътищата стават езера
лятото съм с NOKIAN Z RF 225/50 17 - добре се представят.
да добавя и още нещо... на нашите гладкоасфалтни и прашни пътища има малко значение каква точно е лятната гума - performance-а е почти един и същ. важното е да имат добро водоизвеждане, че пътищата стават езера

Re: Споделете опита си с летните гуми! :)
Има ли някаква маркировка по коята се познава гумата run flat ли е или не?
Спрял съм се на тези два модела за предни гуми някой да вижда нещо притеснително в тези гуми което аз не виждам? По скоро съм склонен да взема GOOD YEAR защото задните ми са същите.
http://www.avtogumi.bg/oscommerce/letni ... -8661.html
http://www.avtogumi.bg/oscommerce/letni ... 13529.html
Не мога да ги разбера тези RFT ли са?
Спрял съм се на тези два модела за предни гуми някой да вижда нещо притеснително в тези гуми което аз не виждам? По скоро съм склонен да взема GOOD YEAR защото задните ми са същите.
http://www.avtogumi.bg/oscommerce/letni ... -8661.html
http://www.avtogumi.bg/oscommerce/letni ... 13529.html
Не мога да ги разбера тези RFT ли са?
Tool - Fear Inoculum
- stankata777
- ентусиаст
-
- Мнения: 1223
- Регистриран на: 9.02.2009
- Пол: Мъж
- Кара: Е71 30д
- Мечтае да кара: Ф06
- Детайли за колата: AW/Bl/8sp/M steering wh/paddles/
Re: Споделете опита си с летните гуми! :)
Emooo написа:Има ли някаква маркировка по коята се познава гумата run flat ли е или не?
Спрял съм се на тези два модела за предни гуми някой да вижда нещо притеснително в тези гуми което аз не виждам? По скоро съм склонен да взема GOOD YEAR защото задните ми са същите.
http://www.avtogumi.bg/oscommerce/letni ... -8661.html
http://www.avtogumi.bg/oscommerce/letni ... 13529.html
Не мога да ги разбера тези RFT ли са?
Не са,Рънфлет гумите имат обозначение - RFT!
p.s.Преди две години си купих същият модел на Ханкук- в12 ево(само,че 17') и съм много доволен,за мен по съотношение цена-качество нямат конкуренция!
Последна промяна stankata777 на 11 Мар 2011, 16:10, променена общо 1 път
gone,but not forgotten:
E36 grey
E90 monaco blue
E36 grey
E90 monaco blue
Re: Споделете опита си с летните гуми! :)
Когато търсиш в този сайт трябва специално да маркираш с тикче run flat. Ако не си - не би трябвало да са такива.!
Впечатление нямам от тези модели, при мен също предстои смяна на гуми след месец и аз не знам какви да купя. До сега бях с run flat, които дойдоха с колата, но никога повече няма да взема такава гума - ебати кочана! А да не говорим че тежи адско много. Някой знае ли каква е разликата в теглото между нормална и рън флет гума за един и същи размер? Колко ли кг се спестяват като ги махнем?
Направих малък рисърч и вижте какво намерих в един щатски сайт http://www.edmunds.com: "However, I measured a single 2006 Honda Odyssey PAX assembly at 75 pounds, compared to 50 pounds for a standard Odyssey EX wheel and tire. That's a huge 25 pounds per corner, 100 pounds per car of added unsprung weight."
100 паунда = 45,36 кг.
Че те от Порше, БМВ и др. производители прибират по 100 бона отгоре върху цената на стандартен модел когато пускат някоя "олекотена версия", а там ако са свалили 100 кг, пак добре. Е това ти е достъпен тунинг - махаш рънфлет кучаните! 

Впечатление нямам от тези модели, при мен също предстои смяна на гуми след месец и аз не знам какви да купя. До сега бях с run flat, които дойдоха с колата, но никога повече няма да взема такава гума - ебати кочана! А да не говорим че тежи адско много. Някой знае ли каква е разликата в теглото между нормална и рън флет гума за един и същи размер? Колко ли кг се спестяват като ги махнем?

Направих малък рисърч и вижте какво намерих в един щатски сайт http://www.edmunds.com: "However, I measured a single 2006 Honda Odyssey PAX assembly at 75 pounds, compared to 50 pounds for a standard Odyssey EX wheel and tire. That's a huge 25 pounds per corner, 100 pounds per car of added unsprung weight."
100 паунда = 45,36 кг.


Re: Споделете опита си с летните гуми! :)
Аз съм с М-окачване и run flat - няма такъв кошмар. Дано като сменя гумите стане малко по-добре.
Tool - Fear Inoculum
Re: Споделете опита си с летните гуми! :)
Emooo написа:Аз съм с М-окачване и run flat - няма такъв кошмар. Дано като сменя гумите стане малко по-добре.
кошмарът е поради перфектната 3 в 1 комбинация: окачване, 18-ки и пътища.
не очаквай возията да се промени драстично като минеш на не-runflat. височината на гумата е много малка, а борда е твърд и едва ли ще се усети разлика.
аз бих избрал по-евтината гума, предвид състоянието на пътищата - ще върши същата работа

Re: Споделете опита си с летните гуми! :)
Ами в западните форуми казват, че имало положителна промяна при смяна на гумите.
Tool - Fear Inoculum
Re: Споделете опита си с летните гуми! :)
със сигурност ще е една идея по-добре, но предвид размера на джантите, височината на гумите и настилката на пътищата в българия...
ако искаш по-добра возия мини на 17-ки
ако искаш по-добра возия мини на 17-ки

Re: Споделете опита си с летните гуми! :)
Чудех се дали е възможно да се сменят пружините с такива от нормално окачаване. Дали само смяна на пружините ще е достатъчно. Някой знае е ли?
Tool - Fear Inoculum
- MadChicken
- Legendary
-
- Мнения: 1233
- Регистриран на: 12.09.2007
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: G30 530iX LCI, F25 30iX
Re: Споделете опита си с летните гуми! :)
Моите впечатления до момента: колата дойде с Goodyear Eagle NCT5 RFT - доста добра гума с отлично поведение, но Run Flat просто...
Летните ми са Continental SportContact 2 и за разлика от колегата Cinder, моето мнение е малко по-различно - за мен това са уникални гуми с изключително поведение на пътя особено при екстремно и по-спортно каране, нямам наблюдения да прави аквапланинг
Това ми е втори комплект такива гуми и съм изключително доволен. По спомен М5 Е60 излиза от завода с тези гуми. В момента вече са SportContact 3 и ги препоръчвам горещо на всеки
Зимните ми гуми са GoodYear SP WinterSport M3 RunFlat и това е толкова твърда гума, че не се издържа просто
Усещам и най-малките неравности на пътя хем става въпрос за 17 цола, за 18 не ми се мисли. Run Flat просто никога повече тва е отвратително, имам чуството че гумите ми са от камък все едно карам колата на Флинстоун

Летните ми са Continental SportContact 2 и за разлика от колегата Cinder, моето мнение е малко по-различно - за мен това са уникални гуми с изключително поведение на пътя особено при екстремно и по-спортно каране, нямам наблюдения да прави аквапланинг


Зимните ми гуми са GoodYear SP WinterSport M3 RunFlat и това е толкова твърда гума, че не се издържа просто




Only dead fish follow the stream...
- da6ip
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: Споделете опита си с летните гуми! :)
Емо, има определено разлика РФТ/не-РФТ и при 18-ки, и то съществена. Не смятам че е толкова рисковано с нормални гуми. Още повече, могат да се вземат и малко по-широки или високи гуми от стандартния размер, които да пазят джантата по-добре. Точно това ще направя с новите ми летни гуми, и тогава ще видя и как ще изглежда
Но окачването също играе роля, и при смяна на амортисьори в един бъдещ момент ще можеш да подобриш положението. Аз смених амортисьори с друга марка и направих накои други галимации, и сега ми остават само пружините да "тунинговам" и ще съм доволен.
Ако сложиш стандартни пружини (никакъв проблем) колата ти ще се вдигне с 3 см, и ще трябва да смениш и амортисьорите, по две причини: 1. сегашните са много твърди, а серийните ще продобрят радикално комфорта, и 2. сегашните ще заминат много бързо като се ползват на по-голяма височина.
Откровено казано мисля че ще е пълно с хора тук които са навити да си смените окачването. Нито пружините, нито амортисьорите са слаби , така че спокойно можеш да вземеш такива от кола на 100 хил км примерно. Само дето колата ти ще стане като трактор, ама ти си знаеш..
Има и друг, по-маниашки и по-скъп начин, да си сложиш афтърмаркет окачване. То също ще даде по-добър комфорт от М-ковото, и по-добър контрол над колата, но ще струва доста повече от смяна със стандартно.

Но окачването също играе роля, и при смяна на амортисьори в един бъдещ момент ще можеш да подобриш положението. Аз смених амортисьори с друга марка и направих накои други галимации, и сега ми остават само пружините да "тунинговам" и ще съм доволен.
Emooo написа:Чудех се дали е възможно да се сменят пружините с такива от нормално окачаване. Дали само смяна на пружините ще е достатъчно. Някой знае е ли?
Ако сложиш стандартни пружини (никакъв проблем) колата ти ще се вдигне с 3 см, и ще трябва да смениш и амортисьорите, по две причини: 1. сегашните са много твърди, а серийните ще продобрят радикално комфорта, и 2. сегашните ще заминат много бързо като се ползват на по-голяма височина.
Откровено казано мисля че ще е пълно с хора тук които са навити да си смените окачването. Нито пружините, нито амортисьорите са слаби , така че спокойно можеш да вземеш такива от кола на 100 хил км примерно. Само дето колата ти ще стане като трактор, ама ти си знаеш..
Има и друг, по-маниашки и по-скъп начин, да си сложиш афтърмаркет окачване. То също ще даде по-добър комфорт от М-ковото, и по-добър контрол над колата, но ще струва доста повече от смяна със стандартно.
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани