Почистване на MAF сензора (дебитомер)
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- Spawn
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 120
- Регистриран на: 15.09.2009
- Местоположение: USA, Los Angeles
- Пол: Мъж
- Кара: BMW ZHP Limited Rare Edition 303 hp
- Мечтае да кара: ...вече го кара :)
Re: Почистване на MAF сензора (дебитомер)
Някой колега от Пловдив да го е правил , разбира се със съответния контактен спрей за дебитомери, да хвърли едно рамо , че ми се иска да го почистя и моя.Правих диагностика на дебитомера , бачка си в нормите , но много пуши колата при настъпване и се надявам след почистване да понамалее
пък бирата от мен 


- zlati79
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 516
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: на голямата вода
- Кара: кот кара
Re: Почистване на MAF сензора (дебитомер)
uCnaHeTcA написа:Тази седмица ще отворя да почистя моя, че така и така изпрах филтърО (в момента съхне), поне дихателната система да е добре
Само трябва да се снабдя със спрея
![]()
След това ще споделя резултата
П.П. Обмислям почистването на дроселовата клапа и Idle Control Valve
някой да е ревизирал/почиствал Дроселова клапа-май е невъзможно, не знам! - THROTTLE HOUSING ASSY
Re: Почистване на MAF сензора (дебитомер)
zlati79 написа:uCnaHeTcA написа:Тази седмица ще отворя да почистя моя, че така и така изпрах филтърО (в момента съхне), поне дихателната система да е добре
Само трябва да се снабдя със спрея
![]()
След това ще споделя резултата
П.П. Обмислям почистването на дроселовата клапа и Idle Control Valve
някой да е ревизирал/почиствал Дроселова клапа-май е невъзможно, не знам! - THROTTLE HOUSING ASSY
Ето


- vavilon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2049
- Регистриран на: 30.05.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 318i 98
- Мечтае да кара: Електромобил...
Re: Почистване на MAF сензора (дебитомер)
Като свалите дросела, ще разберете къде да пръскате и чистете!
А и има поне две теми за него...

А и има поне две теми за него...

Re: Почистване на MAF сензора (дебитомер)
vavilon написа:А и има поне две теми за него...
Бре то има, ама са за 18ките... А и в нито едно DIY не видях как се сваля дросела на м52б20ту и там нагоре (мисля са идентични), но тая седмица като чистя МАаФака (дебиЛомера) на светло, ще поразгледам добре, пък да видим...

- ivo752
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 322
- Регистриран на: 24.03.2008
- Местоположение: Mалката Виена
- Пол: Мъж
- Кара: Е60,530Д
- Мечтае да кара: влака
Re: Почистване на MAF сензора (дебитомер)
uCnaHeTcA написа:Тази седмица ще отворя да почистя моя, че така и така изпрах филтърО (в момента съхне), поне дихателната система да е добре
Само трябва да се снабдя със спрея
![]()
След това ще споделя резултата
П.П. Обмислям почистването на дроселовата клапа и Idle Control Valve
ako нямаш все още спрей свиркай моя така стои

- zlati79
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 516
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: на голямата вода
- Кара: кот кара
Re: Почистване на MAF сензора (дебитомер)
uCnaHeTcA написа:zlati79 написа:uCnaHeTcA написа:Тази седмица ще отворя да почистя моя, че така и така изпрах филтърО (в момента съхне), поне дихателната система да е добре
Само трябва да се снабдя със спрея
![]()
След това ще споделя резултата
П.П. Обмислям почистването на дроселовата клапа и Idle Control Valve
някой да е ревизирал/почиствал Дроселова клапа-май е невъзможно, не знам! - THROTTLE HOUSING ASSY
Етоhttp://forum.e46fanatics.com/showthread ... t=throttle , но не ми стана много ясно как се пръска... Пише, че я е подпрял в отворено положение, но вътре ли се пръска и кое по-точно
тва няма да свърши работ! аз като чистих ICV чистих така, ама без сваляне /както пише vavilon/ няма да се размине ако искаш ефект явно!
- boXeer
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 97
- Регистриран на: 7.07.2010
- Местоположение: <<Valencia,Spain >>.......... <<през лятото-Pleven,Bulgaria>>
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330D 204hp (M57N)
Re: Почистване на MAF сензора (дебитомер)
Здравеите колеги.
Сега имам наколко въпроса към вас.
С един колега от форума почистихме дебитомер му+ ЕГР + смяна на филтър на картерните газове ,но нямаше никаква промяна.
Проблема е в това ,че когато ускорява колата ,се усеща едно замисляне, при 2000 оборота пак , след това при смяна на скорост пак има едно зачудване.
Преди да го почистим го изключихме и направихме тест и колата вървеше горе долу нормално .Пак имаше зачудване ,но май беше по добре без от колкото със дебитомер.
Сега в гаража има 2 BMW-та 330D.
Едното е моето 204 коня 2003 година - неговото е 184 коня 2001 година.
Мислехме вариянт да сложа моя дебитомер на неговата кола,но ще трябва програмиране.
Другя вариянт е да сложим неговия на моята кола.Това може ли да стане без програмиране.
Все пак преди да пръсне една камара пари трябва да е сигурен от къде му идва проблема.
А ако не е дебитомер какво друго остава?
Може ли да е клапан на турбо или някой маркуч към турбото?
Сега имам наколко въпроса към вас.
С един колега от форума почистихме дебитомер му+ ЕГР + смяна на филтър на картерните газове ,но нямаше никаква промяна.
Проблема е в това ,че когато ускорява колата ,се усеща едно замисляне, при 2000 оборота пак , след това при смяна на скорост пак има едно зачудване.
Преди да го почистим го изключихме и направихме тест и колата вървеше горе долу нормално .Пак имаше зачудване ,но май беше по добре без от колкото със дебитомер.
Сега в гаража има 2 BMW-та 330D.
Едното е моето 204 коня 2003 година - неговото е 184 коня 2001 година.
Мислехме вариянт да сложа моя дебитомер на неговата кола,но ще трябва програмиране.
Другя вариянт е да сложим неговия на моята кола.Това може ли да стане без програмиране.
Все пак преди да пръсне една камара пари трябва да е сигурен от къде му идва проблема.
А ако не е дебитомер какво друго остава?
Може ли да е клапан на турбо или някой маркуч към турбото?

- mmc
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 102
- Регистриран на: 3.11.2009
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: 525 TDS '97
Re: Почистване на MAF сензора (дебитомер)
Понеже искате да направите нещо като статистика за особеностите по дебитомера за различните коли, нека и аз да споделя своя опит.
Колата е е39 525 тдс 96'. Сменил съм 3 дебитомера, като повечето от проблемите със всеки един от тях съм описвал подробно в други теми но нека да сумаризирам за да могат колегите с именно тази кола да знаят какво да очакват.
Ако дебитомера е мръсен, неговите работни параметри се променят понякога значително, понякога незабележимо. Ефектите може да са различни - форсиране, непостоянни обороти, мудност. При мене имаше непостоянна работа. След това сложих някакъв измислен дебитомер, който донякъде имитираше начина на работа на оригиналния дебитомер. Той сдаде багажа за 2 години и проблема не е в чистене, просто са боклуци които временно решават проблема, при това калпаво, както разбрах в последствие. В един момент с него колата не можеше да набере над 2000 оборота , толкова беше скопена.
Така, че ако на някой му хрумне да спести от нов оригинален дебитомер, не го препоръчвам.
След това изчистих моя оригиналния , и той се оправи за точно 3 седмици. Тук е момента да се съглася с останалите колеги, че когато дебитомера тръгне да се ебава, може да е причинено от мръсотията ( което е най-безболезнения вариант) , но може да е причинено от дефекти в електрониката на самия дебитомер, и тогава само замяната с нов помага. С времето се променят самите параметри на сигналите на дебитомера и това дава отражение на работата на двигателя.
След това си купих чисто нов , оригинален , Пиербърг ( макар, че вече не са баш пиербърг, както стана ясно) и искам да ви уверя, че колата няма нищо общо като поведение с който и да е от останалите 2 дебитомера който ми се въргалят. В момента набира много бързо, много по динамична е. Доколкото тежкия тдс е динамичен ,де
Относно диагностиката - моето скромно мнение е, че с инпа и дис не може да се диагностицира правилно един дебитомер. Във инпата изобщо не го дава като показания, в дис е твърде бавно опресняването, за да видите неговата работа в динамична среда. Единствено във НН сервиз имаха един тестер, който се закача директно за буксата на дебитомера и там съвсем ясно се виждат отклоненията на показанията но за съжаление не съм срещал този софт във "свободното" пространство. С него дори на место ясно се виждаха колебанията при подаване на различни обороти, просто опресняваше много бързо.
Относно карането с откачен дебитомер (ако ви се наложи, а то ще ви се наложи, ако четете тази тема
) - ако преди това сте имали някакви странни ефекти като форсиране, отчетлива мудност или други, и откачите дебитомера, и ефекта изчезне, е ясно, надявам се.
Другия момент е , че ако след откачането па колата е също толкова динамична, значи преди изобщо не е работил.
Можете да карате така без особени опасения. Колата става по мудна, губи динамичното си ускорение . Разхода ви може да се дигне малко.
Искам да уточня и някои други странични специфики. На този двигател няма нужда от адаптация на дебитомер. Когато сложих този измисления дебитомер, на самото еку му трябваше известно време докато започне да интерпретира правилно сигналите, което за вас значи, че все едно карате с откачен дебитомер. След около 10 минути по-агресивно каране, се появи някаква динамика и бързина в ускорението, но тя беше далеч от тази която е предвидена и трябва да бъде за тази кола, с оригинален дебитомер. Когато сложих моя оригиналния, няма такъв период на адаптация и колата ускороява много по бързо веднага след закачането. Но както казах, при мене проблема беше друг. Но веднага след като закачих новия оригинален, вече видях какво имат предвид под "уау ефект".
Пак казвам - това са моите наблюдения по моята кола. Също така се извинявам за стената от текст, но исках да дам възможно най-много информация на хората които се интересуват от проблемите с дебитомера на точно този модел.
Колата е е39 525 тдс 96'. Сменил съм 3 дебитомера, като повечето от проблемите със всеки един от тях съм описвал подробно в други теми но нека да сумаризирам за да могат колегите с именно тази кола да знаят какво да очакват.
Ако дебитомера е мръсен, неговите работни параметри се променят понякога значително, понякога незабележимо. Ефектите може да са различни - форсиране, непостоянни обороти, мудност. При мене имаше непостоянна работа. След това сложих някакъв измислен дебитомер, който донякъде имитираше начина на работа на оригиналния дебитомер. Той сдаде багажа за 2 години и проблема не е в чистене, просто са боклуци които временно решават проблема, при това калпаво, както разбрах в последствие. В един момент с него колата не можеше да набере над 2000 оборота , толкова беше скопена.
Така, че ако на някой му хрумне да спести от нов оригинален дебитомер, не го препоръчвам.
След това изчистих моя оригиналния , и той се оправи за точно 3 седмици. Тук е момента да се съглася с останалите колеги, че когато дебитомера тръгне да се ебава, може да е причинено от мръсотията ( което е най-безболезнения вариант) , но може да е причинено от дефекти в електрониката на самия дебитомер, и тогава само замяната с нов помага. С времето се променят самите параметри на сигналите на дебитомера и това дава отражение на работата на двигателя.
След това си купих чисто нов , оригинален , Пиербърг ( макар, че вече не са баш пиербърг, както стана ясно) и искам да ви уверя, че колата няма нищо общо като поведение с който и да е от останалите 2 дебитомера който ми се въргалят. В момента набира много бързо, много по динамична е. Доколкото тежкия тдс е динамичен ,де

Относно диагностиката - моето скромно мнение е, че с инпа и дис не може да се диагностицира правилно един дебитомер. Във инпата изобщо не го дава като показания, в дис е твърде бавно опресняването, за да видите неговата работа в динамична среда. Единствено във НН сервиз имаха един тестер, който се закача директно за буксата на дебитомера и там съвсем ясно се виждат отклоненията на показанията но за съжаление не съм срещал този софт във "свободното" пространство. С него дори на место ясно се виждаха колебанията при подаване на различни обороти, просто опресняваше много бързо.
Относно карането с откачен дебитомер (ако ви се наложи, а то ще ви се наложи, ако четете тази тема

Другия момент е , че ако след откачането па колата е също толкова динамична, значи преди изобщо не е работил.
Можете да карате така без особени опасения. Колата става по мудна, губи динамичното си ускорение . Разхода ви може да се дигне малко.
Искам да уточня и някои други странични специфики. На този двигател няма нужда от адаптация на дебитомер. Когато сложих този измисления дебитомер, на самото еку му трябваше известно време докато започне да интерпретира правилно сигналите, което за вас значи, че все едно карате с откачен дебитомер. След около 10 минути по-агресивно каране, се появи някаква динамика и бързина в ускорението, но тя беше далеч от тази която е предвидена и трябва да бъде за тази кола, с оригинален дебитомер. Когато сложих моя оригиналния, няма такъв период на адаптация и колата ускороява много по бързо веднага след закачането. Но както казах, при мене проблема беше друг. Но веднага след като закачих новия оригинален, вече видях какво имат предвид под "уау ефект".
Пак казвам - това са моите наблюдения по моята кола. Също така се извинявам за стената от текст, но исках да дам възможно най-много информация на хората които се интересуват от проблемите с дебитомера на точно този модел.
Последна промяна mmc на 22 Мар 2013, 17:36, променена общо 1 път
- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: Почистване на MAF сензора (дебитомер)
mmc написа:..Относно диагностиката - моето скромно мнение е, че с инпа и дис не може да се диагностицира правилно един дебитомер...
Всичко, което си написал, е така, с изключение на това, което съм цитирал - на ТДС може да е невъзможно да се хване дебитомера, но на М47 и М47N си се хваща без проблем на живи данни.
Si non confectus, non reficiat.
- mmc
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 102
- Регистриран на: 3.11.2009
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: 525 TDS '97
Re: Почистване на MAF сензора (дебитомер)
Zagy написа:mmc написа:..Относно диагностиката - моето скромно мнение е, че с инпа и дис не може да се диагностицира правилно един дебитомер...
Всичко, което си написал, е така, с изключение на това, което съм цитирал - на ТДС може да е невъзможно да се хване дебитомера, но на М47 и М47N си се хваща без проблем на живи данни.
Да, колега, знам, че на другите коли може. Именно затова и в началото и в края на моя ферман изрично подчертах, че това са моите наблюдения по конкретно този модел и двигател, за да не си мислят хората, че всички тези неща важат за всяка кола.
Идеята ми беше ако някой колега с м51 му се наложи да се занимава с дебитомер, и не е чувал за тва животно, да погледне и да получи отговори на колкото се може повече въпроси които биха му хрумнали. Защото аз ги открих по трудния начин - с нерви, пари и време и би било хубаво ако спестим това на по-новите колеги.
Re: Почистване на MAF сензора (дебитомер)
Без значение от мотора - бензин, дизел, М51, М47, М52, М43 и т.н. да не ги изредждам е добре да се купуват и слагат дебитомери, които са направени конкретно за тази кола, а не някакви китайчета, италианчета и тем подобни боклуци. Виждал съм ментаци и на едните, и на другите и колите не работят добре с тях. Не е задължително да се купува дебитомер от Камор или Дару за 700 лв. с щампа БМВ, при положение, че същия го продават е БОШ примерно за 280, но да е БОШ, а не някъв друг измислен боклук. После пак ще се наложи да се купи БОШ или който и да е там производител, който прави за първично вграждане.
- vtmn
- Потребител
-
- Мнения: 15
- Регистриран на: 22.01.2010
- Местоположение: Карлово
- Пол: Мъж
- Кара: с вратите напред
- Мечтае да кара: e30 Cabrio ;)
- Детайли за колата: Спортен волан, Предни седалки плитко Рекаро, 3 точкови колани, Спортни пружини.
Re: Почистване на MAF сензора (дебитомер)
Колеги при мен има един проблем ..... m50b20 с бош дебитомер..... при работа на място мени оборотите и не се реже, в движение много зор вдига оборот изрязва се чак след 4000 оборота.... като откача буксата на дебитомера става страшна "бегачка" и харчи 30-40л. на 100км .... смених свещи, компютър, датчиците на колянов и разпределителен вал работят. Доста хора и майстори казват, че е от дебитомера ...та въпроса ми е да го почистя ли или направо да го сменям?
Човек и добре да живее се жени и син идиот му се ражда и ако не е карал BMW за какво е живял!!!
- armagedon01
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 283
- Регистриран на: 19.01.2010
- Местоположение: София/Сливен
- Пол: Мъж
- Кара: 320 D "01, E90 320 D" 07
Re: Почистване на MAF сензора (дебитомер)
vtmn написа:Колеги при мен има един проблем ..... m50b20 с бош дебитомер..... при работа на място мени оборотите и не се реже, в движение много зор вдига оборот изрязва се чак след 4000 оборота.... като откача буксата на дебитомера става страшна "бегачка" и харчи 30-40л. на 100км .... смених свещи, компютър, датчиците на колянов и разпределителен вал работят. Доста хора и майстори казват, че е от дебитомера ...та въпроса ми е да го почистя ли или направо да го сменям?
Ефекта от почистването ще е временен ако въобще има такъв, така че по добрия вариянт е да го смениш с нов!
- b_velev
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 548
- Регистриран на: 26.01.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 1999 BMW 320D
Re: Почистване на MAF сензора (дебитомер)
milennyc написа:Казах ти не на СЕНЗОРА а на кутията на дебитомера на това което държи този сензор завито с 2 видийки там ги има тези цифри
Трябва ли да сваля първо кутията за да видя този номер или е някъде от горе?
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани