Тема за гуми- зимни, летни, всякакви

X серия (E84,F48,F39,F47,E83,F25,F26,E53,E70,F15,E71,F16)

Модератор: Технически модератори

дере дънки сред голи мадами
Аватар
Мнения: 2242
Регистриран на: 13.01.2004
Местоположение: Sofia

Тема за гуми- зимни, летни, всякакви

Мнение от Mamouk » 03 Мар 2011, 20:44

Интересна дискусия се получи в другата тема, та няколко въпроса:

1. На 4х4 всички гуми ли трябва да са еднакви- като марка, като размери?

Аз обикновено имам 2 комплекта с еднакви гуми за зимата и за лятото. Но сега се получава, че имам 4 чисто нови гуми купър и 3 малко карани Пирели с еднакви размери, та ми е интересно, мога ли да ги комбинирам или да слагам направо 4 еднакви...

2. Преди седмица спуках гума и за да спестя време, сложих направо летните. Просто не ми се сменяха 2 пъти в рамките на месец гумите...

3. Прави ми впечатление, че с летните гуми Пирели- мисля, че Скорпион, колата се държи много добре на сухо. Някой друг има ли впечатления?

4. Сега ми предстои пътуване до Велико Търново и се чудя дали да ходя с мойта кола или да взема друга, със зимни гуми. Сигурен съм, че няма да имам проблеми, особено ако карам внимателно, ама не съм решил още. 7
Legends may sleep...but they never die!
Плюй си на гъза и се пързаляй!

Д-р Хаос
Аватар
Мнения: 1246
Регистриран на: 26.02.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: само шестцилиндрови БМВ-та :)

Re: Тема за гуми- зимни, летни, всякакви

Мнение от cww » 03 Мар 2011, 21:59

Колега ще се опитам да ти отговоря:
1.Тук не съм сигурен, че разбирам какво точно питаш - препоръчително е да спазваш заводски зададените параметри от производителя (бил той БМВ или друг). Възможно най-добрия вариант е да си с 4 еднакви гуми (марка, модел, размер или пък 2х2, каквито варианти има при доста БМВ-та, включително и аз съм с 2х2 гуми, защото джантите ми го изискват).
3. Аз карам със зимно Пирели...Скорпион. Не знаех, че има и летен Скорпион :dunno:
4. Независимо, че колата ти е 4х4 и най-вероятно няма да имаш проблем да идеш и да се вънеш те съветвам да го направи с кола, която е обута със зимни гуми. Защо...мисля, че и сам знаеш :yes:
NOTHING IS GAINED WITHOUT SACRIFICES AND FREEDOM WITHOUT BLOOD

дере дънки сред голи мадами
Аватар
Мнения: 2242
Регистриран на: 13.01.2004
Местоположение: Sofia

Re: Тема за гуми- зимни, летни, всякакви

Мнение от Mamouk » 03 Мар 2011, 23:11

Мерси за отговора :)


Относно Скорпиона- на мене едните са ми скорпион, другите сотозиро, така че може и аз да бъркам...

а под 2х2 имах предвид 2 гуми купър и 2 гуми пирели с еднакви размери.
Legends may sleep...but they never die!
Плюй си на гъза и се пързаляй!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 117
Регистриран на: 8.05.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW X3 3.0d
Мечтае да кара: 650xi

Re: Тема за гуми- зимни, летни, всякакви

Мнение от dan1el » 04 Мар 2011, 0:31

Според мен няма да имаш проблем. Единственото задължително е да са 2 еднакви на ос.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 434
Регистриран на: 20.01.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: М5 с шпер, а за Х5 не съм сигурен

Re: Тема за гуми- зимни, летни, всякакви

Мнение от TPAKTOP » 04 Мар 2011, 0:46

Не знам днес след като фърлях сняг от колата на земята не бих ти препоръчал да пътуваш с летни гуми! Особено щом ще ходиш до Търново на тия виадукти по магистралата е изключително опасно! И аз съм с 2Х2 но като марка са еднакви! Мисля че бяха на мишлен ама не съм много сигурен! Както е тръгнало колата да седи цял сезон в сервиза сигурно ще бъда със същите и до година! :mhihi:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 299
Регистриран на: 27.08.2010
Пол: Мъж
Кара: на бензин

Re: Тема за гуми- зимни, летни, всякакви

Мнение от Roman 1 » 04 Мар 2011, 11:42

Mamouk написа:1. На 4х4 всички гуми ли трябва да са еднакви- като марка, като размери?

Що се отнася до BMW с xDrive, изискване на родните дилъри е и четирите гуми да са от една марка и модел. Аргументът им е, че системите следят сцеплението на всяко колело и така управляват въртящия момент и в случай, че те (гумите) са от различна марка и/или модел това е предпоставка за перманентно различно сцепление на отделните колела, следователно и постоянно натоварване на раздатъка.
Горното го споделям от личен опит, тъй като за кратко бях с 2 предни Континентал и 2 задни Бриджстон и при инспекцията онези "официалните" се размрънкаха, че ще ми отпадне гаранцията точно за това, че не са от една и съща марка и модел.
До тук добре - съгласен съм!
Когато обаче става дума за размерите - там производителят допуска различни гуми (пример: предни - 225, задни - 255 за Е9*). Предвид различната контактна площ на гумите в този случай, според мен също се получава различно сцепление на преден и заден мост. На този въпрос обаче до момента не съм получил смислен отговор от дилър - "То било друга работа". :dunno:
Така че изборът каква марка и размер гуми да си сложите остава Ваш.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 434
Регистриран на: 20.01.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: М5 с шпер, а за Х5 не съм сигурен

Re: Тема за гуми- зимни, летни, всякакви

Мнение от TPAKTOP » 04 Мар 2011, 13:17

Roman 1 написа:
Mamouk написа:1. На 4х4 всички гуми ли трябва да са еднакви- като марка, като размери?

Що се отнася до BMW с xDrive, изискване на родните дилъри е и четирите гуми да са от една марка и модел. Аргументът им е, че системите следят сцеплението на всяко колело и така управляват въртящия момент и в случай, че те (гумите) са от различна марка и/или модел това е предпоставка за перманентно различно сцепление на отделните колела, следователно и постоянно натоварване на раздатъка.
Горното го споделям от личен опит, тъй като за кратко бях с 2 предни Континентал и 2 задни Бриджстон и при инспекцията онези "официалните" се размрънкаха, че ще ми отпадне гаранцията точно за това, че не са от една и съща марка и модел.
До тук добре - съгласен съм!
Когато обаче става дума за размерите - там производителят допуска различни гуми (пример: предни - 225, задни - 255 за Е9*). Предвид различната контактна площ на гумите в този случай, според мен също се получава различно сцепление на преден и заден мост. На този въпрос обаче до момента не съм получил смислен отговор от дилър - "То било друга работа". :dunno:
Така че изборът каква марка и размер гуми да си сложите остава Ваш.

Добре като има такива настройки на Хдрайв ще има ли проблем да сложа 4 еднакви 19-ки или 18-ки?
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 299
Регистриран на: 27.08.2010
Пол: Мъж
Кара: на бензин

Re: Тема за гуми- зимни, летни, всякакви

Мнение от Roman 1 » 04 Мар 2011, 14:00

TPAKTOP написа:като има такива настройки на Хдрайв ще има ли проблем да сложа 4 еднакви 19-ки или 18-ки?

Не виждам никакъв проблем да монтираш 4 еднакви 18" или 19'. Дори напротив, според мен така е още по-добре (ако изобщо има чак такова значение), защото при 4 еднакви гуми абсолютно всички параметри са еднакви, за разлика от варианта 2х2 (предни по-тесни и задни по-широки). Често тогава има малки разлики във височината на гумата, респективно диаметъра, а от там и изминатия път за един оборот на колелото.
Пример:
При мен предните са 225/45/17 или 225 х 45% = 101,25 мм височина на гумата.
Задните ми са 255/40/17 или 255 х 40% = 102 мм височина на гумата.....
Разлика от 0,75 мм по радиус или 1,5 мм по диаметър - не е толкова много, но ако се следва логиката на дилърите, с нарастване на изминатото разстояние, следва да се кумулира и напрежение в раздатъка (или някъде другаде по трансмисията) от разликата в изминатия път при търкалянето на двете колела с различен диаметър.
И все пак според мен xDrive е система, която следва да ми помага точно при различно сцепление на гумите и като такава очаквам от нея да е гъвкава и адекватна на променливи обстоятелства на пътя, включително и от колела с различни показатели.
Това обаче е само моята гледна точка. Ако има някой по-запознат, нека добави нещо!

Д-р Хаос
Аватар
Мнения: 1246
Регистриран на: 26.02.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: само шестцилиндрови БМВ-та :)

Re: Тема за гуми- зимни, летни, всякакви

Мнение от cww » 04 Мар 2011, 19:59

Още повече, че самия производител е посочил различен размер предни и задни гуми при много от моделите си с xDrive, така че не би трябвало да има каквито и да било проблеми.

P.S. От около 1,5-2 години БМВ разреши да се кара със зимни 20-ки (специално за Х5 говоря...така ми беше казано от един от дилърите ни). Допреди това не е било препоръчително, но вече няма грижи.
NOTHING IS GAINED WITHOUT SACRIFICES AND FREEDOM WITHOUT BLOOD

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 434
Регистриран на: 20.01.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: М5 с шпер, а за Х5 не съм сигурен

Re: Тема за гуми- зимни, летни, всякакви

Мнение от TPAKTOP » 04 Мар 2011, 20:04

cww написа:Още повече, че самия производител е посочил различен размер предни и задни гуми при много от моделите си с xDrive, така че не би трябвало да има каквито и да било проблеми.

P.S. От около 1,5-2 години БМВ разреши да се кара със зимни 20-ки (специално за Х5 говоря...така ми беше казано от един от дилърите ни). Допреди това не е било препоръчително, но вече няма грижи.

Ами аз точно за това говоря! Не искам 20-ките ами искам примерно 18 или 19. Дали самия джип не е настроен за 20-ки? :help:
Изображение

Д-р Хаос
Аватар
Мнения: 1246
Регистриран на: 26.02.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: само шестцилиндрови БМВ-та :)

Re: Тема за гуми- зимни, летни, всякакви

Мнение от cww » 04 Мар 2011, 20:30

TPAKTOP написа:
cww написа:Още повече, че самия производител е посочил различен размер предни и задни гуми при много от моделите си с xDrive, така че не би трябвало да има каквито и да било проблеми.

P.S. От около 1,5-2 години БМВ разреши да се кара със зимни 20-ки (специално за Х5 говоря...така ми беше казано от един от дилърите ни). Допреди това не е било препоръчително, но вече няма грижи.

Ами аз точно за това говоря! Не искам 20-ките ами искам примерно 18 или 19. Дали самия джип не е настроен за 20-ки? :help:


Ами какъв ти е проблема?
Отваряш шофъорската врата, поглеждаш различните размери гуми, предписани за нашите джипки, спираш се на един от тях, намираш джанти (18 или 19 взависимост какъв размер гуми си си избрал) и си ти.
А такъв филм "джипа да е настроен да се кара с 20-ки" няма. Всеки си кара с каквито джанти и гуми му е кеф като само спазва изискванията на БМВ.
Например някои хора си карат и зима и лято с 20 - с 275 отпред и 315 отзад. Ти като искаш си слагаш за зимата 4 еднакви джанти 18-ки, шибваш им 255/55 (или какъвто беше точния размер за 18 цолови джанти, че сега цитирам по памет) и забравяш.
NOTHING IS GAINED WITHOUT SACRIFICES AND FREEDOM WITHOUT BLOOD

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 299
Регистриран на: 27.08.2010
Пол: Мъж
Кара: на бензин

Re: Тема за гуми- зимни, летни, всякакви

Мнение от Roman 1 » 04 Мар 2011, 20:35

TPAKTOP написа:Не искам 20-ките ами искам примерно 18 или 19. Дали самия джип не е настроен за 20-ки?

Няма никакъв проблем да "слезеш" от 20' на 19' или 18', стига гумите да са съобразно заводски предписаните размери. Тогава диаметърът на колелото си остава същия и всичко е ОК.
Всъщност има малка вероятност да изреве рънфлат индикатора (в случаите, когато не е с датчик на джантата), защото той хваща и най-малките отклонения от зададените стойности, но за това си има опция за неговото зануляване, което между другото е препоръчително да се прави при всяка смяна на гуми или при промяна в налягането им.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 434
Регистриран на: 20.01.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: М5 с шпер, а за Х5 не съм сигурен

Re: Тема за гуми- зимни, летни, всякакви

Мнение от TPAKTOP » 04 Мар 2011, 21:06

Roman 1 написа:
TPAKTOP написа:Не искам 20-ките ами искам примерно 18 или 19. Дали самия джип не е настроен за 20-ки?

Няма никакъв проблем да "слезеш" от 20' на 19' или 18', стига гумите да са съобразно заводски предписаните размери. Тогава диаметърът на колелото си остава същия и всичко е ОК.
Всъщност има малка вероятност да изреве рънфлат индикатора (в случаите, когато не е с датчик на джантата), защото той хваща и най-малките отклонения от зададените стойности, но за това си има опция за неговото зануляване, което между другото е препоръчително да се прави при всяка смяна на гуми или при промяна в налягането им.

Ами специално за моята съм сигурен че датчика не е на джантата защото като сменях есента гумите точно това гледаха! Ама той нали може да се ресетне от настройките? Май само трябваше да се потвърди налягането в гумите и всичко е ОК? Така ли е? Щото на тая Е92 за която си говорихме така и отстраних една грешка! Като държа да подчертая че първо спрях и и проверих налягането че няма проблеми! :yes:
Изображение

Д-р Хаос
Аватар
Мнения: 1246
Регистриран на: 26.02.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: само шестцилиндрови БМВ-та :)

Re: Тема за гуми- зимни, летни, всякакви

Мнение от cww » 04 Мар 2011, 21:18

На Х5-ците ресетването на налягането става посредством iDrivе. Влиза се в Settings и оттам.
Потвърждава се новото налягане в гумите и всичко е 6.
И да, датчик на самите джанти няма.
NOTHING IS GAINED WITHOUT SACRIFICES AND FREEDOM WITHOUT BLOOD

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 434
Регистриран на: 20.01.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: М5 с шпер, а за Х5 не съм сигурен

Re: Тема за гуми- зимни, летни, всякакви

Мнение от TPAKTOP » 04 Мар 2011, 21:22

cww написа:На Х5-ците ресетването на налягането става посредством iDrivе. Влиза се в Settings и оттам.
Потвърждава се новото налягане в гумите и всичко е 6.
И да, датчик на самите джанти няма.

На Е92 пак е така! :yes: Но има ли някаква разлика между рънфлетидикатор и датчик за седене налягането в гумите? :paranoid: Мога да ви закопая с тъпи въпроси ама наистина не му разбирам! :mhihi:
Изображение

Следваща

Назад към X1/X2/Х3/Х4/X5/X6

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook