Проблем 320i M52

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 78
Регистриран на: 24.02.2009
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Мечтае да кара: BMW E46/E39 MPower

Проблем 320i M52

Мнение от chl » 02 Мар 2011, 19:21

BMW E46 320i / M52 / двоен ВАНОС / 2000г.

Грешки от диагностика (7) :

Датчик изпускателен (CAMSHAFT SENSOR)
Missfire Cylinder 1
Missfire Cylinder 2
Missfire Cylinder 3
Missfire Cylinder 4
Missfire Cylinder 5
Missfire Cylinder 6

Двигателя е с двоен ВАНОС, който е сменен на 198к км в орторизиран сервиз на БМВ, в момента колата е на 208к.Колата понякога не пали.След повторен опит за запалване, се чува звук от към ВАНОС-а, като изпукване, някво (ТЪК), и колата запалва.

Свещите вчера са сменени с NGK BKR6EQUP.



ЕКУ за сега е изключено като вариант, както и всичко по FUEL/INJECTION SYSTEM на колата.Също и свещи.

Мерси предварително на отговорилите :)

П.С. Прегледах темата "М52ТУ28 проблем запалване", но не мисля че е същото, защото свещите ги сменихме и пак се получи така.
Възможно ли е при смяната на ВАНОСА, да не са зацепили валовете, както трябва или нещо с веригата да са оплескали?

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: Проблем 320i M52

Мнение от Zagy » 02 Мар 2011, 20:10

Колега - сам си написал, че има грешка в датчик разпределителен вал. А и също така гледам набива грешки на всички цилиндри. Питай някой да ти даде за проба един такъв датчик и виж как е с него.
Si non confectus, non reficiat.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Проблем 320i M52

Мнение от Dirty M5 driveR » 02 Мар 2011, 20:42

Според мен не може да са зацепени грешно валовете, понеже тоя проблем щеше да си го имаш оттогава насам. Както е казал Zagy, виж датчика. Най-вероятно е заминал, и ЕКУто не знае кога да праща ток по цилиндрите.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 78
Регистриран на: 24.02.2009
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Мечтае да кара: BMW E46/E39 MPower

Re: Проблем 320i M52

Мнение от chl » 02 Мар 2011, 21:22

Dirty M5 driveR написа:Според мен не може да са зацепени грешно валовете, понеже тоя проблем щеше да си го имаш оттогава насам. Както е казал Zagy, виж датчика. Най-вероятно е заминал, и ЕКУто не знае кога да праща ток по цилиндрите.



Извинявам се колеги, пропуснал съм да напиша някой подробности.Ако има значение де :)

3те датчика са сменени(2та на разпр.вал и на коляновия), на около 175000км, г/д преди 5-6 месеца(преди смяната на ВАНОСА).След смяната на ВАНОСА,1-2 седмици грубо казано, се появи този проблем.До преди 2 седмици не съм се занимавал, поради липса на време, сега наскоро ходих да я четат и тогава видяхме тези грешки, изтрихме ги, и днеска пак я четохме, и пак същите грешки.

П.С. Zagy колега, кофтито е, че нямам от кой да взема датчик да проверя.Отделно че е този, който е по забутан и едва ли някой би се навил.Пък и то датчика ще ми трябва поне за 1 ден, защото не го прави постоянно, ами когато му скимне.Сигурно ще купя нов, само ще изчакам, ако някой други колеги имат някакви други идей или са се сблъсквали с този проблем.

П.С. 2 Преди също имах грешки на този датчик, но не е имало MISFIRE на всички цилиндри, това е което обърква мен и майсторите.

Мерси за отговорите :)

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: Проблем 320i M52

Мнение от Zagy » 03 Мар 2011, 0:37

М52 с една бобина за всичките 6 цилиндъра ли е :dunno: ? Ако е така то може и да е от нея...
Si non confectus, non reficiat.

старши СПАМ ентусиаст
Аватар
Мнения: 2264
Регистриран на: 8.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е30 чат-пат
Мечтае да кара: варел
Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40

Re: Проблем 320i M52

Мнение от K_Ilkov » 03 Мар 2011, 0:54

Zagy написа:М52 с една бобина за всичките 6 цилиндъра ли е :dunno: ? Ако е така то може и да е от нея...

тц - бобина на всеки цилиндър
Изображение

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.

...

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: Проблем 320i M52

Мнение от Zagy » 03 Мар 2011, 1:02

Ясно :yes:

Огледай кабелите за свещите, също така погледни масата на мотора - как изглежда кабела, дали е добре притегнат...

Едно друго тестче - изчистете грешките и виж дали ги записва на студен мотор. Пак изчистете и вижте на топъл мотор как е.
Si non confectus, non reficiat.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 78
Регистриран на: 24.02.2009
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Мечтае да кара: BMW E46/E39 MPower

Re: Проблем 320i M52

Мнение от chl » 03 Мар 2011, 4:05

Zagy написа:Ясно :yes:

Огледай кабелите за свещите, също така погледни масата на мотора - как изглежда кабела, дали е добре притегнат...

Едно друго тестче - изчистете грешките и виж дали ги записва на студен мотор. Пак изчистете и вижте на топъл мотор как е.


И на студен, и на топъл го прави :) Кабелите за свещите ги гледахме, добре са уж.Това с масата ще го погледнем утре, ще сменим датчика, ако не се оправи, рекламация в БМВ, така ги виждам нещата аз.Мерси на отзовалите се, ще пиша допълнително какво е станало. :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 85
Регистриран на: 1.03.2009
Пол: Мъж
Кара: BMW 325d
Детайли за колата: BMW FOREVER

Re: Проблем 320i M52

Мнение от BOBO BAVARIA » 06 Мар 2011, 11:41

само да поясна че тоя мотор няма кабели а ЛУЛИ
бмв-то е болест за която няма лек

Потребител
Аватар
Мнения: 32
Регистриран на: 29.08.2008
Местоположение: Струмица
Пол: Мъж
Кара: Bmw E39 525TDS i 520i 125kw
Детайли за колата: Постои Бмв и други коли....

Re: Проблем 320i M52

Мнение от zlaten28 » 06 Мар 2011, 22:46

Колеги и ас о имам сштио проблем с Бмв 320ци 2,2 проблем с 3`ти цилиндар тази проблем го имам вече 1 година и незнам кво да праим...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2021
Регистриран на: 21.10.2004
Кара: E70

Re: Проблем 320i M52

Мнение от slitter » 07 Мар 2011, 1:31

CAMSHAFT SENSOR, който си смнявал преди време какъв е, оригинален или не?
Имай предвид, че преди може да се е бъгвал от време на време и все пак в по-голямата част от времето да е работел, а сега да е сдал багаже съвсем и да работи само от време на време. Като се изтрият грешките ЕКУто забравя положението на валовете и може затова да не пали понякога, докато датчика в някой момент сработи и прочете за положението им. Съответно през това време записва мисфайъруите, заради незнанието кога да ги пали. За мен това си е проблем на датчика само. Нека диагностиците да погледнат грешката в датчика активна ли е или пасивна!!! Всъщност разковничето е в това! При М52 има и още един скрит проблем, датчика на коляновия вал. Тва си е болест при тях. Получава се така, че не записва грешка, защото датчика не е изгорял (минава съпротивление през него), но не чете правилно и оттам става яка обърквация. Демек искам да ти кажа, че може тея грешки да са просто реакция,а проблема да е другаде. Няколко пъти съм го вижал това и то специално при м52. Най-добре да се измери ХОЛА с мултицет! Айде успех и пиши после кво е станало.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 78
Регистриран на: 24.02.2009
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Мечтае да кара: BMW E46/E39 MPower

Re: Проблем 320i M52

Мнение от chl » 07 Мар 2011, 6:57

slitter написа:CAMSHAFT SENSOR, който си смнявал преди време какъв е, оригинален или не?
Имай предвид, че преди може да се е бъгвал от време на време и все пак в по-голямата част от времето да е работел, а сега да е сдал багаже съвсем и да работи само от време на време. Като се изтрият грешките ЕКУто забравя положението на валовете и може затова да не пали понякога, докато датчика в някой момент сработи и прочете за положението им. Съответно през това време записва мисфайъруите, заради незнанието кога да ги пали. За мен това си е проблем на датчика само. Нека диагностиците да погледнат грешката в датчика активна ли е или пасивна!!! Всъщност разковничето е в това! При М52 има и още един скрит проблем, датчика на коляновия вал. Тва си е болест при тях. Получава се така, че не записва грешка, защото датчика не е изгорял (минава съпротивление през него), но не чете правилно и оттам става яка обърквация. Демек искам да ти кажа, че може тея грешки да са просто реакция,а проблема да е другаде. Няколко пъти съм го вижал това и то специално при м52. Най-добре да се измери ХОЛА с мултицет! Айде успех и пиши после кво е станало.


Колега, мерси за инофото.Това с коляновия вал го имах преди, и го смених с оригинален, тогава нямаше MISFIRE.Обаче за CAMSHAFT SENSOR-a май не беше оригинален, немога да се сетя.Тази седмица не ми остана време, ама утре(тоест днес) сутринта, направо ще отида да го сменя, че ми е писнало от тези 3 датчика на валовете и евентуално, вечерта ще пиша какво е станало.


П.С. Аз под кабели за свещи, разбирам кабелите с буксите, които се вкарват в бобините. :oops:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 78
Регистриран на: 24.02.2009
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Мечтае да кара: BMW E46/E39 MPower

Re: Проблем 320i M52

Мнение от chl » 09 Мар 2011, 3:36

Проблема е решен.Оказа се въпросния датчик.Когато го изкарахме, буксата която е навътре към трабите, беше цепната направо, виждаха се кабелаците вътре, много мръсотия имаше по тях.Сменихме го(този път оригинален, предния и аз незнам защо не беше такъв, ама май тогава нямаше в наличност, и не ми се чакаше :oops: ) и двигателя заспа.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1207
Регистриран на: 12.04.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 12' F30 335i

Re: Проблем 320i M52

Мнение от taba4ko » 12 Мар 2011, 15:23

Zagy написа:Ясно :yes:

Огледай кабелите за свещите


тук няма кабели на свещи. има кабели към бобините и от тях направо лули към свещите........ :winky:

BOBO BAVARIA написа:само да поясна че тоя мотор няма кабели а ЛУЛИ


пробвай със смяна на бобината и лулата на съответния цилиндър с нови, или ги размени с тези на първи цилиндър примерно и отново на диагностика. ако грешката се появи в първия цилиндър вече ще знаеш от какво е.........
Изображение

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: Проблем 320i M52

Мнение от Zagy » 12 Мар 2011, 15:42

Е той колегата е написал, че си е решил проблема...
Si non confectus, non reficiat.

Следваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook