Харч на масло M54B30
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- borcite-sf
- Потребител
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: 5.01.2011
Re: Харч на масло M54B30
Колеги, кажете моля за София от къде да си взема такова масло - Castrol TWS 10W-60, т.е масло 10х60. Нали това масло е същото което се слага на Е39 М5? А ако може и колегата mad_presley да сподели от къде го е взел макар че е от Варна, благодаря предварително. Искам на пролет да го сменя с такова, 10х60:)
- mad_presley
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4438
- Регистриран на: 5.02.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: E39 M5
Re: Харч на масло M54B30
borcite-sf написа:Колеги, кажете моля за София от къде да си взема такова масло - Castrol TWS 10W-60, т.е масло 10х60. Нали това масло е същото което се слага на Е39 М5? А ако може и колегата mad_presley да сподели от къде го е взел макар че е от Варна, благодаря предварително. Искам на пролет да го сменя с такова, 10х60:)
Аз го взех от този колега, защото съм сигурен в качеството viewtopic.php?f=63&t=171163
- rve
- ///Мтусиаст
-
- Мнения: 1089
- Регистриран на: 16.04.2010
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: ///М3 и още нещо
- kronos
- ентусиаст
-
- Мнения: 899
- Регистриран на: 30.11.2006
- Местоположение: с. Варна
- Пол: Мъж
- Кара: MB w212 AMG
- Мечтае да кара: по пътища без дупки
Re: Харч на масло M54B30
След питане на човек познаващ добре баварските мотори, ми бе обяснено че разхода на масло при новите мотори (никасил,алусил..) идва от там че имало някакво разминаване при температурите на метала, сегменти и цилиндър. При мен има разход от 1.5л на 10к с 5-30, и това според него е нормално. Някои колеги със същите мотори споменават за 5-6л на 10к, но колите им си вървят нормално и компресията е на 6. аз съм се примирил и си доливам по малко масло, като не я оставям да пада под средата.
- dobromir
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 648
- Регистриран на: 21.09.2010
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Бмв
- Мечтае да кара: Памела Андерсен
- Детайли за колата: Поръчкова с фул екстри
Re: Харч на масло M54B30
Карал съм с кастрол 10/60 : мобил толкова скъпи масла дето се вика и на 2-3000 километра гори по литър та се нетрае, а намерих от едно място бмв наливно от варел 10/40 както го налях на макса и след 10 000 км така си стоеше .. не беше мръднало от макса . явно тези по- скъпите бутилираните масла са фълшиви пове4ето.Поне аз така мисля 

- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
-
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: Харч на масло M54B30
на м54 ли това?dobromir написа:Карал съм с кастрол 10/60 : мобил толкова скъпи масла дето се вика и на 2-3000 километра гори по литър та се нетрае, а намерих от едно място бмв наливно от варел 10/40 както го налях на макса и след 10 000 км така си стоеше .. не беше мръднало от макса . явно тези по- скъпите бутилираните масла са фълшиви пове4ето.Поне аз така мисля
не смятам, че извода е този щото аз същото масло (БМВ 5/40 бутилка),
което го карам на м54 съм го карал на м52б20 е46 и колкото сипех толкова и източвах ...
rve написа:За ~11 хил. км съм долял към 350-400 мл. общо (на 2 пъти), Castrol TWS 10W-60.
Ти си с с54, а и с тоя харч изобщо не си за тая тема


Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
- CONAN
- 8910 фен
-
- Мнения: 640
- Регистриран на: 7.08.2006
- Местоположение: Ески Зара
- Пол: Мъж
- Кара: 01`530i touring
Re: Харч на масло M54B30
В тоя ред на мисли някой пробвал ли е Mobil 1 Extended Life 10W-60 ?
цитат от:
http://maslata.blog.bg/technology/2010/ ... ili.538849
Двигатели на автомобили с пробег над 150 хил. км чувствителни към механични натоварвания, породени от ускорено износване и изискват масла с повишени защитни свойства. За автомобили с такъв пробег е разработено моторното масло Mobil 1 Extended Life 10W-60.
Mobil 1 Extended Life 10W-60 притежава ниска изпаряемост, което намалява неговия разход на угар и намалява необходимостта от доливане. То съдържа повишена концентрация от регулатори на набухателни уплътнения, което помага да се предотврати теч на масло в двигатели на автомобили с този пробег.
Преимущества на маслото Mobil 1 Extended Life 10W-60:
Максимално бърза защита при студен пуск.
Всестранна защита на двигателя.
Защита на детайлите на двигателя от износване в условия на повишени температурни натоварвания.
Минимизация на отлаганията, чистота на детайлите на двигателя.
Усилена защита при променливи натоварвания.
Защитана детайлите на двигателя на автомобила за сметка на голяма дебелина на масления филм.
Намален разход на масло за сметка на по- високия вискозитет.
Голяма концентрация на противоизносни присадки за защита на двигателя.
Намален разхода на масло за сметка на специално подбрана концентрация от присадки, регулиращи набъбването на уплътнения.
Автомобилите с голям пробег за съответстваща защита трябва да използват по вискозитетни масла. Маслото Mobil 1 Extended Life 10W-60 осигурява оптимална дебелина на масления филм, защитавайки двигателя. Високият вискозитет на маслото Mobil 1 Extended Life 10W-60 не дава да изтече през хлабините, да се изпари под действието на висока температура. Съдържанието на присадки в маслото е увеличено: противоизносни — за защита и по-добра кондиция на агрегата; регулатор на набъбването на уплътненията — за ликвидация или намаляване на течливостта през износените уплътнители. По останалите характеристики Extended Life е сходен с гореспоменатите масла...........

Няма сертификация от БМВ но на"хартия" добри неща пишат?
цитат от:
http://maslata.blog.bg/technology/2010/ ... ili.538849
Двигатели на автомобили с пробег над 150 хил. км чувствителни към механични натоварвания, породени от ускорено износване и изискват масла с повишени защитни свойства. За автомобили с такъв пробег е разработено моторното масло Mobil 1 Extended Life 10W-60.
Mobil 1 Extended Life 10W-60 притежава ниска изпаряемост, което намалява неговия разход на угар и намалява необходимостта от доливане. То съдържа повишена концентрация от регулатори на набухателни уплътнения, което помага да се предотврати теч на масло в двигатели на автомобили с този пробег.
Преимущества на маслото Mobil 1 Extended Life 10W-60:
Максимално бърза защита при студен пуск.
Всестранна защита на двигателя.
Защита на детайлите на двигателя от износване в условия на повишени температурни натоварвания.
Минимизация на отлаганията, чистота на детайлите на двигателя.
Усилена защита при променливи натоварвания.
Защитана детайлите на двигателя на автомобила за сметка на голяма дебелина на масления филм.
Намален разход на масло за сметка на по- високия вискозитет.
Голяма концентрация на противоизносни присадки за защита на двигателя.
Намален разхода на масло за сметка на специално подбрана концентрация от присадки, регулиращи набъбването на уплътнения.
Автомобилите с голям пробег за съответстваща защита трябва да използват по вискозитетни масла. Маслото Mobil 1 Extended Life 10W-60 осигурява оптимална дебелина на масления филм, защитавайки двигателя. Високият вискозитет на маслото Mobil 1 Extended Life 10W-60 не дава да изтече през хлабините, да се изпари под действието на висока температура. Съдържанието на присадки в маслото е увеличено: противоизносни — за защита и по-добра кондиция на агрегата; регулатор на набъбването на уплътненията — за ликвидация или намаляване на течливостта през износените уплътнители. По останалите характеристики Extended Life е сходен с гореспоменатите масла...........

Няма сертификация от БМВ но на"хартия" добри неща пишат?
- INTEGRALE
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 592
- Регистриран на: 22.05.2005
- Местоположение: София, България
- Пол: Мъж
- Кара: VW Golf MK6 1.4 tsi, W212 E350CDI
- Мечтае да кара: Koenigsegg
Re: Харч на масло M54B30
На мен с 10/60 кастрол за 3 хил ми глътна половинка и може би малко над, прави ми впечатление че независимо какво е маслото толкова си гълта, та... гумички сменял ли е някой и има ли ефект??
Иначе с тоя кастрол все едно карам друга кола
Иначе с тоя кастрол все едно карам друга кола

- anzak
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2753
- Регистриран на: 16.08.2008
- Местоположение: Бургас
- Кара: F07 535D
- Мечтае да кара: SL500
Re: Харч на масло M54B30
тука всеки гумички на клапани говори а известно ли ви е че всеки ден да си сменяте гумичките на клапаните ако имате луфт на клапана във водача ще си го гори доволно маслото при такива фрапантни разходи на масло или вентилация на картерни газове или колкото и да ми е неприятно сегменти ...
Барай шишарката Минкеее ....
- mad_presley
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4438
- Регистриран на: 5.02.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: E39 M5
Re: Харч на масло M54B30
Номенклатурен номер : 11127501304
Описание : ГАРНИТУРА
Ед.цена (с ДДС) : 243.43 BGN
Няма наличност
От това по 6 = 702:
Номенклатурен номер : 11257506252
Описание : б����ален п��������ен
Ед.цена (с ДДС) : 117.20 BGN
Няма наличност
Това е най-най-най евтиния вариант да спре да гори масло. Ако трябва да се направи като хората, ще има биелни лагери, биелни болтове и...не мога да се сетя какво още.
Общо взето, едни 2000лв, за да не гори масло, а за 2000лв можеш да си вземеш много литри 10w60
Описание : ГАРНИТУРА
Ед.цена (с ДДС) : 243.43 BGN
Няма наличност
От това по 6 = 702:
Номенклатурен номер : 11257506252
Описание : б����ален п��������ен
Ед.цена (с ДДС) : 117.20 BGN
Няма наличност
Това е най-най-най евтиния вариант да спре да гори масло. Ако трябва да се направи като хората, ще има биелни лагери, биелни болтове и...не мога да се сетя какво още.
Общо взето, едни 2000лв, за да не гори масло, а за 2000лв можеш да си вземеш много литри 10w60

Re: Харч на масло M54B30
mad_presley написа:Номенклатурен номер : 11127501304
Описание : ГАРНИТУРА
Ед.цена (с ДДС) : 243.43 BGN
Няма наличност
От това по 6 = 702:
Номенклатурен номер : 11257506252
Описание : б����ален п��������ен
Ед.цена (с ДДС) : 117.20 BGN
Няма наличност
Това е най-най-най евтиния вариант да спре да гори масло. Ако трябва да се направи като хората, ще има биелни лагери, биелни болтове и...не мога да се сетя какво още.
Общо взето, едни 2000лв, за да не гори масло, а за 2000лв можеш да си вземеш много литри 10w60
единствения пробелем е, че от б����ален п��������ен трябва да си вземеме 6 такива...където цената става ужас


- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
-
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: Харч на масло M54B30
INTEGRALE написа:На мен с 10/60 кастрол за 3 хил ми глътна половинка и може би малко над, прави ми впечатление че независимо какво е маслото толкова си гълта, та... гумички сменял ли е някой и има ли ефект??
Иначе с тоя кастрол все едно карам друга кола
от гумичките разликата като че ли беше минимална
K_Ilkov написа:аз съм с е46 с м54в30 и имам същия проблем - с бмв 5/40 масло
около 0.5 литър на 1000 харчи![]()
при мен определено го кльопа при градско каране на дълъг път не го бара
смених гумички на клапани и клапан на картерните но резултата е почти нулев
явно проблема е наистина от сегментите
Един лаишки въпрос:
От гледна точка на горивна смес, катализатори и въобще
Кое е по-добре 5/40 и по-висок харч или 10/60 и по-малко харчене на масло?

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
- bmw_n00b
- ентусиаст
-
- Мнения: 986
- Регистриран на: 21.08.2007
- Местоположение: Пловдив
- Кара: 96-8' 523ti
Re: Харч на масло M54B30
Колега само като теоритични разсъждения: изгорялото масло образува повече нагар, скъсява се живота на свещите, увеличава се разхода, намаляват се полезните свойства на маслото преди да е работило необходимото време (1 година или 10-15 хил км.), задръства се катализатора, оттам пък и крайното гърне... Според мен колкото по-малък разход на масло - толкова по-добре. Особено ако обичаш числа по-големи от 4000, за обороти говоря разбира се 

- INTEGRALE
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 592
- Регистриран на: 22.05.2005
- Местоположение: София, България
- Пол: Мъж
- Кара: VW Golf MK6 1.4 tsi, W212 E350CDI
- Мечтае да кара: Koenigsegg
Re: Харч на масло M54B30
Аз пък си мисля че щом големите мотори на Г класата и Кайена харчат по няколко литра до смяна и това е нормално , то за нас 1-2 литра на смяна си е перфектно , колата ми върви чудесно ( е дразнещо е тва доливане ) Ама докато върви перфектно и не пуши като 20 годишна бабичка няма да я пипам
Друг е въпроса че на почти всички им харчи с коли над 5години , ама си траят или лъжат че не харчи 


Re: Харч на масло M54B30
Искам да попитам всички, които са правили опити да отстранят проблема с високия разход на масло при тези мотори.
Когато са сменяли клапана за картерните газове, проверявали ли са основата на тръбата на щеката за маслото дали е задръстена?! Чета по западните форуми, че тръбата е двустенна в долната си част и отсека идващ от клапана е доста тесен (2мм). Тръбата която се продава в момента била с нов дизайн, който бил по-малко податлив на задръствания (доколкото видях на една снимка вече не е двустенна в долната си част).
Когато са сменяли клапана за картерните газове, проверявали ли са основата на тръбата на щеката за маслото дали е задръстена?! Чета по западните форуми, че тръбата е двустенна в долната си част и отсека идващ от клапана е доста тесен (2мм). Тръбата която се продава в момента била с нов дизайн, който бил по-малко податлив на задръствания (доколкото видях на една снимка вече не е двустенна в долната си част).
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани