Харч на масло M54B30

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 5.01.2011

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от borcite-sf » 25 Фев 2011, 11:04

Колеги, кажете моля за София от къде да си взема такова масло - Castrol TWS 10W-60, т.е масло 10х60. Нали това масло е същото което се слага на Е39 М5? А ако може и колегата mad_presley да сподели от къде го е взел макар че е от Варна, благодаря предварително. Искам на пролет да го сменя с такова, 10х60:)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от mad_presley » 25 Фев 2011, 12:15

borcite-sf написа:Колеги, кажете моля за София от къде да си взема такова масло - Castrol TWS 10W-60, т.е масло 10х60. Нали това масло е същото което се слага на Е39 М5? А ако може и колегата mad_presley да сподели от къде го е взел макар че е от Варна, благодаря предварително. Искам на пролет да го сменя с такова, 10х60:)

Аз го взех от този колега, защото съм сигурен в качеството viewtopic.php?f=63&t=171163

///Мтусиаст
Аватар
Мнения: 1089
Регистриран на: 16.04.2010
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: ///М3 и още нещо

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от rve » 25 Фев 2011, 12:52

+1 за Митака, той е човекът :yes:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 899
Регистриран на: 30.11.2006
Местоположение: с. Варна
Пол: Мъж
Кара: MB w212 AMG
Мечтае да кара: по пътища без дупки

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от kronos » 25 Фев 2011, 13:06

След питане на човек познаващ добре баварските мотори, ми бе обяснено че разхода на масло при новите мотори (никасил,алусил..) идва от там че имало някакво разминаване при температурите на метала, сегменти и цилиндър. При мен има разход от 1.5л на 10к с 5-30, и това според него е нормално. Някои колеги със същите мотори споменават за 5-6л на 10к, но колите им си вървят нормално и компресията е на 6. аз съм се примирил и си доливам по малко масло, като не я оставям да пада под средата.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 648
Регистриран на: 21.09.2010
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Бмв
Мечтае да кара: Памела Андерсен
Детайли за колата: Поръчкова с фул екстри

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от dobromir » 25 Фев 2011, 13:14

Карал съм с кастрол 10/60 : мобил толкова скъпи масла дето се вика и на 2-3000 километра гори по литър та се нетрае, а намерих от едно място бмв наливно от варел 10/40 както го налях на макса и след 10 000 км така си стоеше .. не беше мръднало от макса . явно тези по- скъпите бутилираните масла са фълшиви пове4ето.Поне аз така мисля :yes:

старши СПАМ ентусиаст
Аватар
Мнения: 2264
Регистриран на: 8.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е30 чат-пат
Мечтае да кара: варел
Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от K_Ilkov » 25 Фев 2011, 13:40

dobromir написа:Карал съм с кастрол 10/60 : мобил толкова скъпи масла дето се вика и на 2-3000 километра гори по литър та се нетрае, а намерих от едно място бмв наливно от варел 10/40 както го налях на макса и след 10 000 км така си стоеше .. не беше мръднало от макса . явно тези по- скъпите бутилираните масла са фълшиви пове4ето.Поне аз така мисля :yes:
на м54 ли това?

не смятам, че извода е този щото аз същото масло (БМВ 5/40 бутилка),
което го карам на м54 съм го карал на м52б20 е46 и колкото сипех толкова и източвах ...

rve написа:За ~11 хил. км съм долял към 350-400 мл. общо (на 2 пъти), Castrol TWS 10W-60.

Ти си с с54, а и с тоя харч изобщо не си за тая тема :mhihi:
Изображение

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.

...

8910 фен
Аватар
Мнения: 640
Регистриран на: 7.08.2006
Местоположение: Ески Зара
Пол: Мъж
Кара: 01`530i touring

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от CONAN » 27 Фев 2011, 18:08

В тоя ред на мисли някой пробвал ли е Mobil 1 Extended Life 10W-60 ?
цитат от:
http://maslata.blog.bg/technology/2010/ ... ili.538849
Двигатели на автомобили с пробег над 150 хил. км чувствителни към механични натоварвания, породени от ускорено износване и изискват масла с повишени защитни свойства. За автомобили с такъв пробег е разработено моторното масло Mobil 1 Extended Life 10W-60.

Mobil 1 Extended Life 10W-60 притежава ниска изпаряемост, което намалява неговия разход на угар и намалява необходимостта от доливане. То съдържа повишена концентрация от регулатори на набухателни уплътнения, което помага да се предотврати теч на масло в двигатели на автомобили с този пробег.

Преимущества на маслото Mobil 1 Extended Life 10W-60:
Максимално бърза защита при студен пуск.
Всестранна защита на двигателя.
Защита на детайлите на двигателя от износване в условия на повишени температурни натоварвания.
Минимизация на отлаганията, чистота на детайлите на двигателя.
Усилена защита при променливи натоварвания.
Защитана детайлите на двигателя на автомобила за сметка на голяма дебелина на масления филм.
Намален разход на масло за сметка на по- високия вискозитет.
Голяма концентрация на противоизносни присадки за защита на двигателя.
Намален разхода на масло за сметка на специално подбрана концентрация от присадки, регулиращи набъбването на уплътнения.

Автомобилите с голям пробег за съответстваща защита трябва да използват по вискозитетни масла. Маслото Mobil 1 Extended Life 10W-60 осигурява оптимална дебелина на масления филм, защитавайки двигателя. Високият вискозитет на маслото Mobil 1 Extended Life 10W-60 не дава да изтече през хлабините, да се изпари под действието на висока температура. Съдържанието на присадки в маслото е увеличено: противоизносни — за защита и по-добра кондиция на агрегата; регулатор на набъбването на уплътненията — за ликвидация или намаляване на течливостта през износените уплътнители. По останалите характеристики Extended Life е сходен с гореспоменатите масла...........
Изображение
Няма сертификация от БМВ но на"хартия" добри неща пишат?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 592
Регистриран на: 22.05.2005
Местоположение: София, България
Пол: Мъж
Кара: VW Golf MK6 1.4 tsi, W212 E350CDI
Мечтае да кара: Koenigsegg

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от INTEGRALE » 27 Фев 2011, 22:16

На мен с 10/60 кастрол за 3 хил ми глътна половинка и може би малко над, прави ми впечатление че независимо какво е маслото толкова си гълта, та... гумички сменял ли е някой и има ли ефект??
Иначе с тоя кастрол все едно карам друга кола :bchug:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2753
Регистриран на: 16.08.2008
Местоположение: Бургас
Кара: F07 535D
Мечтае да кара: SL500

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от anzak » 27 Фев 2011, 22:20

тука всеки гумички на клапани говори а известно ли ви е че всеки ден да си сменяте гумичките на клапаните ако имате луфт на клапана във водача ще си го гори доволно маслото при такива фрапантни разходи на масло или вентилация на картерни газове или колкото и да ми е неприятно сегменти ...
Барай шишарката Минкеее ....

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от mad_presley » 27 Фев 2011, 23:35

Номенклатурен номер : 11127501304
Описание : ГАРНИТУРА
Ед.цена (с ДДС) : 243.43 BGN
Няма наличност

От това по 6 = 702:

Номенклатурен номер : 11257506252
Описание : б����ален п��������ен
Ед.цена (с ДДС) : 117.20 BGN
Няма наличност

Това е най-най-най евтиния вариант да спре да гори масло. Ако трябва да се направи като хората, ще има биелни лагери, биелни болтове и...не мога да се сетя какво още.

Общо взето, едни 2000лв, за да не гори масло, а за 2000лв можеш да си вземеш много литри 10w60 :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 500
Регистриран на: 31.05.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от Sherman » 28 Фев 2011, 1:49

mad_presley написа:Номенклатурен номер : 11127501304
Описание : ГАРНИТУРА
Ед.цена (с ДДС) : 243.43 BGN
Няма наличност

От това по 6 = 702:

Номенклатурен номер : 11257506252
Описание : б����ален п��������ен
Ед.цена (с ДДС) : 117.20 BGN
Няма наличност

Това е най-най-най евтиния вариант да спре да гори масло. Ако трябва да се направи като хората, ще има биелни лагери, биелни болтове и...не мога да се сетя какво още.

Общо взето, едни 2000лв, за да не гори масло, а за 2000лв можеш да си вземеш много литри 10w60 :mhihi:


единствения пробелем е, че от б����ален п��������ен трябва да си вземеме 6 такива...където цената става ужас :) Аз си мисля нещо друго. Wiseco, JE pistons и прочие фирми произвеждат ковани бутала за нашите мотори. Не може ли да си поръчаме сегменти с дебелини на сегментите същите като за стандартни бутала за алусилов блок от тях? А преди време бях гледал и gapless сегменти. Демек без ключове. В един усей на буталото влизат два заключени сегмента завъртяни един спрямо друг на 180 градуса и по този начин не се получава дупката в двата края на сегментите. И даже като се износят бая пак не ти пада компресията...Аз се замислям за такива ако ще се прави мотор даже и да са на цената на оригинални, което ме съмнява :)

старши СПАМ ентусиаст
Аватар
Мнения: 2264
Регистриран на: 8.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е30 чат-пат
Мечтае да кара: варел
Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от K_Ilkov » 28 Фев 2011, 9:06

INTEGRALE написа:На мен с 10/60 кастрол за 3 хил ми глътна половинка и може би малко над, прави ми впечатление че независимо какво е маслото толкова си гълта, та... гумички сменял ли е някой и има ли ефект??
Иначе с тоя кастрол все едно карам друга кола :bchug:

от гумичките разликата като че ли беше минимална

K_Ilkov написа:аз съм с е46 с м54в30 и имам същия проблем - с бмв 5/40 масло
около 0.5 литър на 1000 харчи :no:
при мен определено го кльопа при градско каране на дълъг път не го бара

смених гумички на клапани и клапан на картерните но резултата е почти нулев
явно проблема е наистина от сегментите

Един лаишки въпрос:
От гледна точка на горивна смес, катализатори и въобще
Кое е по-добре 5/40 и по-висок харч или 10/60 и по-малко харчене на масло?
Изображение

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.

...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 986
Регистриран на: 21.08.2007
Местоположение: Пловдив
Кара: 96-8' 523ti

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от bmw_n00b » 28 Фев 2011, 15:20

Колега само като теоритични разсъждения: изгорялото масло образува повече нагар, скъсява се живота на свещите, увеличава се разхода, намаляват се полезните свойства на маслото преди да е работило необходимото време (1 година или 10-15 хил км.), задръства се катализатора, оттам пък и крайното гърне... Според мен колкото по-малък разход на масло - толкова по-добре. Особено ако обичаш числа по-големи от 4000, за обороти говоря разбира се :yes:
Изображение Schnappi, Das Kleine Krokodil

интерФЕЙСА на форума... нещо ми е непрегледен...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 592
Регистриран на: 22.05.2005
Местоположение: София, България
Пол: Мъж
Кара: VW Golf MK6 1.4 tsi, W212 E350CDI
Мечтае да кара: Koenigsegg

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от INTEGRALE » 28 Фев 2011, 15:32

Аз пък си мисля че щом големите мотори на Г класата и Кайена харчат по няколко литра до смяна и това е нормално , то за нас 1-2 литра на смяна си е перфектно , колата ми върви чудесно ( е дразнещо е тва доливане ) Ама докато върви перфектно и не пуши като 20 годишна бабичка няма да я пипам :bchug: Друг е въпроса че на почти всички им харчи с коли над 5години , ама си траят или лъжат че не харчи ;)

Потребител
Аватар
Мнения: 49
Регистриран на: 14.11.2009
Пол: Мъж

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от treti » 08 Мар 2011, 10:50

Искам да попитам всички, които са правили опити да отстранят проблема с високия разход на масло при тези мотори.
Когато са сменяли клапана за картерните газове, проверявали ли са основата на тръбата на щеката за маслото дали е задръстена?! Чета по западните форуми, че тръбата е двустенна в долната си част и отсека идващ от клапана е доста тесен (2мм). Тръбата която се продава в момента била с нов дизайн, който бил по-малко податлив на задръствания (доколкото видях на една снимка вече не е двустенна в долната си част).

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook