2.5 TDS

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 26
Регистриран на: 20.01.2006

2.5 TDS

Мнение от m10 fan » 22 Яну 2006, 21:39

Здравейте имам следното питане и молба за помощ, Колата не е БМВ а Опел. Двигателя е 2.5 ТДС шестак верижен от БМВ ако не се лъжа с промяна във всмукателния колектор в следствие 10 или повече конски сили надоло от този монтиран в БМВ .
Та мисалта и питането ми е следната :На ниски обороти колата тресе много ама много иначе работи перфектно като чесовник оборотите са 750 и не ги мени (говорим като загрее).Иначе при палене работи на 950 някаде около 1-а минута .Диепазона на вибрациите е от 750 до 1300 оборота и после го изчиства. Питането ми и молбата ми за помош е какво по.....те причинява такива силни вибрации?!!! :help:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 250
Регистриран на: 10.06.2005
Местоположение: EU (Пазарджик, Стара Загора)

Мнение от bat Jeko » 23 Яну 2006, 6:29

Здравеи
Две неща ще те посъветвам да направиш(казвам посъветвам избора е твои и са без пари)
1.Махни си въздушния колектор и чуи звика на колата (глухо се чува когато ти е голямо предварението , колата си държи обороти но тресе защото горивото се подава доста преди нормата и се възпламенява и бута буталото което е доста преди горна мъртва точка )
Колата пали по лесно без значение топла студена , но работи нервно с вибрации на ниските обороти и се успокоява на високите.
мощноста на колата пада обаче став по тромава на старта /ако не си карал друга или преди това трудно ще я хванеш разликата/
Има и в предвид че изместването на предварението е с цел колата да ти пали по лесно и ако го доведеш до номиналното ще започне да пали трудно или когато е топла и не ти се включва накала.
това изместване може да се отполучи дота неща
- човешка намеса
- разтегляне на верига
-объркване на зъб
2. Е да си бележиш помпата и да си я мръднеш леко към мотора -ще ти паднат вибрациите но требва да намериш баланса между паленето и вибрациите.
Оборотите ще си останат еднакви и в двата случея те се контролират електронно.
Има подробен пост написан от мен /какво ти требва и как се прави в хоме условия- за бмв м 51 е но разликите при теб нема ад са големи/
Good luck
избора си е твои .
компутерна диагностика само ще ти покаже на колко градуса ти е тзентровката на помпата в момента, и сравняваики ги с даните от завоад ще разбереш къде си. , Настроиката става с индикаторен часевник , или на слух-не го препоръчвам .
Сетих се и за още нещо -как са ти тампоните на мотора ? Направи им един преглед първо на тях.

Потребител
Аватар
Мнения: 26
Регистриран на: 20.01.2006

Мнение от m10 fan » 23 Яну 2006, 16:29

Благодаря ти за отговора и че се отзова.Мисалта ми е такава значи в първия момент и аз си мислех че е тампон смисъл норомално е да си го помислиш при условие че двгателя работи безпогрешно,Но има едно голямо "но" защо ще тресе само при ниски обороти,смисъл обикновенно тампон на ниски не се усеща толкова (поне според мен) ,а повече като го форсираш и видиш че моторът ти танцува из коша ,но пак има "но" забелязъл съм че на всички бмв-та които съм виждал и 24-ки и 25-ци (за дизели говоря) ,че при форсиране има едно характерно поклащане сякаш иска да се отскубне :mhihi: този момент го има и при мен и не е по-различно смисал не танцува някакво разшлякано такова! Ще те помоля да коментираш! Другото което искам да те питам е според твоя л.с. тази помпа въпреки че е електронна има вазможност за механична намеса така ли да го разбирам?Защото ходих в супер дизел и те ми взеха пари без да ми свършат особенна работа и твардяха че много много неможело да се месиш в работата на "ел. ГНП-то" и ми пуснаха няква муха в главата която ме тормози и аз сега ви тормозя вас ,а именно клишето"БМВ 6-аците пукат глави при теб най-вероятно е спукала някаде и сега единия цилиндар работи в дизбаланс на останалите" в тези думи има резон,но при условие ,че не съм видял с очите си на кой компютар го пише това и при условие че даже една компресия не ми измериха как го хванаха този цилиндър чв е в дизбаланс!? :shock:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 250
Регистриран на: 10.06.2005
Местоположение: EU (Пазарджик, Стара Загора)

Мнение от bat Jeko » 24 Яну 2006, 6:26

Здравеи
Ще се опитам да дам обяснение.Моля ако сгреша некои да ме поправи и да се обоснове.
при помпите ГПВН/горивна помпа високо налягане/ има статично и динамично балансиране.
Статичното е зацепването на помпата към ангренажа, като по този начин се фиксира момента на горивоподаването. Не съм сигурен при роторните помпи каквато е и твоята дали се регулира началото или краиа на горивоподаването- то се определя от положенито на реиката/педала на гаста/
Аз съм писал за това регулиране, .Когато тие рзтегната веригата имаш изместен зъб на ангренажа, превъртяла шпонка на помпата и ред други , се получаве изместване , което в повечето случаи е увеличава предварението/според мен-имаики в предвид посоката на въртене на двигателя/
динамичната центровка е съвсем друг параметър и тои не може да се променя /не е желателно/според авто датата .
В този електронен блок има един потенционетър за груба и финна настроика и чрез тях се регулира подаването на горивото.
Аз лично не съм пипал там вътре в помпата с изключение на главния електро магнитен клапан -извадих го и го почистих.
За поклащането кото питаш мисля че е нормално при всички коли с надлъжен мотор, да се заклати по посока навъртенето на мотора и според мен зависи от предавката /пробваи некои да ти включи на задна и ще видиш как се "завърта ", мотора.При напречно разположен мотор , е същото но там движението е напред назад към купето .
за Ниските обороти ти писах моето мнение аз продължава да си мисля че е от предварението , .Може и да греша , еднин мотор е един организъм ние като доктор по телефона се мъчим да дадем диагноза.За мен тзентровката е нещо логично аз лично си играх доста време, всичко писано е от опит,не сам ходил по маистори .
Пиши на Bayron едно л.с тои доколкото си спомням имаше проблеми с тресене на ниски обороти и маи смени главата на помпата.
Пиши .
Good luck

Потребител
Аватар
Мнения: 26
Регистриран на: 20.01.2006

Мнение от m10 fan » 24 Яну 2006, 11:57

Здравей пак хубаво ще се закотвя в един топъл гараж и ще се пробвам,но искам да те питам каде са бележките на помпата на разпределителния и на коляновия вал смисъл да ме насочиш ако имаш някаква литература или да ги търся така или пък аз да си бележа!!!А и колата е автоматик такаче предполагам че на маховика няма да има бележка!
Благодаря ти предварително!!!

Потребител
Аватар
Мнения: 34
Регистриран на: 11.02.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 523i
Мечтае да кара: не мечтае

Мнение от Svetlio » 24 Яну 2006, 21:44

Здрасти пич и аз го имам този проблем.
Ходих итдавна в ДАРУ КАР и ми казаха следното:
Проблема е в нафтовата помпа и то при ниски обороти само.
Имало някаква плочка която разпределяла нафтата между цилиндрите, та тя се била износила(колата ми беше на оригинални 250000 км.)
Смяна на плочката струва 900лв. Ако не я смениш може да караш още 5-10г. без това да ти пречи на вървежа на колата, ако искаш дай пари това решаваш ти.
От тогава карам вече 2 год без проблеми.
Върви като бясна :D

Потребител
Аватар
Мнения: 26
Регистриран на: 20.01.2006

Мнение от m10 fan » 24 Яну 2006, 21:58

Здравей и при мен проблема е просто от гледна точка на дискомфорта , но просто яко се усеща как тресе(даже и видимо) и мисалта ми е че рано или късно това ще се отрази на тампоните които са по 150 лв. единия и после на кой знае още кво.Иначе ти казвам и на мен не ми пречи все пак не съм некав перфекционист.И да те питам щом го караш така отразило ли ти се е нещо и как ти е разхода градско?
Поздрави!!!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1072
Регистриран на: 17.11.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е60 525d
Мечтае да кара: това ,което кара

Мнение от shnitzera » 24 Яну 2006, 22:27

Здрасти колега,и аз го имам този проблем и ходих в ДАРУ КАР там ми обясниха ,че ми е за смяна 4та дюза и ми е разтегната веригата ,смених я и всичко си дойде на мястото .Чисто и просто като е разтегната веригата мотора губи центровка и и всичко отива по дяволите.А не ти ли прави впечатление ,че като ти е по малко нафтата колата тресе повече,поне при мен беше така .Та така в общи линии, а щях да забравя преди дару ходих при небезизвестния дизелджиа Агоп и той ми каза за тази плочка дето Svetlio каза,че струва 900 лв.,та вика той на 10 000хил.км сипваш 5 литра масло ДИТАКТ МИКС за Трабанти и за Варги допалваш до горе с нафта и е те тази плочка на практика става ВЕЧНА ,ако го правиш редовно.Аз го направих разлика не усетих , но може би малко съм посъживил плочката ,пробвай по зле няма да стане ;) С две думи според мен СМЕНИ СИ ВЕРИГАТА И ОБТЕГАЧИТЕ .Успех

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 250
Регистриран на: 10.06.2005
Местоположение: EU (Пазарджик, Стара Загора)

Мнение от bat Jeko » 25 Яну 2006, 6:37

Здрвае да е
какво точно изкаш да прaвиш?
да си бутнеш предварението ли . или да си го настроиш???
Имам в предвид че ако е само да го мръднеш за да видиш как ще е , е лесно.може и сам. Това сам го описaл доста подробно в един от постовете ми,
Но ако ще го правиш с индикаторен часовник , ще ти требва втори човек , индикаторен часовник/с магнит или преходник за помпата/,камък 27 дълбок и изрязан за дюзите ,плюс всичко онова в първото упрежнение и отнема към 3 часа първия път. ако си решил да пробваш този начин пиши.
Както видя доста хора са пробвали доста неща.глава на помпата , вериги и обтегачи, 4 та дюза, центровки ,
Good luck
за първия начин нема белег, просто буташ/ти си слагаш такъв ако не ти хареса да го върнеш на старото положение/
За втория има два белега и един размер които требва да се спази.

Потребител
Аватар
Мнения: 26
Регистриран на: 20.01.2006

Мнение от m10 fan » 25 Яну 2006, 21:35

Здравйте благодаря на всички за инфото въпрос към бат Жеко (ако бъркам извинявай) искам да направя реглаж както си е по дефаут сеедно сменям ремак или веригата в случая, смисал да направя центровка като от завода (смисал механичната част) пък после ще играя на предварение/закаснение евентуално?!!
Другият ми вапрос е към колегата Шницера (пак извинявай ако бъркам) като си ходил в дару кар колко струваше диагностиката и ремонта на проблема и колко време отне отстраняването му?!И друго тресенето пречеше ли ти на работата на двигателя или как да ти го опиша най-точно, имаше ли чуството че тресенето не ти се отразява на работата на мотора,защото при мен имам чуството че работи перфектно,а не съм карал същия автомобил за да направя съпоставка ,карал сам само БМВ със същия мотор и то с механични скорости и няма голяма база за сравнение ,а все пак БМВ си е БМВ ,а и моторът там е с около 10 коня повече въпреки че е същия!?!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 250
Регистриран на: 10.06.2005
Местоположение: EU (Пазарджик, Стара Загора)

Мнение от bat Jeko » 26 Яну 2006, 8:33

Здраве да е
Значи какво е необходимо(аз маи писах по тази тема но хаиде пак)
един шестогран 5мм да си лашнете болчетата на пласмасовия капак над мотора , глух ключ 12 може и камък 12мм ама не много широк и един среден или дълъг удължител към него както и една тресчотка-това за лашкането на смукателния колектор , ще требва и един ключ 12мм за гаиките на 6 тия цилиндър (вътрешната малко е кофти но става)
ключ 13 за гаиките на крепежа на масления филтър,
камък 10мм за лашкане на казанчето на разширителния съд
отверка права и една филипс(звезда)
Първо огледаите кое къде е и спокоино
отвиват се 5 те болчета на пласмасовия капак над мотора, (тои е от 2 части внимателно да не изтървете некоя с годините пласмасата старее изгаря и се троши като чипс)
после се лашка скобата на маркуча към смукателния колектор(с една отверка се разхлабва добре така че да може да се извади маркуча)
после се разхлабват гаиките 12 на брои на смукателния колектор към всеки цилиндър има по две(за по лесно лашкане на долните гаики и за да не се изтърват да паднат може да се махнат крепежите на масления филтър (две планки от ляво и от дясно на филтъра )
под смукателния колектор има един вакум маркуч мъничък тои се разкача, и един сензор също натиска му се пружинката и се издърпва
Под казанчето на разширителния съд има 2 пласмасови гаики които го стягат с камъка 10 мм се отдават и се повдига съда, нема нужда да се разкачат маркучите(внимание при монтажа отдолу има един пласмасов зъб да се вкара първо тои )
Сега зависи дали е махан колектора може да е с гарнитури може и да е със силиком монтиран предния път та може да се наложи да почукате с ръка отдолу и отгоре колектора за да го разлепите смело нема да се счупи ама не с "чука и мамата"
вадите колектора внимателно отдолу на него има пласмасова скоба за един или два мъркуча разкачете ги и тях
Сега се вижда ясно помпата
Тука е нужно да кажа нещо кото според мен е важно
добре е да се разкачи акумулатора (минуса само ), или буксата на самата помпа една черна голяма с кръгла глава ако дадете на късо с некои ключ или удължител да не стане кофти работата (стартера е наблизо )
С нещо остро си правите една марка/белег /резка на блока и помпата тъка че когато мръднете да се вижда колко и накъде и ако не ви хареса да си го върнете на местото
При мен помпата има 2 гаики (знам че има модели с други помпи при мен са две )едната е на хубаво место другата вътрешната за нея повече внимание -вътрешната с камък 13 и един удължител или една лула 13мм върши работа
външната към калника с ключ 13 е наи удобно
значи лашка се много малко и в зависимост от това на къде изкате да мръднете леко много леко натискате и стягате външната гаика за да задържи(казвам леко защото се гонят 0.5 до 2.5 градуса горе долу )
Ако колата ви е палила трудно било то поради износване на цилиндро буталната група , лоши дюзи , разтегната верига , кофти гориво мърдането е към калника на колата
Ако обаче всичко е било ок и изкате просто да пробвате и да се уверите че колата започва да работи по меко към мотора требва да е завъртането.
След като сте завъртяли приблизително толкова(// това е горе долу завъртането чертичка чертичка) запалете , без да се притеснявате (ако не сте разкачали нещо друго от горе описаното )и вижте как ще запали колата ако тропа много върнете съвсем малко (това тропане ще е съвсем различно когато е монтиран смукателния колектор така че спокоино нищо не се чупи в момента)
сами приценете как работи колата как пали по скоро(ако сте мръднали предвърението към калника -увеличено е, ще падне малко мощноста но ще пали суппер-а ако сте го намалили става като бегачка къде е баланса с много опит и компутер се установява)
после монтаж по обратния ред
Аз забелязах че има разлика коя гаика стягам окончателно когато стегна вътрешната първо (с индикаторен часивник установих разлика от 1.2-1.4мм )моя съвет е първо вътрешната , не се стяга много силно зада не се скъса некоя шпилка.
При монтажа на смукателния колектор изчистете добре лицата на колектора и на главата като може да пъхнете един парцал в колекторчетата когато ги почиствате да не падат буклуци вътре после се маха -нали
ако немате готови гарнитури може да си изрежите или да използвате високо темп.силикон (има ги всякъкви)слага се по малко и после не се стяга зверски че се чупят ушите на колектота .
еми това е , ако имате увереност че можете да се справите смело ако сбъркате връщате на марката дето сте драснали .
Ако изкате да си направите регулировка как то е по книга, с ключ 17 мм се лашкат тръбичките високо налягане към дюзите.После с хартиено тиксо се слага по една марка на всяка тръбичка и се записват номерата на дюзите от 1 до 6. една схема и на положението им на помпата е добре да се драсне.
Свалят се и от страната към помпата след това въпросните тръбички, внимателно с много нерви че са набутани нещата там.
После се маха тапата на помпата /тя е в средата на челната плочка там където бяха стегнати тръбичките преди това /
Ще видите малко зор при махането на маркучлетата за излишното гориво/сигърно са се спекли след толкова години ако нещо видите зор ги отрежетте те тъка и тъка ще требва да се сменят.
С камък 27 мм дълбок с предварително направен канал колкото да мине обувката на 4 та дюза се лашкат и дюзите /смело малко за запекли но нема да се счупи нищо, после при монтажа с некоя смазка високо температурна е добре да се намажат резбите.
Тъка изкараните дюзи един бърз поглед , и ако има време един ултра звик и един стенд да ги видите как са/ако има възможност разбира се/
Отхлабват се гаиките на помпата/описано е по горе/
Сега требва канал и един помощник .
Некои са на мнение че е добре да се махне радиатора и да се върти шаибата на коляновия вал, аз избрах друг подход да въртя зъбния венец на маховика./с отверка и опора кожуха/
Има една схема много полезна тука където е показана гърбицата на разпредвала в ГМТ на първи цилиндър, погледнат от капачката за наливане на масло , ако некои я има да я сложи моля.
Та маха се капачката и се докарва до положение ГМТ на 1 ви цилиндър .
Върти се отдолу в канала зъбния венец, не е трудно – колата не е на скорост нали???
Когато е в ГМТ на 1 ц. На зъбния венец се вижда един белег, и вие си сложете един с бял маркер ще ви е от полза по лесно да се ориентирате по късно/добре е да има една лампа в канала/.
Слага се преходника в отвора на помпата тамкъдето беше тапата и се навива индикаторният часовник.аз лично използвах магнитна стоика.
Часовника се нулира .
Calage
-Reglage statique de pompe(nouveau reglage ou nouvelle chaine de distribution)
-valeur de reglage au PMH (chaine nueve)
mm.............0,95+/-0,03
_valeur reglage(kilometrage chaine>20000km)
mm..............0,90+/-0.03
Връща се по посока обратна на въртенето на часовниковата стрелка докато се докара тази стоиност
0.95+/-0.03 за нова верига
0.9+/-0.03 след 20000км
И се стяга помпата .Забележете разтоянието между марката която сложихте в началото на блока и помпата /добре е да е с нещо остро по добър е ориентира/Това разтояние обикновенно е много малко ,
Направете една проба , аз го докарах след 4 тия път , получава се малко изместване като се стяга.
Слагат се дюзите и тръбичките и се пали /не забравяите и тапата /
Може да не ви запали добре и ли да работи неравномерно , но доста фактори влиаят/веригата наи вече как е/
Събирането по обратния ред.
Ако съм пропуснал нещо .....
ако пък некои не е съгласен с това да пише,
Good luck

Потребител
Аватар
Мнения: 26
Регистриран на: 20.01.2006

Мнение от m10 fan » 26 Яну 2006, 23:00

Здравейте отново! Благодаря ви много за изчерпателния(даже прекалено изчерпателния) отговор щом и ключовете сте писал ,аз просто имах в предвид да ми кажете повече за индикаторния часовник какво представлява(има ли общо с джаджата дето се навива при бензиновите мотори за центровка на мястото на свща, при старите мотори имам в предвид естествено :mhihi: ) ! Значи да разбирам, че не е нужно да свалям капака на клапаните заради белега срещу гърбицата на разпределителния вал се вижда и при отворена капачка!
Извинявам се пак за вапросите ми просто търсих, но не успях да намеря извинявайте и за това ако са глуповати ,но това ми е втори дизел и малко го гледам като извън земно(малко съм чел :uups: ),а и верижни мотори освен разни ладички и тук таме някой друг М10Б18 или Б16 не съм отварял и задавм тези вапроси за да няма после спешна тема от рода на "помощ колата ми е разтурена помощ",а не ми се ходи по майстори защото май съм карък и все на некадърници попадам дето знаят некви неща от обща култура!
Поздрави и благодарности!!!

Потребител
Аватар
Мнения: 26
Регистриран на: 20.01.2006

Мнение от m10 fan » 26 Яну 2006, 23:04

И пак искам да спомена че колата пали перфектно и работи отлично(освен проблема с тресенето) ,а и варви доволно ! Малко от разхода не сам доволен ,но това според мен идва от автоматика ,а и виждам ,че всички дологоре около този разход се вартят такаче предполагам че е нормален!
Поздрави!!!

Потребител
Аватар
Мнения: 34
Регистриран на: 11.02.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 523i
Мечтае да кара: не мечтае

Мнение от Svetlio » 27 Яну 2006, 0:15

m10 fan написа:Здравей и при мен проблема е просто от гледна точка на дискомфорта , но просто яко се усеща как тресе(даже и видимо) и мисалта ми е че рано или късно това ще се отрази на тампоните които са по 150 лв. единия и после на кой знае още кво.Иначе ти казвам и на мен не ми пречи все пак не съм некав перфекционист.И да те питам щом го караш така отразило ли ти се е нещо и как ти е разхода градско?
Поздрави!!!

Градско не съм засичал (от пълно до пълно) по мое наблюдение около 10л. Извън градско при 130-140 кмч. по магистралата после до Стара загора малко по-спокойно около 8-8.5 л.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 250
Регистриран на: 10.06.2005
Местоположение: EU (Пазарджик, Стара Загора)

Мнение от bat Jeko » 27 Яну 2006, 5:42

Здравеи
Не се извинаяваи за нищо ,
Един съвет виж си на един стенд мотора първо и тампоните.
ако ти се пипа обаче питаи , чети , огледаи се по колата да видиш всичко за което си прочел, и умната .
Индикаторния часовник е измервателен прибор.Има много разновидности в зависимост от приложението му, и точноста му.
Good luck
=====================================
"The freedom you can wish for future happiness,
But the only time in which you can be happy is now"

Следваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook