BMW M5 - 2012 г.
Модератор: Общи модератори
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4874
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: BMW M5 - 2012 г.
straight six power написа:BMW_RIDER написа:Fear написа:Aз малко късно се включвам в темата, ама полемиката за скоростната кутия ме провокира.
Моето мнение е, че каквато и да е кутията (робо-мобо-авто-к'вото и да е), ако от BMW решат да сложат като опция и една най-обикновена ръчна 6(7) скоростна кутия, ще избият рибата. С такава скоростна кутия, това вече ще е кола за ентусиасти!![]()
Едва ли ще стане де, ама аз поне бих бил доволен да видя такъв вариант.
![]()
Уви наще обаче много държат да приличат на Мерцедес
Последното нещо което BMW иска е да приличат на Мерцедес! За съжаление М5 няма да има опция за ръчна скоростна кутия, не защото искат да приличат на Мерцедес, а точно поради породилия се по-рано спор - torquе vs RPM. Просто няма ръчна скоростна кутия, която да издържи очакваните около 700Nm от S63B44. Ето я и статията:2012 BMW M5 Transmission Choices
Пълни и тотални глупости , ръсят тия . Точно ръчната скоростна кутия държи повече на тяга от автоматиците , тва го знае всяко хлапе . Не слагат ръчни кутий , защото вече почти никой не ги иска - мързи ги хората да ръчкат . Една кола като 599 ГТБ , която се предполага че е за ръчкане са я поръчали точно 10 човека със ръчна скоростна кутия - колите все пак се правят за клиентите и пазара го налага .
Колкото до превключването и РПМ - да по-трудно е с кола с малко тяга и съединител , но един опитен шофьор превключва за около 300 милисекудни , което е напълно достатъчно колата да не падне по гърди .
Re: BMW M5 - 2012 г.
Feanor написа:Fear написа:Глупости са това.
SSC Ultimate Aero има повече от 2 пъти повече въртящ момент, почти 1500Nm, пък си е със 6-степенна ръчна кутия.
Това е така, ама не знам колко е удачно да се дава като пример екзотичен хиперкар.
Идеята беше, че всички ръчни кутии са достатъчно здрави, че да издържат и много повече, както и Ачо е посочил.

Сега, че най-вероятно ръчната кутия на М5 ще си остане в нашите мечти, поради различни причини, вече е друг въпрос.
Но сред тези причини не е здравината на механичните скоростни кутии.

- zAcK
- Старши Алкохолик
-
- Мнения: 3928
- Регистриран на: 13.03.2006
- Местоположение: в Е32 740iL в мечтите си
- Кара: E60 LCI 535d
- Мечтае да кара: E24 635CSi
- Детайли за колата: Немска петица с многооо екстри. Ама не всичките, де! Такива има само нов внос от Италия :D
Re: BMW M5 - 2012 г.



да се ухилят, се заканват на BMW, че нямали да си купят новото М5 щото нямало да има
еди си какво



шнорхела за мишоци като нас




Никой не ви кара



P.S.

Хубави години бяха, 'га бяхме млади фенове с M20-ки с големи 'жанти!

E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real




E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real

- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4874
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: BMW M5 - 2012 г.
Сега, че най-вероятно ръчната кутия на М5 ще си остане в нашите мечти
То Ф10 М5 като цяло , ще си остане в нашите мечти

Re: BMW M5 - 2012 г.
acho.rs написа:Сега, че най-вероятно ръчната кутия на М5 ще си остане в нашите мечти
То Ф10 М5 като цяло , ще си остане в нашите мечти
E, след 20-ина години... Нищо не се знае...

- straight six power
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 159
- Регистриран на: 30.03.2009
- Пол: Мъж
Re: BMW M5 - 2012 г.
acho.rs написа:straight six power написа:За съжаление М5 няма да има опция за ръчна скоростна кутия, не защото искат да приличат на Мерцедес, а точно поради породилия се по-рано спор - torquе vs RPM. Просто няма ръчна скоростна кутия, която да издържи очакваните около 700Nm от S63B44. Ето я и статията:2012 BMW M5 Transmission Choices
Пълни и тотални глупости , ръсят тия . Точно ръчната скоростна кутия държи повече на тяга от автоматиците , тва го знае всяко хлапе . Не слагат ръчни кутий , защото вече почти никой не ги иска - мързи ги хората да ръчкат . Една кола като 599 ГТБ , която се предполага че е за ръчкане са я поръчали точно 10 човека със ръчна скоростна кутия - колите все пак се правят за клиентите и пазара го налага .
Колкото до превключването и РПМ - да по-трудно е с кола с малко тяга и съединител , но един опитен шофьор превключва за около 300 милисекудни , което е напълно достатъчно колата да не падне по гърди .
Защо да са глупости ? Цитат директно от сайтът на ZF: "Manual 6-speed transmission - The ability to transfer 600 Nm of torque meets the needs of today’s high-performance diesel engines." Просто всяка скоростна кутия се прави за да покрива определени нужди и съответно има ограничени характеристики. Така, че не може всички механични скоростни кутии да са достатъчно здрави и да покриват всички изисквания на поризводителите на автомобили. Голямата драма ще бъде ако М3 излезе само автоматик

"Жена и кола не въртят ли заднаца - не ми ги хвали!"
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4874
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: BMW M5 - 2012 г.
Колега , Порше Турбо С , 458 Италия,599ГТО са само автоматици (или поне серийно са ) , ти за М3 се чудиш .
Re: BMW M5 - 2012 г.
Нека и аз да се изходя по темата...
Ясно е, че вятърът на промяната духа към автоматик, но не мисля, че причината се корени единствено и само в това дали има или няма подходяща "ръчка", която да издържи на 700 Nm.
То и aз съм бесен фен на ръчката, но се съмнявам дали сред нас в този форум има и десетина човека, които ръчно биха удържали ежедневния напън на 550-600 магарета и 700 Nm (аз не съм от тях) или поне дали биха се чувствали комфортно да яздят парен чук в софийските задръствания. Дори и да има повече храбри люде, не ми се мисли за амортизацията на феродо и гуми при ръчна кутия. То Е60 М5 с атмосферка 'фърля съединител на 40-50К км (viewtopic.php?f=107&t=234903), а к'во остава за скромния турбо S63B44? Вероятно смяната на съединител ще е на по-кратки интервали от масла и филтри. Кой знае?
Иначе, сигурен съм, че онези на белия кон в BMW GmbH, се водят най-вече от пазарните тенденции и в тази връзка надали са конструирали автомобил, който само да върти обиколки на Ринга и да доставя удоволствие на ездача
Тях повече ги вълнува онази част от клиентите, която има кинти за гъзария. Онези, които ще се фръцкат по Сънсет булевард, Родео драйв, Ница, Монако и т.н. А те със сигурност не биха желали да се потят на всеки светофар в съмнение ще угасне ли колата или ще остави 2 кг каучук на асфалта при потегляне.
Та така ги виждам аз нещата. Иначе търпение му е майката. Времето ще ни покаже к'во е измислил мюнхенският инженер.
Ясно е, че вятърът на промяната духа към автоматик, но не мисля, че причината се корени единствено и само в това дали има или няма подходяща "ръчка", която да издържи на 700 Nm.
То и aз съм бесен фен на ръчката, но се съмнявам дали сред нас в този форум има и десетина човека, които ръчно биха удържали ежедневния напън на 550-600 магарета и 700 Nm (аз не съм от тях) или поне дали биха се чувствали комфортно да яздят парен чук в софийските задръствания. Дори и да има повече храбри люде, не ми се мисли за амортизацията на феродо и гуми при ръчна кутия. То Е60 М5 с атмосферка 'фърля съединител на 40-50К км (viewtopic.php?f=107&t=234903), а к'во остава за скромния турбо S63B44? Вероятно смяната на съединител ще е на по-кратки интервали от масла и филтри. Кой знае?
Иначе, сигурен съм, че онези на белия кон в BMW GmbH, се водят най-вече от пазарните тенденции и в тази връзка надали са конструирали автомобил, който само да върти обиколки на Ринга и да доставя удоволствие на ездача

Тях повече ги вълнува онази част от клиентите, която има кинти за гъзария. Онези, които ще се фръцкат по Сънсет булевард, Родео драйв, Ница, Монако и т.н. А те със сигурност не биха желали да се потят на всеки светофар в съмнение ще угасне ли колата или ще остави 2 кг каучук на асфалта при потегляне.
Та така ги виждам аз нещата. Иначе търпение му е майката. Времето ще ни покаже к'во е измислил мюнхенският инженер.
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4874
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: BMW M5 - 2012 г.
А те със сигурност не биха желали да се потят на всеки светофар в съмнение ще угасне ли колата или ще остави 2 кг каучук на асфалта при потегляне.
Аз не знам да има кола , която при потегляне без газ , да върти гуми

- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: BMW M5 - 2012 г.
BMW_RIDER написа:steeN написа:добре вие как си представяте 7 скоростна ръчна кутиятова е меко казано несериозно...
Е аз за 6 степенна говоря. Между другото може да се направи 7 степенна ръчна кутия със съединител ако е секвенционална като на моторите само буташ напред и назад http://www.youtube.com/watch?v=p7iy37PP ... re=related
От по фабричните коли мисля ,че кйонигзега е с подобна.
чакай сега, като говорим за ръчни аз имам предвид стандартните H-pattern кутии


Roman 1 написа:Онези, които ще се фръцкат по Сънсет булевард, Родео драйв, Ница, Монако и т.н.
момчета това е М5, не астон мартин, ферари, ламбо или нещо такова. слезте на земята

- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
Re: BMW M5 - 2012 г.
acho.rs написа:Аз не знам да има кола , която при потегляне без газ , да върти гуми
Ачо,
При новото М5 очевидно вече не става дума за плавна атмосферка, а за грубата сила на принудителното пълнене.
При Х5/6М двигателят от празен ход само за около 500 оборота експлоадира до макс. торк, което си е сериозно предизвикателство за контрол с ръчка.
Сравни графиките на атмосферен S85B50 с тази на турбо мотор, например N63B44.
Няма много общо между тях. (виж приложения файл!)
Имам непосредствени впечатления от N63B44 с автомат на задно предаване – при потегляне на мокро тракшънът мига диво и щастливо. А той е „само” 600 Nm и 407 к.с. Не мога да си представя какво би било при 550+ к.с. и 700 Nm, окомплектовани с ръчка.
Има и друг проблем - съединителят - например доста станаха критиките към Evo IX и X точно заради трудното боравене с него. Вече в няколко филмчета на TopGear се набляга на това - че е трудно да се потегли спокойно с такъв автомобил. Не съм карал Evo IX или X, но съм склонен да повярвам на видяното.
steeN написа:М5 не астон мартин, ферари, ламбо или нещо такова. стига с тая гъзария и позьорщина. м5 винаги е била една от най-невзрачните коли с такива възможности
Прав си!
Точно М5 с всяко следващо поколение става все по-дебело и технологично и все по-малко спортно ориентирано.
Тук е мястото да попитам що за автомобили са Х5М и Х6М? Спортисти или паркетни лъвове?
При очаквано тегло от поне 2 т. няма как да се надяваме на върхови спортни постижения, а по-скоро следва да очакваме демонстрация на престиж и авторитет. И точно поради това считам, че новото М5 ще е по-близо до горните два, отколкото да се представя като супер спортист.
Иначе наистина М5 никога не си е мерило атрибутите с изброените от теб. По-скоро някой подобни на тях се опитват да се мерят - например онова четиривратото Мазерати, Панамерата на Порше, имаше и други май. Т'ва си е пълно безобразие и отстъпление от традициите от гледна точка на най-запалените феновете.
От пазарна гледна точка обаче се оказва, че е опит за завладяване на нов сегмент.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: BMW M5 - 2012 г.
чакай сега какви 2 тона
аз имам спомен, че новото М5, ще е с много близко тегло до старото. виж предните генерации не си прав, че става по-дебело.
e39 m5 - 1826 kg
e60 m5 - 1820 kg
иначе за другото съм съгласен, ама чак пък позьорщина. повечето хора не могат да различат М от обикновенно бмв ?

e39 m5 - 1826 kg
e60 m5 - 1820 kg
иначе за другото съм съгласен, ама чак пък позьорщина. повечето хора не могат да различат М от обикновенно бмв ?
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
Re: BMW M5 - 2012 г.
steeN написа:e39 m5 - 1826 kg
e60 m5 - 1820 kg
Цифрите ти са точни. И според каталога на Е60 е почти толкова:
Е60 М5 Saloon - 1855 kg.
E60 M5 Touring - 1955 kg.
Правя изводи на база това, че Е60 550i по каталог е 1735 кг. или със 120 кг. по-леко от Е60 М5.
При Е39 съотношението е почти същото - около 1700 кг. за 540i срещу 1825 кг. за М5.
Новото F10 550i по каталог е 1905 кг. и някак си не очаквам F10 М5 да е кой знае колко по-леко, дори напротив.
Re: BMW M5 - 2012 г.
днес видях една петица от новите с 4 ауспуха отзад, възможно ли е да е М5-ца ?
No bling at the Ring
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4874
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: BMW M5 - 2012 г.
Roman 1 - предполагам си прав за кутиите , и трудното боравене със много торг от ниски обороти и ръчно скорости . Тук някой може да каже за Вайпъра , той е с около 700НМ на 2000 оборота и ръчни скорости . . .
Х5М наистина ми се губи смисъла , още повече че има Х6М . Последното е за хора който искат голяма , злобна кола и не са фенове на писти . Просто искат да правят 200 км/ч за 15 секунди ... макар , че Х6М на писта върти колко 335и и S5 , което е адски бързо .
М5 е луксозен седан (с размерите на Е38) - според мен няма лошо да е турбо , даже много по-добре за кола , която ще се ползва за магистрален крузер . Ясно е че Ф10 е много по-близо до Ф01 от колкото до Е90 и на тройка може да и прилича атмосферка , но на 5цата ... Даже мисля един Х драйв ще дойде идеално на кораба . При Х5М и Х6М де факто си е задно предаване и само когато потрябва се включват предните колела ... при 750иХ разпределението пак варира в зависимост от ситуацията и стига до 20:80 в завой . И след като всичко е на ел. принцип нищо не им пречи да пуснат опция за бутон който позволява 0:100 , когато желаеш .
Х5М наистина ми се губи смисъла , още повече че има Х6М . Последното е за хора който искат голяма , злобна кола и не са фенове на писти . Просто искат да правят 200 км/ч за 15 секунди ... макар , че Х6М на писта върти колко 335и и S5 , което е адски бързо .
М5 е луксозен седан (с размерите на Е38) - според мен няма лошо да е турбо , даже много по-добре за кола , която ще се ползва за магистрален крузер . Ясно е че Ф10 е много по-близо до Ф01 от колкото до Е90 и на тройка може да и прилича атмосферка , но на 5цата ... Даже мисля един Х драйв ще дойде идеално на кораба . При Х5М и Х6М де факто си е задно предаване и само когато потрябва се включват предните колела ... при 750иХ разпределението пак варира в зависимост от ситуацията и стига до 20:80 в завой . И след като всичко е на ел. принцип нищо не им пречи да пуснат опция за бутон който позволява 0:100 , когато желаеш .
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани