Диагностика с лаптоп на място
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- borkotot
- Потребител
-
- Мнения: 15
- Регистриран на: 24.02.2010
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320D E46 150 k.s.
Диагностика с лаптоп на място
Здравейте колеги,
Днес закъсах на в Борово в София. Не можах да запаля. Въпрек че преди това без проблем отидох от дървеница до там. Върти но не пали. Един добър човек ми даде ток, но пак не стана. Така че мисля, че не е акомулатор. Като върти и по едно време даже ми присветват фаровете, а очевидно не съм ги пускал преди да запаля. Дали имате идея какво може да е?
Както и дали има колеги, коиго биха могли да ми направят диагностика с лаптоп на място?
Благодаря предварително за помощта!
Поздрави,
Борислав
0887794950
Е 46 320Д 2002 г.
Днес закъсах на в Борово в София. Не можах да запаля. Въпрек че преди това без проблем отидох от дървеница до там. Върти но не пали. Един добър човек ми даде ток, но пак не стана. Така че мисля, че не е акомулатор. Като върти и по едно време даже ми присветват фаровете, а очевидно не съм ги пускал преди да запаля. Дали имате идея какво може да е?
Както и дали има колеги, коиго биха могли да ми направят диагностика с лаптоп на място?
Благодаря предварително за помощта!
Поздрави,
Борислав
0887794950
Е 46 320Д 2002 г.
- oci
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Диагностика с лаптоп на място
Първо пробвай направо с друг акумулатор защото може да е окъсил между клетките или пък направо да се е скапала клетка и да дърпа тока и няма да запалиш. Това че са ти примигнали фаровете значи че напрежението е под 10.5 волта.
А чува ли се чукане като се опиташ с ключа да въртиш.
Това е или акумулатора е заминал или ти е прецакан електромотора.
А чува ли се чукане като се опиташ с ключа да въртиш.
Това е или акумулатора е заминал или ти е прецакан електромотора.
- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: Диагностика с лаптоп на място
Аз скоро така давах ток на един приятел - два пъти закачах кабелите, и двата пъти не можа да запали. Късите светкат, таблото цъка. След малко се усетих и реших да видя как точно захапват клемите на кабелите - оказа се, захапват едни пластмасови конзолки около плюса и минуса и затова колата не можа да запали. Сложих ги хубаво и запали от раз. Пробвайте пак с кабели.
Si non confectus, non reficiat.
- borkotot
- Потребител
-
- Мнения: 15
- Регистриран на: 24.02.2010
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320D E46 150 k.s.
Re: Диагностика с лаптоп на място
След доста големи усилия успя да запали. Наистина проблема е в тока. Благодарности на колегата slitter. Който вчера по телефона ми постави диагнозата, че все пак си е от тока. Благодаря и на вас за отговорите.
С друга кола ми дадоха ток отпред (не на акомулатора), където клемите се хващат много добре и най-важното стана, когато колегата, който ми помагаше даде повечко газ на неговата.
Сега обаче остава да установя дали акомулатора е сдал багажа (1 година бош) или колата не го зарежда
Понеже напоследък не я карам много си мисля, че може просто да се е изтощил. Не я бяха карал от около седмица.
Обаче преди ми се беше случило няколко пъти за по малко да ми светва лампата с батерията на таблото.
Като запалих отидох до един сервиз и уж ми замериха, че по кабела точно до акумулатора на запалена кола тока е 12 и нещо волта. Според тях алтернатора не зарежда акумулатора. Дали мога напълно да им се доверя?
Съмнявам се понеже иначе ако е сдал багажа акумулатора ще трябва да ми го сменят с нов, а ако ми правят акомулатора ще вземат някой лев. Но може и да съм твърде мнителен.
С друга кола ми дадоха ток отпред (не на акомулатора), където клемите се хващат много добре и най-важното стана, когато колегата, който ми помагаше даде повечко газ на неговата.
Сега обаче остава да установя дали акомулатора е сдал багажа (1 година бош) или колата не го зарежда

Понеже напоследък не я карам много си мисля, че може просто да се е изтощил. Не я бяха карал от около седмица.
Обаче преди ми се беше случило няколко пъти за по малко да ми светва лампата с батерията на таблото.
Като запалих отидох до един сервиз и уж ми замериха, че по кабела точно до акумулатора на запалена кола тока е 12 и нещо волта. Според тях алтернатора не зарежда акумулатора. Дали мога напълно да им се доверя?
Съмнявам се понеже иначе ако е сдал багажа акумулатора ще трябва да ми го сменят с нов, а ако ми правят акомулатора ще вземат някой лев. Но може и да съм твърде мнителен.
- gggalf
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 177
- Регистриран на: 11.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330d
Re: Диагностика с лаптоп на място
аз до колкото разбрах човека върти но не пали, значи не е акумулатор а не стига нафта поне аз имах подобен проблем със същият мотор, проблема беше от горивната помпата под седалката на шофьора и то не точно помпата а релето което и казва дали да работи или да не работи, то се намира зад жабката, на диагностика излиза че не достига нафта. Надявам се да съм бил полезен 

- milennyc
-
-
- Мнения: 1832
- Регистриран на: 20.11.2008
- Местоположение: Пловдив
- Кара: Другите да му завиждат.....
- Мечтае да кара: Самолет и Петролен танкер
- Детайли за колата: MNOGO BARZA
Re: Диагностика с лаптоп на място
Иска си диагностика.... най вероятно е подкачващата помпа .....
- unikalen88
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1553
- Регистриран на: 7.09.2008
- Местоположение: около Пловдив
- Кара: BMW 330cd
Re: Диагностика с лаптоп на място
колега ако тока ти на акомолатора е измерен правилно и наистина е 12 волта,значи имаш проблем,трябва да е 13.5-14.2 мисля това бяха нормите

- borkotot
- Потребител
-
- Мнения: 15
- Регистриран на: 24.02.2010
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320D E46 150 k.s.
Re: Диагностика с лаптоп на място
Сега го измерих и аз след зареждане. Преди да запаля 12.56, след като запаля на 2000 оборота 12.81. Дали може да е от акомулатора или си е 100% алтернатор? Може ли проблема да е в нещо друго - кабел, датчик и т.н?
- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: Диагностика с лаптоп на място
Определено имаш проблем със зареждането. Алтернатора е по-вероятния кандидат за причината за проблема.
Si non confectus, non reficiat.
- unikalen88
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1553
- Регистриран на: 7.09.2008
- Местоположение: около Пловдив
- Кара: BMW 330cd
- yellowsubmarine
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 276
- Регистриран на: 28.02.2009
- Местоположение: Sf
- Пол: Мъж
- Кара: E46 318i '99г.
Re: Диагностика с лаптоп на място
Колеги, аз дали съм за профилактика на алтернатора 
Днес го мерих как зарежда и резултатите са следните:
на свободен ход и без консумация на ток - 13,77 V
при 1500 об/мин и без консумация на ток - 13,80 V
на свободен ход с пълна консумация на ток - 13,30 V
при 1500 об/мин с пълна консумация на ток - 13,42 V
Акумулаторът е на 5 месеца нов и ако не се лъжа беше около 70 Ah

Днес го мерих как зарежда и резултатите са следните:
на свободен ход и без консумация на ток - 13,77 V
при 1500 об/мин и без консумация на ток - 13,80 V
на свободен ход с пълна консумация на ток - 13,30 V
при 1500 об/мин с пълна консумация на ток - 13,42 V
Акумулаторът е на 5 месеца нов и ако не се лъжа беше около 70 Ah

- Retrofit
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 762
- Регистриран на: 4.01.2011
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: M62B46
Re: Диагностика с лаптоп на място
Идеален си, добре са ти стойностите.
- borkotot
- Потребител
-
- Мнения: 15
- Регистриран на: 24.02.2010
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320D E46 150 k.s.
Re: Диагностика с лаптоп на място
След дълги мъки, надявам се проблема ми е решен. В алтернатора беше проблема. Зареждаше, когато си искаше.
Отидох в Денонощен автосервиз "Жицони" близо до кръстовището на Сливница и Опълченска. Момчетата не бяха сваляли такъв алтернатор от такава кола. Но все пак са се справили и след това установяват, че на алтернатора му е изгорял диодния блок и статора на намодката. За съжаление части не успяват да ми намерят. Предлагат ми рециклирани части за 250 лв или цял рециклиран алтернатор за 380 лв.
Реших да го занеса на Франзисуп, за да чуя второ мнение и да видя дали могат да ми помогнат. Там също ми предложиха рециклиран алтернатор за 300 лв с отстъпка. Междувременно открих втора употреба алтернатор за 100 лв. Тъй като дори служителите в тези два сервиза ми казаха, че е по-добре да си взема втората употреба, така и направих.
Момчето, от което щях да вземам втора употреба алтернатор живееше и работеше в Княжево. След дълго пътуване до там видях алтернатора, но се оказа, че някои от цифрите по номера са му различни. Може би все пак не беше от Е46 320Д 150 к.с. Може би беше от 318 ли от 136 коня. Но все пак след толкова път до там реших, да го взема. Понеже се притеснявах, че може да се съвпадне, започнах да търся в интернет информация дали са съвместими. Все пак и двата бяа 150 ампера - Valeo и изглеждаха по сходен начин, но номерата им бяха различни 2542538С и 2542602С. Търсенето на така информация за съвместимост за мен беше доста трудно, но намерих един файл на чужд език, в който са описани основните части на тези алтернатори. Там видях, че статора и диодния блок са еднакви и се успокоих, че ако не се смени, поне могат да му се използват частите.
Занесох този алтернатор в упоменатия сервиз Жицони, като им казах, че не е напълно същия, но се надявам да стане. След няколко часа отивам да си взема колата и те ми казват, че всичко е наред. На алтернатора му били малко различни цифричките, но ставал и ми показаха, че зарежда. Тръгвам си аз доволен и след около 3-4 км чувам отпред рас и колата малко придърпва. Забравих да кажа, че по тяхна препоръка ми сменехи и ремъка. Продължавам и след още 1-2 км спирам и отварям капака. Вътре какво да видя - новия ремък на половина скъсан, парчета навсякъде. Обаждам им се и търъгвам на обратно, с надеждата да стигна. На 200 метра от сервиза, лампата на акомулатора ми светва, сервото отказва..... но все пак стигам....
Момчетата махат останалите парчета от ремъка и започват да се чудят какво става, а аз съм бесен вече. След като ги попитах дали на този алтернатор ролката е същата се сетиха да я погледнат. Оказа се че е с 5 канала, а всички останали са с 6. И така сложили са ремък с 6 канала на ролката с 5..... Не искаха да го свалят отнова алтернатора понеже "е много трудно" и не искаха да рискуват да се пробват на място да ми сменят ролките от двата алтернатора. Затова измислиха да ми сложат ремък с 5 канала. Понеже исках да се махам вече от там и се консултирах, че не би трябвало да имам проблеми, ако сложат добре, се съгласих. След 20 минути чудене успяха да го сложат и си тръгнах най-накрая от там.
Добрата новина е, че вечерта с пуснати всички консуматори на свободен ход напрежението беше 14.4 V. Надявам се да няма повече проблеми и всичко да е наред. Дано проблема е решен за 210 лв, което като го сравним с нов алтернатор - около 1100 лв., си е добре.
Оставам на вас да прецените дали да ходите в този сервиз. За услугите ми взема 50 лв (демонтаж-монтаж на алтернатор), 30 лв (ремонт или по-точно остановяване на повреда по алтернатор) + 30 лв за ремъка, който се скъса (поне за втория не посмяха да ми искат пари).
Прилагам ви файла с информацията за алтернаторите, в който между другото е споменато, че ролките им са различни. Може да помогна на някой колега с подобни проблеми.
Отидох в Денонощен автосервиз "Жицони" близо до кръстовището на Сливница и Опълченска. Момчетата не бяха сваляли такъв алтернатор от такава кола. Но все пак са се справили и след това установяват, че на алтернатора му е изгорял диодния блок и статора на намодката. За съжаление части не успяват да ми намерят. Предлагат ми рециклирани части за 250 лв или цял рециклиран алтернатор за 380 лв.
Реших да го занеса на Франзисуп, за да чуя второ мнение и да видя дали могат да ми помогнат. Там също ми предложиха рециклиран алтернатор за 300 лв с отстъпка. Междувременно открих втора употреба алтернатор за 100 лв. Тъй като дори служителите в тези два сервиза ми казаха, че е по-добре да си взема втората употреба, така и направих.
Момчето, от което щях да вземам втора употреба алтернатор живееше и работеше в Княжево. След дълго пътуване до там видях алтернатора, но се оказа, че някои от цифрите по номера са му различни. Може би все пак не беше от Е46 320Д 150 к.с. Може би беше от 318 ли от 136 коня. Но все пак след толкова път до там реших, да го взема. Понеже се притеснявах, че може да се съвпадне, започнах да търся в интернет информация дали са съвместими. Все пак и двата бяа 150 ампера - Valeo и изглеждаха по сходен начин, но номерата им бяха различни 2542538С и 2542602С. Търсенето на така информация за съвместимост за мен беше доста трудно, но намерих един файл на чужд език, в който са описани основните части на тези алтернатори. Там видях, че статора и диодния блок са еднакви и се успокоих, че ако не се смени, поне могат да му се използват частите.
Занесох този алтернатор в упоменатия сервиз Жицони, като им казах, че не е напълно същия, но се надявам да стане. След няколко часа отивам да си взема колата и те ми казват, че всичко е наред. На алтернатора му били малко различни цифричките, но ставал и ми показаха, че зарежда. Тръгвам си аз доволен и след около 3-4 км чувам отпред рас и колата малко придърпва. Забравих да кажа, че по тяхна препоръка ми сменехи и ремъка. Продължавам и след още 1-2 км спирам и отварям капака. Вътре какво да видя - новия ремък на половина скъсан, парчета навсякъде. Обаждам им се и търъгвам на обратно, с надеждата да стигна. На 200 метра от сервиза, лампата на акомулатора ми светва, сервото отказва..... но все пак стигам....
Момчетата махат останалите парчета от ремъка и започват да се чудят какво става, а аз съм бесен вече. След като ги попитах дали на този алтернатор ролката е същата се сетиха да я погледнат. Оказа се че е с 5 канала, а всички останали са с 6. И така сложили са ремък с 6 канала на ролката с 5..... Не искаха да го свалят отнова алтернатора понеже "е много трудно" и не искаха да рискуват да се пробват на място да ми сменят ролките от двата алтернатора. Затова измислиха да ми сложат ремък с 5 канала. Понеже исках да се махам вече от там и се консултирах, че не би трябвало да имам проблеми, ако сложат добре, се съгласих. След 20 минути чудене успяха да го сложат и си тръгнах най-накрая от там.
Добрата новина е, че вечерта с пуснати всички консуматори на свободен ход напрежението беше 14.4 V. Надявам се да няма повече проблеми и всичко да е наред. Дано проблема е решен за 210 лв, което като го сравним с нов алтернатор - около 1100 лв., си е добре.
Оставам на вас да прецените дали да ходите в този сервиз. За услугите ми взема 50 лв (демонтаж-монтаж на алтернатор), 30 лв (ремонт или по-точно остановяване на повреда по алтернатор) + 30 лв за ремъка, който се скъса (поне за втория не посмяха да ми искат пари).
Прилагам ви файла с информацията за алтернаторите, в който между другото е споменато, че ролките им са различни. Може да помогна на някой колега с подобни проблеми.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- yellowsubmarine
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 276
- Регистриран на: 28.02.2009
- Местоположение: Sf
- Пол: Мъж
- Кара: E46 318i '99г.
Re: Диагностика с лаптоп на място
Колеги, знаете ли някой майстор/сервиз дето са му понятни алтернаторите на БМВ, а не както каза колегата по-горе да виждат такъв за първи път
При мен като пусна реотаните на задното стъкло оборотите ми падат, а вече ако пусна и фаровете за мъгла направо си отиват на 500 об/мин на свободен ход. Предполагам трябва да се види диоден блок и четките как са. Както съм написал по-горе, без консуматори ми зарежда под 14V

При мен като пусна реотаните на задното стъкло оборотите ми падат, а вече ако пусна и фаровете за мъгла направо си отиват на 500 об/мин на свободен ход. Предполагам трябва да се види диоден блок и четките как са. Както съм написал по-горе, без консуматори ми зарежда под 14V


- vavilon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2049
- Регистриран на: 30.05.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 318i 98
- Мечтае да кара: Електромобил...
Re: Диагностика с лаптоп на място
Колега, преди да се вкараш във филма с алтернатора, размени с някой акумулатора си и пак сравни данните 

16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани