Поведение на шпер при различна настилка

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2163
Регистриран на: 2.08.2007
Местоположение: там,където белите мечки слизат на ръчна спирачка
Пол: Мъж
Кара: По-долу изброеното...
Детайли за колата: F11 M550d , ///М3 EVO Sedan
...и едно лачено купенце Е-30 с м40б18.

Re: Поведение на шпер при различна настилка

Мнение от Борис_Малинов » 06 Фев 2011, 21:42

Абе има и други начини да вдъхнем "нов живот" на шперо. ;)
ИзображениеИзображение
Нещата, които притежаваме...всъщност притежават нас!
..., който не се учи от историята, е обречен да я повтори!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Поведение на шпер при различна настилка

Мнение от vladobate » 06 Фев 2011, 22:13

Добре де колега ми ти си го обяснил точно че ти "Бута" ами ей тва е работата на шпера и той явно си я върши. С отворен диф в идеалния случай няма да тръгнеш. Друг е въпроса колко процента са останали от шпера.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 262
Регистриран на: 28.09.2009
Местоположение: Варна
Кара: E30&E36

Re: Поведение на шпер при различна настилка

Мнение от Ba4oIlia » 06 Фев 2011, 23:48

На клипа много ясно се вижда как М5-цата с 25 % стандартен шпер тръгва назад - точно както колата с отворен диф !!! Но колегата сигурно има и на е46- цата и на 316 -ката торсени и говори за собствените си наблюдения :winky:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1862
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.

Re: Поведение на шпер при различна настилка

Мнение от Nickelback » 07 Фев 2011, 0:25

Ами vankatagsi, аз направих скоро същия тест - едното колело на чист лед, другото на асфалт, но влажен. Старт с доста газ. Колата се изстреля много добре, но се чу свирене на гуми(зимни :mhihi: ). После слязох да разгледам следите. Резултатът - и двете колела бяха буксували. Следата оставена върху леда беше по-сериозна, отколкото следата от колелото разположено на мокрия асфалт :!:
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 208
Регистриран на: 7.12.2008
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: M44 на газ
Мечтае да кара: V10 Touring, e36 compact rally spec
Детайли за колата: е36 compact "войнишко канче'' edition

Re: Поведение на шпер при различна настилка

Мнение от TouringInternational » 07 Фев 2011, 1:27

С отворен диф съм и ако едната гума е на лед а другата на асфалт, особено пък ако има и наклон мога да забравя да тръгна без да я лашкам, бутам задницата и т.н. (пробвано многократно :mhihi: ) така че не се жалвайте :P

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8379
Регистриран на: 3.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: M340i
Мечтае да кара: Калибра
Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин

Re: Поведение на шпер при различна настилка

Мнение от vicho » 07 Фев 2011, 2:42

angelBMW написа:Аз знам какво се износва,опитах се да допълня мнението на колегата да се подсети следващия път да си довършва мнението човека се интересува какво се случва с шпера му все пак,вариянти много...
Там е проблема че трудно ще намериш фрикционен диск за шпера,попитах в бмв в пловдив за фрикционите дискове казаха че не се продават отделни части а цял шпер,единичната му цена била 1 360 лв чисто нов :mhihi: :mhihi:


нужно ли е да обяснявам неща, които се знаят? мисля, че не! Ванката не е ловен от гората :yes:

аз пък наскоро чух, че един приятел си поправил неговия шпер срещу скромната сума от 60лв за 2 чисто нови фрикционни диска, не знам, може и да ме е излъгал, ама видях клипче, та май не е :mhihi: :winky:

недей да пускаш такива мухи на хората за такива цени, че не е приятно :smoke:
You said: "Time will change!" What if it changes you?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 725
Регистриран на: 24.10.2008
Местоположение: Around The World...
Пол: Мъж
Кара: е30,е46,е60
Мечтае да кара: е30-ката си с турбо
Детайли за колата: лимузинкa

Re: Поведение на шпер при различна настилка

Мнение от angelBMW » 07 Фев 2011, 2:51

едва ли ще си оправи фрикционните дискове за "скромните 60 лева" :mhihi: а и не пускам празни слухове,лично отидох в Пловдив в БМВ и попитах дали се продават по отделно части и те казаха не.Само нови диференциали и цената им беше точно тази в последния ми пост :mhihi: и от тогава се отказах да си оправям стария шпер и реших да закупя нов макар че при стругар с точен матерял може да се направят фрикционни дискове :winky:.А за казването не всеки знае,през ден има такива питания ама тва защо това как и тем подобни,минах по този път и знам за това е наи добре да се изясняват такива неща да може хората които неразбират като видят темата да я следят с интерес,а и на всеки се случва рано или късно :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8379
Регистриран на: 3.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: M340i
Мечтае да кара: Калибра
Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин

Re: Поведение на шпер при различна настилка

Мнение от vicho » 07 Фев 2011, 3:32

angelBMW написа:...


не мисля да те убеждавам, ти сам ще разбереш

:yes:
You said: "Time will change!" What if it changes you?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 624
Регистриран на: 25.11.2007
Местоположение: София, западния край
Пол: Мъж
Кара: Е46 323CI
Мечтае да кара: E36 M3 evo с валове

Re: Поведение на шпер при различна настилка

Мнение от vankatagsi » 07 Фев 2011, 11:07

Абе в крайна сметка може и да ме е поизносен шпера, но и така доставя удоволствие, на сухо заключва добре, ще си го карам. А вичо нека ако не го мързи да разгласи на лично или в темата за дисковете по 60лв :shock:

Плевен тийм
Плевен тийм
Аватар
Мнения: 3296
Регистриран на: 5.09.2007
Местоположение: Плевен!
Пол: Мъж
Кара: 323ti
Мечтае да кара: 332ti
Детайли за колата: сива

Re: Поведение на шпер при различна настилка

Мнение от Ogi » 07 Фев 2011, 11:15

vicho написа:
angelBMW написа:Аз знам какво се износва,опитах се да допълня мнението на колегата да се подсети следващия път да си довършва мнението човека се интересува какво се случва с шпера му все пак,вариянти много...
Там е проблема че трудно ще намериш фрикционен диск за шпера,попитах в бмв в пловдив за фрикционите дискове казаха че не се продават отделни части а цял шпер,единичната му цена била 1 360 лв чисто нов :mhihi: :mhihi:


нужно ли е да обяснявам неща, които се знаят? мисля, че не! Ванката не е ловен от гората :yes:

аз пък наскоро чух, че един приятел си поправил неговия шпер срещу скромната сума от 60лв за 2 чисто нови фрикционни диска, не знам, може и да ме е излъгал, ама видях клипче, та май не е :mhihi: :winky:

недей да пускаш такива мухи на хората за такива цени, че не е приятно :smoke:


За съжаление колегата AngleBMW е прав... http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=33&fg=15
Вичка твоя авер явно си е занесал шпера да му го понатегнат... срещу 60 лв. не виждам кво друго може да е направил... но доколкото знам за натягане взимат 100-тина лв.

п.п. по темата... нормално е на лед гумата която е на асфалта да не движи... все пак заключва на 25% а не на 100... а и от тия 25% най вероятно са останали 10-15 :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3743
Регистриран на: 24.02.2009

Re: Поведение на шпер при различна настилка

Мнение от Делян » 07 Фев 2011, 11:36

Според мен въпросният ремонт за 60-ина лв. включва направата на 1 или 2 диска при стругар и подмяната им саморъчно. В една тема колегата error беше обяснил, като беше посочил дори и конкретни мм, които трябва да са, че като е пробвал с по-дебели се е държал дифа като заварен.

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12844
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Поведение на шпер при различна настилка

Мнение от vld » 07 Фев 2011, 14:08

taba4ko написа:не става дума за заварен диф. тези 25% на шпера значат, че когато едното колело спре да се върти, другото му предава 25% от въртящият си момент. тоест и 2-те колела се въртят в една посока.

vld написа:Когато е на лед или на сняг едното колелео, а другото на асвалт е нормално да превърти това което е на хлъзгавия терен, особенно при рязко подаване на газ :!:
Превърта но пак излизаш от леда или снега, ако си с отворен си седиш там докато не те избута някой.


ако превърта как излизаш от там тогава? и двете колела се въртят дори и с различна скорост....за мен не е нормално поведението на шпера както е описано т тази тема.


Ми излизаш, защото има усилие на гумата която е на асвалта, тя не превърта, щото не е 100% блокиран шпера, но понеже има усилие се премества колата.
Ти май не си имал кола с шпер и само си чувал как трябва да стават нещата или можеби си ги представяш :roll:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1582
Регистриран на: 5.11.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Re: Поведение на шпер при различна настилка

Мнение от PeReZ » 07 Фев 2011, 14:44

vicho написа:не мисля да те убеждавам, ти сам ще разбереш

:yes:


Аз може би не съм те разбрал какво имаш предвид и се извинявам ако е така, но все пак:

Справка за част

Номенклатурен номер : 33141213748
Описание : RMFD.L.S.DIF
Ед.цена (с ДДС) : 1400.58 BGN
Няма наличност
Дару Кар АД си запазва право за промени в цените

http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... fg=15&hl=2

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8379
Регистриран на: 3.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: M340i
Мечтае да кара: Калибра
Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин

Re: Поведение на шпер при различна настилка

Мнение от vicho » 07 Фев 2011, 17:36

Dpy написа:Според мен въпросният ремонт за 60-ина лв. включва направата на 1 или 2 диска при стругар и подмяната им саморъчно. В една тема колегата error беше обяснил, като беше посочил дори и конкретни мм, които трябва да са, че като е пробвал с по-дебели се е държал дифа като заварен.


той за това си изтри всички коментари, защото му омръзна да обяснява и да излизат хора, които казват - тва е минимум 1400лв :mhihi: е нека!

пък като дойде време на моя диф, аз ще се "прецакам" да го оправя евтино :bchug:

спирам да пиша по темата! :ok:
You said: "Time will change!" What if it changes you?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1559
Регистриран на: 26.03.2009

Re: Поведение на шпер при различна настилка

Мнение от bmw325tds » 07 Фев 2011, 18:01

vld написа:...Когато е на лед или на сняг едното колелео, а другото на асвалт е нормално да превърти това което е на хлъзгавия терен, особено при рязко подаване на газ...
Това е абсолютно вярно! Ако се пусне рязко съединителя с малко газ LSD-то зацепва, но ако дадеш яко газ, колелото което е на леда боксува.
Аз го тествах на излизане от The Mall (София), от ляво и от дясно сняг, и наклона е добър.... :mhihi:

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook