Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки/
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- cucko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1688
- Регистриран на: 19.02.2008
- Местоположение: Павликени
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530d touring
Re:
Ето аз с какво се сдобих!
Номемер 15

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=15&hl=27
Продава се и без клапана,на цена 48,16лв. го взех само филтъра от DASKALOV CAR !
- cucko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1688
- Регистриран на: 19.02.2008
- Местоположение: Павликени
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530d touring
Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки/
Айде и аз да ви се пофаля!
530d 184 к.с.
1.махате коляното от кутията(филтъра на климатроника) отиваща към купето!
Номер 7

2.Откопчавате пластмасовата тръбата към въздушния филтър, развивате и махате 3-те кори над двигателя!


3.Развивате 3-те винта които държат кабелите!


4.Достигаме вече до клапана за картерните газове който е закрепен с 4 болта!
Номер 14


5.Изваждаме клапана заедно с филтъра му!
Номер 11 с 15


6.Отварям внимателно корпуса на клапана и го почиствам със сух парцал!(отгоре има един ръб-следете го за го поставите отново на същото положение)
Номер 11


Вече е чист, поставяме го на мястото си и внимателно го захлюпваме !

7.Изваждаме стария филтър-13 и О пръстенът му-12 от схемата на номер 15!
Поставяме от комплекта на новия филтър О пръстен-12 и самия филтър-13 като внимавате на коя страна го поставяте(вгледайте се по стария)

Вътре(долната част на клапана) има един държач-извадете го и го поставете в горната част като гледате да влезе стеблото му в улея на горната част,а центъра да съвпадне с този на филтъра!

8.Извадете старите уплатнения между двата корпуса! 12 и 13 които се намират в улея на долния корпус!



Поставете новите уплътнения от новия комплект!

9.Внимателно захлюпвате горната част на корпуса към долната като внимавате центъра на държача и филтъра да влязат и завивате 4-те болтове на корпуса!
Завивате 3-те болта на кабелите,поставяте корите над двигателя,коляното на климатроника и пластмасовата тръбата към въздушния филтър на мястото му!
Процедурата отнема не повече от 30 мин.!
И сега доволно ще изпия за 20лв.
вместо да ги бях дал на майстора 
530d 184 к.с.
1.махате коляното от кутията(филтъра на климатроника) отиваща към купето!
Номер 7

2.Откопчавате пластмасовата тръбата към въздушния филтър, развивате и махате 3-те кори над двигателя!


3.Развивате 3-те винта които държат кабелите!


4.Достигаме вече до клапана за картерните газове който е закрепен с 4 болта!
Номер 14


5.Изваждаме клапана заедно с филтъра му!
Номер 11 с 15


6.Отварям внимателно корпуса на клапана и го почиствам със сух парцал!(отгоре има един ръб-следете го за го поставите отново на същото положение)
Номер 11


Вече е чист, поставяме го на мястото си и внимателно го захлюпваме !

7.Изваждаме стария филтър-13 и О пръстенът му-12 от схемата на номер 15!
Поставяме от комплекта на новия филтър О пръстен-12 и самия филтър-13 като внимавате на коя страна го поставяте(вгледайте се по стария)

Вътре(долната част на клапана) има един държач-извадете го и го поставете в горната част като гледате да влезе стеблото му в улея на горната част,а центъра да съвпадне с този на филтъра!

8.Извадете старите уплатнения между двата корпуса! 12 и 13 които се намират в улея на долния корпус!



Поставете новите уплътнения от новия комплект!

9.Внимателно захлюпвате горната част на корпуса към долната като внимавате центъра на държача и филтъра да влязат и завивате 4-те болтове на корпуса!
Завивате 3-те болта на кабелите,поставяте корите над двигателя,коляното на климатроника и пластмасовата тръбата към въздушния филтър на мястото му!
Процедурата отнема не повече от 30 мин.!

И сега доволно ще изпия за 20лв.


- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки/
И аз си го смених сам, точно работа за 30 мин даже с цигарата 


- Chimerasv
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 201
- Регистриран на: 3.10.2008
- Местоположение: Свищов/София
Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки/
да попитам правилно ли разбрах и ако да тогава
http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/S ... separator/
тоя клапан картерните газове постъпват в него през отвора в главата (до ваноса) от там в клапата ( сепаратора )
като се разделят пари/гняс гняста минава по тръбичка 6 и през "щеката" се връща маслото в картера,
а от оставащата тръбичка която не се вижда тук отива в маншона след ДЕБИЛОМЕРА
и от там в смукателната система
ако е така както съм разбрал за колегите желаещи да го игнорират тоя клапан
изтръгват тръбето от маншона .. затапват дупката в маншона
и някак си на оставащата тръбичка слагат едно малко филтърче ( като конусно въздушно филтърче но малко ) и го пускат някак си ниско долу в коша на колата
другия варянт е да сложат съд за картерна вентилация
обаче от него не зам може ли да се връща масло в картера през тръбичка #6 или нейн заместел
а и .. ако прави конденз както каза mad_persy можеби е по добре да се изхвърля ( съдовете за картерна вентилация си го сабират и се източват периодично .... май )
PS: тръбичката която влиза в маншона на е39-ките е за вакум значи малко криво съм разбрал
http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/S ... separator/
тоя клапан картерните газове постъпват в него през отвора в главата (до ваноса) от там в клапата ( сепаратора )
като се разделят пари/гняс гняста минава по тръбичка 6 и през "щеката" се връща маслото в картера,
а от оставащата тръбичка която не се вижда тук отива в маншона след ДЕБИЛОМЕРА

и от там в смукателната система
ако е така както съм разбрал за колегите желаещи да го игнорират тоя клапан
изтръгват тръбето от маншона .. затапват дупката в маншона
и някак си на оставащата тръбичка слагат едно малко филтърче ( като конусно въздушно филтърче но малко ) и го пускат някак си ниско долу в коша на колата
другия варянт е да сложат съд за картерна вентилация

обаче от него не зам може ли да се връща масло в картера през тръбичка #6 или нейн заместел
а и .. ако прави конденз както каза mad_persy можеби е по добре да се изхвърля ( съдовете за картерна вентилация си го сабират и се източват периодично .... май )
PS: тръбичката която влиза в маншона на е39-ките е за вакум значи малко криво съм разбрал

- Archi
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 123
- Регистриран на: 18.02.2007
- Местоположение: Дънди, Шотландия
- Пол: Мъж
- Кара: E39
- Мечтае да кара: фадрома в народното събрание
Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки/
shnitzera,колега благодарско и от мен за толкова много полезната тема!!!! След като го смених 520ката се прероди!!! Няма го това менене на оборотите, колата на прилашква, не прихълцва и разни други москвичоподобни истории!!! Просто колата си плава по пътя, като едно истинско БМВ!!!!! Незнам дали на мен ми се струва, но дори и скоростите влизат доста по лесно от преди! Сега ако спре и да бута маслото!
П.С. Моята е на 270 000км и мембраната на клапана беше пръсната, клапана целия беше пълен с мизерии а часта, в която влиза маркуча за картера, напълно задръстена!!!! И още нещо да спомена, преди колата не можеше да тръгне само на съединител, без газ гаснеше, а всеки път като тръгнех на задна оборотите падаха и дори понякога гаснеше, сега вече тези проблеми ги няма!!!!!
П.С. Моята е на 270 000км и мембраната на клапана беше пръсната, клапана целия беше пълен с мизерии а часта, в която влиза маркуча за картера, напълно задръстена!!!! И още нещо да спомена, преди колата не можеше да тръгне само на съединител, без газ гаснеше, а всеки път като тръгнех на задна оборотите падаха и дори понякога гаснеше, сега вече тези проблеми ги няма!!!!!

- Стоян 1982
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 52
- Регистриран на: 30.10.2008
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: e39 530d
Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки/
толкова лесно се сменя този клапан,а майсторите ми искат 110 лв само за майсторлък
,трябвало да се свалят колектори и незнам си още какво и около половин ден работа
благодаря на колегата за подробното обяснение


благодаря на колегата за подробното обяснение

- fox1981
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 247
- Регистриран на: 14.11.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW
- Мечтае да кара: M
Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки/
Добре де.Да разбирам ли че когато всичко е сухо при дросела,няма масло и по маркучите,значи клапана е здрав?
Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки/
първо благодаря на колегата за темата и перфектното обяснение.карам м52 и ще сменя този клапан при мен проблема сутрен като запаля има някакво тресене и се чуди дали да трагва след като сменя ще пиша дали има резултат.
- азззз
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 298
- Регистриран на: 30.11.2008
- Местоположение: софия
- Кара: тук там
Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки/
Темата наистина е много полезна.Вчера и аз извърших тази интервенция и да не се хваля предварително,но всички неприятни симптоми,които имах изчезнаха.Мотор м52б20.Искам само да вмъкна някой полезни съвети към колегите,които тепърва ще го правят.
1.смяната може да си я извършите и сами,но времето необходимо за интервенцията,може да превиши значително 30мин,особено ако се борите 2 часа да развинтите винтчетата,които държат клапана или да "отскубванете" тръбата към вануса,без да и счупите щипките,които я държат.
2.не пестете пари,икономисвайки от закупуването на тръбата към вануса или от гуменото маркуче към щеката за маслото.Аз постъпих така,като не си ги купих и чак когато бях разглобил колата осъзнах,че ми трябват и те,и добре че един приятел го хванах,за да се докарам в последния момент преди да затворят до Дару...
3.Сменете задължително и маркуча към щеката за маслото.Моя беше с една огромна дупка...Закупуването на маслоустойчивия маркуч от оторизиран представител е голяма и доста солена грешка.Аз я направих,но нямах време да мина през 1вата железария...грубо ще спестите към 40тина лв
4.шанса да не успеете да разкачите тръбата от вануса и от клапана,без да я счупите е огромен!
5.за по-лесно първо сложете маслоустойчивото маркуче на клапана и чак след това го сложете в колата.Да се вкара единия край към щеката за маслото е лесно,но другия който е към клапана е доста по трудно да се монтира,когато клапана вече е на място(просто няма никакво място и няма да може да го напъхате докрай).
6.имайте предвид,че накрая ръцете ви,ще са по зле отколкото да ги е драла котка
11151703484 -> клапан 117лв
11151703775 -> тръбопровод 39лв
11151740393 -> маркуч 47лв
Цените са с ДДС от Дарукар
1.смяната може да си я извършите и сами,но времето необходимо за интервенцията,може да превиши значително 30мин,особено ако се борите 2 часа да развинтите винтчетата,които държат клапана или да "отскубванете" тръбата към вануса,без да и счупите щипките,които я държат.
2.не пестете пари,икономисвайки от закупуването на тръбата към вануса или от гуменото маркуче към щеката за маслото.Аз постъпих така,като не си ги купих и чак когато бях разглобил колата осъзнах,че ми трябват и те,и добре че един приятел го хванах,за да се докарам в последния момент преди да затворят до Дару...
3.Сменете задължително и маркуча към щеката за маслото.Моя беше с една огромна дупка...Закупуването на маслоустойчивия маркуч от оторизиран представител е голяма и доста солена грешка.Аз я направих,но нямах време да мина през 1вата железария...грубо ще спестите към 40тина лв

4.шанса да не успеете да разкачите тръбата от вануса и от клапана,без да я счупите е огромен!
5.за по-лесно първо сложете маслоустойчивото маркуче на клапана и чак след това го сложете в колата.Да се вкара единия край към щеката за маслото е лесно,но другия който е към клапана е доста по трудно да се монтира,когато клапана вече е на място(просто няма никакво място и няма да може да го напъхате докрай).
6.имайте предвид,че накрая ръцете ви,ще са по зле отколкото да ги е драла котка

11151703484 -> клапан 117лв
11151703775 -> тръбопровод 39лв
11151740393 -> маркуч 47лв
Цените са с ДДС от Дарукар
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- sikar
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 188
- Регистриран на: 23.03.2005
- Местоположение: Пловдив
- Кара: Е60 LCI 530 xd MT
Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки/
Колеги, ако някой в Пловдив има желание да извърши тази процедура на моето Е39 520, да ми пише на ЛС.Естествено си плащам частите и работата.
Последна промяна sikar на 23 Апр 2011, 12:55, променена общо 1 път
- hrpopov217
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 573
- Регистриран на: 15.06.2008
- Местоположение: Varna-Balchik
- Кара: Е60 530i 04, G30 540i
Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки/
Колеги, някои сменял ли е клапана на М54В30?На М52В20 съм го сменял, но на М54В30 ми се струба че достъпа до клапана е доста по труден и въпроса ми е дали ще може да се извади без сваляне на колекторите?
- bili1
- ентусиаст
-
- Мнения: 831
- Регистриран на: 9.12.2009
- Местоположение: гр.Златоград
- Пол: Мъж
- Кара: 540i E39
- Мечтае да кара: това което има вече...
- Детайли за колата: М62В44
Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки/
Колеги днес прочетох темата (3 пъти за по-сигурно и разбираемо
) сега ще си поръчам частите и в близките дни ще го сменя тоя клапан с 2-та маркуча и ще пиша какъв е резултата,предполагам ще има разлика защото едва ли собственика преди мен е чувал за тоя клапан (то,ако не е форума едва ли ще чуем някога от "майстор",че този клапан си е консуматив и се сменя)
!





- bili1
- ентусиаст
-
- Мнения: 831
- Регистриран на: 9.12.2009
- Местоположение: гр.Златоград
- Пол: Мъж
- Кара: 540i E39
- Мечтае да кара: това което има вече...
- Детайли за колата: М62В44
Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки/
Клапана ми е сменен (още в понеделник) като разлика единствено усещам,че двигателя ми работи по-тихо май
нищо друго не забелязвам стария клапан беше позацапан,но не фатално! 


- Archi
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 123
- Регистриран на: 18.02.2007
- Местоположение: Дънди, Шотландия
- Пол: Мъж
- Кара: E39
- Мечтае да кара: фадрома в народното събрание
Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки/
Колеги, на мен след смяната като че ли спря да пипа маслото, но имаше доста видове масло в двигателя (доливане на различни, единствено като марка масла) и след смяната на маслото с Тотал Кварц 5/40 и маршрут Шотландия - България литър, литър и половина изгори
Дали ще има ефект ако сложа 10/40, благодаря ви предварително !
П.С. Колата е 520и

П.С. Колата е 520и
- Svetlio
- Потребител
-
- Мнения: 34
- Регистриран на: 11.02.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39 523i
- Мечтае да кара: не мечтае
Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки/
Никои не пише за смяна на клапана при бензинови двигатели 520, 523, 528 с двоен ванус М52TU.
Налага ли се сваляне на колектори, качване на канал и други такива?
Налага ли се сваляне на колектори, качване на канал и други такива?
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани