РЕСТАВРАЦИЯ - '73 2002 tii

Класически модели - Е12/E21/E23/E24/Е28

Модератори: alpina-ma6inata, Технически модератори

'2002' fanatic
'2002' fanatic
Аватар
Мнения: 3722
Регистриран на: 2.02.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '08 Swift Sport, '73 BMW 2002tii

Re: РЕСТАВРАЦИЯ - '73 2002 tii

Мнение от alpina-ma6inata » 20 Яну 2011, 0:13

Джантите са се слагали само на истинските 2002 Алпина, които сами по себе си са много редки. Разглобяеми, с магнезиеви центрове. Имало е три разглобяеми модела и този е един от тях. Цените на истински сет (ако се намери за продажба изобщо) е минимум 2500 евра... Преди време за толкова съм ги виждал да вървят в ибей.
Става въпрос за модела от аватара ми, но ето и още една снимка. На живо изглеждат даже още по-добре. Времето за направата на един комплект и парите са доста. Сега вниманието ми е фокусирано главно върху работата по купето и боядисването, защото наистина не мога да си позволя да го проточвам повече във времето. Пролетта трябва да е готово и боядисано, ако ще турско да е. :) После ще мисля за тези неща. А докато чакам купето да стане готово с Ts. Govedarski ще се занимаваме с някои гиздийки по мотора. :yes:

http://4.bp.blogspot.com/_6-VcuYcrrRA/T ... ev+041.jpg


Още инфо за видовете джанти тук:
http://www.alpinabmw2002.com/search/lab ... g%20Wheels
'73 2002 tii Golf #2719550
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 492
Регистриран на: 23.04.2007
Местоположение: УК
Пол: Мъж
Кара: л Е21, а сега Е28
Детайли за колата: Ниски и бавни.

Re: РЕСТАВРАЦИЯ - '73 2002 tii

Мнение от KriK4eTo » 20 Яну 2011, 0:44

Много брутално изглеждат определено, но ще се съберат ли в оригиналния 2002ти вид на купето ? Също така само центрове ли ще изработваш или ще се наложи и бордовете, че ми изглеждат доста странни. Мисълта ми е дали не се продават същите бордове като някакви стандартни си.... въпреки че тези ми изглеждат направени само за пистова употреба... с този абсолютно прав цилиндричен профил сигурно им трябва една хубава дупка и отиват на кино....
Изображение

'2002' fanatic
'2002' fanatic
Аватар
Мнения: 3722
Регистриран на: 2.02.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '08 Swift Sport, '73 BMW 2002tii

Re: РЕСТАВРАЦИЯ - '73 2002 tii

Мнение от alpina-ma6inata » 20 Яну 2011, 0:54

Отпред 7-ци, отзад 8-ци - ще се съберат. Бордове има от HTN. Сърцевините ще са от дурал. Иначе стигна ли дотам е ясно, че ще се кара само на читави и проверени улици и булеварди. :mhihi:
'73 2002 tii Golf #2719550
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 492
Регистриран на: 23.04.2007
Местоположение: УК
Пол: Мъж
Кара: л Е21, а сега Е28
Детайли за колата: Ниски и бавни.

Re: РЕСТАВРАЦИЯ - '73 2002 tii

Мнение от KriK4eTo » 20 Яну 2011, 1:04

Тъкмо щях да те питам за ширините след като разгледах за какво иде реч в линка който си пуснал :)
Аз мога да се похваля само с тези антикварни ББС-и от Е9, които са били преработени от предния собственик от 5x120 на 4x100 и 4x98. Купих ги за Е21-та, но вече стават само за позиране защото нямам никакво сцепление с тесните гуми който се събират на тях :conf:
Изображение
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 796
Регистриран на: 12.12.2007
Кара: E21; Е28; E30; Е34; E39; Z3
Мечтае да кара: M-Пауър пакет, брат направо самолет

Re: РЕСТАВРАЦИЯ - '73 2002 tii

Мнение от TheStorm » 20 Яну 2011, 19:17

крик, колко са широки и колко пари им искаш ;)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 109
Регистриран на: 10.10.2010
Пол: Мъж
Кара: 74' 2002 Tii, 74' 1602, 86' AE 86
Детайли за колата: The BMW 2002 tii VIN 2734651 was manufactured on May 20th, 1974 and delivered on June 12th, 1974 to the Italian BMW importer Bavaria Società Importazioni e Vendite SpA in Palazzolo/Verona. The original colour was Fjord metallic, paint code 037.

The BMW 1602 VIN 3966811 was manufactured on October 21st, 1974 and delivered on November 14th, 1974 to the BMW dealership in Stuttgart. The original colour was Verona, paint code 024.

Re: РЕСТАВРАЦИЯ - '73 2002 tii

Мнение от Ts. Govedarski » 20 Яну 2011, 20:09

7х15 ли са ? изглеждат доста добре :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 492
Регистриран на: 23.04.2007
Местоположение: УК
Пол: Мъж
Кара: л Е21, а сега Е28
Детайли за колата: Ниски и бавни.

Re: РЕСТАВРАЦИЯ - '73 2002 tii

Мнение от KriK4eTo » 21 Яну 2011, 12:28

TheStorm написа:крик, колко са широки и колко пари им искаш ;)

За момента не продавам антиките, ако има раздвижване първо на теб ще пиша. ;) Склонен съм да направя бартер за нещо от сорта на.... http://www.tuning.bg/forum/viewtopic.php?f=100&t=193180
Иначе като размери са: 14x7J ET11 за предните и ET9 за задните, не съм много сигурен за ЕТ на задните обаче, но като ги меря ми излизат с 1-2мм по плитки от предните. :yes:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 651
Регистриран на: 21.06.2006
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: `81 E21 335

Re: РЕСТАВРАЦИЯ - '73 2002 tii

Мнение от GRINGO » 21 Яну 2011, 17:30

KriK4eTo написа:
TheStorm написа:крик, колко са широки и колко пари им искаш ;)

За момента не продавам антиките, ако има раздвижване първо на теб ще пиша. ;)

После на мен :mhihi:
The power is nothing without control.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 71
Регистриран на: 17.10.2006
Местоположение: гр.София , Овча Купел 2
Пол: Мъж
Кара: 2140t

Re: РЕСТАВРАЦИЯ - '73 2002 tii

Мнение от ceco_mihailov » 24 Яну 2011, 13:24

Здравейте :wave:

Казвам се Цветан Михайлов и аз съм поредния "майстор" , който се нагърбва с това купе , оприличено от приятели на вартбург ("виж бате , отзад е като вартбург!") :kuku: .

В случая аз и моите лирически отклонения не са важни , важната е колата на Митко , затова да си дойдем на думата.

На 16 януари (мисля година на изкарване от гаража да е сегашната :D ) купето , с още някое и друго "желязо" се телепортираха в моя скромен гараж:
Изображение

Първо , да спомена , че ще работя по колата само уикендите , студентсвам все още (магистратура , ТрТТ в ТУ-София) , така че по лъжичка на седмица :D .
Сега да разкажа в какво „заварено“ положение съм , а именно да оправям „оправена“ кола . Да , по колата се е работило , и да , не е чак толкова зле , като за продаване , става ремонта . Заравките на всякъде са правени със захлупване на ламарини (на "парчето" беше започнала ръжда , на мястото където беше прихлупено с калника) , самата заварка не е на плътен шев , не се е гонело автентичност при някои детайли , а това черното е „прах в очите“ , пада с лекота на места където не е било дори обезмаслено (да не споменавам липсата на шлайфане преди това) .

Като за първи работен уикенд се захванах със заден десен ъгъл . Криеха се интересни изненади . Започнах с флекса , свалих веждата , като се стараех да я паза , щото цените са страшни :D . Установих , че веждата има някаква химическа обработка , може би тънък слой цинк .
На места от прихлупване на ламарини , се бяха получили 3 слоя . Подобно беше и при ръба на веждата , старата вежда не беше махната , само срязана колкото да не пречи . Ръба от подкалника беше си намалил дебелината на половина от корозия , затова предприех драконовски мерки – изрязах ръбчето :D .
Изображение


Колебаех се какво да правя , дали да заварявам отрязания ръб за веждата , но сметнах че ще е по-добре да поднова ръба и да заварявам веждата там , така че да не кривя допълнително веждата с температурно деформации . Получи се добре , сетих се да снимам как се получи ръбчето , чак след като наложих веждата и я бях фиксирал на повечко места ... Може би от тези две снимки ще се забележи какво се получи:
Изображение
Изображение

По ъглите работата е зле , от към прага , на подкалника има кръпка , която като качество надали е различна от това:
Изображение

Та ъглите на подкалника са задача за идния уикенд . Зад прага се крие и „леко“ корозиралия вътрешен праг . Още едно нещо което предния майстор е пропуснал , вярвам , че е било тъмно и не го е забелязал , като е сменял прага !

Долната част на задния калник ми създаде сериозни главоболия , около 1 час ми се получава работа с флекса по него , за да го спася от разни заварчици по него , зачистих колкото можах и наложих парчето , бой от тук , бой от там с чука и формата я докарах .
Изображение
Изображение
Изображение

Парчетата ги заварявам само ръб срещу ръб , на плътен шев (с почивки , за да не вкарвам топлинните деформации) . Тук може да се види как изглеждат нещата отвътре:
Изображение
Изображение
Това е прогреса по купето от този уикенд . Митко се натовари с не леката задача да ми намира детайлни снимки на различни места от купето , защото в момента преправяниците са сериозни и няма как да си представям какво е било . На места и ще импровизирам , според това аз как мисля, че е най-добре .

Ето така оставих колата за идния уикенд:
Изображение

Чака ме мноооого работа , но за момента мисля , че печелившото мислене е да разделям колата на малки парчета и да се стремя всяко парче да е направено както трябва . Това е трудоемък процес и възстановяването ще отнеме време . Ако не друго , поне ще се опитвам да описвам , какво правя , придружено със снимки (гадното е, че при слаба светлина близкия фокус не работи много добре) , колкото и невзрачен и нищожен да е напредъка ми .

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 221
Регистриран на: 3.10.2010
Местоположение: софия
Пол: Мъж

Re: РЕСТАВРАЦИЯ - '73 2002 tii

Мнение от andrein » 24 Яну 2011, 23:13

Тренирай колега, че те чака и една акула!

Митко ми даде линк към проекта с Москвича...интересни забавления си имаш!
34331 У-У-УДРИ!!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 492
Регистриран на: 23.04.2007
Местоположение: УК
Пол: Мъж
Кара: л Е21, а сега Е28
Детайли за колата: Ниски и бавни.

Re: РЕСТАВРАЦИЯ - '73 2002 tii

Мнение от KriK4eTo » 24 Яну 2011, 23:32

Едно бързо въпросче към майстора. С какво запечатваш мястото по което си работил за да се запази от окисление и корозия ?
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2041
Регистриран на: 5.06.2003
Местоположение: Targovishte
Пол: Мъж
Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
Мечтае да кара: E30 M3
Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет

Re: РЕСТАВРАЦИЯ - '73 2002 tii

Мнение от michev » 24 Яну 2011, 23:48

Към Цецо Михайлов - ако колата от аватара ти е твоята, съм спокоен за колата на Митко. Признавай бързо, а после ще кажа защо :D
only rear wheel drive

Петко ///M големия
Аватар
Мнения: 2369
Регистриран на: 1.12.2002
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 330xd / Mini Cooper S

Re: РЕСТАВРАЦИЯ - '73 2002 tii

Мнение от BMW///M-ma6inata » 25 Яну 2011, 11:53

Дa, това е колата на Цецо, един напълно реставриран автомобил с вложени много любов и усилия. След като разгледахме темата за Москвича с брат ми не се двоумяхме, че това е човека ,който трябва да се заеме с нашия проект. Поздравления за отношението и съпричастността към съдбата на нашия автомобил Цецо!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2041
Регистриран на: 5.06.2003
Местоположение: Targovishte
Пол: Мъж
Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
Мечтае да кара: E30 M3
Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет

Re: РЕСТАВРАЦИЯ - '73 2002 tii

Мнение от michev » 25 Яну 2011, 14:04

Това имах и аз предвид, а който има желание може да погледне в москвич форума въпросната тема, има какво да се види. Лично аз останах много впечатлен.
only rear wheel drive

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 71
Регистриран на: 17.10.2006
Местоположение: гр.София , Овча Купел 2
Пол: Мъж
Кара: 2140t

Re: РЕСТАВРАЦИЯ - '73 2002 tii

Мнение от ceco_mihailov » 25 Яну 2011, 18:17

Отговор към Крикчето:

Ами забравих да нанеса оргахимски ръждопреобразувател , точно за тази цел е добър - да предпазва ламарината от взаймодействие с въздуха . Е нанесох на подкалника , преди да сложа веждата... но другото не е фатално , с телена четка за 5мин. ще почиста голите участъци. Като оправя целия участък , ще сложа грунд (преди това ще проведа експерименти с типа на грунда - дали директно епоксиден , или преди това и реактивен грунд (двукомпонентен, за "гол" метал) ) , а след грунда и парафинови покрития за кухини .

Към останалите , моля ви , придържайте се към темата ! :lol:

ПредишнаСледваща

Назад към Shark Sector

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook