Проблем с парното
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
6 мнения
• Страница 1 от 1
- dreamland_1
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 68
- Регистриран на: 23.07.2008
Проблем с парното
Колеги,смених си двата термостата на колата 320 д и проблема си остана горе долу с загряването в купето.Един от колегите ми беше споменал за един клапан от лявата страна в двигателния отсег,при пуснато парно то е топло а тръбата която излиза от него е студена(нормално би било да е топла и тя).Та въпроса ми е този клапан ремонтира ли се или се сменя?Дайте съвети.
- oci
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Проблем с парното
dreamland_1 написа:Колеги,смених си двата термостата на колата 320 д и проблема си остана горе долу с загряването в купето.Един от колегите ми беше споменал за един клапан от лявата страна в двигателния отсег,при пуснато парно то е топло а тръбата която излиза от него е студена(нормално би било да е топла и тя).Та въпроса ми е този клапан ремонтира ли се или се сменя?Дайте съвети.
Колега проследи маркучите които влизат и илизат от този ел. клапан за който споменаваш този дето излиза от него и отива в купето е за радиатора на парното ако е студен значи проблема е в ел.клапана при пуснато порно клапана трябва да е отворил за да може топлия антифриз да загрее радиатора в купето иначе няма как да имаш парно.
Възможни причини да не отваря са:
-изгорял предпазител
- изгоряла бубина на клапана /тя се мери с мултицета/
- заял клапан
- или пък упарвлението не подава сигнал към клапана / това е модула на климатроника/
Първо му откачи буксата и пусни парното на 30 градуса и виж като свалиш например на 16 дали подава ток до клапана или не, след това замери бубината и виж какво съпротивление показва и на последно място можеш да откачиш клапана от маркучите и със сложена букса на клапана да видиш през отвора на един от маркучите дали затваря и отваря.
Това е пиши пак какво си установил.
- dreamland_1
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 68
- Регистриран на: 23.07.2008
Re: Проблем с парното
Колега,този клапан отваря ама сигурно когато колата загрее т.е когато стрелката иде във вертикално положение или малко преди това.Иначе когато стрелката е след синьото и някаде към първата стрелка маркучите са си студени а клапана е топъл.А маркуча който излиза от радиаторчето на парното мисля че не е с еднаква темература с другия който влиза в него.
Re: Проблем с парното
Колега този клапан трябва да отваря когато е пуснато парното няма значение дали е студена колата или е топла а за маркуча нормално е този дето излиза да е по студен от този дето влиза в радиатора то водата нали се охлажда докато циркулира през радиатора
BMW 320 D
- oci
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Проблем с парното
dreamland_1 написа:Колега,този клапан отваря ама сигурно когато колата загрее т.е когато стрелката иде във вертикално положение или малко преди това.Иначе когато стрелката е след синьото и някаде към първата стрелка маркучите са си студени а клапана е топъл.А маркуча който излиза от радиаторчето на парното мисля че не е с еднаква темература с другия който влиза в него.
Температурата на двигателя няма нищо общо с това кога ще отвори клапана, той отваря когато му зададеш по висока температура от тази в купето.
Ако клапана е топъл, а маркуча дето излиза от него и влиза в радиатора е студен то е ясна работата значи клапана по някаква причина не отваря, но ако както каза маркучите са с различна температура този дето влиза в радиатора ако е топъл, а този дето излиза студен значи ти е запушен пък радиатора на парното.
Едно от тези две неща ти е проблема, но според мен се насочи да провериш клапана и тогава се вкарвай в по сериозни филми.
- pavel-m3
- Потребител
-
- Мнения: 20
- Регистриран на: 19.11.2009
- Местоположение: Хасково
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46 - 320dA -04
- Мечтае да кара: BMW M3
Re: Проблем с парното
Колеги, пиша в темата на колегата за да не отварям поредната нова тема за парното. При мен проблема е следния: Работи нормално и духа топло до скорост от около 100 км или 2000 оборота на двигателя. Над тази скорост започва да духа студено, докато скоростта/оборотите не паднат под тези стойности, при което в купето се усеща особена миризма като на застоял въздух и започва пак да духа топло. Доста е неприятно когато пътувам на дълъг път, понеже ако икскам да ми е топло трябва да карам до 100 км/час. Като увелича температурата на климатроника над 30 градуса си духа непрекъснато топло, но пък става голяма жега. Дали проблема е от ел.клапана на парното? Изчетох доста теми за проблеми с парното, но не видях никъде като моя! Колата е 320d /2004г. автоматик. Моля за съвет къде може да е проблема!
6 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани