Отново за парното на е36

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 62
Регистриран на: 15.07.2009
Местоположение: гр.Шумен
Пол: Мъж
Детайли за колата: E36 318is, тъмносин металик

Отново за парното на е36

Мнение от nike69 » 17 Яну 2011, 22:03

Здравейте колеги! Имам проблеми с парното. Има доста изписано по темата,но не открих идея как да си реша проблема. И все пак благодарение на някои теми открих нещичко.
Ето и проблема ми. Колата е е36, купе, 318is, 1995г. Има климатроник от тези с „врътките“. Проблемът е в централната конзола. Моделът е с двете врътки, едната е за отваряне и затваряне на клапата (0-1)и другата „червено-синьо“ за топло-студено, която според мен не работи. Духа само студено, когато всички други шлюзи духат топло. Открих,че тази врътка не е от тези с жило,а с 3-проводно кабелче и потенциометър. Според мен потенциометърът си е здрав,даже го почистих с контактен спрей. Но кабелчето влиза навътре някъде и „потъва в Дяволското гърло“. Някой знае ли къде е другият му край и как да стигна до него? Явно проблемът е там някъде.
П.с. Преди време си работеше и си духаше топличко (понеже има спорове във форума дали от там трябва да духа топло или студено)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 345
Регистриран на: 16.11.2007
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: 525dA '09
Мечтае да кара: ново БМВ

Re: Отново за парното на е36

Мнение от batvlady79 » 17 Яну 2011, 22:27

Това с врътката за топло и студено е полезна функция за дълги преходи с колата. Като завъртиш към синьото - започва да духа хладен въздух оттам и от всички горни духалки (отдолу в краката си остава топлия въздух). Логиката е, че мозъка трябва да е на хладно, за да не заспиш като караш, а краката да са на топло за да реагират по-бързо на командите на мозъка, и за това са помислили баварците :)
Иначе конкретно за проблема не мога да помогна.
Когато прочетох за вредата от алкохола, се отказах от четенето..

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 62
Регистриран на: 15.07.2009
Местоположение: гр.Шумен
Пол: Мъж
Детайли за колата: E36 318is, тъмносин металик

Re: Отново за парното на е36

Мнение от nike69 » 17 Яну 2011, 22:36

И аз споделям хумористичната страна на въпроса. Все пак не е голям проблем,спирам централната духалка и разчитам на останалите.Но много ме дразни когато нещо в колата не работи както трябва. Това е,караме доста стари автомобили а искаме да се държат като нови :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2871
Регистриран на: 11.10.2006
Местоположение: Ruse
Пол: Мъж

Re: Отново за парното на е36

Мнение от Le Transporteur » 18 Яну 2011, 13:13

Когато е със жило, механизма е отляво, като се свали кората над педалите се вижда. Прадполагам, че и моторчето в твоя случай пак ще е отляво. :idea:
"Башак": ...еее БМВ караш, а ти е скъпо!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 59
Регистриран на: 1.09.2010
Местоположение: Ст.Загора
Пол: Мъж
Кара: BMW 318i и 530i
Детайли за колата: ...
BMW 318i M43B18 1996
BMW 530i M54B30 2001

Re: Отново за парното на е36

Мнение от rocky66 » 21 Яну 2011, 16:54

nike69 написа:Здравейте колеги! Имам проблеми с парното. Има доста изписано по темата,но не открих идея как да си реша проблема...

Колата е е36, седан, 318i, 1996г. Има дигитален климатроник. Филтър купе е сменен месец юни.
Проблемът е:
1. Врътката „червено-синьо“ достига само до втора червена степен и духа по-скоро хладно.
- след разглобяване видях, че врътката е закачена за жило, което потъва някъде зад таблото. Явно проблемът е в другия край на жилото.

2. Започва да духа топло след изминаване на 10-на километра - въпреки, че достига работна температура още след изминаване на първия километър, но ако карам с над 2200 оборота. При 3500 оборота вече започва да духа съвсем горещо.

Пусках търсачката, но не намерих конкретен отговор. Предполагам клапани и ... :dunno:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 59
Регистриран на: 1.09.2010
Местоположение: Ст.Загора
Пол: Мъж
Кара: BMW 318i и 530i
Детайли за колата: ...
BMW 318i M43B18 1996
BMW 530i M54B30 2001

Re: Отново за парното на е36

Мнение от rocky66 » 28 Яну 2011, 10:09

rocky66 написа:2. Започва да духа топло след изминаване на 10-на километра - въпреки, че достига работна температура още след изминаване на първия километър, но ако карам с над 2200 оборота. При 3500 оборота вече започва да духа съвсем горещо.

Проблемът е решен елементарно! :banghead:
Просто, когато ми сменяха водната помпа не са обезвъздушили системата правилно. Сега духа топло още с прогряването на двигателя. А бе просто е перфектно! :lalala:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 112
Регистриран на: 25.12.2010
Местоположение: на всякаде
Пол: Мъж
Кара: Е36 320 ванус
Мечтае да кара: Ф1
Детайли за колата: просто няма такава

Re: Отново за парното на е36

Мнение от joro_bmwm3 » 29 Яну 2011, 14:27

колега това е първото нещо което се прави да се обезвъздуши иначе загрява а духа студено
живота е гаден,но аз сам по гаден

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 59
Регистриран на: 1.09.2010
Местоположение: Ст.Загора
Пол: Мъж
Кара: BMW 318i и 530i
Детайли за колата: ...
BMW 318i M43B18 1996
BMW 530i M54B30 2001

Re: Отново за парното на е36

Мнение от rocky66 » 29 Яну 2011, 18:56

joro_bmwm3 написа:колега това е първото нещо което се прави да се обезвъздуши иначе загрява а духа студено

Да, колега. Вече и аз го научих това, ама нали знаеш, когато майсторът си свърши работата (на мен ми сменяха водна помпа, а аз в това време бях на работа), остава довършителните неща на калфите. Това се случи през юни и климатроникът си работеше нормално. Ама сега в студа нещата се промениха.
Ето как се получават недоразумения понякога и естествено за собственика следват само ядове :banghead:
После махаш с ръка и си викаш има и по-лошо (като оная карикатура дето на 1-ва страница вълкът е попаднал в капан и навирил опашка, а на 2-рата - лисикът го работи отзад). Здраве да е :bchug:

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook