Разход на гориво - неутрална предавка vs. на скорост?
Модератор: Общи модератори
59 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Разход на гориво - неутрална предавка vs. на скорост?
Като цяло се постига по-добър разход на неутрална предавка, а не на моторна спирачка в ежедневието. Не говорим за спускане тип Бистрица - София, а за нормален градски цикъл. С малко използване на газта, пускане "по инерция" и по-внимателно преценяване на ситуацията могат да се постигнат огромни разлики, колкото и неочаквано да е.



Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- apexs
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 125
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: 056
- Кара: E60 525i M54 Е91 320i N43 600RR
Re: Разход на гориво - неутрална предавка vs. на скорост?
Nitrowalk написа:Това дори и разходомера ви го показва
Когато сте на скорост без да пипате газта показва - 0
Когато сте на свободна - разходомера е на първото деление
Както и другия колега както каза в следващите мнения. Лично за мен не е така и аз съм спорил с други хора за това .Моето мнение ...
При свободна и работа на място борд комп показва 0.5/100 0,7/100. При включване на скорост и отпускане на съединителя без натискане на газта, колата се задвижва от това впръскване на 0.5 0.7 гориво като борд компа показва вече 0 разход.
Този 0 (нула) разход се дължи на това, че при включване на скорост борд компа очаква подаване на газ и гориво което разходомера да отчете.При неподаване на газ разхода си остава 0 но действителност разхода е 0.5 0.7 който е за празен ход.
Което означава, че на включена предавка без газ и на свободна се впръсква горивото за празен хот 0.5 0.7/100

- maikooo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 679
- Регистриран на: 19.05.2008
- Местоположение: София
- Кара: Е24 М6, Е31 850i
Re: Разход на гориво - неутрална предавка vs. на скорост?
Според мен в една конкретна ситуация при спускане дали щи си на скорост или не, не би трябвало да има разлика и дори да има би била пренебрежимо малка. Друг въпрос е, че е в пъти по добре да си на скорост отколкото на свободна.
колкото до това твърдение....
... напълно съм обеден, че е невъзможно да има раззход 0 при положение, че мотора работи.
колкото до това твърдение....
acho.rs написа:Махнеш ли крака от газта , разхода е 0 като НУЛА . Ако освободиш от скорост , имаш някакъв минимален разход , от сорта на 0,7 - 1,6 литра на ЧАС . Автоматите предполагам освобождават , защото когато си на скорост без газ , двигателя забавя колата и убива инерцията .
В Ауди форума , един мъж не вярваше на борда и беше премерил напрежението на дюзита - 0,00000 волта . Та разхода със сигурност е нула
... напълно съм обеден, че е невъзможно да има раззход 0 при положение, че мотора работи.

- kokali praa vsiakvi
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 307
- Регистриран на: 21.03.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: е36 328i Мойта, e53 Семейната
- Мечтае да кара: 635i e24, 850i e31
- Детайли за колата: Истинската 328ца
Re: Разход на гориво - неутрална предавка vs. на скорост?
Gh0s7 написа:acho.rs написа:трабанта
Знаеш ли колко време съм се чудил , какъв беше тоя Трабант 601с , дето беше писал , че караш - на кое викаш трабант
Аз пък още се чудя
Щот не си карал Тзабант.

Жените биват два вида : 1. Слабички 2. Убавки... И с броя на цилиндрите е подобно ...


- BMW_RIDER
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 645
- Регистриран на: 30.03.2009
- Местоположение: U gorata
- Пол: Мъж
- Кара: prascho, nervaka i redneckmobil
- Мечтае да кара: "samodelna" kola
Re: Разход на гориво - неутрална предавка vs. на скорост?
И аз знам ,че на по новите коли, махнеш ли си крака, се спира подаването на гориво към цилиндрите. Така ,че карането по инерция в града е излишно според мен, то аз лично и на дълго не бих го правил- със скорост 120-130 кола изключена от предавка е несигурна. Освен това да речем на кола с предно или 4х4 с газ може да излезеш от критична ситуация при изненадващо поднасяне и т.н., а ако не си на скорост неможе да реагираш толкова бързо. Аз лично бих жертвал няколкото грама които и без това е спорно дали се печелят от карането по инерция.
When I'm on that bike, it's just me and God...And He better be holding on
Re: Разход на гориво - неутрална предавка vs. на скорост?
maikooo написа:... напълно съм обеден, че е невъзможно да има раззход 0 при положение, че мотора работи.
Moторът си работи, но се върти от движението на автомобила.

Това, че ЕCU-то спира подаването на гориво е точно така, но това става само над определени обороти, мисля че някъде около и вече над 1800об/мин., зависи от колата.

- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4874
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: Разход на гориво - неутрална предавка vs. на скорост?
Fear написа:maikooo написа:... напълно съм обеден, че е невъзможно да има раззход 0 при положение, че мотора работи.
Moторът си работи, но се върти от движението на автомобила.
Това, че ЕCU-то спира подаването на гориво е точно така, но това става само над определени обороти, мисля че някъде около и вече над 1800об/мин., зависи от колата.
На колата която тестваха , започва да се подава гориво на 1500 или 1250 оборота , не помня точно , но е под 1800 . Както и да е - при спускане с над 120 км/ч аз не освобождавам от скорост .
- maikooo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 679
- Регистриран на: 19.05.2008
- Местоположение: София
- Кара: Е24 М6, Е31 850i
Re: Разход на гориво - неутрална предавка vs. на скорост?
Fear написа:.......
acho.rs написа:...........
Току що направих експеримент който показва, че не съм прав

Искам да се извиня на колегите....наистина когато колата се на кара на предавка без газ разхода е абсолютна НУЛА
Аз мислех, че разхода на принудително празен ход е колкото на празен ход, но неее


- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: Разход на гориво - неутрална предавка vs. на скорост?
Какъв беше експеримента?
Si non confectus, non reficiat.
- maikooo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 679
- Регистриран на: 19.05.2008
- Местоположение: София
- Кара: Е24 М6, Е31 850i
Re: Разход на гориво - неутрална предавка vs. на скорост?
Zagy написа:Какъв беше експеримента?
Възползвах се от колата на приятел - Ауди 90 купе на газ

Спуснах по магистралата от Нови Хан към София, вдигнах 120км/ч на газ и минах на бензин и колата продължи да се движи без проблем. Тук идва и разковничето....колата няма бензинова помпа и не огасна



- B.Tunchev
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 593
- Регистриран на: 29.01.2009
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 ///M5
- Детайли за колата: Eisenmann Exhaust
Re: Разход на гориво - неутрална предавка vs. на скорост?
maikooo написа:Zagy написа:Какъв беше експеримента?
Възползвах се от колата на приятел - Ауди 90 купе на газ![]()
Спуснах по магистралата от Нови Хан към София, вдигнах 120км/ч на газ и минах на бензин и колата продължи да се движи без проблем. Тук идва и разковничето....колата няма бензинова помпа и не огаснаСледователно разход пълна НУЛА

- krika
- ...и то хидравличен :)
-
- Мнения: 3314
- Регистриран на: 1.12.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: джата
- Мечтае да кара: на Ринга
- Детайли за колата: Двете 2и2ки
Re: Разход на гориво - неутрална предавка vs. на скорост?
maikooo написа:Zagy написа:Какъв беше експеримента?
Възползвах се от колата на приятел - Ауди 90 купе на газ![]()
Спуснах по магистралата от Нови Хан към София, вдигнах 120км/ч на газ и минах на бензин и колата продължи да се движи без проблем. Тук идва и разковничето....колата няма бензинова помпа и не огаснаСледователно разход пълна НУЛА
Култов тест


Die Neue Klasse ---> http://www.youtube.com/watch?v=dU7hAq7vmwA ---- http://www.formula1.bg ----
Re: Разход на гориво - неутрална предавка vs. на скорост?
Култов тест
[/quote] Може и по друг начин да се тества. Пускаш се по наклон, примерно на 4-та, 5-та. Без газ. Както се движиш просто връщаш на първи контакт. Не се забелязва никаква промяна в движението на автомобила. Не правете този тест, ако не сте добри шофьори.
По темата: всичко зависи от наклона, по който се спускаш. Ако наклона е голям, може да спускаш на ниска предавка и така нищо не гориш, но идва един момент, при който моторната спирачка убива прекалено много инерция, тогава се пуска на свободна. Всичко е до усет. Истината, е че ръчните скорости с добър шофьор е по-добре от каквито и да е автоматични скорости.


По темата: всичко зависи от наклона, по който се спускаш. Ако наклона е голям, може да спускаш на ниска предавка и така нищо не гориш, но идва един момент, при който моторната спирачка убива прекалено много инерция, тогава се пуска на свободна. Всичко е до усет. Истината, е че ръчните скорости с добър шофьор е по-добре от каквито и да е автоматични скорости.
- msi200
- ентусиаст
-
- Мнения: 1025
- Регистриран на: 8.11.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: X5+M2
Re: Разход на гориво - неутрална предавка vs. на скорост?
Колеги, от моите наблюдения, новите автоматици не изключват от скорост при спиране, а напротив - даже помагат на спирането доста осезаемо.
А система за принудителен свободен ход май е имало и в най-последните генерации карбуратори.
Също така, според мен е по-опасно да се кара на неутрална, отколкото да се спира на скорост.
Трабант и Вартбург имат фрайлауф, понеже двутактовият двигател не се смазва хубаво при спускане на скорост - оборотите са високи, но влиза гориво+масло колкото за празен ход.
А система за принудителен свободен ход май е имало и в най-последните генерации карбуратори.
Също така, според мен е по-опасно да се кара на неутрална, отколкото да се спира на скорост.
Трабант и Вартбург имат фрайлауф, понеже двутактовият двигател не се смазва хубаво при спускане на скорост - оборотите са високи, но влиза гориво+масло колкото за празен ход.
I love the sound of V8 in the morning...
Re: Разход на гориво - неутрална предавка vs. на скорост?
acho.rs написа:Fear написа:maikooo написа:... напълно съм обеден, че е невъзможно да има раззход 0 при положение, че мотора работи.
Moторът си работи, но се върти от движението на автомобила.
Това, че ЕCU-то спира подаването на гориво е точно така, но това става само над определени обороти, мисля че някъде около и вече над 1800об/мин., зависи от колата.
На колата която тестваха , започва да се подава гориво на 1500 или 1250 оборота , не помня точно , но е под 1800 . Както и да е - при спускане с над 120 км/ч аз не освобождавам от скорост .
Благодаря за корекцията - явно съм завишил границата на оборотите, при която започва подаването на гориво.

59 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани