Датчик за температура на двигателя на блока,каде???

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 539
Регистриран на: 26.07.2008
Местоположение: Ст.Загора
Пол: Мъж

Re: Датчик за температура на двигателя на блока,каде???

Мнение от dangerous » 08 Дек 2010, 2:28

Tisho_BMW написа:Това клапанче според мен е направено да невлиза въздух във системата!Един вид е херметически затворена!

в голяма грешка си
това клапанче(паро-въздушен клапан се казва) е напраено да излиза въздух от системата а не да влиза в нея,когато налягането стане по-високо от оптималното клапана се отваря и по този начин се поддържа налягане при което хората са изчислили че,трябва да работи охл.система.
А тази система е направена да работи под налягане за да не завира водата на 100 градуса а на 115-120 С'
А сега си помисли какво си направил.
По темата-смени таблото.
Колко BMW-та изпих в тея кръчми!!!

-Колко "Nm" налягане са нужни за стягането на болтовете на капака за винтилите?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 164
Регистриран на: 4.01.2010
Пол: Мъж
Кара: E36 черна,Е60 синя

Re: Датчик за температура на двигателя на блока,каде???

Мнение от Tisho_BMW » 08 Дек 2010, 2:39

dangerous написа:
Tisho_BMW написа:Това клапанче според мен е направено да невлиза въздух във системата!Един вид е херметически затворена!

в голяма грешка си
това клапанче(паро-въздушен клапан се казва) е напраено да излиза въздух от системата а не да влиза в нея,когато налягането стане по-високо от оптималното клапана се отваря и по този начин се поддържа налягане при което хората са изчислили че,трябва да работи охл.система.
А тази система е направена да работи под налягане за да не завира водата на 100 градуса а на 115-120 С'
А сега си помисли какво си направил.
По темата-смени таблото.


Да ясно но тя никога не е вдигала тея градуси че да заври!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6155
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: Regensburg
Пол: Мъж
Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65

Re: Датчик за температура на двигателя на блока,каде???

Мнение от ares2 » 08 Дек 2010, 21:02

dangerous написа:
Tisho_BMW написа:Това клапанче според мен е направено да невлиза въздух във системата!Един вид е херметически затворена!

в голяма грешка си
това клапанче(паро-въздушен клапан се казва) е напраено да излиза въздух от системата а не да влиза в нея,когато налягането стане по-високо от оптималното клапана се отваря и по този начин се поддържа налягане при което хората са изчислили че,трябва да работи охл.система.
А тази система е направена да работи под налягане за да не завира водата на 100 градуса а на 115-120 С'
А сега си помисли какво си направил.
По темата-смени таблото.


съгласен съм и аз с това
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 164
Регистриран на: 4.01.2010
Пол: Мъж
Кара: E36 черна,Е60 синя

Re: Датчик за температура на двигателя на блока,каде???

Мнение от Tisho_BMW » 13 Яну 2011, 22:24

Колеги проблема е решен когато сложа капачката с клапана температурата е точна,от нея е правило!Но сега има друг проблем системата е под налягане и радиатора от някаде тече,пак сложих старата капачка не ми се доливат по 2 литра на 100 км!Нов радиатор ще реши проблема!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3150
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Re: Датчик за температура на двигателя на блока,каде???

Мнение от ~Мишо~ » 14 Яну 2011, 8:55

Tisho_BMW написа:Никакъв проблем колега парното си е супер колата не е загрявала повече от необходимото даже и лятото вече околу 8 000 км е без клапанчето!!!

Ако знаеш преди време колко спорих с "капацитети" от форума който ми обясняваха как със свалена капачка щяла да ми прегрее колата... :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 539
Регистриран на: 26.07.2008
Местоположение: Ст.Загора
Пол: Мъж

Re: Датчик за температура на двигателя на блока,каде???

Мнение от dangerous » 14 Яну 2011, 11:58

~Мишо~ написа:
Tisho_BMW написа:Никакъв проблем колега парното си е супер колата не е загрявала повече от необходимото даже и лятото вече околу 8 000 км е без клапанчето!!!

Ако знаеш преди време колко спорих с "капацитети" от форума който ми обясняваха как със свалена капачка щяла да ми прегрее колата... :mhihi:

м тя няма да прегрее ама ако я караш така известно време и водата се изпари (примерно да кажем 25-30% от цялата охл.течност)
може и да се случи нещо хубаво(е това е в случай че не се следи нивото редовно) :yes:
Колко BMW-та изпих в тея кръчми!!!

-Колко "Nm" налягане са нужни за стягането на болтовете на капака за винтилите?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 164
Регистриран на: 4.01.2010
Пол: Мъж
Кара: E36 черна,Е60 синя

Re: Датчик за температура на двигателя на блока,каде???

Мнение от Tisho_BMW » 14 Яну 2011, 12:11

Нивото се следи редовно,повечето охладителни системи неработят под налягане!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 539
Регистриран на: 26.07.2008
Местоположение: Ст.Загора
Пол: Мъж

Re: Датчик за температура на двигателя на блока,каде???

Мнение от dangerous » 14 Яну 2011, 12:59

Tisho_BMW написа:Нивото се следи редовно,повечето охладителни системи неработят под налягане!

можеш ли да ми кажеш една марка автомобил след 95 която не работи под налягане,ще съм ти благодарен. :bowdown:
Колко BMW-та изпих в тея кръчми!!!

-Колко "Nm" налягане са нужни за стягането на болтовете на капака за винтилите?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 207
Регистриран на: 12.09.2010
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: 325 TDS + 330ci
Детайли за колата: черни :)

Re: Датчик за температура на двигателя на блока,каде???

Мнение от tosho_72 » 14 Яну 2011, 18:23

Искам и аз да кажа само да си сложиш клапанчето на капачката,не рискувай.Аз едно време (преди много години)купих една кола и на казанчето имаше капачка обаче без клапана,е 1 месец,хварля водата ,загрява,сваляг главата да я престъргвам(мислех че е крива,няма оправия обаче.Накрая видяг на друга такава кола капачката ,смених я и всичко заспа :)
Последна промяна tosho_72 на 14 Яну 2011, 23:42, променена общо 1 път

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 345
Регистриран на: 16.11.2007
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: 525dA '09
Мечтае да кара: ново БМВ

Re: Датчик за температура на двигателя на блока,каде???

Мнение от batvlady79 » 14 Яну 2011, 19:37

dangerous написа:
Tisho_BMW написа:Това клапанче според мен е направено да невлиза въздух във системата!Един вид е херметически затворена!

в голяма грешка си
това клапанче(паро-въздушен клапан се казва) е напраено да излиза въздух от системата а не да влиза в нея,когато налягането стане по-високо от оптималното клапана се отваря и по този начин се поддържа налягане при което хората са изчислили че,трябва да работи охл.система.
А тази система е направена да работи под налягане за да не завира водата на 100 градуса а на 115-120 С'
А сега си помисли какво си направил.
По темата-смени таблото.

Точно така :yes: . Налягането в системата не позволява на течността да заври на 100 градуса. Ако системата е отворена, дори и преди да се достигнат 100-те градуса се получават много малки мехурчета в течността - врене. Вренето води до друг нежелан ефект - кавитация (англ. cavity - кухина). Кавитацията е виновника за пораженията по тръбите и тунелите, по които минава течността, т.к. при движение флуида заедно с образувалите се мехурчета бавно, но сигурно разяждат металната повърхност. Така че клапана на капачката е важен и не е случайно проектиран да стои там.
Когато прочетох за вредата от алкохола, се отказах от четенето..

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 447
Регистриран на: 9.04.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: ше: '95 E36 M43B18 Lim
Мечтае да кара: //M Power :)

Re: Датчик за температура на двигателя на блока,каде???

Мнение от nelim » 15 Яну 2011, 0:37

Колеги, не се заяждам, прави сте за клапана, но искам да поясна че охладителната течност завира на 100 градуса, точно толкова колкото и замръзва на 0, това не е вода а антифриз и вода.

Иначе безспорно клапана си му е там мястото и не трябва да се маха според мен, просто исках да се изясним.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 539
Регистриран на: 26.07.2008
Местоположение: Ст.Загора
Пол: Мъж

Re: Датчик за температура на двигателя на блока,каде???

Мнение от dangerous » 15 Яну 2011, 1:02

nelim написа:Колеги, не се заяждам, прави сте за клапана, но искам да поясна че охладителната течност завира на 100 градуса, точно толкова колкото и замръзва на 0, това не е вода а антифриз и вода.

Иначе безспорно клапана си му е там мястото и не трябва да се маха според мен, просто исках да се изясним.


Точката на кипене на водата (и всички други течности) зависи пряко от атмосферното налягане. Температурата, при която водата кипва на морското равнище, е 100 °C. При по-ниско налягане обаче температурата на кипене пада. Така например на връх Еверест водата кипи при 68 °C. :arrow:
:arrow: http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%92%D0%BE%D0%B4%D0%B0
макар и да са смесени,водата и антифриза имат различни физични свойства и реагират различно при изменение на физичните параметри не се бъркай че това е хомогенна смес
темп. на кипене на Н2О при морско равнище - 100С'
темп. на кипене на моноетиленгликол(антифриз един вид) 197,7С'
http://www.ladaclub-bg.com/faq/225-antifreeze
п.с
batvlady79 :yes: точно така е браво
Колко BMW-та изпих в тея кръчми!!!

-Колко "Nm" налягане са нужни за стягането на болтовете на капака за винтилите?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3150
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Re: Датчик за температура на двигателя на блока,каде???

Мнение от ~Мишо~ » 15 Яну 2011, 8:59

В случая хомогенноста няма нищо общо,кавитацията може да възникне при движение на всяка течност,включително и при движение на течни метали. Заради нея системата работи под налягане,а не за да се охлажда по-добре или да не завира...

Потребител
Аватар
Мнения: 1
Регистриран на: 12.10.2008
Пол: Мъж
Кара: BMW 320i vanos e36
Мечтае да кара: BMW m5

Re: Датчик за температура на двигателя на блока,каде???

Мнение от BaT_qnko » 06 Фев 2013, 12:18

Y@S@R1118.jpg
здр колеги
имам 320 ванос е36 и проблем с темп на двг .стелкаа на темп минава средта с1 мм

сменил съм термостат. водна помпа виското и радиатора ми е нов
и няма промяна пак си забива на съштото място
дали е дачик или табло или ншто по сложно
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Предишна

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook