Carsoft 6.5 -DIY
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
41 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Carsoft 6.5 -DIY
Колебаех се дали да пусна тази тема , тъй като информацията е специфична и ще е полезна за ограничен кръг колеги (предимно тези , които са доста на вътре в електрониката и компютрите ), но в крайна сметка реших да я пусна , за да я има систематизирна и достъпна като информация ....
Става дума за това как сами да си направиме кабел за диагностика за Carsoft 6.5
Има смисъл в това сами да си го направиме, тъй като цената излиза в пъти по ниска ...
Най -напред и най -важното според мен - схемата на устройството :

Схемата на кабелите :

Няколко думи за самата схема и по-точно нещата , които смятам за по особени в нея ....
Самата схема е точна , няма никакви "нарочни" грешки .
Микроконтролера е АТМЕЛ (АТ89C2051) ,има две модификации 12PU и 24PU , което определя честотата на чипа - съответно 12 и 24 Mhz. Моя вариянт е с 24PU и работи без грешка , не съм пробвал с 12 PU , но мисля , че няма да има проблеми , тъй като кварца в схемата (който определя работната честота на чипа) е на 11.059Mhz. Като стана дума за кварца , то той трябва да е точно с тази стойност (11.059).
Чипа DS232 може да бъде заменен с MAX232.
Чипа 74257 може да бъде замене с разните вариянти на 74...257 (в многоточието може да има LS или разни други буквички , просто трябва по каталог да се съобрази кой вариянт става за заместител ) Аз не можах да намеря "чист" 74257 , за това сложих 74LS257A.
В схемата има транзистори КТ 972 , които са тип руски транзистори и почти не се намират , за заместител (който е даже много по добър ) може да се ползва BD 679. Кондензаторите C1, C2 ,C12,C13 , които са около чипа DS232 са със стойност 1микрофарад (електролитни) , понеже в схеамта не е отбелязана тяханата стойност....
Това е по схемата .....
Другото , което за голяма част от колегите вероятно ще е неприятно е че микроконтролера трябва да се програмира , демек трябва да разполагате с програматор за него и със знания как точно да го програмирате (не че е кой знае какво упражнение) , или трябва да го дадете на някой да ви го програмира .... Разполагам с хекс файла за програмиране на контролера и ако някой иска ще му го пратя ... Също ако някой желае мога да му програмирам чипа ...
Ето и малко снимки на устройството в процес на изграждане и на крайния резултата :















Днес го пробвах и работи !
Няма да навлизам в подробности какво може да се диагностицира с Carsoft 6.5 , само ще кажа , че има много некадърници , които не могат да вържат като хората колата с кабела и компютъра и след това говорят глупости , че кабела не правел диагностика на еди кой си модел и на еди кое си еку !
При мен на Е36 , 97 г М43 се върза без проблем ! Аз съм с руската версия на програмата карсофт , която от към интерфейс е посна , но пък е малко по -способна от към възможности (освен това работи и на 64 битови ОС , за разлика от стандартната версия на програмата ) ...!
Това е за сега ... когато подготвя устройстовто в хубав вид , темата ще я поместя и в Beema-та , като там ще съдържа цялата необходима информация за пълното изграждане на кабела ...
Става дума за това как сами да си направиме кабел за диагностика за Carsoft 6.5
Има смисъл в това сами да си го направиме, тъй като цената излиза в пъти по ниска ...
Най -напред и най -важното според мен - схемата на устройството :

Схемата на кабелите :

Няколко думи за самата схема и по-точно нещата , които смятам за по особени в нея ....
Самата схема е точна , няма никакви "нарочни" грешки .
Микроконтролера е АТМЕЛ (АТ89C2051) ,има две модификации 12PU и 24PU , което определя честотата на чипа - съответно 12 и 24 Mhz. Моя вариянт е с 24PU и работи без грешка , не съм пробвал с 12 PU , но мисля , че няма да има проблеми , тъй като кварца в схемата (който определя работната честота на чипа) е на 11.059Mhz. Като стана дума за кварца , то той трябва да е точно с тази стойност (11.059).
Чипа DS232 може да бъде заменен с MAX232.
Чипа 74257 може да бъде замене с разните вариянти на 74...257 (в многоточието може да има LS или разни други буквички , просто трябва по каталог да се съобрази кой вариянт става за заместител ) Аз не можах да намеря "чист" 74257 , за това сложих 74LS257A.
В схемата има транзистори КТ 972 , които са тип руски транзистори и почти не се намират , за заместител (който е даже много по добър ) може да се ползва BD 679. Кондензаторите C1, C2 ,C12,C13 , които са около чипа DS232 са със стойност 1микрофарад (електролитни) , понеже в схеамта не е отбелязана тяханата стойност....
Това е по схемата .....
Другото , което за голяма част от колегите вероятно ще е неприятно е че микроконтролера трябва да се програмира , демек трябва да разполагате с програматор за него и със знания как точно да го програмирате (не че е кой знае какво упражнение) , или трябва да го дадете на някой да ви го програмира .... Разполагам с хекс файла за програмиране на контролера и ако някой иска ще му го пратя ... Също ако някой желае мога да му програмирам чипа ...
Ето и малко снимки на устройството в процес на изграждане и на крайния резултата :















Днес го пробвах и работи !
Няма да навлизам в подробности какво може да се диагностицира с Carsoft 6.5 , само ще кажа , че има много некадърници , които не могат да вържат като хората колата с кабела и компютъра и след това говорят глупости , че кабела не правел диагностика на еди кой си модел и на еди кое си еку !
При мен на Е36 , 97 г М43 се върза без проблем ! Аз съм с руската версия на програмата карсофт , която от към интерфейс е посна , но пък е малко по -способна от към възможности (освен това работи и на 64 битови ОС , за разлика от стандартната версия на програмата ) ...!
Това е за сега ... когато подготвя устройстовто в хубав вид , темата ще я поместя и в Beema-та , като там ще съдържа цялата необходима информация за пълното изграждане на кабела ...
Последна промяна metodi80 на 23 Апр 2011, 19:06, променена общо 1 път
- mladfen
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 582
- Регистриран на: 7.09.2006
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: се на жена си
- Мечтае да кара: нещо с шест дросела
Re: Carsoft 6.5 -DIY
Ей да съм знаел да ти изпратя една платка но си се справил чудестно
Последна промяна mladfen на 24 Окт 2011, 23:40, променена общо 1 път
След повече секс се чувстваш далеч по-добре, отколкото след повече алкохол!!!
- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Carsoft 6.5 -DIY
Ами прати я на мен 
Страхотна тема, тъкмо ще си спретна един кабел и ще го свържа с компютъра, който подготвям да инсталирам в колата. Така ще мога по всяко време да следя параметрите на колата.

Страхотна тема, тъкмо ще си спретна един кабел и ще го свържа с компютъра, който подготвям да инсталирам в колата. Така ще мога по всяко време да следя параметрите на колата.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- Пресиян Василев
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1932
- Регистриран на: 1.02.2009
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: 730д
- Мечтае да кара: космически кораб Сатурн 5
Re: Carsoft 6.5 -DIY
Методи,евала за изпьлнението и ентусиазма.Карсофт-а е полезен за по новите модификации и се справя прилично за моделите от Е39/Е46 нагоре .Има перфектни данни за бензиновите мотори,но с дизелите куца и работи добре с от М47 нагоре .ТДС-ките само грешки и то фалшиви.
Какво ще кажеш за вероятно изпьлнение на адаптер за ИНПА+ софта.Имаш ли някьква представа ,и евентуално цена .Ако можеш да го изработиш.КОМ порта би бил предимство за мен.
Поздрав
Какво ще кажеш за вероятно изпьлнение на адаптер за ИНПА+ софта.Имаш ли някьква представа ,и евентуално цена .Ако можеш да го изработиш.КОМ порта би бил предимство за мен.
Поздрав
Диагностиката не е гледане на телевизия !
Бензина служи за измиване на дизелови части.
Бензина служи за измиване на дизелови части.
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: Carsoft 6.5 -DIY
Подкара го значи... мислех че се отказа
Лесно ли се намират елементите?

- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Carsoft 6.5 -DIY
~Мишо~ написа:Подкара го значи... мислех че се отказаЛесно ли се намират елементите?
Подкарах го и съм много доволен


Елементите не ги намерих лесно , в тоя глупав град моя трудно намирам елементи за каквото и да било .... Налагаше се да ги поръчвам от София , а микроконтролерите ми ги прати колегата Георги Влаев (не е от нашия форум)от Нова Загора , за което съм му МНОГО благодарен, че разни търговци искаха майка си и баща си за тоя процесор !
Пресиян Василев написа:Методи,евала за изпьлнението и ентусиазма.Карсофт-а е полезен за по новите модификации и се справя прилично за моделите от Е39/Е46 нагоре .Има перфектни данни за бензиновите мотори,но с дизелите куца и работи добре с от М47 нагоре .ТДС-ките само грешки и то фалшиви.
Какво ще кажеш за вероятно изпьлнение на адаптер за ИНПА+ софта.Имаш ли някьква представа ,и евентуално цена .Ако можеш да го изработиш.КОМ порта би бил предимство за мен.
Поздрав
Търсил съм за ИНПА-та , но нито схема , нито софтуера за програмиране успях да намеря ... Ако някой разполага , нека пише , ще го направя....
stony1 написа:Ами прати я на мен
Страхотна тема, тъкмо ще си спретна един кабел и ще го свържа с компютъра, който подготвям да инсталирам в колата. Така ще мога по всяко време да следя параметрите на колата.
Я сподели нещичко ... , какъв компютър мислиш да слагаш в колата ...


mladfen написа:Ей да съм знаел да ти изпратя една платка но си се справил чудестно
Платките ти са много хубави !
Като гледам са двустранно фолирани , а това излиза малко по скъпо , а и не всички платкаджииници могат да ги изработват (поне тука при мене).
Аз смятам сега да изработя графичен оригинал за едностранно фолирана платка , а мисля и по -малки да ги докарам от твоите , ще сложа SMD елементи и ще я направя супер малка (фен съм на минимизирането

Просто исках да се уверя , че схемата работи и за това наредих елементите на една тестова платка ....
- shopaza
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 504
- Регистриран на: 18.08.2008
- Местоположение: Хасково
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 M52B20 Touring E34 M50B25
- Snoop
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 290
- Регистриран на: 9.04.2009
- Пол: Мъж
- Кара: засилен дизел
- Мечтае да кара: на Шаро поршето
- Детайли за колата: TOP!!! FULL!!! MPACK!!! Всички екстри за модела! :D :D :D
- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Carsoft 6.5 -DIY
metodi80 написа:stony1 написа:Ами прати я на мен
Страхотна тема, тъкмо ще си спретна един кабел и ще го свържа с компютъра, който подготвям да инсталирам в колата. Така ще мога по всяко време да следя параметрите на колата.
Я сподели нещичко ... , какъв компютър мислиш да слагаш в колата ...Че нещо се замислям и аз ....
![]()
Имам две стари РСта. Едното е РІІІ, а другото е Duron на 1Ghz. Компа ще го сложа в багажника, като в случая най-малката дънна платка печели. Дисплея ще бъде 7" touch screen. Мисля да го монтирам там където се плеара и управлението за климатроника. Имам няколко идеи къде да преместя управлението на климатроника, но как съм го реализирал ще видите в отделна тема. Доста е пипкава работата, защото идеята е да се интегрира цялата аудио система и се налага допълнително окабеляване, а липсата на гараж и доброто зимно време не са на моя страна. Най-общо е това,а на пролет всичко трябва да е готово.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- mitrax
- ентусиаст
-
- Мнения: 902
- Регистриран на: 26.10.2008
- Местоположение: ДУПНИЦА Скрапинг
- Пол: Мъж
- Кара: coupe e36 m42 , цоупе е46 325ci
- Мечтае да кара: ///M
Re: Carsoft 6.5 -DIY
Пресиян Василев написа:Методи,евала за изпьлнението и ентусиазма.Карсофт-а е полезен за по новите модификации и се справя прилично за моделите от Е39/Е46 нагоре .Има перфектни данни за бензиновите мотори,но с дизелите куца и работи добре с от М47 нагоре .ТДС-ките само грешки и то фалшиви.
Какво ще кажеш за вероятно изпьлнение на адаптер за ИНПА+ софта.Имаш ли някьква представа ,и евентуално цена .Ако можеш да го изработиш.КОМ порта би бил предимство за мен.
Поздрав
Търсил съм за ИНПА-та , но нито схема , нито софтуера за програмиране успях да намеря ... Ако някой разполага , нека пише , ще го направя....
приятно четене :
цък
карсофта на повечето е36 (с м40 , м42, м50, мисля и дизелите) единствено показва грешките , без живи данни и други глезотии

- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12844
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Carsoft 6.5 -DIY
mitrax написа:Пресиян Василев написа:Методи,евала за изпьлнението и ентусиазма.Карсофт-а е полезен за по новите модификации и се справя прилично за моделите от Е39/Е46 нагоре .Има перфектни данни за бензиновите мотори,но с дизелите куца и работи добре с от М47 нагоре .ТДС-ките само грешки и то фалшиви.
Какво ще кажеш за вероятно изпьлнение на адаптер за ИНПА+ софта.Имаш ли някьква представа ,и евентуално цена .Ако можеш да го изработиш.КОМ порта би бил предимство за мен.
Поздрав
Търсил съм за ИНПА-та , но нито схема , нито софтуера за програмиране успях да намеря ... Ако някой разполага , нека пише , ще го направя....
приятно четене :
цък
карсофта на повечето е36 (с м40 , м42, м50, мисля и дизелите) единствено показва грешките , без живи данни и други глезотии
Митак тука става въпрос за другия интерфейс за ИНПА ADS той е истинския който върши работа за по старите машини.
С кабела KKL нестава.

- Se7ven
- ентусиаст
-
- Мнения: 887
- Регистриран на: 20.10.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW X5, Е60, Е30
- Мечтае да кара: с талон
- Детайли за колата: БМВ
Re: Carsoft 6.5 -DIY
Браво на колегата за ентусиазма
радвам се че има и такива теми, в които е вложен труд и ум
.
До колегата автор: Между другото може да се ползва ИНПА-та и ДИС-а с този интерфейс, с леко преправяне
Няма нужда да се мъчиш с нов интерфейс.
Когато ми остане малко време ще постна малко имфо как става това, ще ше да ви пратя линкове но е от един затворен форум и няма да може да ги прочетете без регистрация, така че ще ги изкопирам в темата.
Браво още веднъж.


До колегата автор: Между другото може да се ползва ИНПА-та и ДИС-а с този интерфейс, с леко преправяне

Когато ми остане малко време ще постна малко имфо как става това, ще ше да ви пратя линкове но е от един затворен форум и няма да може да ги прочетете без регистрация, така че ще ги изкопирам в темата.
Браво още веднъж.
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Carsoft 6.5 -DIY
izzzo написа::?: коя е тая руска версия на карсофта? Линкче нещо
http://rutracker.org/forum/viewtopic.php?t=1487314
Se7ven написа:Браво на колегата за ентусиазмарадвам се че има и такива теми, в които е вложен труд и ум
.
До колегата автор: Между другото може да се ползва ИНПА-та и ДИС-а с този интерфейс, с леко преправянеНяма нужда да се мъчиш с нов интерфейс.
Когато ми остане малко време ще постна малко имфо как става това, ще ше да ви пратя линкове но е от един затворен форум и няма да може да ги прочетете без регистрация, така че ще ги изкопирам в темата.
Браво още веднъж.
Супер ! Ще очаквам инфото ..

41 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани