за спортните филтри е36 328
Модератор: bum_bum
15 мнения
• Страница 1 от 1
- BMW-Beast
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 143
- Регистриран на: 7.05.2010
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: BMW Е63 individual
- Мечтае да кара: BMW M6 G-POWER
за спортните филтри е36 328
Cпортните въздушни филтри винаги са били първото нещо, което слагаме когато тунинговаме колата си. Причината за това е, че те са лесни за поставяне и са по-евтини от другите тунинг части. Основаната причина да се купуват е хубавият звук, който изкарват. Но има и становище че увеличават и мощността с поне 5 конски сили, дори на обикновенно аспирирани двигатели. Да, това е така, но под определени обстоятелства.
Теорията
Теорията е, че при допускането на повече въздух да се смеси с горивото при процеса на изгаряне, получавате повече мощност. Но първият въпрос е , кои са тези обстоятелства, при които въздушният поток и въздушният филтър доставят по-голямо количество въздух. По-големият въздушен поток е трудно да се каже точно как става и да гарантира че поставянето на отворен елементен филтър вместо стандартният ви, ще допринесе за това.
Апликациите "въздушни кутии" (in-box=airbox)
Нека обсъдим този вид филтри - да сменим заводския филтър с кутиен К&N - за тези, които искат този вид модификация. При тест на съпоставка на въздушна кутия с друг вид филтри, при който се измерва съпротивлението на въздушния поток , следните резултати бяха отчетени:
( Цифрата 100% означава максималното съпротивление на въздуха, което означава че въздуха по някакъв начин е максимално възприпятстван от филтъра или въздушната кутия. Цифрите под 100, означават че има някакъв процент преминаване на въздуха. Естествено е че въздуха ще преминава най-лесно ако разкачите филтъра (всякакъв вид филтри) - 37.5 най-малкото съпротивление на въздуха )
заводска кутия/филтър 100%
заводска кутия/K&N 100%
модифицирана въздушна кутия (чиста,почистена) / филтър 62.5%
само колектори (премахване на всички филтри) 37.5%
Тестът показва че да смениш заводския филтър със спортен примерно като K&N няма абсолютно никакъв ефект, докато не направиш някаква модификация на въздушната кутия, но неочаквания резултат е че дали си с оригинален филтър или спортен , дори и да го махнеш от въздушната кутия , съпротивлението си остава същото - все едно е вътре още. Това наистина е много много трудно да се повярва, но спомнете си че при колектори само въздуха има съпротивление 37.5%. Това всъщност е следствие от аеродинамиката и погледнато от тази страна, не е чак толкова изненадващо че въздушната кутия създава такова съпротивление. И така да повторим пак - няма смисъл да сменята заводския филтър със спортен, докато не сте направили модификация на въздушната кутия. И е ясно че е необикновенно да се кара без филтър и без кутия, така че вместо да изпозлваме кутия, защо не изпозлваме отворен памучен филтър. Можем да получим резултат между 37.5 (без всякакви филтри) и 56 (при модифицирана въздушна кутия на K&N).
Отворен/Открит спортен въздушен филтър
По принцип, въздухът минаващ от приемната система е 21% кислород докато при нитро оксида е 33%. Всички знаем че нитро оксид системите е увеличаваща мощността система, доста скъпа за процеса на модификация и тунинг. Нитрото повишава наситеността на кислорода във въздуха от 21% в 33%, която все още не е прекалено висока от нормалната наситеност. Вярвате ли че памучния филтър може да увеличи наситеността на кислород? Не... така че въздушните памучни филтри просто оставят повече въздух да влиза, а по-важният въпрос е колко конски сили в + получаваме? Тестовете показват, че ще загубиш конски сили, ако не намериш начин да охладиш този въздух директно в конусовидния филтър. Незащитените конусовидни филтри е доказано че губят мощност. Заводските филтри, издърпват студеният въздух навън от отделението на двигателя. Докато отворените памучни конусовидни филтри ще издърпат топлия въздух от ареата зад радиатора. Топлият въздух е по-малко наситен, затова той може да ни струва загуба от 6-13 конски сили ( при всички видове модификации и една 1 конска сила е от голямо значение). Конусовидните филтри приерно на K&N и подобни, могат да повишат мощността при нормално аспириран двигател с от 0-2 конски сили, но при турбонагнетен могат да повишат мощността с повече от 8-10 конски сили, в зависимост от мощността на двигателя.
Някои други проблеми свързани със спортните филтри са това, че те имат действие само на високи обороти в червената зона. Така че е възможно да усетите загуба на мощност при ниски обороти. И още памучните филтри пропускат много повече мръсотия (300-500% повече) от заводските. Те пропускат повече прах и мръсотия в двигателя, но интерестното е че това не повишава износването на двигателя.
Поддръжка на филтъра
Редовно почистване и поддръжка. Почистването зависи от вида шофиране, но на 6 месеца почистване е нормално - в противен случай ще получите по-лошо представяне от заводксите филтри. За почистване - потепе филтъра в бензин (някъде една бутилка PVC) за 1-2 часа , след това го оставете да изсъхне. После го омаслете отново по вътрешната повърхност. Това е всичко...
Теорията
Теорията е, че при допускането на повече въздух да се смеси с горивото при процеса на изгаряне, получавате повече мощност. Но първият въпрос е , кои са тези обстоятелства, при които въздушният поток и въздушният филтър доставят по-голямо количество въздух. По-големият въздушен поток е трудно да се каже точно как става и да гарантира че поставянето на отворен елементен филтър вместо стандартният ви, ще допринесе за това.
Апликациите "въздушни кутии" (in-box=airbox)
Нека обсъдим този вид филтри - да сменим заводския филтър с кутиен К&N - за тези, които искат този вид модификация. При тест на съпоставка на въздушна кутия с друг вид филтри, при който се измерва съпротивлението на въздушния поток , следните резултати бяха отчетени:
( Цифрата 100% означава максималното съпротивление на въздуха, което означава че въздуха по някакъв начин е максимално възприпятстван от филтъра или въздушната кутия. Цифрите под 100, означават че има някакъв процент преминаване на въздуха. Естествено е че въздуха ще преминава най-лесно ако разкачите филтъра (всякакъв вид филтри) - 37.5 най-малкото съпротивление на въздуха )
заводска кутия/филтър 100%
заводска кутия/K&N 100%
модифицирана въздушна кутия (чиста,почистена) / филтър 62.5%
само колектори (премахване на всички филтри) 37.5%
Тестът показва че да смениш заводския филтър със спортен примерно като K&N няма абсолютно никакъв ефект, докато не направиш някаква модификация на въздушната кутия, но неочаквания резултат е че дали си с оригинален филтър или спортен , дори и да го махнеш от въздушната кутия , съпротивлението си остава същото - все едно е вътре още. Това наистина е много много трудно да се повярва, но спомнете си че при колектори само въздуха има съпротивление 37.5%. Това всъщност е следствие от аеродинамиката и погледнато от тази страна, не е чак толкова изненадващо че въздушната кутия създава такова съпротивление. И така да повторим пак - няма смисъл да сменята заводския филтър със спортен, докато не сте направили модификация на въздушната кутия. И е ясно че е необикновенно да се кара без филтър и без кутия, така че вместо да изпозлваме кутия, защо не изпозлваме отворен памучен филтър. Можем да получим резултат между 37.5 (без всякакви филтри) и 56 (при модифицирана въздушна кутия на K&N).
Отворен/Открит спортен въздушен филтър
По принцип, въздухът минаващ от приемната система е 21% кислород докато при нитро оксида е 33%. Всички знаем че нитро оксид системите е увеличаваща мощността система, доста скъпа за процеса на модификация и тунинг. Нитрото повишава наситеността на кислорода във въздуха от 21% в 33%, която все още не е прекалено висока от нормалната наситеност. Вярвате ли че памучния филтър може да увеличи наситеността на кислород? Не... така че въздушните памучни филтри просто оставят повече въздух да влиза, а по-важният въпрос е колко конски сили в + получаваме? Тестовете показват, че ще загубиш конски сили, ако не намериш начин да охладиш този въздух директно в конусовидния филтър. Незащитените конусовидни филтри е доказано че губят мощност. Заводските филтри, издърпват студеният въздух навън от отделението на двигателя. Докато отворените памучни конусовидни филтри ще издърпат топлия въздух от ареата зад радиатора. Топлият въздух е по-малко наситен, затова той може да ни струва загуба от 6-13 конски сили ( при всички видове модификации и една 1 конска сила е от голямо значение). Конусовидните филтри приерно на K&N и подобни, могат да повишат мощността при нормално аспириран двигател с от 0-2 конски сили, но при турбонагнетен могат да повишат мощността с повече от 8-10 конски сили, в зависимост от мощността на двигателя.
Някои други проблеми свързани със спортните филтри са това, че те имат действие само на високи обороти в червената зона. Така че е възможно да усетите загуба на мощност при ниски обороти. И още памучните филтри пропускат много повече мръсотия (300-500% повече) от заводските. Те пропускат повече прах и мръсотия в двигателя, но интерестното е че това не повишава износването на двигателя.
Поддръжка на филтъра
Редовно почистване и поддръжка. Почистването зависи от вида шофиране, но на 6 месеца почистване е нормално - в противен случай ще получите по-лошо представяне от заводксите филтри. За почистване - потепе филтъра в бензин (някъде една бутилка PVC) за 1-2 часа , след това го оставете да изсъхне. После го омаслете отново по вътрешната повърхност. Това е всичко...
Последна промяна BMW-Beast на 27 Дек 2010, 18:50, променена общо 4 пъти
- BMW-Beast
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 143
- Регистриран на: 7.05.2010
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: BMW Е63 individual
- Мечтае да кара: BMW M6 G-POWER
Re: за спортните филтри и решаване на проблема е36 328

Последна промяна BMW-Beast на 29 Дек 2010, 23:05, променена общо 3 пъти
Re: за спортните филтри и решаване на проблема е36 328
Изобщо не е добре
Първо, че е допрян до радиатора, който отдава прилична t, второ че шанса да засмуче вода точно там изобщо не е малък, трето ако нямаш гараж ще се разделиш бързо с него, четвърто зацапването му там, ще е в пъти повече от колкото от стандартните места.
Гледам си сръчен, насочи си уменията към това да го сложиш на правилното място и по правилният начин, писано и показано има както тук, така и в много други сайтове

Гледам си сръчен, насочи си уменията към това да го сложиш на правилното място и по правилният начин, писано и показано има както тук, така и в много други сайтове

- BMW-Beast
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 143
- Регистриран на: 7.05.2010
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: BMW Е63 individual
- Мечтае да кара: BMW M6 G-POWER
Re: за спортните филтри и решаване на проблема е36 328
Dpy написа:Изобщо не е добреПърво, че е допрян до радиатора, който отдава прилична t, второ че шанса да засмуче вода точно там изобщо не е малък, трето ако нямаш гараж ще се разделиш бързо с него, четвърто зацапването му там, ще е в пъти повече от колкото от стандартните места.
Гледам си сръчен, насочи си уменията към това да го сложиш на правилното място и по правилният начин, писано и показано има както тук, така и в много други сайтове
по добре е отколкото да стои при генератора и да дьрпа топлиа вьздух на друго място каде ще го сложиш кажи щом не ти харесва и другото колата не е секидневка

- Nikolay1
- Кой кашля?
-
- Мнения: 1062
- Регистриран на: 28.04.2002
- Местоположение: Хасково
- Пол: Мъж
- Кара: D779676
Re: за спортните филтри и решаване на проблема е36 328
И с тая мощна и ръбата чупка, направо му се взима акъла на въздуха.
Be poZer, ride HoreX, drink 4oreX!
Oня русия
Oня русия
Re: за спортните филтри е36 328
Явно си убеден, че си открил "топлата вода" и не възприемаш критики, съвети или препоръки и си направил темата за хвалене, само дето е по-скоро излагане 

- Boyadjiev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: за спортните филтри е36 328
И аз се присъединявам към колегите които не харесват направеното по-горе... Колега почти допирайки филтъра до радиатора така му осигуряваш прекрасна "работна" температура. Както знаеш водата циркулира в радиатора с температура ~ 90 градуса (както знаеш радиатора е направен с ламели за да отдава много бързо топлина...), както и в комбинация с виско (предполагам че си с виско, но дори и да не си ....) или перка, в момента в който духне тоя ми ти вентилатор още повече се нагорещява "обстановката". Другото което е.... чупката на тръбата предполагам знаеш че много пречи на въздушната струя ( за това във всички по-сериозни китове се използват силиконови колена, защото при тях се образува сравнително плавен преход през чупките на въздушния път и не намалява скоростта на въздуха ). Последно искам да ти обърна внимание и на самата тръба - не е препоръчително да минава покрай радиатора ( даже ти нямаш и външна изолация на този "шнорхел" ако мога така да я нарека тая тръба ) поради същите причини от по-горе. Не мисли че примерно CSL за красота са му боднали дупката в бронята, един куп колеги които си завират тръбите през знайни и незнайни "пътища" и разместват толкова неща из коша за да постигнат това което ти се опитваш, не е от това че си нямат друга работа и им е скучно...
Просто твоята концепция е тотално грешна. Гледам че си се интересувал, защо не погледна някой готов кит или някоя кола на друг колега, пък тогава да правиш каквото и да било... Даже си мисля че с панелен спортен филтър ефекта ще е по-добър, или в никакъв случай по-лош от това което си сътворил... Не е хубаво да се види как някой е положил усилия и пари, а всъщност ги е пропилял на вятъра и двете...
Просто твоята концепция е тотално грешна. Гледам че си се интересувал, защо не погледна някой готов кит или някоя кола на друг колега, пък тогава да правиш каквото и да било... Даже си мисля че с панелен спортен филтър ефекта ще е по-добър, или в никакъв случай по-лош от това което си сътворил... Не е хубаво да се види как някой е положил усилия и пари, а всъщност ги е пропилял на вятъра и двете...




Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- ръб
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 750
- Регистриран на: 8.09.2009
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: E63 650i
Re: за спортните филтри е36 328
Еее, аз що не виждам никакви снимки ? Само аз ли съм ?
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: за спортните филтри е36 328
Dpy написа:Вече не се виждат, явно го е хванал срам
Може да е преосмислил концепцията колегата и да е решил че по друг начин ще стане по-добре, което значи че ние сме допринесли за това = помощ





Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- to6i_Racing
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 513
- Регистриран на: 2.12.2007
- Местоположение: Северозапад
- Пол: Мъж
Re: за спортните филтри е36 328
Стига сте се ебавали с човека
достатъчно е да се махне отоплението на дросела,
след това да се сложи един панелен К&Н и сте вие!
разликата е полужителна-аз така направих и съм доволен


достатъчно е да се махне отоплението на дросела,
след това да се сложи един панелен К&Н и сте вие!

разликата е полужителна-аз така направих и съм доволен


- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: за спортните филтри е36 328
Аз от текста много не схванах, но трябва ли да значи, че К&Н филтър и заводски са еднакво рестриктивни?
- kirililiev
- ентусиаст
-
- Мнения: 1461
- Регистриран на: 19.03.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: bmw 328-turbo
- Мечтае да кара: ГОЛФ 3
Re: за спортните филтри е36 328
bum_bum написа:Аз от текста много не схванах, но трябва ли да значи, че К&Н филтър и заводски са еднакво рестриктивни?
всъщност в кутията е проблема

- ръб
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 750
- Регистриран на: 8.09.2009
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: E63 650i
Re: за спортните филтри е36 328
bum_bum написа:Аз от текста много не схванах, но трябва ли да значи, че К&Н филтър и заводски са еднакво рестриктивни?
При сток кутия - да
to6i_racing толкова голяма разлика ли дава това отопление ? И аз съм на тази вълна в момента и се кумя

- to6i_Racing
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 513
- Регистриран на: 2.12.2007
- Местоположение: Северозапад
- Пол: Мъж
Re: за спортните филтри е36 328
Изолирай го с една тръбичка и сам ще разбереш-работа за 5мин
температурата в интейка веднага ще падне.
За мен разлика има,давай смело

температурата в интейка веднага ще падне.
За мен разлика има,давай смело

15 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани