Зимно каране на е34
Модератор: Технически модератори
			36 мнения
			 • Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
		
	
Зимно каране на е34
колеги  може ли да ми кажете   за6то  като стъпи на лед    там си остава  мисълта ми е  4е  съм 4увал  4е имат някви  блокажи на дифа   а тя  само малко да стъпи на сняг или лед  и край     колата  е   520 м50  1992 год
Коригирана от Vasilen
Темата е интересна но заглавието не е в съответствие за това си позволих да я прекръстя
			
		Коригирана от Vasilen
Темата е интересна но заглавието не е в съответствие за това си позволих да я прекръстя

- VANOS
- Потребител
- 
				  
- Мнения: 49
- Регистриран на: 8.03.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E38 730d
- Мечтае да кара: E38 740i
- Детайли за колата: E38 730d
 4/2000
не е зле да прочетеш темите за шпер
моята има и те уверявам, че е като трактор в преспите, но дори и да няма, 520-ката е супер балансирана и се държи много добре... но с хубави зимни гуми, и то - 4
			моята има и те уверявам, че е като трактор в преспите, но дори и да няма, 520-ката е супер балансирана и се държи много добре... но с хубави зимни гуми, и то - 4
Докато мога да си го позволя, няма да си купя FWD...
		- Penchev
- Сватбаря
- 
				  
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
Аз нямам шпер на комбито,проблем зимата не съм имал от никакво естество   Но има разлика все пак между комби и седан ...
  Но има разлика все пак между комби и седан ...
Колега,съветвам те,да не слагаш гуми по-малки от 205 ширина за зимата 
 
Георги Пенчев
			
		 Но има разлика все пак между комби и седан ...
  Но има разлика все пак между комби и седан ...
Колега,съветвам те,да не слагаш гуми по-малки от 205 ширина за зимата
 
 
Георги Пенчев
- bmwdriver
- старши ентусиаст
- 
				
- Мнения: 4859
- Регистриран на: 7.02.2003
- Местоположение: София
- Кара: на 1,6 бара
- Мечтае да кара: 911
Не е толко до размера,колкото до това,дали гумата е нова или не.
А с 4 нови не би трябвало да имаш каквито и да било проблеми.Пробвай
да припомпваш газта,а не да я натискаш до край.Тръгвай направо на 2-ра,
когато има лед,старай се да не превърташ гумите,а да тръгваш плавно.
			
		А с 4 нови не би трябвало да имаш каквито и да било проблеми.Пробвай
да припомпваш газта,а не да я натискаш до край.Тръгвай направо на 2-ра,
когато има лед,старай се да не превърташ гумите,а да тръгваш плавно.
- Tod
- ентусиаст
- 
				  
- Мнения: 1126
- Регистриран на: 5.07.2004
- Местоположение: Пловдив
- Кара: M3 и Volvo XC70
JANI написа:колеги за лед не може да говорим въоб6те особено не лик баир спре6 ли край , а на равно не е толкова зле - идеята ми е 4е варви ама само на равно
Приятелю ти на лед и на баир и с 4х4 може да не тръгнеш!
 
 
Целия замръзващ свят има твоите проблеми, спреш ли на байра там си оставаш! Не е проблема в колата!
Карал съм коли и с предно задвижване, но където съм покатервал комбито много малко Вектри, олимпийци и др. подбни ще стигнат!

Последна промяна Tod на 31 Дек 2005, 14:20, променена общо 1 път
					
				
			Good Luck
Не е ли странно? Същите хора, които се смеят на научната фантастика, четат прогнозата за времето и вярват на икономисти? ~Kelvin Throop III
		Не е ли странно? Същите хора, които се смеят на научната фантастика, четат прогнозата за времето и вярват на икономисти? ~Kelvin Throop III
- Penchev
- Сватбаря
- 
				  
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
Tod написа:JANI написа:колеги за лед не може да говорим въоб6те особено не лик баир спре6 ли край , а на равно не е толкова зле - идеята ми е 4е варви ама само на равно
Приятелю ти на лед и на баир и с 4х4 може да не тръгнеш!
Целия замръзващ свят има твоите проблеми, спреш ли на байра там си оставаш! Не е проблема в колата!
Карал съм коли и с предно задвижване, но където съм покатервал комбито мнаго малко Вектри, олимпици и др. подбни ще стигнат!
Евала Тод
 Аз не спирам да се кефя на качествата на автомобила на сняг и тем подобни лоши пътни условия
  Аз не спирам да се кефя на качествата на автомобила на сняг и тем подобни лоши пътни условия   Някъде,където има стръмен склон сняг,лед и е много трудно за минаване,просто караш на 2-ра предавка с 1000 min-1,педала на газта е до долу
  Някъде,където има стръмен склон сняг,лед и е много трудно за минаване,просто караш на 2-ра предавка с 1000 min-1,педала на газта е до долу   Така колата не може да забоксува,няма мощност,но 6-те цилиндъра си знаят работата и гумите работят за преодоляването на склона
 Така колата не може да забоксува,няма мощност,но 6-те цилиндъра си знаят работата и гумите работят за преодоляването на склона   
 
Този съвет е при крайно тежки участъци,където и да искаш не можеш да караш по-бързо !!! По този начин прескочих маса коли в снежната буря преди близо 2 седмици в 3 прохода на Витоша,Пирин/Рила и Родопа планина
 
   Коли с предни предавания главно, боксуващи а аз си доставих такова удоволствие,че не е истина
  Коли с предни предавания главно, боксуващи а аз си доставих такова удоволствие,че не е истина   
   
 
Колегата MadMax има щастието да шофира разкошния автомобил 525iX Touring,представям си на него какво му е
 
   
 
Георги Пенчев
- Bavarishe
- старши ентусиаст
- 
				  
- Мнения: 3117
- Регистриран на: 9.08.2004
- Местоположение: СофиА
- Кара: `Е34 ТДС-ъ 95
- Мечтае да кара: `Е34`E32 `E38 `E31
Аз тотално се убедих в превъзходството на задното дори и зимата.Отзад сме с Ултра Грип 6 дето карат вече 4-та зима и си цепи супер колата.На лед трябва много леко да я поразклатиш със съединитела аз поне така правя и никога с пълна газ.
Забелязах само обаче,че като се набие сняг в грайфера на гумата и стъпиш на сняг или лед направо си Бърнаутваш 100% все едно,че си с ледена гума на лед? 
  
			Забелязах само обаче,че като се набие сняг в грайфера на гумата и стъпиш на сняг или лед направо си Бърнаутваш 100% все едно,че си с ледена гума на лед?
 
  
ТДС - Турбо Див Селянин
		- VANOS
- Потребител
- 
				  
- Мнения: 49
- Регистриран на: 8.03.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E38 730d
- Мечтае да кара: E38 740i
- Детайли за колата: E38 730d
 4/2000
Bavarishe написа:Аз тотално се убедих в превъзходството на задното дори и зимата.Отзад сме с Ултра Грип 6 дето карат вече 4-та зима и си цепи супер колата.На лед трябва много леко да я поразклатиш със съединитела аз поне така правя и никога с пълна газ.
Забелязах само обаче,че като се набие сняг в грайфера на гумата и стъпиш на сняг или лед направо си Бърнаутваш 100% все едно,че си с ледена гума на лед?
Според мен отговорът се крие в собственото ти твърдение, че гумите са вече на 4 години. Зимните гуми са винаги меки, което се дължи на големия % суров каучук. На тези 4 години, без значение от пробега, каучукът вече е поизсъхнал и така зимната гума губи едно от основните си свойства: при стъпване на пътя, меките ламели се "притискат" един към друг и така гумата се самоочиства от сняг.
От своя опит с над 500000 км. зад гърба си, искам да споделя следното:
1. Не е толкова важна марката на гумата, колкото да е нова (като дата на производство: гледайте DOT-а, а не "бодличките").
2. Задното предаване е по-добро от предното, на за зимата ти трябват 4!!! хубави гуми, а не само 2.
3. Карал съм над 200 различни автомобила (за съжаление >90 % служебни
 ) и смело мога да твърдя, че BMW IS THE BEST!
 ) и смело мога да твърдя, че BMW IS THE BEST!Докато мога да си го позволя, няма да си купя FWD...
		- His Shadow
- младши ентусиаст
- 
				  
- Мнения: 568
- Регистриран на: 8.10.2004
- Местоположение: Хасково
Жигула-1975 1.3
VW Passat-1989 1.6tdi
Lada 2107-чисто нова
Reno Laguna 1998 1.9i
Citroen Xantia-1994 1.9D
Opel Vektra 1991 1.8i
Това са колите които съм карал и мога да ви уверя че не си сменям мойта за никоя от тези нито върят повече нито управлението е толкова качествено като про 5-цата единствен + мога да слова на Lagunata щото има невероятни спирачки
иначе зимата отзад гумите не са ми зимни но са нови но никакво проблеми съм нямал единствено имах проблем с управлението на предницата но там гумите ми са...
			
		VW Passat-1989 1.6tdi
Lada 2107-чисто нова
Reno Laguna 1998 1.9i
Citroen Xantia-1994 1.9D
Opel Vektra 1991 1.8i
Това са колите които съм карал и мога да ви уверя че не си сменям мойта за никоя от тези нито върят повече нито управлението е толкова качествено като про 5-цата единствен + мога да слова на Lagunata щото има невероятни спирачки
иначе зимата отзад гумите не са ми зимни но са нови но никакво проблеми съм нямал единствено имах проблем с управлението на предницата но там гумите ми са...

- bat Jeko
- младши ентусиаст
- 
				  
- Мнения: 250
- Регистриран на: 10.06.2005
- Местоположение: EU (Пазарджик, Стара Загора)
Здраве да е 
С риск да бъда оплют ще си кажа мнението
Хресвам качественните автомобили, но за мен лично в зимни условия коня трябва да е пред каруцата , а не зад нея.
От това какви са гумите съм 100% съгласен че е добре да са нови, с зимен профил(в зависимост от условията за сняг или лед)
Не се съгласявам с това че е добре да е по широк размера, напротов по тесни са зимните гуми (повече тежест- тази на колата върху по малко съпротивление -гумата и асвалта , леда ---по малко буксува)
Има една разлиа в образуването на числата там.
Тъи като височината на гумата е % съотношение към ширината е се избират гуми по високи, от тези които се карат лятото.
205/65/15
205 ширина
65% от ширината височина
15 колко е размера на джантата в инчове
това лятото
а зимата
185/75 дори по 80/15
защо?
Ами по едан единствена причина , да стане по висока колата , тук стабилноста на пътя в второстепенно качество. тръгването и спирането, както и проходимоста на автомобила е на първо место.
Наи добре си остава 4х4 , които е карал знае за какво говоря.
За задното предаване, много здраво , отлична возия(без всякакво сравнение с предното), но в зимни условия , на мокър път тежеста на двигателя върху задвижващите колела си е 100% предимство.
Не знам за по новите БМВ има ли все още iX вариянт (не говоря за SUV х5 или х3) спомням си за едно 325iX с троиния стоп ами беше си приказка зимата.
Good luck
====================================
Аз си мечтая за малко сняг , да ми е студено , тя да си буксува 
   
  
			
		С риск да бъда оплют ще си кажа мнението
Хресвам качественните автомобили, но за мен лично в зимни условия коня трябва да е пред каруцата , а не зад нея.
От това какви са гумите съм 100% съгласен че е добре да са нови, с зимен профил(в зависимост от условията за сняг или лед)
Не се съгласявам с това че е добре да е по широк размера, напротов по тесни са зимните гуми (повече тежест- тази на колата върху по малко съпротивление -гумата и асвалта , леда ---по малко буксува)
Има една разлиа в образуването на числата там.
Тъи като височината на гумата е % съотношение към ширината е се избират гуми по високи, от тези които се карат лятото.
205/65/15
205 ширина
65% от ширината височина
15 колко е размера на джантата в инчове
това лятото
а зимата
185/75 дори по 80/15
защо?
Ами по едан единствена причина , да стане по висока колата , тук стабилноста на пътя в второстепенно качество. тръгването и спирането, както и проходимоста на автомобила е на първо место.
Наи добре си остава 4х4 , които е карал знае за какво говоря.
За задното предаване, много здраво , отлична возия(без всякакво сравнение с предното), но в зимни условия , на мокър път тежеста на двигателя върху задвижващите колела си е 100% предимство.
Не знам за по новите БМВ има ли все още iX вариянт (не говоря за SUV х5 или х3) спомням си за едно 325iX с троиния стоп ами беше си приказка зимата.
Good luck
====================================
Аз си мечтая за малко сняг , да ми е студено , тя да си буксува
 
   
  
- Tod
- ентусиаст
- 
				  
- Мнения: 1126
- Регистриран на: 5.07.2004
- Местоположение: Пловдив
- Кара: M3 и Volvo XC70
Бат Жеко за гумите си напълно прав но ако двигателя на предно задвижваното возило е под 1,8л(защото у нас голяма част от авто- парка е малолитражки1,3:1,4:1,1л) и автомобила е СЕДАН, положението е мноо.... трудно, по пътя за хижа Здравец и други въздигащи  се терени!
  се терени!
ПС аз съм с 205/15" зимни Клебер и ми се е случвало да трупа сняг на бронята (изжевява се кат снегорин пущината) 
 
Хайде весело посрещане на 2006г
			 се терени!
  се терени!
ПС аз съм с 205/15" зимни Клебер и ми се е случвало да трупа сняг на бронята (изжевява се кат снегорин пущината)
 
 
Хайде весело посрещане на 2006г
Good Luck
Не е ли странно? Същите хора, които се смеят на научната фантастика, четат прогнозата за времето и вярват на икономисти? ~Kelvin Throop III
		Не е ли странно? Същите хора, които се смеят на научната фантастика, четат прогнозата за времето и вярват на икономисти? ~Kelvin Throop III
 Честита нова 2006!!!
  Честита нова 2006!!!   
 
Всеки един от нас има опит с шофирането през зимата - така и аз. Карал сам Шкода 120L - със задно разположения двигател, Шкода Октавия 4х4 и само с предно, МБ G-класа, Лада Нива, Форд Сиера 4х4, ходил сам на места като връх Ботев и връх Ореляк.
Има няколко неща:
1. Зимните гуми трябва да са нови. Не че няма значение марката, но е по важно да са нови. Няма да ви казвам с едни Баруми и сиерата как сме сабирали погледите на разни отворковци с джипове дето не могат да минат след нас, щото си мислят че гумата не е толкова важна;
2. Умения за шофиране през зимата - както беше написано на ниски обороти, но трябва да имаш нервите и усета да ги задържиш, щото а си прекрачил една граница и си до там;
3. За размера. През зимата се кара с ПО-ТЕСНИ гуми. Тук няма какво да спорим. Сигурно гледате WRC. Отлично знаете, че гумите за сняг са им почти два пъти по тесни от тези за асфалт и това не е случайно. Друго нещо. Като си отворите вратата на любимия автомобил, ще видите как пише(на пример):
225/60/15
205/65/15 M+S
M+S (Mud + Snow) е размера за зимата. Както се вижда гумата е по тясна. Второто число е по голямо по простата причина, че трябва да се запази размера на гумата - разбирайте обиколката на гумата, а не да стане по висока (по този начин се запазва показанието на километража. 195/70/15, например има същата обиколка и клиренса на автомобила е пак същия). Естествено който иска може да си сложи и "по-високи" гуми - само да не се прекалява, че да не упрат в калниците на завоите. Когато пада ширината на гумата, под един размер трябва да си смените и джантите.
Когато сложите гуми, които са с различна обиколка, километража ви не отчита вярно. Може да наблюдавате повишаване или намаляване на разхода(по сметки иначе си е все същия), както и по-голяма или по-малка максимална скорост (естествено става въпрос за малко проценти в зависимост от избрания размер);
4. По въпроса със предаванията. Предното (кенеф) е само за по-равно, а ако се катери трябва да си без компания. Естествено ако закъсаш пак имаш избор - ама трябва да си добър в карането на зад(тогава автомобила с предно става като нормалните коли т.е. със задно. Още едно предимство е, че става по схемата на порше). За спускането и объркването на оборотите и загубата на управлението - няма да го коментирам.
За задното няма какво да ви говоря - вие си знаете (всички ИСТИНСКИ автомобили се правят със задно. Даже роадстар моделите на заклети производители на предното ги правят със задно). Вярно е че задницата по някога боксува, то е неизбежно, но баварките са с перфектно разпределение 50/50.
4х4 естесвено че има предимства. Който го отрича просто не е карал. Дори и малката помощ на предния мост е добре дошла.
За съжаление в някои случаи няма значение какво караш - и с танк да си, си оставаш на едно място и само доброто старо бутане и копане помагат.
В момента съм с една 530 с автоматична кутия и ASC и НОВИ зимни гуми. Минавал съм през места където прехваленото велико предно, само помага на колегите малко по-лесно да обърна и да се връщат по пътя на долу. Електрониката помага в някои случаи, но практиката с ниските обороти пак е по-важна. И който си мисли, че автоматиците на баварките не вървят са в голяма заблуда.
Айде весело

BMWPower forever and ever
		
			36 мнения
			 • Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
		
	
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани
 
	



 
