Клапан за наляганито на дюзите

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 109
Регистриран на: 11.05.2007

Клапан за наляганито на дюзите

Мнение от bobo_ld » 29 Фев 2008, 17:21

Здравейте! Може ли някой да ми обясни за какво служи клапана за налягане на дюзите! Като извадя вакумчето му работата на двигателя не се променя. Възможно ли е да е повредено, защото колата забива като я запаля след като е загряла. Ходих на диагностика на 2 места и всичко на колата си е ОК.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 591
Регистриран на: 29.11.2007
Местоположение: гр.Севлиево

Мнение от sabi1984 » 29 Фев 2008, 18:54

на диагностиката няма да ти излезе този клапан ;)
има си начини да се разбере дали работи но трябва някой който има необходимите уреди.
според мен трябва да има разлика като се извади маркучето от клапана,поне при мен има :roll:
ако ти се е прецакало мога да ти пратя имам два такива клапана.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 109
Регистриран на: 11.05.2007

Мнение от bobo_ld » 29 Фев 2008, 19:31

При мен оборотите се вдигат, ама като запуша вакумчето /маркучето/ с пръст се нормализират.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 591
Регистриран на: 29.11.2007
Местоположение: гр.Севлиево

Мнение от sabi1984 » 29 Фев 2008, 20:22

това клапанче до колкото съм запознат регулира налягането на бензина мисля че работи на 3бара ма не съм много сигурен :roll:
какъв е точно проблема при теб че се съмняваш в клапанчето,дай подробности


Аватар
Мнения: 1321
Регистриран на: 10.03.2006
Местоположение: Peterborough
Кара: CLS350 и Е39

Re: Клапан за наляганито на дюзите

Мнение от ivoo » 01 Мар 2008, 0:10

В системата за впръскването на гориво при инжекторните двигатели, налягането на горивото се поддържа сравнително постояно с помоща на регулатора на налягането на горивото. Той поддържа константно налягане като връща част от горивото което е подадено в повече от горивната помпа в резервоара. Принципа на работа на този регулатор е една мембрана която от едната страна се натиска от тарирана пружина а от другата страна е приложено налягането на горивото. След като налягането оказвано от горивото превиши усилието на пружината мембраната се премества и отваря клапан за връщане на гориво в резервоара, което пък води до намаляне на налягането от горивото. По този начин това налягане се установява на някаква нормална за работата стойност. При отваряне на дюзата част от горивото минава през нея, което води до намаляване на налягането в горивната тръба. Мембраната на регулатора за налягане се откланя в другата посока като частично затваря клапана за връщане на горивото в резервоара и по този начин компенсира налягането. Но този процес не е моментален а изисква някакво време. Величината с колко се е била преместила мембраната за да компенсира намалянето на налягането при отваряне на инжектора зависи от количеството преминало гориво през дюзата. При затваряне на дюзата започва обратния процес, мембраната се откланя в обратна посока за да компенсира възникващото по голямо налягане на горивото което постъпва от горивната помпа. Именно тези постояни колебания на мембраната при нормалната работа на двигателя могат да се визуализират на екрана на осцилоскопа.
За различните марки автомобили формата на графиките могат силно да се различават. По-долу изброените фактори оказват значително влияние на формата:
• Оборотите на двигателя
• Продължителноста на импулсите които се подават за отваряне на дюзите (топъл/студен двигател)
• Дължината и формата на горивната рейка
• Конструкцията на горивната помпа
• Наличието на гасител на пулсациите (демпфер)
• Конструкцията и обема на вакуумната камера на регулатора на налягането на горивото
• Площа на мембраната на регулатора на налягането на горивото
• Дължината на тръбата съединяваща регулатора на налягането на горивото с датчика за пулсациите
• Налягането на горивото в системата
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 51
Регистриран на: 13.12.2008
Местоположение: varna/silistra
Пол: Мъж

Re: Клапан за наляганито на дюзите

Мнение от revenger » 07 Дек 2010, 22:30

здр колеги, имам въпрос относно този регулатор когато е затворена си-мата оборотите падат и се покачват след това за момент остават постоянни и отново падат и се вдигат.когато извадя маркучето и го оставя да взима въздух оборотите се нормализират,при запушване на трабичката с пръст почва отново позатото играене на оборотите.та има ли възможност този регулатор да е запушен и затова да се получава това с оборотите?

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12844
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Клапан за наляганито на дюзите

Мнение от vld » 08 Дек 2010, 0:32

revenger написа:здр колеги, имам въпрос относно този регулатор когато е затворена си-мата оборотите падат и се покачват след това за момент остават постоянни и отново падат и се вдигат.когато извадя маркучето и го оставя да взима въздух оборотите се нормализират,при запушване на трабичката с пръст почва отново позатото играене на оборотите.та има ли възможност този регулатор да е запушен и затова да се получава това с оборотите?

Има, завий един монометър на рейката и то ще си покаже.
Ревгулатора от 316 до 320 трябва да поддържа налягане между 2.5 и 3 бара., на по големите мотори 3.0 и 3.5.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6155
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: Regensburg
Пол: Мъж
Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65

Re: Клапан за наляганито на дюзите

Мнение от ares2 » 08 Дек 2010, 0:35

ivoo написа:В системата за впръскването на гориво при инжекторните двигатели, налягането на горивото се поддържа сравнително постояно с помоща на регулатора на налягането на горивото. Той поддържа константно налягане като връща част от горивото което е подадено в повече от горивната помпа в резервоара. Принципа на работа на този регулатор е една мембрана която от едната страна се натиска от тарирана пружина а от другата страна е приложено налягането на горивото. След като налягането оказвано от горивото превиши усилието на пружината мембраната се премества и отваря клапан за връщане на гориво в резервоара, което пък води до намаляне на налягането от горивото. По този начин това налягане се установява на някаква нормална за работата стойност. При отваряне на дюзата част от горивото минава през нея, което води до намаляване на налягането в горивната тръба. Мембраната на регулатора за налягане се откланя в другата посока като частично затваря клапана за връщане на горивото в резервоара и по този начин компенсира налягането. Но този процес не е моментален а изисква някакво време. Величината с колко се е била преместила мембраната за да компенсира намалянето на налягането при отваряне на инжектора зависи от количеството преминало гориво през дюзата. При затваряне на дюзата започва обратния процес, мембраната се откланя в обратна посока за да компенсира възникващото по голямо налягане на горивото което постъпва от горивната помпа. Именно тези постояни колебания на мембраната при нормалната работа на двигателя могат да се визуализират на екрана на осцилоскопа.
За различните марки автомобили формата на графиките могат силно да се различават. По-долу изброените фактори оказват значително влияние на формата:
• Оборотите на двигателя
• Продължителноста на импулсите които се подават за отваряне на дюзите (топъл/студен двигател)
• Дължината и формата на горивната рейка
• Конструкцията на горивната помпа
• Наличието на гасител на пулсациите (демпфер)
• Конструкцията и обема на вакуумната камера на регулатора на налягането на горивото
• Площа на мембраната на регулатора на налягането на горивото
• Дължината на тръбата съединяваща регулатора на налягането на горивото с датчика за пулсациите
• Налягането на горивото в системата


Иво,
евала
така се пише във технически форум
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 51
Регистриран на: 13.12.2008
Местоположение: varna/silistra
Пол: Мъж

Re: Клапан за наляганито на дюзите

Мнение от revenger » 08 Дек 2010, 0:51

а ако е от това играенето в оборотите какви пари да приготвям за нов? :confused:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6155
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: Regensburg
Пол: Мъж
Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65

Re: Клапан за наляганито на дюзите

Мнение от ares2 » 08 Дек 2010, 0:53

цената не беше розова за нов...
скоро някои постна някъде... и се шокирах
Изображение

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12844
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Клапан за наляганито на дюзите

Мнение от vld » 08 Дек 2010, 10:46

110 при официалните дилъри, в БОШ е 140 :mhihi:
Имаше и някакъв аналог около 90лв., но не му запомних марката.
Аз реших въпроса с оригинал на 3.5 бара :lalala: чисто нов за 80лв.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 51
Регистриран на: 13.12.2008
Местоположение: varna/silistra
Пол: Мъж

Re: Клапан за наляганито на дюзите

Мнение от revenger » 09 Дек 2010, 21:50

колеги проблема ми е решен след като смених и този регулатор и стана ясно че проблема не е от него реших да посетя една диагностика,та проблема беше в дебитомера,просто майстора го отвори и регулира опъна на пружината която е на накаква пласмасова като запчатка и всичко влезе в норми. :D

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook