BMW (E30) автомобила на старо
Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори
4 мнения
• Страница 1 от 1
- Maverik
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 475
- Регистриран на: 20.12.2004
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: нахилен
- Мечтае да кара: Е30 кабрио
BMW (E30) автомобила на старо
След като пожъна невероятен успех в средата и края на 80-те години на миналия век,моделът Е30 на 3-та серия стана и много търсен на пазара втора ръка.Въпреки,че годинките вече му натежаха(последните модели са от 1990г.),предлагането и търсенето са достатачно значими.
Една от основните причини за успеха на 3-а серия е динамичния характер на автомобила.Мощните двигатели,задвижващите задни колела,директния волан,освободените от въртящ момент завиващи колела ,почти идеалното разпределение на масите м/у преден и заден мост,сигурно поведение на пътя и солидната изработка са типичните плюсове на "тройката".Именно тези му качества го направиха любим на спортно настроените водачи сред нас и на хулиганите на пътя,които демонстрират бързия си стил на шофиране.Внимание трябва да се отделя единствено при движение на мокро и заледен път,тъй като в нито един от моделите на Е30 не се вграждат електронни системи за стабилност.
Повечето от детайлите в каросерията са толкова добре изработени и сглобени,че дори в 15 годишни неиздават неприятни шумове.Лоши новини за собствениците носят ламарините на колата:областите под калниците и праговете често корозират и на тях трябва да се обърне спецялно внимание при покупка.
Внимание трябва да се отдели и на ауспоха в 3-а серия той също е предрасположен към корозия,особено в моделите карани на къси дистанций.Друга неприятност създават уплътненията на багажника,които се разкъсват и пропускат вода.
Шумовете от задното окачване често се далжат на дефектни амортисьори,а отпред на дефектни шарнири.В задницата клеясват и тампоните на моста.
Недостатък на моделите на BMW е високата цена на резервните части.Внимание трябва да се обърне и на ручната спирачка,която действа слабо.Дисковите спирачки отпред са добри,но на са склонни към по-бързо износване.
Виенето от задната част може да означава две неща в този модел.В повечето случай идва от диференциала.В други случай става въпрос за лагерите на диференциала.
Четири цилиндровите двигатели с обем 1.6 и 1.8 литра се считат за много надежни и относително икономични.Най-добрите агрегати обаче са редовите шестцилиндрови,които започват от 2 литра.Те също са достатачно надежни и се характеризират с отлично спокойствие на работа.Внимание трябва да се обърне на двигателите с ангренажен ремък,който трябва да се сменя на не повече от 80000км.
Скрити фаворити в гамата на 3-а серия са моделите ix (двойно предаване) и Touring (комби).В първия случай обаче силовото предаване е с усложнена схема,кочто изисква по-сериозна поддръжка.Комби версията не се отличава като качества от седана,но притежава по-голяма практичност.
1982:дебйт на втората генерация на 3-а серия,купе с две врати,двигатели 316,318i,320i,и 323
1983:представяне на модела с четири врати
1984:катализатор за моделите 318i и 325e(122к.с.)
1985:325i(171к.с.) замества 323i(150к.с.),дизел 324d,представяне на 325ix(двойно предаване) и 325i (кабрио)
1986:представяне на М3(2.3л,194к.с.)
1988:фейслифт:фаровете и броните са променени
1989:представяне на комби версията Touring
МОДЕЛИ:бензинови1,6л(75,90,100к.с.),1,8л(90,105,115,140),2,0л(125,129к.с.),2,3л(143и150к.с.),2,5л(122,170к.с.);дизелови 2,4л(86,115к.с.)
РАЗМЕРИ:
дължина/широчина/височина-4,32/1,64/1,38м. междуосие 2,57м,тегло 1020-1265кг. резервоар 55л. багажник 425л.
ПРЕПОРАЧИТЕЛНИ ДВИГАТЕЛИ:
2-литров бензинов:абсолютно спокойствие на работа,добро разгръшане на мощноста,сравнително икономичен
2,5-литров бензинов:мека работа,мощен и пъргав,висок въртящ момент,по-добра алтернатива на стария 323
Плюсове и минуси:
+Отлична изработка,мощни двигатели,стабилно и динамично поведение на пътя,икономични четири цилиндрови двигатели,богат избор
- Много скрити недостатаци в по старите модели високи цени на резервните части
ОЦЕНКА:
3-а серия на BMW може да бъде отлична инвестиция за малко пари,в случай,че се внимава в покупката.Спортния му дух и отличната изработка го правят фаворит при избора на кола над 15г.
информацията беше взета от вестник "авто труд"
Една от основните причини за успеха на 3-а серия е динамичния характер на автомобила.Мощните двигатели,задвижващите задни колела,директния волан,освободените от въртящ момент завиващи колела ,почти идеалното разпределение на масите м/у преден и заден мост,сигурно поведение на пътя и солидната изработка са типичните плюсове на "тройката".Именно тези му качества го направиха любим на спортно настроените водачи сред нас и на хулиганите на пътя,които демонстрират бързия си стил на шофиране.Внимание трябва да се отделя единствено при движение на мокро и заледен път,тъй като в нито един от моделите на Е30 не се вграждат електронни системи за стабилност.
Повечето от детайлите в каросерията са толкова добре изработени и сглобени,че дори в 15 годишни неиздават неприятни шумове.Лоши новини за собствениците носят ламарините на колата:областите под калниците и праговете често корозират и на тях трябва да се обърне спецялно внимание при покупка.
Внимание трябва да се отдели и на ауспоха в 3-а серия той също е предрасположен към корозия,особено в моделите карани на къси дистанций.Друга неприятност създават уплътненията на багажника,които се разкъсват и пропускат вода.
Шумовете от задното окачване често се далжат на дефектни амортисьори,а отпред на дефектни шарнири.В задницата клеясват и тампоните на моста.
Недостатък на моделите на BMW е високата цена на резервните части.Внимание трябва да се обърне и на ручната спирачка,която действа слабо.Дисковите спирачки отпред са добри,но на са склонни към по-бързо износване.
Виенето от задната част може да означава две неща в този модел.В повечето случай идва от диференциала.В други случай става въпрос за лагерите на диференциала.
Четири цилиндровите двигатели с обем 1.6 и 1.8 литра се считат за много надежни и относително икономични.Най-добрите агрегати обаче са редовите шестцилиндрови,които започват от 2 литра.Те също са достатачно надежни и се характеризират с отлично спокойствие на работа.Внимание трябва да се обърне на двигателите с ангренажен ремък,който трябва да се сменя на не повече от 80000км.
Скрити фаворити в гамата на 3-а серия са моделите ix (двойно предаване) и Touring (комби).В първия случай обаче силовото предаване е с усложнена схема,кочто изисква по-сериозна поддръжка.Комби версията не се отличава като качества от седана,но притежава по-голяма практичност.
1982:дебйт на втората генерация на 3-а серия,купе с две врати,двигатели 316,318i,320i,и 323
1983:представяне на модела с четири врати
1984:катализатор за моделите 318i и 325e(122к.с.)
1985:325i(171к.с.) замества 323i(150к.с.),дизел 324d,представяне на 325ix(двойно предаване) и 325i (кабрио)
1986:представяне на М3(2.3л,194к.с.)
1988:фейслифт:фаровете и броните са променени
1989:представяне на комби версията Touring
МОДЕЛИ:бензинови1,6л(75,90,100к.с.),1,8л(90,105,115,140),2,0л(125,129к.с.),2,3л(143и150к.с.),2,5л(122,170к.с.);дизелови 2,4л(86,115к.с.)
РАЗМЕРИ:
дължина/широчина/височина-4,32/1,64/1,38м. междуосие 2,57м,тегло 1020-1265кг. резервоар 55л. багажник 425л.
ПРЕПОРАЧИТЕЛНИ ДВИГАТЕЛИ:
2-литров бензинов:абсолютно спокойствие на работа,добро разгръшане на мощноста,сравнително икономичен
2,5-литров бензинов:мека работа,мощен и пъргав,висок въртящ момент,по-добра алтернатива на стария 323
Плюсове и минуси:
+Отлична изработка,мощни двигатели,стабилно и динамично поведение на пътя,икономични четири цилиндрови двигатели,богат избор
- Много скрити недостатаци в по старите модели високи цени на резервните части
ОЦЕНКА:
3-а серия на BMW може да бъде отлична инвестиция за малко пари,в случай,че се внимава в покупката.Спортния му дух и отличната изработка го правят фаворит при избора на кола над 15г.
информацията беше взета от вестник "авто труд"
- BMW lover
- Любовника
-
- Мнения: 2210
- Регистриран на: 10.10.2005
- Местоположение: Пловдив <-> София
- Пол: Мъж
- Кара: Е30 90' 320i convertible, E61 530d
.
3-а серия на BMW може да бъде отлична инвестиция за малко пари
Та това е вьзможно наи-добрата инвестиция , която 4овек може да направи през своя живот бе хора
ОБЬРНЕТЕ ВНИМАНИЕ НА ЛОГОТО МИ !!!!!!

Та това е вьзможно наи-добрата инвестиция , която 4овек може да направи през своя живот бе хора

ОБЬРНЕТЕ ВНИМАНИЕ НА ЛОГОТО МИ !!!!!!




- DEFLEPPARD
- ентусиаст
-
- Мнения: 1190
- Регистриран на: 4.04.2003
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: BMW F30 335I xDrive
- Мечтае да кара: M12 nasca, e31 850CSI, e30 M3
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 2%E0%F0%EE
май наистина има нещо вярно във фразата "всичко ново е добре забравено старо"
П.С. тая тема на Мегофф защо не е в тхе бест оф ?
хммм ся видях и другата
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=6104
то стана яко репорт май...
май наистина има нещо вярно във фразата "всичко ново е добре забравено старо"

П.С. тая тема на Мегофф защо не е в тхе бест оф ?
хммм ся видях и другата
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=6104
то стана яко репорт май...

4 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани