Симптоми на "заминала" умна дюза на тдс
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
42 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- ShibinG
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 542
- Регистриран на: 25.04.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e39tdsA "97
- Мечтае да кара: c63amg
Симптоми на "заминала" умна дюза на тдс
Колата е малкия тдс м41д17,около въпросната дюза е влажно от нафта , проверил съм маркучите не е от тях ,самата дюза сълзи.
Конкретния ми въпрос на който не можах да намеря отговор в търсачката е , имам някой проблеми с колата и искам да знам евентуално дали има вероятност да се дължът именно на това сълзене на дюзата,а проблемите са :
-при форсиране и връщане на газта оборотите по-малко от секунда падат с около милиметър под нормалните за празен ход леко претриса и се нормализира,като въпросното претрисане е съпроводено и с лек пушек отзад
-имам чувството че е на настроения понякога върви ,понякога не ,карам с нафта от бензиностанции, с добавка кастрол тда
-и третия проблем е че на студено палене има нужда да подгрея 2-3 пъти за да запали от четвърт иначе върти 2-3 оборота,проблема не е в самото погдрябване ,а в това че системата губи нафта и трябва подкачащата помпа да качи ,за което са и нужни повече от едно подгрявания (свещите и помпата са сменени преди 2-3 месеца)
това ли са симптомите на въпросната дюза ?
благодаря предварително на отзовалите се
Конкретния ми въпрос на който не можах да намеря отговор в търсачката е , имам някой проблеми с колата и искам да знам евентуално дали има вероятност да се дължът именно на това сълзене на дюзата,а проблемите са :
-при форсиране и връщане на газта оборотите по-малко от секунда падат с около милиметър под нормалните за празен ход леко претриса и се нормализира,като въпросното претрисане е съпроводено и с лек пушек отзад
-имам чувството че е на настроения понякога върви ,понякога не ,карам с нафта от бензиностанции, с добавка кастрол тда
-и третия проблем е че на студено палене има нужда да подгрея 2-3 пъти за да запали от четвърт иначе върти 2-3 оборота,проблема не е в самото погдрябване ,а в това че системата губи нафта и трябва подкачащата помпа да качи ,за което са и нужни повече от едно подгрявания (свещите и помпата са сменени преди 2-3 месеца)
това ли са симптомите на въпросната дюза ?
благодаря предварително на отзовалите се

6>4
- daka1972
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 352
- Регистриран на: 9.04.2009
- Местоположение: коларовград
- Пол: Мъж
- Кара: BMW отново серия 3 бенз
- Мечтае да кара: волска каручка
- Детайли за колата: събира много и малко, според повода
Re: Симптоми на "заминала" умна дюза на тдс
това ,че тече е е гадно щото мирише много не се трае , а като тече - смуче въздух а дали работи -- замери съпротивлението или просто откачи куплунга и виж резултата -- теча може да се отремонтира - вече съм го тествал три пъти някъде във форума трябва да има тема за това -- на 2,5 и 1,8/1,7/ са различни показателите
замери си свещите
замери си свещите
- 5ър
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 123
- Регистриран на: 11.07.2009
- Кара: ше 520i, 325tds, 323i; сега 528i
- Мечтае да кара: E46 М3CSL
Re: Симптоми на "заминала" умна дюза на тдс
Колега и на мен ми течеше дюзата, но за 40 лв я залепиха и казаха, че работи. Влез в Е34 и намери "ТДС от А до Я". Там ще намериш за дюзата.
Този симптом силно ме интересува на какво се дължи(а вярвам и теб)?! При мен се получава като давам газ до 2000 оборота(дори и като съм в движение и ще сменям предавка), ако подавам до над 2100 го няма. Сякаш мотора има повече време, докато паднат оборотите, да си подаде гориво и не се получава това моментно притрисане.
Нека някой, който има опит да каже, защото знам че има колеги от форума, които ще знаят точно за какво иде реч.
при форсиране и връщане на газта оборотите по-малко от секунда падат с около милиметър под нормалните за празен ход леко претриса и се нормализира
Този симптом силно ме интересува на какво се дължи(а вярвам и теб)?! При мен се получава като давам газ до 2000 оборота(дори и като съм в движение и ще сменям предавка), ако подавам до над 2100 го няма. Сякаш мотора има повече време, докато паднат оборотите, да си подаде гориво и не се получава това моментно притрисане.
Нека някой, който има опит да каже, защото знам че има колеги от форума, които ще знаят точно за какво иде реч.
Still Speedin
Re: Симптоми на "заминала" умна дюза на тдс
С неработеща умна дюза, ще ти светне жълтата лампа с изобразена дюза на таблото и ще намалее мощността. За да разбереш дали е здрава просто и замери съпротивлението на буксата - трябва да е около 100 ома. При теб най-вероятно дюзата е здрава, просто сълзи от сглобката на бубинката. Някои си играят да я лепят, аз мойта я смених с чисто нова. Ако си решил да я сменяш с нова, търси за Опел Омега 2.5 ТД. Мисля, че са по евтини.
По втория ти въпрос - трябва да си поиграеш с регулировката на плочката на помпата. Трябва да я бутнеш леко към купето. Така ще увеличиш порцията гориво и проблема ще изчезне.
Причината за третия ти въпрос е в нехерметичността на умната дюза. Решиш ли проблема с дюзата, ще решиш и проблема с паленето сутрин.
По втория ти въпрос - трябва да си поиграеш с регулировката на плочката на помпата. Трябва да я бутнеш леко към купето. Така ще увеличиш порцията гориво и проблема ще изчезне.
Причината за третия ти въпрос е в нехерметичността на умната дюза. Решиш ли проблема с дюзата, ще решиш и проблема с паленето сутрин.
- tosho_72
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 207
- Регистриран на: 12.09.2010
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: 325 TDS + 330ci
- Детайли за колата: черни :)
Re: Симптоми на "заминала" умна дюза на тдс
BaHka написа:По втория ти въпрос - трябва да си поиграеш с регулировката на плочката на помпата. Трябва да я бутнеш леко към купето. Така ще увеличиш порцията гориво и проблема ще изчезне.
По втория въпрос имат проблеми много хора както и аз,ако се бутне плочката и се вдигнат оборотите малко,ще влияе ли на разхода на гориво (освен при работа на място).
- ShibinG
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 542
- Регистриран на: 25.04.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e39tdsA "97
- Мечтае да кара: c63amg
Re: Симптоми на "заминала" умна дюза на тдс
BaHka благодаря за изчерпателния отговор ,ще се сменя въпросната дюза 

6>4
- Nasko_325TD
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2582
- Регистриран на: 11.12.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: E38 740i idividual
- Мечтае да кара: безаварийно
- Детайли за колата: Нормнална!
Re: Симптоми на "заминала" умна дюза на тдс
Аз имам такава работеща с малки забележки.
Кабелите и са прекъснати,но има възможност за правене.

Кабелите и са прекъснати,но има възможност за правене.
Re: Симптоми на "заминала" умна дюза на тдс
tosho_72 написа:BaHka написа:По втория ти въпрос - трябва да си поиграеш с регулировката на плочката на помпата. Трябва да я бутнеш леко към купето. Така ще увеличиш порцията гориво и проблема ще изчезне.
По втория въпрос имат проблеми много хора както и аз,ако се бутне плочката и се вдигнат оборотите малко,ще влияе ли на разхода на гориво (освен при работа на място).
Не би трябвало да имаш проблеми със завишен разход.
Re: Симптоми на "заминала" умна дюза на тдс
Браво на колегата BaHka
. Много точен и изчерпателен. А по въпроса с бутането на плочката едно уточнение да направя от моя опит. Да ще се вдигнат леко оборотите ама като не ви е в ред плочката иначе при здрава такава ( без менене на обороти , претрисане и други такива ) няма повишаване на оборотите те и без това се определят електронно от компа. Сега съм с читава плочка ( благодарение на колегата Nasko_325TD ) и при бутане към купето нямаше вдигане на оборотите пък и във Е34 е разискван въпроса и се потвърждава това явление. Иначе с тия добавки не прекалявайте бих препоръчал добавката на БМВ ( мисля Дезолит се казваше ) и толкова и пак след това задължително ревизия на цедката на помпата в резервоара и смяна горивен филтър и след това малко двутактово масло или АТФ и профилактика ( мързелива ) на ГНП сте направили. Друго пробвайте без газ да отпуснете съединителя ( при включена първа скорост ) колата трябва да си тръгне без проблем и така да се движи без тласъци и тем подобни , това е тест за плочката колко е читава . Успех.

- Nasko_325TD
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2582
- Регистриран на: 11.12.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: E38 740i idividual
- Мечтае да кара: безаварийно
- Детайли за колата: Нормнална!
Re: Симптоми на "заминала" умна дюза на тдс
Аз не слагам никакви добавки. Нафта само от Ромпетрол и на 2 резервоара по 1.5 литра масло.
- Nasko_325TD
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2582
- Регистриран на: 11.12.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: E38 740i idividual
- Мечтае да кара: безаварийно
- Детайли за колата: Нормнална!
Re: Симптоми на "заминала" умна дюза на тдс
Защо масло колега?Не се ли запушват дюзите? 

Re: Симптоми на "заминала" умна дюза на тдс
От две години и аз слагам масло. За сега нищо им няма на дюзите.

- Nasko_325TD
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2582
- Регистриран на: 11.12.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: E38 740i idividual
- Мечтае да кара: безаварийно
- Детайли за колата: Нормнална!
Re: Симптоми на "заминала" умна дюза на тдс
Значи на 60 литра нафта слагате 750 грама масло? 
Значи на 8 литра нафта се слага 80мл. масло двигателно така ли?
Или двутактово?

Значи на 8 литра нафта се слага 80мл. масло двигателно така ли?
Или двутактово?

- tosho_72
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 207
- Регистриран на: 12.09.2010
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: 325 TDS + 330ci
- Детайли за колата: черни :)
Re: Симптоми на "заминала" умна дюза на тдс
Nasko_325TD написа:Значи на 60 литра нафта слагате 750 грама масло?
Значи на 8 литра нафта се слага 80мл. масло двигателно така ли?
Или двутактово?
Тука сигурно ще има противоречиви мнения за маслото,някой казват двутактово,други двигателно,двутактовото се разтваряло по добре,обаче съдържало някъква съставка която не била хубава.И аз незнам на кого да вярвам но за сега слагам двигателно.
42 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани