вентилатор
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
66 мнения
• Страница 2 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- ludiagsm
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3966
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: X5 E53
- Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
- Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .
Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)
на мен също ми е интересно , един приятел имаше подобен проблем но при него изобщо не се включваше вентилатора натиска6 натиска6 не стаа смених му кондензатора пак не!
Накрая отиде в дарукар 700лв даде вси4ко ок и гаранция му дадоха 1 г
та все си мисля че има начин да се пребори тоя проблем интересно ми е изводите на таралежа кой за какво е виждам на снимките 4е са 5бр
Накрая отиде в дарукар 700лв даде вси4ко ок и гаранция му дадоха 1 г
та все си мисля че има начин да се пребори тоя проблем интересно ми е изводите на таралежа кой за какво е виждам на снимките 4е са 5бр
Луд, питай Dimitar - той ми беше обяснил едно време кой извод за какво е, но аз много не слушах тогава. Смених си въпросния таралеж и с това изчезнаха проблемите. После се оказа, че това е често срещан проблем при моделите с климатроник и май са малко тези, които не са се сблъсквали с него.
Ама чак 700 лв? Тия са му резнали главата в Дару.
Ама чак 700 лв? Тия са му резнали главата в Дару.
Ако може да ми кажете къде се намира вентилатора само за климатроника,дали е до филтъра,под таблото или другаде,щото не съм отварял такава кола и да знам какво ми предстои само?
Искам да проверя и четките на вентилатора.
Ето тук се намира таралежа.Както беше казано два болта са еврейска звезда
Това е самия таралеж
Жиците на таралежа
А тук ако може Димитър да каже кой извод за къде е и мен ме интересува дали от тук има жици направо за вентилатора евентуално да му се подаде 12V за да се провери дали е в изправност.Tънката е масата ясно е,от останалите 4 две трябва да са за вентилатора и 2 за управлението на тиристора(таралежа) мисля аз?Надявам се да съм дал ясни снимки


Ето тук се намира таралежа.Както беше казано два болта са еврейска звезда

Това е самия таралеж

Жиците на таралежа

А тук ако може Димитър да каже кой извод за къде е и мен ме интересува дали от тук има жици направо за вентилатора евентуално да му се подаде 12V за да се провери дали е в изправност.Tънката е масата ясно е,от останалите 4 две трябва да са за вентилатора и 2 за управлението на тиристора(таралежа) мисля аз?Надявам се да съм дал ясни снимки




Последна промяна ///Vasko на 25 Дек 2005, 15:53, променена общо 3 пъти
BMX написа:Ама чак 700 лв? Тия са му резнали главата в Дару.
700 лв бахти и главорезите.Само да разбера кои са жиците и ще направя тиристорно управление по добро от това и няма да се набутвате като твоя приятел

(извинявам се че съм постнал три поста един след друг ,но мисля че темата е важна и не е престъпление)
- bmwdriver
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4859
- Регистриран на: 7.02.2003
- Местоположение: София
- Кара: на 1,6 бара
- Мечтае да кара: 911
Вентилатора е под чистачките,но май се вади откъм таблото.Щото
видях как го извадиха отпред и резултата беше плачевен(там стои
табелката с номера на рамата и след интервенцията човека се чудеше
как ще я регистрира в КАТ).
видях как го извадиха отпред и резултата беше плачевен(там стои
табелката с номера на рамата и след интервенцията човека се чудеше
как ще я регистрира в КАТ).
Намерих схемата и да ви кажа да знаете кои 2 жици отиват директно към двигателя,за да може да пробвате дали ви е здрав двигатля на вентилатора.otka4ena написа:Я за по-лесно да се открие вентилатора, някой който има схемите да каже къде е. Парт номера на вентилаторчето е 64118390208 . Кажете къде е, че на всички Е36-ци с климатик е еднакъв...
Кафяво/жълто е + ,жълто зелено е -
За да съм по точен ето схемата (маркирания участък)

Ще ви кажа и как се разглобява вентилатора:
(вентилатора се вади от към двигателя)
Трябват ви кръстата отверка и малко гидоре с камък №7 и ключе еврейска звезда
Сваля се маската черната която е отпред,като от нея с два кръстати болта се освобождава електронното запалване,след което се махат 3 придържащи метални скоби на пластмасовия капак на вентилатора и в средата един пластмасов винт също.След това откачате само от едната страна(лявата страна с клещи тип пенсети или подобни) едно жило,което е за клапите на въздуха отвън.След,като махнете пластмасовия капак има още един дъгобразен пластмасов капак,който стои по средата на двойната турбина,(демек перките) и той излиза свободно.
Вече имате достъп да свалите вентилатора който се крепи с четири болта тип еврейска звезда.За да не вадите жиците на електрониката,които пречат на изваждането на двигателя на вентилатора,можете само да развиете еврейските звезди и да го издърпате напред,което е достатъчно за да се действа по него(било да се сменят четки и да се пръсне малко течна грес на втулковите му лагери и т.н.)Интервенцията не е кой знае колко сложна само да се пипа по нежно около електронното запалване.Е не е за хора които са тип слон в стъкларски магазин

Ето как изглежда преди да го свалите с еврейските звезди

Eто как можете да замените тъпия таралеж с една схема Дарлингтън с два транзистора(три за по голяма мощност).Трябва ви два мощни транзистора(NPN преход), които струват 1.40 и един средно мощен за 1 лев,едно съпротивление и потенциометър съответно и двата по 10 килоома.
И един колер за процесор( АМД например)Използваните транзистори от мен са мощни 2 броя на TOSHIBA 2SC3281 и един брой средномощен TOSHIBA C3182N
Ето я и схемата(без марката на означените в нея транзистори)
А ето и как изглежда готовия монтаж.Гарантирам че оборотите посредством потенциометъра се регулират много по плавно и в по голям диапазон от оригиналното табло.Всичко ще ви легне около 15 лв.Дано съм бил полезен.

И един колер за процесор( АМД например)Използваните транзистори от мен са мощни 2 броя на TOSHIBA 2SC3281 и един брой средномощен TOSHIBA C3182N
Ето я и схемата(без марката на означените в нея транзистори)
А ето и как изглежда готовия монтаж.Гарантирам че оборотите посредством потенциометъра се регулират много по плавно и в по голям диапазон от оригиналното табло.Всичко ще ви легне около 15 лв.Дано съм бил полезен.

Много добре! Явно някой е внимавал в часовете по електротехника. Лошото е, че аз вече дадох 220 лв преди около година
И за да не отварям нова тема да попитам тук за моя проблем - преди на последна степен духаше много силно та чак ти ставаше лошо, а сега все едно някой е сложил вестник във въздуховодите и на последна степен едва едва духа. А вентилатора се чува, че върти като луд.
Едно време имаше подобна тема, но не успях да я намеря. Някой ако може да помогне...

И за да не отварям нова тема да попитам тук за моя проблем - преди на последна степен духаше много силно та чак ти ставаше лошо, а сега все едно някой е сложил вестник във въздуховодите и на последна степен едва едва духа. А вентилатора се чува, че върти като луд.
Едно време имаше подобна тема, но не успях да я намеря. Някой ако може да помогне...

- ICE
- Ледения
-
- Мнения: 4798
- Регистриран на: 4.10.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е60 535d
- Мечтае да кара: из Las Vegas!
ЗАДРЪСТЕН ФИЛТЪР НА КЛИМАТА?BMX написа:Много добре! Явно някой е внимавал в часовете по електротехника. Лошото е, че аз вече дадох 220 лв преди около година
И за да не отварям нова тема да попитам тук за моя проблем - преди на последна степен духаше много силно та чак ти ставаше лошо, а сега все едно някой е сложил вестник във въздуховодите и на последна степен едва едва духа. А вентилатора се чува, че върти като луд.
Едно време имаше подобна тема, но не успях да я намеря. Някой ако може да помогне...
BMX написа:Много добре! Явно някой е внимавал в часовете по електротехника. Лошото е, че аз вече дадох 220 лв преди около година
И за да не отварям нова тема да попитам тук за моя проблем - преди на последна степен духаше много силно та чак ти ставаше лошо, а сега все едно някой е сложил вестник във въздуховодите и на последна степен едва едва духа. А вентилатора се чува, че върти като луд.
Едно време имаше подобна тема, но не успях да я намеря. Някой ако може да помогне...
BMX kaто смазах втулковите лагери на вентилатора с шпрей с течна грес и се вдигнаха оборотите колкото и тъпо да изглежда отговора ми е така.Слагаш удължителна тръбичка от тънък медицински шлаух и пръскаш от двете страни на двигателя,при положение че те мързи да отвиваш 4-те еврейски звезди за да го издърпаш по напред за по удобен достъп до лагерите.
И последно да кажа че причината да изгарят тия таралежи е високия ампераж,който идва най вече от двустранните перки,които товарят много самия двигател.
66 мнения
• Страница 2 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани