за какво е това?
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
60 мнения
• Страница 4 от 4 • 1, 2, 3, 4
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: за какво е това?
jdl написа:Та така! Каквото съм казал е точно, друг е въпросът как е прочетено и разбрано!
Що се впрягаш ... ?
Въпроса не е в това да доказваме колко точно сме се изразили и колко много знаеме, .... , въпроса е да се помогне на колегата да си оправи проблема ....
paco_sp написа:djhris-mix написа:защо не отидеш в някой специалезиран сервиз да ти кажат хората какво и имана колата ти и да си решиш проблемя![]()
Щото ми писна да чупя пари за сервизи и да сменям части които съвсем неса за смяна.
В "специализираните сервизи " вече пускат на работи пръдльовци на по 18 години , дето няма никакъв опит пък за знания да не говоря .... , какво ще му помогне един такъв "специализиран специалист" ?!

Най -много наистина да го накара да сменя наред здрави части ...
Никой няма да обърне такова внимание на колата , каквото сам ти можеш да й обърнеш ... !
С четене и питане нещата се постигат ....
Re: за какво е това?

metodi80 написа: ...Що се впрягаш ... ?
Въпроса не е в това да доказваме колко точно сме се изразили и колко много знаеме, .... , въпроса е да се помогне на колегата да си оправи проблема ....
....
Е, как що

metodi80 написа: .... но понеже ти повдигна въпроса (гузен , негонен бяга) ...
Въпрос на принцип, когато съм сгрешил, признавам си грешката. Когато съм прав, държа на това, което съм казал, не обичам да си "оставям магарето в калта"

Прав си, стига сме спамили темата на колегата!

По същество: направените замервания изясняват някои неща, но не стигат да се уточни причината за постоянното цъкане на релето. 11V напрежение ми се вижда ниско... Колега, намери по възможност цифров мултимер, но не от най-евтините, дето са по 8-12лв, някои от тях дават страхотни грешки!
Ето още няколко насоки за проверка:
1. Опитай да замериш напрежението на пинове 85 и 86 (по възможност със сложено в цокъла реле - ако трябва, изведи две тънки жички, увити в единия си край около крачетата на релето от тези пинове, преди да го сложиш в цокъла му), когато колата е на контакт, но не работи, и когато работи. Замери по същото време и какво е напрежението директно на клемите на акумулатора.
2. Направи същото упражнение и с релето на бензиновата помпа. Неговото напрежение на пинове 85 и 86 трябва да се мери САМО на работещ двигател, защото на контакт, но без да работи мотора, ECU-то не го включва (DME 1.7 трябва да отчита обороти на коляновия вал, за да пусне бензиновата помпа). Когато имаме вече това, и предното замерване, ще може да се сравнят и да се прецени какво трябва да е нормалното управляващо напрежение за включване на реле, което ECU-то подава.
3. Релето за подгрева на ламбда сондата се командва от пин 37 на ECU-то, релето за бензиновата помпа - от пин 1. Може да се измери съпротивлението межди тези пинове (в буксата на компа) и съответните пинове в цоклите на релетата. Съпротивлението трябва да е много малко, макс. 1-2 ома. Ако е значително по-голямо, явно има лоша връзка по инсталацията!
Релетата се активират от нисък потенциал (0V) на съответното краче, т.е. когато компът задейства релето, подава около 0V на крачето, а когато релето не е активно, потенциалът е висок, приблизително равен на бордовото напрежение. Не съм разглеждал схемата на изходните драйвери на компа, дано не ми се налага!


4. Интересното е, по последното, което си писал - че чак след като извадиш сондите на мултимера от пиновете на цокъла на релето, ти прищраква клапанчето за празния ход - това ме кара да мисля, че акумулатора ти пада малко по-бързо от преди? Или караш колата всекидневно и няма как да го прецениш? Прави ли го този ефект, като вместо мултимера, самото реле си е в цокъла, запалиш колата, изгасиш я, изчакаш 20-30 секунди, и тогава извадиш релето от цокъла - пак ли прещраква "стъпковото" моторче? Ако да - лошо

Кажи, когато направиш тези замервания, какво показват... Хипотезата ми е за дефект на драйверния транзистор в ECU-то, на краче 37, но за момента си е само хипотеза...
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: за какво е това?
jdl написа:
Кажи, когато направиш тези замервания, какво показват... Хипотезата ми е за дефект на драйверния транзистор в ECU-то, на краче 37, но за момента си е само хипотеза...
Ясно е , че има някаква причина напрежението да е по -ниско от необходимото , но не мисля , че проблема е в стъпалото управляващо релето .... Във всяка схема в която има управление на реле , то транзистора , който управлава дадено реле се връзва в ключов режим - тоест или има или няма напрежение , самия транзистор не определя ефективната стойност на напрежението , а просто превключва и подава или прекъсва веригата .... Стойностите на напрежението зависят от R-C веригите , вързани към съответния драйвер ! По скоро някой кондензатор (вързан към маса ) издава багажа и за това се случва това което се случва , но както и ти каза - хипотеза !
- paco_sp
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 198
- Регистриран на: 15.09.2009
- Местоположение: гр.Русе
- Пол: Мъж
- Кара: 318 I Touring
- Мечтае да кара: Самолет
Re: за какво е това?
4. Интересното е, по последното, което си писал - че чак след като извадиш сондите на мултимера от пиновете на цокъла на релето, ти прищраква клапанчето за празния ход - това ме кара да мисля, че акумулатора ти пада малко по-бързо от преди? Или караш колата всекидневно и няма как да го прецениш? Прави ли го този ефект, като вместо мултимера, самото реле си е в цокъла, запалиш колата, изгасиш я, изчакаш 20-30 секунди, и тогава извадиш релето от цокъла - пак ли прещраква "стъпковото" моторче? Ако да - лошо 
Колега преди наистина ми падаше акумолатора за няколко дена(3-4)бях замервал и ми даваше консумация но не помня колко точно,след това акумолатара даде фира и взех друг от един приятел,че тогава нямах пари за нов но и сега мисе струва че леко пада.Тъй като я карам почти всеки ден и неми е падал чак дане запали но за 2-3 дена ако несъм я бутал се чувства,че леко е баднал акумолатора.Иначе когато вадя самото реле мисля,че не прицъква стъпковото моторче но за всеки случаи пак ще проверя а и ще направя замерванията които си опусал по горе.


Колега преди наистина ми падаше акумолатора за няколко дена(3-4)бях замервал и ми даваше консумация но не помня колко точно,след това акумолатара даде фира и взех друг от един приятел,че тогава нямах пари за нов но и сега мисе струва че леко пада.Тъй като я карам почти всеки ден и неми е падал чак дане запали но за 2-3 дена ако несъм я бутал се чувства,че леко е баднал акумолатора.Иначе когато вадя самото реле мисля,че не прицъква стъпковото моторче но за всеки случаи пак ще проверя а и ще направя замерванията които си опусал по горе.


- paco_sp
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 198
- Регистриран на: 15.09.2009
- Местоположение: гр.Русе
- Пол: Мъж
- Кара: 318 I Touring
- Мечтае да кара: Самолет
Re: за какво е това?
Днес минах и си взех един цифров мултимер,че данесе занимавам вече и замерих пак както писа колега по-горе.Първо замерих релето на подгрева с две жички и ми даде между 10 и 13 волта,постоянно се променяше,след това махнах самото реле и замерих без него на пиновете(85 и 86)и ми даде 14,05 без да игра както с релето.Замерих бензинивата помпа(наи-лявото реле от трите)и там ми даде 13,05 пак без дасе променя драстично,в рамките на 0,03(предполагам че толкова си е съвсем нормално)и между временно замерих и акумолатора докато беше запален мотора и ми даде 14,08.Сега за цъкането на стъпковото моторче след като загася мотора след 3-4 секунди винаги ми цъка без да вадя самото реле
. 


- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
Re: за какво е това?
paco_sp написа:Сега за цъкането на стъпковото моторче след като загася мотора след 3-4 секунди винаги ми цъка без да вадя самото реле.
Цъкането не е от стъпковия мотор. Не му обръщай внимание, така цъка след спадане на вакуума в смукателния колектор клапана на бензиновите пари. Смятам че повече от ясно е обяснено от jbl къде е проблема. Нещо свързано с безконтактния прекъсвач /вероятно транзистор/, който подава импулс за задействане на механичния прекъсвач в кутията.
Re: за какво е това?
Да. Най-вероятно повредата е с самия компютър, в драйверната верига за релето на подгрева - или повреда в драйверния транзистор (евентуално лоша/спукана спойка), или в компонент на управляващата му верига.
Последно, което може да направиш, е да замериш на краче 37 на компютъра пак ли така играе напрежението спрямо маса между 10 и 13 волта, ако да - сваляй компютъра за ремонт. Кадърен електричар би го поправил, още повече, ако стария ти компютър е още при теб, може да вземе от него нужните елементи.
Последно, което може да направиш, е да замериш на краче 37 на компютъра пак ли така играе напрежението спрямо маса между 10 и 13 волта, ако да - сваляй компютъра за ремонт. Кадърен електричар би го поправил, още повече, ако стария ти компютър е още при теб, може да вземе от него нужните елементи.
- paco_sp
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 198
- Регистриран на: 15.09.2009
- Местоположение: гр.Русе
- Пол: Мъж
- Кара: 318 I Touring
- Мечтае да кара: Самолет
Re: за какво е това?
jdl написа:Да. Най-вероятно повредата е с самия компютър, в драйверната верига за релето на подгрева - или повреда в драйверния транзистор (евентуално лоша/спукана спойка), или в компонент на управляващата му верига.
Последно, което може да направиш, е да замериш на краче 37 на компютъра пак ли така играе напрежението спрямо маса между 10 и 13 волта, ако да - сваляй компютъра за ремонт. Кадърен електричар би го поправил, още повече, ако стария ти компютър е още при теб, може да вземе от него нужните елементи.
как да пробвам компа,пак ли със жичка докато е запалена или..?Старият за съжаление него пазя но и вероятно нямаше дами свърши работа защото така беше намокрен и то няколко пати,че едвали имаше нещо здраво останало.

Re: за какво е това?
Може и без жичка да стане - просто разглоби буксата, която се включва в компютъра - пластмасовата й капачка се сваля лесно, и намери точно кой пин е 37-ми.
Да, на запален двигател - за да се види дали и на самата букса (на изхода на компа) прави същото това плаване на напрежението.
Драйверният транзистор трябва да работи в ключов режим, т.е. когато е отпушен, падът на напрежение върху него да е минимален (около 1V макс.), а цялото останало напрежение да е върху намотката на релето. В случая обаче падът върху този транзистор плава от 1 до 4V, според твоите замервания, което води до постоянното прещракване на релето...
Може да е проблем в кристала на транзистора, в спойките му, евентуално в някои R-C компоненти в управляващата му верига, в лоша спойка там някъде; или нещо по-неприятно - проблем в интегралната схема, която го управлява?! Но това не можем да го установим така, ами техникът, който ще го прави, ще го види на място.
Не е проблем, че си изхвърлил стария компютър, макар че все ще да е имало неизгнили компоненти в него, които да свършат работа. Със сигурност има по магазините за електронни компоненти съответните части.
Да, на запален двигател - за да се види дали и на самата букса (на изхода на компа) прави същото това плаване на напрежението.
Драйверният транзистор трябва да работи в ключов режим, т.е. когато е отпушен, падът на напрежение върху него да е минимален (около 1V макс.), а цялото останало напрежение да е върху намотката на релето. В случая обаче падът върху този транзистор плава от 1 до 4V, според твоите замервания, което води до постоянното прещракване на релето...
Може да е проблем в кристала на транзистора, в спойките му, евентуално в някои R-C компоненти в управляващата му верига, в лоша спойка там някъде; или нещо по-неприятно - проблем в интегралната схема, която го управлява?! Но това не можем да го установим така, ами техникът, който ще го прави, ще го види на място.
Не е проблем, че си изхвърлил стария компютър, макар че все ще да е имало неизгнили компоненти в него, които да свършат работа. Със сигурност има по магазините за електронни компоненти съответните части.
- paco_sp
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 198
- Регистриран на: 15.09.2009
- Местоположение: гр.Русе
- Пол: Мъж
- Кара: 318 I Touring
- Мечтае да кара: Самолет
Re: за какво е това?
Ок,мерси за изчерпателните отговори и за помоща.Ще го замеря да видя и ако и там играе ще го смъкна и ще се ходи при техник няма как.



Re: за какво е това?
Дано се оправи лесно. Ако действително това е проблемът, ремонтът не следва да е много пари...
Иначе, определено ще е по-лесно за техника, ако отидеш с компютъра, както е закачен на колата, за да може направи проверки на място на работещ компютър, и после - дали след ремонта работи читаво. Иначе - надали ще има стенд, на който да закачи и оживи компютъра извън колата. Не че и така не може да свърши работата, но е по-тегаво
Успех! И сподели развръзката!
Иначе, определено ще е по-лесно за техника, ако отидеш с компютъра, както е закачен на колата, за да може направи проверки на място на работещ компютър, и после - дали след ремонта работи читаво. Иначе - надали ще има стенд, на който да закачи и оживи компютъра извън колата. Не че и така не може да свърши работата, но е по-тегаво

Успех! И сподели развръзката!

- paco_sp
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 198
- Регистриран на: 15.09.2009
- Местоположение: гр.Русе
- Пол: Мъж
- Кара: 318 I Touring
- Мечтае да кара: Самолет
Re: за какво е това?
а това,че мени обороти като позагрее от това реле ли е или и там да търся друг проблем. 

Re: за какво е това?
Не е от това реле, то няма отношение към оборотите.
Като позагрее мотора (температура на антифриза над 40градуса), тогава вече почва да ползва данните от ламбда сондата, а докато е студен - не се интересува въобще от нея. Щом на топла кола почват да играят оборотите - може и да е ламбда-сонда - да е станала вече мудна?! Имаше тема на metodi80, в която е дадена проста схемичка на тестер за сондата, както е и добре описан принципа на работата й - може да я прегледаш за допълнителни насоки!
Като позагрее мотора (температура на антифриза над 40градуса), тогава вече почва да ползва данните от ламбда сондата, а докато е студен - не се интересува въобще от нея. Щом на топла кола почват да играят оборотите - може и да е ламбда-сонда - да е станала вече мудна?! Имаше тема на metodi80, в която е дадена проста схемичка на тестер за сондата, както е и добре описан принципа на работата й - може да я прегледаш за допълнителни насоки!
- cucko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1688
- Регистриран на: 19.02.2008
- Местоположение: Павликени
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530d touring
Re: за какво е това?
Изчетох всичко до тук и ми стана ясно...
Все пак колега за да спестиш мъките до последния детайл който двамата колеги ти помагаха какво и как да провериш...
Според мен защо не намериш някой със същия комп който не му прави проблем за да пробваш на твоята кола и да видиш проблемът дали не същия или не...тук да не нацелим вече здравото дето е за ремонт,а всъщност не е!Защото според мен ако пак прави ще да е от възката след компа до релето(от другата буксата на компа) или отново да се върнем от ламбда сондата...
Дано си решиш проблема!
Все пак колега за да спестиш мъките до последния детайл който двамата колеги ти помагаха какво и как да провериш...
Според мен защо не намериш някой със същия комп който не му прави проблем за да пробваш на твоята кола и да видиш проблемът дали не същия или не...тук да не нацелим вече здравото дето е за ремонт,а всъщност не е!Защото според мен ако пак прави ще да е от възката след компа до релето(от другата буксата на компа) или отново да се върнем от ламбда сондата...

Дано си решиш проблема!

- paco_sp
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 198
- Регистриран на: 15.09.2009
- Местоположение: гр.Русе
- Пол: Мъж
- Кара: 318 I Touring
- Мечтае да кара: Самолет
Re: за какво е това?
Поизчетох някоя и друга тема за тая сонда,ще потърся някои със същата кола да я сложа на моята да видим дали щесе оправи,пък и тъкмо и компа да пробвам ма дали ще намеря някои ослужлив-божа работа.Ако не поне сондата може да сменя с нова,че тя наи-вероятно и без това е за смяна или ще бъде скоро.
за компа ясно кво следва.

60 мнения
• Страница 4 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани