Грешки при диагностициране - Е46 и Е39.

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1780
Регистриран на: 29.10.2008
Местоположение: 100-те лица
Пол: Мъж
Кара: Е46 330d CBR 600RR
Мечтае да кара: F82 ,S1000RR

Re: Грешки при диагностициране - Е46 и Е39.

Мнение от xerial » 28 Ное 2010, 21:16

slitter написа:Е то нямя кой знае какво толкова за мислене - датчика на разпределителния вал е започнал да дава фира! от време на време не знае какво е положението на вала! Прекъсва! Смяна му е майката!



Всичко е ясно и за смяната и т.н. дори закупуването и смяната не са никакъв проблем, въпроса е дали заради датчика че се е бъзика колата не пали когато е топла... Търсил съм доста пъти във форума по темата топъл старт и в повечето пъти са : дюзи , стартер или верига (по-скоро при ТДС) а при мен дюзи са ми ОК ( най-малко 2 от 6 те са чисто нови а останалите 4 преди 2 месеца са минали профилактика) за стартера не мисля че е защото се чува че върти...
Изображение Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 789
Регистриран на: 1.02.2010
Пол: Мъж
Кара: F34 320d
Мечтае да кара: G32
Детайли за колата: 320d GT B47

Re: Грешки при диагностициране - Е46 и Е39.

Мнение от mistyrain » 28 Ное 2010, 21:23

Здравейте колеги,

бихте ли казали какво значи следната грешка - Single throttle valve potenciometer?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2021
Регистриран на: 21.10.2004
Кара: E70

Re: Грешки при диагностициране - Е46 и Е39.

Мнение от slitter » 28 Ное 2010, 21:25

xerial написа:
slitter написа:Е то нямя кой знае какво толкова за мислене - датчика на разпределителния вал е започнал да дава фира! от време на време не знае какво е положението на вала! Прекъсва! Смяна му е майката!



Всичко е ясно и за смяната и т.н. дори закупуването и смяната не са никакъв проблем, въпроса е дали заради датчика че се е бъзика колата не пали когато е топла... Търсил съм доста пъти във форума по темата топъл старт и в повечето пъти са : дюзи , стартер или верига (по-скоро при ТДС) а при мен дюзи са ми ОК ( най-малко 2 от 6 те са чисто нови а останалите 4 преди 2 месеца са минали профилактика) за стартера не мисля че е защото се чува че върти...


Ами брат по-логично от това не знам дали има! По принцип тия датчици, както на разпред. вал, така и на кол. вал, ако се преебат колата помни последното запаметено положение, в което е бил. Обаче неработейки влиза в един вид авариен режим! Сега, съдейки по това кога записва, че датчика не ти работи - предимно на 700-900 обороти и 1400 - 1700 об. ми се струва, че бачка когато си поиска и става обърквация. Възможно е наистина при топъл двигател първоначално да не сработва, запалваш трудно, но след тва тръгва, после пак няма сигнал! Предполагам се случва на топло - въртиш и не пали, после въртиш и запалва!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1780
Регистриран на: 29.10.2008
Местоположение: 100-те лица
Пол: Мъж
Кара: Е46 330d CBR 600RR
Мечтае да кара: F82 ,S1000RR

Re: Грешки при диагностициране - Е46 и Е39.

Мнение от xerial » 28 Ное 2010, 21:37

slitter написа:
xerial написа:
slitter написа:Е то нямя кой знае какво толкова за мислене - датчика на разпределителния вал е започнал да дава фира! от време на време не знае какво е положението на вала! Прекъсва! Смяна му е майката!



Всичко е ясно и за смяната и т.н. дори закупуването и смяната не са никакъв проблем, въпроса е дали заради датчика че се е бъзика колата не пали когато е топла... Търсил съм доста пъти във форума по темата топъл старт и в повечето пъти са : дюзи , стартер или верига (по-скоро при ТДС) а при мен дюзи са ми ОК ( най-малко 2 от 6 те са чисто нови а останалите 4 преди 2 месеца са минали профилактика) за стартера не мисля че е защото се чува че върти...


Ами брат по-логично от това не знам дали има! По принцип тия датчици, както на разпред. вал, така и на кол. вал, ако се преебат колата помни последното запаметено положение, в което е бил. Обаче неработейки влиза в един вид авариен режим! Сега, съдейки по това кога записва, че датчика не ти работи - предимно на 700-900 обороти и 1400 - 1700 об. ми се струва, че бачка когато си поиска и става обърквация. Възможно е наистина при топъл двигател първоначално да не сработва, запалваш трудно, но след тва тръгва, после пак няма сигнал! Предполагам се случва на топло - въртиш и не пали, после въртиш и запалва!


Ами общо взето да... оставям колата за 20 мин връщам се въртя не пали... изчаквам известно време което съвпада с изстиването въртя и пали...
Изображение Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1618
Регистриран на: 1.10.2008
Пол: Мъж
Кара: BMW E90 330D
Мечтае да кара: ///M power
Детайли за колата: BMW - Bought My Wife

Re: Грешки при диагностициране - Е46 и Е39.

Мнение от Next » 29 Ное 2010, 0:10

Айде бе какво се надувате а не казвате.
трия грешката и пак идва веднага.
http://forum.e46fanatics.com/attachment ... 1255257080
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2021
Регистриран на: 21.10.2004
Кара: E70

Re: Грешки при диагностициране - Е46 и Е39.

Мнение от slitter » 29 Ное 2010, 0:44

Next написа:Айде бе какво се надувате а не казвате.
трия грешката и пак идва веднага.
http://forum.e46fanatics.com/attachment ... 1255257080

Колега грешката е от пиропатрона на колана на шофьора. Провери си буксата, но като цяло може и да не се оправи, ако се зачисти т.н. Все пак пробвай! Появява се веднага,з ащото седи активна постоянно, не е спорадична, а проблемът си е и в момента, то си го пише! Получава се защото поради някаква причина се е променило съпротивлението, а централата следи именно този показател. Пред теб седят няколко варианта: преглеждаш и чистиш буксата; ако не - или шунтираш мястото посредством съпротивления от 2 ома или 4 не си спомням точно колко бяха, или кодираш централата с помощтта на експерта да не следи изобщо тоя патрон, или си търсиш нов (втора употреба)!!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 789
Регистриран на: 1.02.2010
Пол: Мъж
Кара: F34 320d
Мечтае да кара: G32
Детайли за колата: 320d GT B47

Re: Грешки при диагностициране - Е46 и Е39.

Мнение от mistyrain » 29 Ное 2010, 10:37

mistyrain написа:Здравейте колеги,

бихте ли казали какво значи следната грешка - Single throttle valve potenciometer?


Колеги, някой да знае нещо за тази грешка?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1618
Регистриран на: 1.10.2008
Пол: Мъж
Кара: BMW E90 330D
Мечтае да кара: ///M power
Детайли за колата: BMW - Bought My Wife

Re: Грешки при диагностициране - Е46 и Е39.

Мнение от Next » 29 Ное 2010, 10:46

Благодаря slitter за изчерпателния отговор :bowdown:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2021
Регистриран на: 21.10.2004
Кара: E70

Re: Грешки при диагностициране - Е46 и Е39.

Мнение от slitter » 29 Ное 2010, 11:18

mistyrain написа:Здравейте колеги,

бихте ли казали какво значи следната грешка - Single throttle valve potenciometer?


Kолега, самото наименование на грешката ако я пуснеш на гугъл преводача ще те упъти какво не е наред, а именно - дроселната клапа!!! Дросела като се отваря в него има една плочка с електроника, в която има потенциометър. Той подава на екуто сигнал за положението на дроселната клапа, в зависимост от натиска на педала на газта. По принцип вътре има едни писти, които с течение на времето се изтриват от преработване и сигналът в някои положения се губи. Най-често се изтриват в положението на празния ход и понякога като ефект може да усетиш клатене на обороти и т.н. Вероятно в движение не усещаш нищо, защото там е добре положението! По принцип така става, ама може и да е друго! Не си написал грешката спорадична ли е или веднага се записва. Като цяло смяна му е майката. Реално щом питаш само за грешката, а не си написал, че колата е в авариен режим, явно става въпрос за м43, който сравнително добре поняся този проблем. Други двигатели влизат в авариен режим :) Частта е скъпа, но... Даже мисля, че се връща старата, за да ти дадат новата (рециклирана) в представителствата! Може да се ориентираш и за втра ръка, ама може да е преебана и тя!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 789
Регистриран на: 1.02.2010
Пол: Мъж
Кара: F34 320d
Мечтае да кара: G32
Детайли за колата: 320d GT B47

Re: Грешки при диагностициране - Е46 и Е39.

Мнение от mistyrain » 29 Ное 2010, 11:23

slitter - е няма по изчерпателен отговор брат :bowdown:
адски много благодаря :bowdown:
Аз преведох в google но това никак не ми помоган имайки предвид че не съм толко напред с материала :oops:
Иначе аз имам проблеми с оборотите и на празен ход не са стабилни също така и има моменти в който като натисна газ, има леко замисляне за секунда и после тругва. От това което си ми написал ми звучи че това ми е главния проблем, понеже смених стъпково моторче, съединител и кво ли не и продължава този проблем да седи. На предишното чистене на грешки преди 3 месеца някъде го нямаше това, но пък може и да не съм го видял. Иначе да, спорадична е.
Възможно ли е ако се свали и почисти, предполагам със спрей някакъв, да имам подобрение?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2049
Регистриран на: 30.05.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 318i 98
Мечтае да кара: Електромобил...

Re: Грешки при диагностициране - Е46 и Е39.

Мнение от vavilon » 29 Ное 2010, 11:46

mistyrain написа:Възможно ли е ако се свали и почисти, предполагам със спрей някакъв, да имам подобрение?


Задържа ли ти педала на газта при първоначално натискане? Дори и да не ти задържа е хубаво на 1г. да си чистиш дросела. Сваля се лесно. И си нямаш на идея колко нагар си има. Това понякога води до задържане на педала на газта.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 789
Регистриран на: 1.02.2010
Пол: Мъж
Кара: F34 320d
Мечтае да кара: G32
Детайли за колата: 320d GT B47

Re: Грешки при диагностициране - Е46 и Е39.

Мнение от mistyrain » 29 Ное 2010, 12:17

Колега, под задържане имаш предвид трудно натискане или колата да се замисля преди да реагира на подадената газ?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2049
Регистриран на: 30.05.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 318i 98
Мечтае да кара: Електромобил...

Re: Грешки при диагностициране - Е46 и Е39.

Мнение от vavilon » 29 Ное 2010, 15:36

mistyrain написа:Колега, под задържане имаш предвид трудно натискане или колата да се замисля преди да реагира на подадената газ?


Има предвид задържане на педала :) При начален натиск опира пеперудката (клапата) на дросела в нагара, който се е натрупал в него. Незнам до колко ти е известно устройството на дросела. А това за замислянето навий 1/8 оборота врътката на жилото която се намира до дроселовата клапа. За ди те се обере хлабината м/у педала на газта, жилото и дроселовата клапа. А на къде да въртиш, ще разбереш по оборотите или по логика, на място като гледаш при тази манипулация!!! И не на последно място, 318-ковите дъргели са си мнооо мудни преди 2000об/мин. Не си мисли, че като натисне гзчицата от ряз и ще литнеш... :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 679
Регистриран на: 19.05.2008
Местоположение: София
Кара: F90 M5

Re: Грешки при диагностициране - Е46 и Е39.

Мнение от maikooo » 11 Дек 2010, 18:43

Колеги някой дали знае този сензор който ми изкарва като грешка кой е и къде се намира?
Според Дару Кар това е въпросният сензор номер 6 от схемата http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=15
Смених сензора от схемата и грешката остана, като няма възможност въобще да се изтрие :dunno:
П.С. Колата е 330д 184к.с.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2021
Регистриран на: 21.10.2004
Кара: E70

Re: Грешки при диагностициране - Е46 и Е39.

Мнение от slitter » 12 Дек 2010, 11:22

Влез и провери грешката с ДИС! Той ще ти даде повече инфо! Според мен това е сензора за външната температура, а не този който си показал!

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook