утечка

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2190
Регистриран на: 5.01.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: утечка

Мнение от meha » 15 Сеп 2010, 10:07

totopz написа:Може ли да ми дадете повече информация за този Rest режим?
Не е по темата, но четох, че трябва зимата на загасена кола като се натисне копчето и парното да почне да духа. Още не съм пробвал зимата как е, но сега като го натискам нищо не се случва и се чудя дали изобщо работи това при мен.


Защо не се пуска сега?Ами каква е температурата навън зимата и каква е в момента навън :?: Работи само под 12 градуса външна температура (или около 12 де) :mhihi:
Напиши в търсачката REST и чети наволя :wave:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 338
Регистриран на: 22.06.2009
Местоположение: Пазарджик
Кара: Ford Fiesta 1.25i
Мечтае да кара: A6 2.5 TDI

Re: утечка

Мнение от totopz » 15 Сеп 2010, 20:04

Благодаря за информазията колега! И аз мислих, че може да е свързано с температурата и мислих преди да дойде зимата да не се занимавам с него. Но просто видях темата и че се говори за REST и за това реших да питам.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 271
Регистриран на: 9.09.2009
Местоположение: Pleven

Re: утечка

Мнение от cerberus » 26 Ное 2010, 21:07

Колеги, а консумация от 0,09 ампера, след като заспи, с допълнително слагана аларма дали е нормално? :?:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 338
Регистриран на: 22.06.2009
Местоположение: Пазарджик
Кара: Ford Fiesta 1.25i
Мечтае да кара: A6 2.5 TDI

Re: утечка

Мнение от totopz » 26 Ное 2010, 23:08

Това са 90 mA. На мен ми се виждат много. Нормално според мен е до 20-30 mA, но това все пак е BMW и нищо чудно да похарчва повечеко. Но си мисля, че с 90 mA за една седмица ще пада акумолатора.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 271
Регистриран на: 9.09.2009
Местоположение: Pleven

Re: утечка

Мнение от cerberus » 26 Ное 2010, 23:24

90mA, да! Кажи-речи 3 пъти повече от това, което цитират колегите за нормално. Алармата е и с GSM модул, и той може да подърпва... :dunno:
Само не ме карайте да разкачам алармата и да гледам без нея, че алармата е забита на п.м. и трябва да разкача половината кола за да стигна до нея. Въпроса ми е дали е нормално аларма да дърпа 40-50мА?
П.С. Колега "REST" работи при външна температура под 15 градуса, при непомня точно какъв капацитет на акумилаторът, но се искаше да е зареден, и на изключен двигател... :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2190
Регистриран на: 5.01.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: утечка

Мнение от meha » 27 Ное 2010, 0:40

cerberus написа:90mA, да! Кажи-речи 3 пъти повече от това, което цитират колегите за нормално. Алармата е и с GSM модул, и той може да подърпва


По принцип до 0.05 горе долу може да се понесе за нормално.....но има и вариант от gsm модула да подърпва повече,виж къде е бушона на алармата и го дръпни ако можеш и замери......
На няколко Е39-ки съм пробвал за консумация,включително и моята и точно на 16 мин.....всичко заспива на 0.00!
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 271
Регистриран на: 9.09.2009
Местоположение: Pleven

Re: утечка

Мнение от cerberus » 27 Ное 2010, 1:36

Бушона е при алармата, колега, и за него ще падне разглабяне. :( Единственото което ми дойде на ум, е да пробвам с изключена и после с включена аларма. Никаква разлика няма... :dunno: преди да заспи, 0,69А, след като заспи 0,09А. Всеки път ги заковава и не помръдва мултицета от тия стойности, което ме навежда на мислълта, че явно алармата си е постоянно захранена, и това че влиза в охранителен режим, явно не повишава консумацията й. Чудя се дали е нормално, да дърпа толкова, но за 0,05А няма да разхвърлям почти цялото табло... :confused: Между другото, вентилаторче от към управлението на климатроника не съм чувал да жужи никога, даже на пълна тишина в гаража, нищо не се чува... За пръв път от форума разбрах, че трябва да жужи. Но пък и никога не съм имал проблеми с климатроника - никакви... каквото се иска от него това прави, без никакви аномалии. :dunno:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 338
Регистриран на: 22.06.2009
Местоположение: Пазарджик
Кара: Ford Fiesta 1.25i
Мечтае да кара: A6 2.5 TDI

Re: утечка

Мнение от totopz » 27 Ное 2010, 2:21

Колега това дали алармата е пусната или не не би трябвало да има значение. Управлението й и в двата случая би трябвало да работи и да тегли някакъв ток.

Идва ми една идя на ум, но не знам колко е приложима при БМВ, но все пак ще споделя - може да изкараш всички бушони (като преди това запишеш кой къде е бил) и пак да замериш консумацията. Ако е изчезнала това е знак, че може по бушоните да хванеш от къде е проблемът. Ако консумацията не изчезне - тогава вече ще е трудно да се хване какво става.

Все пак колегите нека споделят дали това, което предлагам е приложимо. Като се замисля колко електроника има по БМВ-то може и да не е добра идея.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3602
Регистриран на: 10.09.2008
Местоположение: Смолян
Кара: E39 530D

Re: утечка

Мнение от Ivo_Borisov » 27 Ное 2010, 10:12

cerberus написа:Бушона е при алармата, колега, и за него ще падне разглабяне. :( Единственото което ми дойде на ум, е да пробвам с изключена и после с включена аларма. Никаква разлика няма... :dunno: преди да заспи, 0,69А, след като заспи 0,09А. Всеки път ги заковава и не помръдва мултицета от тия стойности, което ме навежда на мислълта, че явно алармата си е постоянно захранена, и това че влиза в охранителен режим, явно не повишава консумацията й. Чудя се дали е нормално, да дърпа толкова, но за 0,05А няма да разхвърлям почти цялото табло... :confused: Между другото, вентилаторче от към управлението на климатроника не съм чувал да жужи никога, даже на пълна тишина в гаража, нищо не се чува... За пръв път от форума разбрах, че трябва да жужи. Но пък и никога не съм имал проблеми с климатроника - никакви... каквото се иска от него това прави, без никакви аномалии. :dunno:

Моето също не жужи, работи съвсем тихо и трябва да се вслушвам за да го чуя.
Най добре за да видиш къде е утечката да махаш бушоните един по един и да видиш къде ще падне консумацията.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2190
Регистриран на: 5.01.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: утечка

Мнение от meha » 27 Ное 2010, 11:53

Ivo_Borisov написа:за да видиш къде е утечката да махаш бушоните един по един и да видиш къде ще падне консумацията.


в една тема съм гоописал точно как става :yes: :yes: :yes:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 271
Регистриран на: 9.09.2009
Местоположение: Pleven

Re: утечка

Мнение от cerberus » 27 Ное 2010, 13:08

Колеги, докато чакам да се зареди акумулатора ми, взех да смятам колко е консумацията на личния ми GSM. Ето цифрите. 1000mAh батерия при 3,7 волта дава 3,7 вата. държи 7 денонощия на стендбай, сиреч без допълнителна консумация от дисплей или подсветка. значи 3,7вата делим на 168 часа, за да получим консумацията му като GSM модул за час. 3,7/168=0,22w/h (приблизително). След като утечка от 0,05А може да се приема за нормална при е39, значи горницата при мен иде 0,09-0,05=0,04Ah. за да уеднаквя единиците го умножавам по волтажа 12.6V (тези на акумулатора) става 0,50w/h. . Излиза, че алрмата + GSM модула горе-долу харчат колкото два нормални мобилни телефона на стендбай. Което май е нормално предвид че GSM модулът в колата едва ли е оптимизиран за ниска консумация като мобилен телефон?
Понеже ме човърка отвътре, като сложа акумулатора ще подкарам бушоните един по един, после ще напиша какво се е получило :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 271
Регистриран на: 9.09.2009
Местоположение: Pleven

Re: утечка

Мнение от cerberus » 27 Ное 2010, 18:28

Теста с бушоните свърши. Резултата - който и бушон да махна, консумацията или става по-голяма или непроменена. Алармата барабар с модула не гасне от никой бушон от тези в жабката или от тези в багажника. Утре ще разхвърлям таблото, ще изтръгна алармата и ще видя какво става... :banghead:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 271
Регистриран на: 9.09.2009
Местоположение: Pleven

Re: утечка

Мнение от cerberus » 28 Ное 2010, 21:31

Благодаря на всички колеги, за мненията :wave:
Много шум за нищо се оказа при мен. Цифрите са следните:
Баз аларма и GSM модул консумация - 0,01А :bchug:
С аларма - 0,05А
С аларма и GSM модул - 0,09А
Явно повече каране му е майката, че да не разрежда акумулатора :driving:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 423
Регистриран на: 28.06.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E60 530i

Re: утечка

Мнение от Speed_Am_All » 06 Ное 2012, 1:12

Е търсих из търсачката, но от проблема остава. На пет места видях че колегата "meha" е бил писал как се преследва утечка в Е39, но аз не можах да е намеря тази тема.
Някой, ако знае как да е намери, ще се радвам да постене линк. Предполагам, че ще е добре да влезне е в "E39 Tips & Tricks"

Та на въпроса. След като си купих нов акумулатор (навярно напразно) установих, че колата ми има 0.43А консумация и след един час седене заключена. Таралежа или алармата като го откача никаква разлика. Ако сваля управлението на климатроника или извадя бушон номер 9, консумацията пада до 0.10А. Четох из форума за някакви диоди горели и/или вентилатора не спирал. Някои ако може да каже по-детайлно как се ремонтира? За оставащите 0.10А не съм свалял бушон по бушон от тези в жабката ,защото нямаше кой да гледа отзад в багажника уреда, но и утре и това ще направя. От тези в багажника никой не помогна, даже и този 40А вадих. Кажете ако се сещате за нещо друго, постоянно захранено, като таралежа например. От тази разпределителната кутия, която разделя плюса на няколко кабела как се отваря и от къде мога да намеря инфо кой кабел за къде отива?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2190
Регистриран на: 5.01.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: утечка

Мнение от meha » 06 Ное 2012, 11:18

Speed_Am_All написа:Е търсих из търсачката, но от проблема остава. На пет места видях че колегата "meha" е бил писал как се преследва утечка в Е39, но аз не можах да е намеря тази тема


А дано 6 път ти е на късмет ;)

Значи утечка се мери по следния начин:

-отваряш задния капак и с една отверка му натискаш бравата така ,че да се заключи и да изгаси лампата в багажника
-откачаш минусовата клема на акумулатора и там връзваш мултицет,амперметър (между минусовата клема на АБ и минусовата клема на колата)
-отваряш предна дясна врата и на колонката има бутонче,което пали лампите в купето,там нахакваш една хартиика така ,че да го държи постоянно натинсато!
-заключваш колата с дистанционното(или с алармата,ако има такава допълнителна)
-отиваш отзад и гледаш какво се случва,в началото ще са големи цифрите,след това малко по-малко ще падат и на 16:00 мин,рязко ще се понижат......всичко което показва уреда след 16:00мин ти е консумация !

-отиваш отпред и започваш,вадиш един бушон,отиваш отзад и гледаш......докато откриеш на кой бушон ти изчезва консумацията
-най-вероятно ще ти изчезне на номер 9,ако е така откачаш буксата на таралежа и пак гледаш,след това една по една буксите на климатроника.......докато откриеш какво аджаба хаби тока!
-ако имаш проблем с транзисторите в упралението на климатроника,ето тук може да видиш кои се сменят,търсиш от магазина и сменяш
Изображение
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook