Тест на ламбда сонда . Уред “ламбда –тестер” - DIY
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
- repibg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 225
- Регистриран на: 29.12.2009
- Пол: Мъж
- Кара: E60 M5
- Мечтае да кара: F117a Stealth
- Детайли за колата: BMW M5 E60 2008
Re: Тест на ламбда сонда . Уред “ламбда –тестер” - DIY
Здравейте,
закупих всичките елементи,
почнах да го зглобявам но не разрах последователноста на диодите.
т.е. 1ви червен диод от къде започва -кой пин от чипа.
2ри кой пин
3ти ....... и.т.н.
просто ако го зглобя като таблицата да не стане мишмаш
закупих всичките елементи,

почнах да го зглобявам но не разрах последователноста на диодите.

т.е. 1ви червен диод от къде започва -кой пин от чипа.
2ри кой пин
3ти ....... и.т.н.
просто ако го зглобя като таблицата да не стане мишмаш

- repibg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 225
- Регистриран на: 29.12.2009
- Пол: Мъж
- Кара: E60 M5
- Мечтае да кара: F117a Stealth
- Детайли за колата: BMW M5 E60 2008
Re: Тест на ламбда сонда . Уред “ламбда –тестер” - DIY
Здравейте.
Ламбда тестера го направих.
първият лед почва от 18ти пин на чипа и последният лед е пин 1ви от чипа.
импровизирах ламбда сензор с батерия от 1,5в и потанс от 100к-ома.
работи като часовник.остана само да се тества на бимата.
от сърце благодаря на Методи за темата.
Ламбда тестера го направих.
първият лед почва от 18ти пин на чипа и последният лед е пин 1ви от чипа.
импровизирах ламбда сензор с батерия от 1,5в и потанс от 100к-ома.
работи като часовник.остана само да се тества на бимата.
от сърце благодаря на Методи за темата.

Последна промяна repibg на 28 Ное 2010, 0:19, променена общо 1 път
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Тест на ламбда сонда . Уред “ламбда –тестер” - DIY
repibg написа:Здравейте.
Ламбда тестера го направих.
първият лед почва от 18ти пин на чипа и последният лед е пин 1ви от чипа.
имповизирах ламбда сензор с батерия от 1,5в и потанс от 100к-ома.
работи като часовник.остана само да се тества на бимата.
от сърце благодаря на Методи за темата.
И аз ти благодаря за хубавите думи ... !
Не съм сигурен , но вероятон си единствения , който си е направил тестерчето ... , а ще видиш как сладко се работи с него !

- repibg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 225
- Регистриран на: 29.12.2009
- Пол: Мъж
- Кара: E60 M5
- Мечтае да кара: F117a Stealth
- Детайли за колата: BMW M5 E60 2008
Re: Тест на ламбда сонда . Уред “ламбда –тестер” - DIY

монтирах го на кутийка от четка за зъби

страхотно си работи.направо ме кефи как стига до последния лед.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Re: Тест на ламбда сонда . Уред “ламбда –тестер” - DIY
Колега metodi80, поздравления за полезната тема , като ми остане малко повечко свободно време ще си направя и аз такъв тестер. Имам едно въпросче-предложение за доразвитие на темата . Били било възможно на този принцип да се направи тестер за датчик колянов вал , че мен ( пък и не само ) живо ме интересува и ще е не по-малко полезно , щот с тоя датчик се утриват по сервизите като не им върви фърлянето на боба
. Благодаря и успех . 


- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Тест на ламбда сонда . Уред “ламбда –тестер” - DIY
repibg написа::lol: ето и снимките .
монтирах го на кутийка от четка за зъби.
страхотно си работи.направо ме кефи как стига до последния лед.

vladobate написа:Колега metodi80, поздравления за полезната тема , като ми остане малко повечко свободно време ще си направя и аз такъв тестер. Имам едно въпросче-предложение за доразвитие на темата . Били било възможно на този принцип да се направи тестер за датчик колянов вал , че мен ( пък и не само ) живо ме интересува и ще е не по-малко полезно , щот с тоя датчик се утриват по сервизите като не им върви фърлянето на боба. Благодаря и успех .
Датчика на коляновия вал на някои модели може просто да се премери с мултицет (примерно за 318i , M43 , неговата стойност е 400 -800 ома ). На други двигатели пък може да се върже един светодиод на буксата и да се подаде контакт (като преди това се вади релето на бенз.помпа или бушона ) и се гледа дали диода мига .... , зависи обаче на кой двигател , защото този тест не е хубаво да се прилага за всеки двигател ...
Кажи ми кой двигатели точно те интересува и ще ти кажа по какъв метод и как да измериш датчика на коляновия вал ....
Re: Тест на ламбда сонда . Уред “ламбда –тестер” - DIY
Аз датчика статично съм го мерил за съпротивление , но е важно в динамока т.е. в работен процес да се дигностицира вади ли коректно данни . За ТДС става въпрос , М51Д25. Щото има данни какво трябва да вади на осцилоскоп от една чужда диагностична програмка , а този уред ми се струва че може да свърши работата вместо осцилоскопа .
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Тест на ламбда сонда . Уред “ламбда –тестер” - DIY
vladobate написа:Аз датчика статично съм го мерил за съпротивление , но е важно в динамока т.е. в работен процес да се дигностицира вади ли коректно данни . За ТДС става въпрос , М51Д25. Щото има данни какво трябва да вади на осцилоскоп от една чужда диагностична програмка , а този уред ми се струва че може да свърши работата вместо осцилоскопа .
Значи при тебе съпротивлението на датчика трябва да е около 1300 ома (можеш да го премериш на буксата на компа на 13 и 47 пинове .... ). Иначе ако се съмняваш дали стига напрежение до датчика , можеш просто да премериш с един мултицет . С ламбда -тестера не съм сигурен , че ще стане , не за друго , а защото то мери до около 1 волт. Реално това уредче показва дали има напрежение и всяко диодче съответства на някаква стойост (с горна граница 1 волт). Ясно ми е ти какво искаш , искаш да видиш докато работи двигателя дали датчика реагира правилно ..... Реално този уред може да покаже това , което ти искаш , просто трябва да се промени горната граница на отчитане , примерно на 5 волта (както е за другия тип сонди). Аз бях обещал да преправя схемата , за да може тестера да мери по този начин , но на последък доста ме помръзва ...

Re: Тест на ламбда сонда . Уред “ламбда –тестер” - DIY
Да мога да си премеря всичко по връзките до датчика и от аутодата си изкарвам всички пинове за проверка на датчика от буксата за проверка но в живи данни искам да го тествам . Той чете реперите от маховика и променя стойностите на сигнала дето връща към компа , но за съжаление не знам в какви граници са за да ти ги дам като характеристики за проектиране на схемата. Стана ми интересно дали е възможно и съм почти сигурен че е така , да се мери тоя датчик в работен процес , че скоро ми го смениха че нещо не бил как трчбва ама кво що никой не ти казва само цифрата 150лв е съгурна че излиза от моя джоб. Пък и сега съм си със същия датчик и проблем няма та затова ми е питането.Жив и здрав.
- gwtt
- Потребител
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: 15.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: e36 325 TDS 93г.
Re: Тест на ламбда сонда . Уред “ламбда –тестер” - DIY
Много яка тема, трябва да почнеш да ги произвеждаш тия джаджи! Едно бързо въпросче, имам мултицет с честотомер до 20 килохерца, дали би могло да го ползвам за тестер на ламда сондата. В смисъл като се включва и изключва тя, би следвало импулсите, които подава на компютъра да се отчитат от мултицета като някаква честота. Колкото по-висока толкова по-бързо сработва сондата. Така поне си мисля...
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Тест на ламбда сонда . Уред “ламбда –тестер” - DIY
gwtt написа:Много яка тема, трябва да почнеш да ги произвеждаш тия джаджи! Едно бързо въпросче, имам мултицет с честотомер до 20 килохерца, дали би могло да го ползвам за тестер на ламда сондата. В смисъл като се включва и изключва тя, би следвало импулсите, които подава на компютъра да се отчитат от мултицета като някаква честота. Колкото по-висока толкова по-бързо сработва сондата. Така поне си мисля...
Сондата работи с определена честота в зависимост от работния режим на двигателя , демек с честотомера просто ще ти покаже някаква стойност на честотата при различните режими на работа , но послено трябва да пресмяташ какъв е периода и в съответния време интервал да се отчита и напрежението , декем да се опиташ да пренесеш работата на осцилоскопа , измервайки честотата и после визуализирайки диаграмата .... Това е излищно ! В общия случай е достатъчно с "нещо" , което превключва достатъчно бързо , да се отчете напрежението ....
- mitrax
- ентусиаст
-
- Мнения: 902
- Регистриран на: 26.10.2008
- Местоположение: ДУПНИЦА Скрапинг
- Пол: Мъж
- Кара: coupe e36 m42 , цоупе е46 325ci
- Мечтае да кара: ///M
Re: Тест на ламбда сонда . Уред “ламбда –тестер” - DIY
ето ви една печатна платка разработена за тази схема :
платката с тонер пренесен с фото хартия :

подгряваме железниятрихлорид :

готовата платка разпробита .. утре ще лепя чаркулята

платката с тонер пренесен с фото хартия :
подгряваме железниятрихлорид :
готовата платка разпробита .. утре ще лепя чаркулята

- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: Тест на ламбда сонда . Уред “ламбда –тестер” - DIY
mitrax написа:.....



- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Тест на ламбда сонда . Уред “ламбда –тестер” - DIY
mitrax написа:ето ви една печатна платка разработена за тази схема :
За единични бройки е добре и за правене в домашни условия ... , аз ползвам азотна киселина, че железния трихлорид е малко муден в ецването ....
Сега ще правя печатни платки на тестерчето и на платката за карсофта , но ще ги проектирам със SMD елементи , хем става по-малка платката , хем после си спестявам дупченето за изводите на стандарните елементи, после за иработването на платките ще ги дам в платкаждийница , за да станат като хората , щото правенто им в къщи никога не може да постигне ефекта на професионалното ецване, а и когато е необходима по -голяма бройка не си заслужава разправията в къщи . Специално ламбда тестера става смешно малък със СМД.
~Мишо~ написа:......
За една бройка не си заслужава да правиш платка , взимаш си една тестова , режеш малко парченце от нея и лепиш елементите , те са толкова малко и толкова правилно разпределени по схемата , че няма на къде повече ...

- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: Тест на ламбда сонда . Уред “ламбда –тестер” - DIY
Ти виж измисли нещо за Кар софта,пък аз ще почерпя 

- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани