Подгрев огледала?
Модератор: Технически модератори
15 мнения
• Страница 1 от 1
- MaxMeyer
- ентусиаст
-
- Мнения: 932
- Регистриран на: 19.04.2010
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: Bayerische Motoren Werke
- Мечтае да кара: безплатно!
Подгрев огледала?
Здравейте колеги!Проблема е следния, когато натисна копчето за нагревателя на задното стъкло би трябвало да се пускат и огледалата но не нагряват.Възможно ли е колата ми да няма подгрев на огледалата а аз да искам да бачка(от скоро я имам и не знам има ли я тая екстра)?Имам комфорт модул,климатроник,ел.хроматично огледало,ел.огледала и др. изброявам ако по това може да се ориентирате дали имам екстрата подгрев на огледалата....

- dvpmb
- Потребител
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: 5.08.2009
- Местоположение: ВАРНА
- Пол: Мъж
- Кара: E 34
- Мечтае да кара: 850 li
Re: Подгрев огледала?
Колега при Е34 подгрева на страничните огледала няма общо с подгрева на задното стъкло. Те се подгряват когато на вън паде температурата, не съм сигурен но май под 3 градуса.За да видиш дали имаш подгрев многолесно от долната страна на огледалото има дупка през която освобождаваш стъклото и ако на него има две жици значи имаш подгрев, а дали работи ще разберш като стане по-студено.
Re: Подгрев огледала?
забравил си да изброиш още една екстра - изгорели награватели на огледалата.
мисля, че подгряването на огледалата е серийно при всички е34. дали се включва с подгряването на задното стъкло или не - не съм много сигурен. та с две думи - махаш огледалата и гледаш - или са изгорели, или след като са изгорели някой е сложил такива без подгряване.
файда голяма да изброяваш екстрите няма, защото някой може да ги слагал допълнително. по - добре е да дадеш годината на производство. ако има такива е34 (без подгряване на огледалата) ще са от първите години на производство.
мисля, че подгряването на огледалата е серийно при всички е34. дали се включва с подгряването на задното стъкло или не - не съм много сигурен. та с две думи - махаш огледалата и гледаш - или са изгорели, или след като са изгорели някой е сложил такива без подгряване.
файда голяма да изброяваш екстрите няма, защото някой може да ги слагал допълнително. по - добре е да дадеш годината на производство. ако има такива е34 (без подгряване на огледалата) ще са от първите години на производство.
- MaxMeyer
- ентусиаст
-
- Мнения: 932
- Регистриран на: 19.04.2010
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: Bayerische Motoren Werke
- Мечтае да кара: безплатно!
Re: Подгрев огледала?
94-та октомври.Ще ги проверя колеги благодаря.Остава сега някой да каже сами ли се пускат с сигурност?

Re: Подгрев огледала?
MaxMeyer написа:94-та октомври.Ще ги проверя колеги благодаря.Остава сега някой да каже сами ли се пускат с сигурност?
да (поне при мен)
- MaxMeyer
- ентусиаст
-
- Мнения: 932
- Регистриран на: 19.04.2010
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: Bayerische Motoren Werke
- Мечтае да кара: безплатно!
- ddddk
- ентусиаст
-
- Мнения: 1419
- Регистриран на: 6.08.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E65
Re: Подгрев огледала?
Здравейте колеги,
Колега @2bar, не си напълно прав.
Ако обърнеш внимание на схемата по-долу, ще видиш, че поз.1 основата на огледалото е винаги с подгряване - с други думи окабеляването го имаш задължително от септември 1992 г.
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=51&fg=07
Но самото огледало (стъклото) поз.2 и поз.3 бива два вида - отопляемо и неотопляемо.
На практика, ако първия собственик си е платил тази екстра, то слагат такова стъкло (огледало), ако му са се досвидяли 200-300 DM за тоз шукар, то са му сложили неотопляеми стъкла (огледала) и кабелите са останали не подвързани.
Ако се поръча екстрата "зимен пакет" то задължително получаваш отопление на всичко: огледала, задно стъкло, предно стъкло, пръскалки, ключалки...
Дори имаше някъде тема във "важни" как да си купим само стъклото (огледалото) отопляемо и как да го вържем към наличната инсталация и там се коментираше, че работят постоянно и че не е проблем това и прочие. Темата е интересна и със снимки.
И те така
Поздрави,
Д
Колега @2bar, не си напълно прав.
Ако обърнеш внимание на схемата по-долу, ще видиш, че поз.1 основата на огледалото е винаги с подгряване - с други думи окабеляването го имаш задължително от септември 1992 г.
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=51&fg=07
Но самото огледало (стъклото) поз.2 и поз.3 бива два вида - отопляемо и неотопляемо.
На практика, ако първия собственик си е платил тази екстра, то слагат такова стъкло (огледало), ако му са се досвидяли 200-300 DM за тоз шукар, то са му сложили неотопляеми стъкла (огледала) и кабелите са останали не подвързани.
Ако се поръча екстрата "зимен пакет" то задължително получаваш отопление на всичко: огледала, задно стъкло, предно стъкло, пръскалки, ключалки...
Дори имаше някъде тема във "важни" как да си купим само стъклото (огледалото) отопляемо и как да го вържем към наличната инсталация и там се коментираше, че работят постоянно и че не е проблем това и прочие. Темата е интересна и със снимки.
И те така

Поздрави,
Д

- NikiNikolov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2855
- Регистриран на: 10.01.2008
- Местоположение: София
- Кара: Хилядолетен сокол
Re: Подгрев огледала?
На мойта се включват и изключват взависимост от външната температура. Пък нито окабеляване имах, нито подгрев на огледалата. Всичко е направи си сам, и много добре се е получило. 

- georgistz
- Потребител
-
- Мнения: 15
- Регистриран на: 2.06.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: E34 M50B20, лето господне 1994-о
- Мечтае да кара: същото
Смяна с отопляеми огледала
Моята нямаше отопление на огледалата, та реших да сложа стъкла с тази екстра. И така и така ще са отопляеми, то поне и да се вижда добре с тях.
Ето това са новите огледала, на Van Wesel - лявото е асферично, а дясното е изпъкнало, все отопляеми. Намерих ги по 30 и 25 лв бройката. На една друга Е34-ка сложих такива, но на Alkar - след като се монтират няма видима разлика, с по лев и нещо са по-скъпи, но основата е по-дебела и стабилна.


Кочинката ми е от по-старите, преди фейслифта. Огледалата преди и след 92-а са различни, даже си мислех, че и стъклата са други - на по-старата изглеждат по-малки. По разните каталози пише същото, че и в един куп магазини ме убеждаваха. Само че като сменях стъклата на другото Е34 (след фейслифта) и, о, щастие - същите са като размер и пасват едно към едно на моята. На гърба на огледалото се виждат двете клеми на нагревателя, съпротивлението на моите е 15 ома, а на тези на Alkar е 13. Загряват си, но си поддържат една постоянна температура, без да се стапя нищо.

Начина им на закрепяне е напълно различен, обаче без проблем пасват. Старите са със заключващ пръстен, а новите са с щипки.

За да се демонтира стъклото, трябва да се нагласи максимално нагоре. Става и директно като се натисне стъклото в горната част навътре, само че ми се струва малко опасно да не се прецака задвижването. След това като се погледне отдолу с вижда закрепването на самото стъкло.

Старите се махат като се хване с права отверка един от жлебовете (отбелязан) на белия пръстен и се натисне на страни - пръстена трябва да се завърти по обратна на часовниковата стрелка посока. Стъклото веднага се освобождава и може да се извади.

На огледалата след фейслифта е малко по-деликатно. Трябва отверката да се пъхне между щипките на огледалото и ухото на основата (отбелязани са 4-те) и да се завърти. След като се освободят долните, трябва огледалото да се регулира надолу, за да се открият и другите две щипки и се прилага пак същата процедура.
Моторчето с механиката му се сваля като се развият 4-те жълти болта.

Местата на кабелите са надписани (бял, черен, кафяв и син). Синия е долу, а кафявия горе. Захранването на отоплението се взима от кафявия (-) и синия (+). За тези два кабела се свързват тези за отоплението на огледалото. Хитро са го измислили. На повечето E34-ки има изведени кабели за отопляемо стъкло, само че и на двете коли, които правих нямаше, та се наложи да добавям. Оригиналните кабелни обувки, които влиза при моторчето са мъжки, 2,8 мм.

Навих кабелите на пружина и подгънах кабелните обувки за стъклото, за да няма проблем после с движението му. Кабелите са 0,5мм2, а кабелните обувки са женски, 2,8мм.
Кабелите се полагат на местата им в посока навътре към купето, моторчето се закрепва обратно (има означение коя страна е нагоре), и новата инсталация се свързва за клемите на стъклата. Стъклото трябва да е със страната с клемите на вътре към купето. След това стъклото се натиска навътре и с отвертка се бута бялото ухо на закрепването така, че да щракне щипката. Повтаря се за всяка от четирите. Накрая огледалото се наглася от вътре и се пробва дали топли хубаво
Активни са винаги, когато колата е на контакт.
Сега само чакам дъжд и сняг, че да се радвам
Асферичното е голяма работа, всичко се вижда. По принцип може и на лявото да се сложи такова, но изпъкналата част на асферичното е много малка и изображението става много малко. Кабелите трябва да се удължат и стъклото се монтира на обратно - с клемите в посока на вън от колата.
Ето това са новите огледала, на Van Wesel - лявото е асферично, а дясното е изпъкнало, все отопляеми. Намерих ги по 30 и 25 лв бройката. На една друга Е34-ка сложих такива, но на Alkar - след като се монтират няма видима разлика, с по лев и нещо са по-скъпи, но основата е по-дебела и стабилна.



Кочинката ми е от по-старите, преди фейслифта. Огледалата преди и след 92-а са различни, даже си мислех, че и стъклата са други - на по-старата изглеждат по-малки. По разните каталози пише същото, че и в един куп магазини ме убеждаваха. Само че като сменях стъклата на другото Е34 (след фейслифта) и, о, щастие - същите са като размер и пасват едно към едно на моята. На гърба на огледалото се виждат двете клеми на нагревателя, съпротивлението на моите е 15 ома, а на тези на Alkar е 13. Загряват си, но си поддържат една постоянна температура, без да се стапя нищо.


Начина им на закрепяне е напълно различен, обаче без проблем пасват. Старите са със заключващ пръстен, а новите са с щипки.


За да се демонтира стъклото, трябва да се нагласи максимално нагоре. Става и директно като се натисне стъклото в горната част навътре, само че ми се струва малко опасно да не се прецака задвижването. След това като се погледне отдолу с вижда закрепването на самото стъкло.

Старите се махат като се хване с права отверка един от жлебовете (отбелязан) на белия пръстен и се натисне на страни - пръстена трябва да се завърти по обратна на часовниковата стрелка посока. Стъклото веднага се освобождава и може да се извади.

На огледалата след фейслифта е малко по-деликатно. Трябва отверката да се пъхне между щипките на огледалото и ухото на основата (отбелязани са 4-те) и да се завърти. След като се освободят долните, трябва огледалото да се регулира надолу, за да се открият и другите две щипки и се прилага пак същата процедура.
Моторчето с механиката му се сваля като се развият 4-те жълти болта.


Местата на кабелите са надписани (бял, черен, кафяв и син). Синия е долу, а кафявия горе. Захранването на отоплението се взима от кафявия (-) и синия (+). За тези два кабела се свързват тези за отоплението на огледалото. Хитро са го измислили. На повечето E34-ки има изведени кабели за отопляемо стъкло, само че и на двете коли, които правих нямаше, та се наложи да добавям. Оригиналните кабелни обувки, които влиза при моторчето са мъжки, 2,8 мм.

Навих кабелите на пружина и подгънах кабелните обувки за стъклото, за да няма проблем после с движението му. Кабелите са 0,5мм2, а кабелните обувки са женски, 2,8мм.
Кабелите се полагат на местата им в посока навътре към купето, моторчето се закрепва обратно (има означение коя страна е нагоре), и новата инсталация се свързва за клемите на стъклата. Стъклото трябва да е със страната с клемите на вътре към купето. След това стъклото се натиска навътре и с отвертка се бута бялото ухо на закрепването така, че да щракне щипката. Повтаря се за всяка от четирите. Накрая огледалото се наглася от вътре и се пробва дали топли хубаво

Сега само чакам дъжд и сняг, че да се радвам

- alchohol
- ентусиаст
-
- Мнения: 1300
- Регистриран на: 30.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34 524td лЕто господне '90-то
- Мечтае да кара: по път без дупки
Re: Подгрев огледала?
Е като грее постоянно, няма ли да стане фал. Ако е топло навън
. По-нагоре пишеше, че се включват само при температура по-ниска от три градуса.

Дизела е кат' копейка- дрънне, бръмне и офейка




- georgistz
- Потребител
-
- Мнения: 15
- Регистриран на: 2.06.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: E34 M50B20, лето господне 1994-о
- Мечтае да кара: същото
Re: Подгрев огледала?
В разните ел. схеми си е включено винаги при контакт. Ако нещо допълнително е слагано на някои или е преправяно - може, но го направих както трябва да си е фабрично. На пипане не загрява прекалено много, при външна температура ~20 си стои горещо, но може да се задържи ръката на стъклото. Не вярвам да станат много по-горещи и лятото, пък и при движение на колата доста силен вятър ги вее. Ще видим, ако се стопи нещо, ще пиша, че и на 2 коли съм ги наслагал 

- rottweiler
- ентусиаст
-
- Мнения: 898
- Регистриран на: 3.01.2007
- Пол: Мъж
- Кара: шлеп
Re: Подгрев огледала?
в зависимост от външната Т се включват ама при е39. на моята постоянно си греят и няма проблеми с разтапяне или парене.
ПС: да караш в дъжд и да няма една капка по огледалото - безценно
ПС: да караш в дъжд и да няма една капка по огледалото - безценно



- alchohol
- ентусиаст
-
- Мнения: 1300
- Регистриран на: 30.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34 524td лЕто господне '90-то
- Мечтае да кара: по път без дупки
Re: Подгрев огледала?


Дизела е кат' копейка- дрънне, бръмне и офейка




- Diavollo
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 186
- Регистриран на: 19.05.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E34 520i
Re: Подгрев огледала?
Благодаря колега за снимките и точното описание. Сега я видях темата и си направих огледалото с подгрев.
Всичко, което не ме убива ме прави по-силен!!!
15 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани