Литерарута и информация за ремонт на шпер диференциал
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
46 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
- maxpower
- ентусиаст
-
- Мнения: 1249
- Регистриран на: 17.07.2005
- Местоположение: София, Божурище
- Пол: Мъж
- Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
- Мечтае да кара: настрани
Литерарута и информация за ремонт на шпер диференциал
Отварям тази тема понеже никъде няма тема за ремонти по касетата. Поради закупуване на НЕизправен шпер от "добросъвестен" колега от форума сега съм принуден да му правя ремонт.
1. Търся литература за ремонт на шпер диференциал и от къде могат да се набавят части за касетата
2. Продават ли се отделните елементи на касетата или се продава само цяла, като се интересувам само от нови части
3. Ще ми препоръчате ли някой спец в София на който мога да го занеса разглобен, да го прегледа и да каже- "това, това и това е за смяна" ,защото сега хубаво съм го разглобил, но не знам кое всъщност е за смяна.
Пускам нова тема като продължение на тази:
viewtopic.php?f=6&t=27762&start=225
Шпера е малко прасе 3,45
Дебелина на фрикционните пластини- 1,94мм
пружините шайби са с височина 4,1мм ненатоварени.
Касетата е със сменен капак, като също се интересувам от размерите на оригиналния капак да проверя как са го направили.
Албум със снимки на елементите на шпера:
http://lukaviaa.snimka.bg/automobiles/shper.549680
Иначе проблема на шпера е ето този:
http://vbox7.com/play:130e4e48
http://vbox7.com/play:3862dc5b
Диференциала в завой се държи като отворен.
1. Търся литература за ремонт на шпер диференциал и от къде могат да се набавят части за касетата

2. Продават ли се отделните елементи на касетата или се продава само цяла, като се интересувам само от нови части

3. Ще ми препоръчате ли някой спец в София на който мога да го занеса разглобен, да го прегледа и да каже- "това, това и това е за смяна" ,защото сега хубаво съм го разглобил, но не знам кое всъщност е за смяна.
Пускам нова тема като продължение на тази:
viewtopic.php?f=6&t=27762&start=225
Шпера е малко прасе 3,45
Дебелина на фрикционните пластини- 1,94мм
пружините шайби са с височина 4,1мм ненатоварени.
Касетата е със сменен капак, като също се интересувам от размерите на оригиналния капак да проверя как са го направили.

http://lukaviaa.snimka.bg/automobiles/shper.549680

http://vbox7.com/play:130e4e48
http://vbox7.com/play:3862dc5b
Диференциала в завой се държи като отворен.
Последна промяна maxpower на 19 Ное 2010, 22:48, променена общо 1 път
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.
- mitrax
- ентусиаст
-
- Мнения: 902
- Регистриран на: 26.10.2008
- Местоположение: ДУПНИЦА Скрапинг
- Пол: Мъж
- Кара: coupe e36 m42 , цоупе е46 325ci
- Мечтае да кара: ///M
Re: Литерарута и информация за ремонт на шпер диференциал
албума със снимките ти е личен , т.с. иска парола и име
ако са объркали капака на място може да се е поохлабил , как зацепва на напън тоест на ход на изнасилване ?
ако са объркали капака на място може да се е поохлабил , как зацепва на напън тоест на ход на изнасилване ?

- maxpower
- ентусиаст
-
- Мнения: 1249
- Регистриран на: 17.07.2005
- Местоположение: София, Божурище
- Пол: Мъж
- Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
- Мечтае да кара: настрани
Re: Литерарута и информация за ремонт на шпер диференциал
mitrax написа:албума със снимките ти е личен , т.с. иска парола и име
ако са объркали капака на място може да се е поохлабил , как зацепва на напън тоест на ход на изнасилване ?
Мерси коригирах проблема с албума

Не зацепва, държи се като отворен.
Какво значи да са объркали мястото на капака

A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.
- mitrax
- ентусиаст
-
- Мнения: 902
- Регистриран на: 26.10.2008
- Местоположение: ДУПНИЦА Скрапинг
- Пол: Мъж
- Кара: coupe e36 m42 , цоупе е46 325ci
- Мечтае да кара: ///M
Re: Литерарута и информация за ремонт на шпер диференциал
имах впредвид ако е объркано оразмерението на капака , пружините няма да натискат колкото трябва дисковете и тнт и на МЯСТО , тоест както си го показал ще е доста хлабав - като отворен , но при КИК (подсилка) би трябвало да зацепва

- maxpower
- ентусиаст
-
- Мнения: 1249
- Регистриран на: 17.07.2005
- Местоположение: София, Божурище
- Пол: Мъж
- Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
- Мечтае да кара: настрани
Re: Литерарута и информация за ремонт на шпер диференциал
Ами ако някой има размерите или счупен капак от който бих могъл да взема размерите ще ми е от полза. За кик не знам, 20ката ми върви прилично, но в завой не тръгва и това си е. Дори и когато занесе не усещам разлика спрямо обикновения си диф.
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.
- Sotir Nikolov
- Потребител
-
- Мнения: 20
- Регистриран на: 11.04.2010
- Местоположение: Asenovgrad
- Пол: Мъж
- Кара: е38
- Мечтае да кара: G-Power M5 Hurricane RR
Re: Литерарута и информация за ремонт на шпер диференциал
аз имам същия проблем кодати си копувах колата ми казаха че е с шпер диф
неразбирах много много какво трябва да е поведението на колата
на прав участък оставя еднакви следи но в завой все едно си е отворен отвреме на време зацепва
разпитах тук там и ми казаха че е за ремонт
та някой ако даде някаква информация за ремон и т.н. ще е чудесно
неразбирах много много какво трябва да е поведението на колата
на прав участък оставя еднакви следи но в завой все едно си е отворен отвреме на време зацепва
разпитах тук там и ми казаха че е за ремонт
та някой ако даде някаква информация за ремон и т.н. ще е чудесно
- maxpower
- ентусиаст
-
- Мнения: 1249
- Регистриран на: 17.07.2005
- Местоположение: София, Божурище
- Пол: Мъж
- Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
- Мечтае да кара: настрани
Re: Литерарута и информация за ремонт на шпер диференциал
Sotir Nikolov написа:аз имам същия проблем кодати си копувах колата ми казаха че е с шпер диф
неразбирах много много какво трябва да е поведението на колата
на прав участък оставя еднакви следи но в завой все едно си е отворен отвреме на време зацепва
разпитах тук там и ми казаха че е за ремонт
та някой ако даде някаква информация за ремон и т.н. ще е чудесно
Май ударихме на камъки тука колега

А някой знае ли поне дали има взаимно заменяеми елементи от касетата на Е36 малко прасе с такива от други касети като на Е30 да речем? Интересувам се най-вече от триещите дискове и пружинните шайби.
Толкова ли никой няма един счупен капак да взема да го измеря

Някой може ли да преведе този текст, до колкотот разбирам е описан начин за проверка на износването на елементите на касетата, но не мога да схвана какво да меря.

Материала е от руско ръководство за ремонт на Е36.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.
- mitrax
- ентусиаст
-
- Мнения: 902
- Регистриран на: 26.10.2008
- Местоположение: ДУПНИЦА Скрапинг
- Пол: Мъж
- Кара: coupe e36 m42 , цоупе е46 325ci
- Мечтае да кара: ///M
Re: Литерарута и информация за ремонт на шпер диференциал
колегата е точен , питай го за размерите , мисля че преавиха и на е36 капак
http://www.drifting-bg.com/forum/viewto ... 9e2b3f96bc
http://www.drifting-bg.com/forum/viewto ... 9e2b3f96bc

- Skip_209
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 358
- Регистриран на: 8.10.2008
- Местоположение: на Софията
- Пол: Мъж
- Кара: e46 328ti
- Мечтае да кара: лястовица с рамка
Re: Литерарута и информация за ремонт на шпер диференциал
maxpower приготви се за изваждане,няма кой да ти каже как се ремонтира шпера,защото знаещите няма да изкарат кинти така 

www.Steroid-X.com
0887 474 880
Автосервиз SDP
Sofia DRIFT port
гр. София ул. акад. Дмитрий Лихачов 33
0887 474 880
Автосервиз SDP
Sofia DRIFT port
гр. София ул. акад. Дмитрий Лихачов 33
- err0r
- Мечтае за Z3 M Coupe
-
- Мнения: 8695
- Регистриран на: 9.02.2003
- Местоположение: Сoфия
- Кара: '99 530dА Touring
Re: Литерарута и информация за ремонт на шпер диференциал
Важно е огледалните дискове да са здрави (триещите им повърхности), както и кръстатите пластини. Ако на кръстатите площите са кофти протрити, няма проблем да ги обърнеш наобратно. Пружинната пластина не трябва да е много еластична и трябва да е запазила формата си. Фрикционите при малкото прасе не съм сигурен с каква дебелина трябва да са, но е нещо от сорта на 1,8мм. С тоя мунинг капак не знам дали се получава адекватно затягане на касетата при затваряне, ако намериш от някъде за проба ще е супер. Ако ще правиш нови дискове, не бива да са прекалено дебели, защото ще се създаде вътре едно напрежение, което не е никак приятно... и от тема "Уф, шперът ми не заключва" ще пуснеш друга "Уф, шперът ми не иска да отключи".

- maxpower
- ентусиаст
-
- Мнения: 1249
- Регистриран на: 17.07.2005
- Местоположение: София, Божурище
- Пол: Мъж
- Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
- Мечтае да кара: настрани
Re: Литерарута и информация за ремонт на шпер диференциал
Значи мерих по методиката описана в руското ръководство от тази тема:
viewtopic.php?f=8&t=19053
И не мога да си направя конкретен извод.
Просто при мерене на пакета пластини в единия край дава един резултат в другия друг. Осреднявам ги смятам и ту излиза в норми ту не.
Мислих да поидлагам регулировачни пластини позиция 2. В момента са по 1мм, но като разгледах по подробно може и да не стане, защото ако станат прекалено дебели опорната шайба позиция 3 ще почне да опира в позиция 8. Те дори и в момента се трият една в друга, а ако сложа по дебели може и да затегне и да почне да вият сателитите вътре.
В момента вече и аз не знам какво да го правя
иде ми да го ударя с чука и да знам, че поне е строшено.
Толкова ли няма кой в София да му го занеса да го види и да каже какво му е за смяна? Ако може да го оправи, още по добре.
Само не разбрах от къде мога да си набавя нови части за касетата ако почна да сменям наред?
viewtopic.php?f=8&t=19053
И не мога да си направя конкретен извод.
Просто при мерене на пакета пластини в единия край дава един резултат в другия друг. Осреднявам ги смятам и ту излиза в норми ту не.
Мислих да поидлагам регулировачни пластини позиция 2. В момента са по 1мм, но като разгледах по подробно може и да не стане, защото ако станат прекалено дебели опорната шайба позиция 3 ще почне да опира в позиция 8. Те дори и в момента се трият една в друга, а ако сложа по дебели може и да затегне и да почне да вият сателитите вътре.

В момента вече и аз не знам какво да го правя

Толкова ли няма кой в София да му го занеса да го види и да каже какво му е за смяна? Ако може да го оправи, още по добре.
Само не разбрах от къде мога да си набавя нови части за касетата ако почна да сменям наред?
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.
- err0r
- Мечтае за Z3 M Coupe
-
- Мнения: 8695
- Регистриран на: 9.02.2003
- Местоположение: Сoфия
- Кара: '99 530dА Touring
Re: Литерарута и информация за ремонт на шпер диференциал
Опитай преди всичко с друг (оригинален) капак. Ако всичко друго е в норми, няма какво да се мъчиш излишно.

Re: Литерарута и информация за ремонт на шпер диференциал
И аз отскоро имам шпер. И преди да го взема питах, но никой не можа да каже здрав шпер при кокло Nm трябва да приплъзне.
Така нареченото "голямо прасе" може ли да счупи капака?
Така нареченото "голямо прасе" може ли да счупи капака?
- maxpower
- ентусиаст
-
- Мнения: 1249
- Регистриран на: 17.07.2005
- Местоположение: София, Божурище
- Пол: Мъж
- Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
- Мечтае да кара: настрани
Re: Литерарута и информация за ремонт на шпер диференциал
err0r написа:Важно е огледалните дискове да са здрави (триещите им повърхности), както и кръстатите пластини. Ако на кръстатите площите са кофти протрити, няма проблем да ги обърнеш наобратно.
Така снощи го събрах и качих, че зима иде. Послушах те и обърнах кръстатите пластини на обратното.Триещите им повръхности бяха се поизтрили и бяха вкопани леко. От друата страна бяха новички. Обърнах и опорната шайба от към капака с жлебовете към капака( като го разглобих беше на обратното) или поне така пишеше, че трябва да стои в руското ръководство. Не съм подлагал допълнителни шайби

Определено има ефект към по добро. Напънах го с щангите и приплъзваха чашките доста по трудно. Сложих го на колата и сега, за да превъртя колелото трябва да си помагам с двете ръце. Снощи я пробвах на дъжда по няколко завоя и определено има разлика. По предсказуема ми се струва и много по плавно и без особени услия става поднасянето.
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.
- err0r
- Мечтае за Z3 M Coupe
-
- Мнения: 8695
- Регистриран на: 9.02.2003
- Местоположение: Сoфия
- Кара: '99 530dА Touring
Re: Литерарута и информация за ремонт на шпер диференциал
Има напредък.
Ако с две ръце превърташ колелото според мен си стигнал вече до желаната блокировка и няма какво повече да искаш.


46 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани