два проблема с М52 (тупкане в педала/муден студен мотор)

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 47
Регистриран на: 19.11.2010

два проблема с М52 (тупкане в педала/муден студен мотор)

Мнение от mpowered » 19 Ное 2010, 17:04

Здравейте колеги,

имам 2 малки проблема с моето Е36 320и 96г. искам да се обърна към вас за помощ.

1)
Знам, че съм виждал преди тема с този проблем но не намерих нищо. Та въпроса ми е, че както си карам и спра да кажем на някой светофар и се чува едно тупкане, което се усеща в педала на спирачката (до няква степен се усеща и в купето). Чува се нещо отпред но не мога да го локализирам. Тупка си с постоянна честота, през 2-3 сек. Някой има ли представа какво може да е и какво да погледна? Появява се от време на време и само на загрял мотор, особено като съм в задръстване......

2)
Другия проблем е, когато е студена колата сутрин примерно, мотора е малко муден, има едно зачудване преди да се изфорсира и да тръгне. След като загрее няма и помен от това нещо.

Иначе колата си върви супер, харчи ми 9-10/100 смесено (дори с ръчкане тук-там). Четена е колата с БМВ софтуер, няма никакви грешки.

Колата е Е36 '96 320i (М52Б20) с 2-те ламбда сонди (то май М52 с една няма).

Ще се радвам на помощта ви ! :wave:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 901
Регистриран на: 13.12.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: f30 340i xdrive MPPSK | e36 316i

Re: два проблема с М52 (тупкане в педала/муден студен мотор)

Мнение от raduslaf » 19 Ное 2010, 20:44

Втория проблем не го разбирам съвсем.На място ли не може да се изфорсира колата както трябва, или искаш от ниски обороти да я настъпиш и да излетиш?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1249
Регистриран на: 17.07.2005
Местоположение: София, Божурище
Пол: Мъж
Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
Мечтае да кара: настрани

Re: два проблема с М52 (тупкане в педала/муден студен мотор)

Мнение от maxpower » 19 Ное 2010, 21:11

1. При промяна на температурата на климатроника спира ли за известно време тупкането и при спиране/пускане на парното изчезва ли също. И при мен го има същото, подозирам, че клапаните на парното се се ошашавили, но не съм имал време да проверя този проблем по подробно поради по наложащи ремонти.

2. Виж тази тема:
viewtopic.php?f=8&t=205578&hilit=%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D1%82%D0%BE%D1%802
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.

Потребител
Аватар
Мнения: 47
Регистриран на: 19.11.2010

Re: два проблема с М52 (тупкане в педала/муден студен мотор)

Мнение от mpowered » 20 Ное 2010, 9:00

raduslaf написа:Втория проблем не го разбирам съвсем.На място ли не може да се изфорсира колата както трябва, или искаш от ниски обороти да я настъпиш и да излетиш?


...ами и на място и в движение, значи ако е на място като подам газ заглъхва и после се изфорсирва, а ако е в движение съответно забива моцуната и после тръгва. Това което мен ме съмнява е да не е някой скъсан/изскочил вакумен маркуч и да има паразитен въздух, ама пък защо се оправя като загрее.... По-скоро си мисля, че проблема ще излезе като в на колегата maxpower отговора, а именно дюзи...... Ще пробвам да замеря по данни на аутодата първо всички датчици и ако всичко е в норма може да сваля дюзите и да ги занеса на ултразвк

maxpower написа:1. При промяна на температурата на климатроника спира ли за известно време тупкането и при спиране/пускане на парното изчезва ли също. И при мен го има същото, подозирам, че клапаните на парното се се ошашавили, но не съм имал време да проверя този проблем по подробно поради по наложащи ремонти.


ами не съм забелязал, но с парното нямам микакви проблеми, с дигиталното управление е колата и като настройвам температура си охлажда/стопля според това, работят всички клапи и просто не ми се вярва да е от това, ако беше от него според мен би трябвало постоянно да имам проблеми с парното.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 81
Регистриран на: 3.10.2009
Местоположение: София
Кара: BMW E36 Touring & X-series E70

Re: два проблема с М52 (тупкане в педала/муден студен мотор)

Мнение от Miloshov » 20 Ное 2010, 12:09

За жалост имам напълно същият проблем с тупкането, то по скоре е като тиктакането на чесовник тък.... тъкк, или поне при мен е така. Звувът идва отпред, пожеби зад таблото. Както каза колегата чува cе при спряло положение и при загрял двигател. Ако имате някаква идея какво може да бъде?
Последна промяна Miloshov на 20 Ное 2010, 14:57, променена общо 1 път

ентусиаст
Аватар
Мнения: 901
Регистриран на: 13.12.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: f30 340i xdrive MPPSK | e36 316i

Re: два проблема с М52 (тупкане в педала/муден студен мотор)

Мнение от raduslaf » 20 Ное 2010, 12:54

Каква е вероятността просто да й подаваш прекалено рязко и студеният мотор да не може да поеме?
Последна промяна raduslaf на 20 Ное 2010, 23:02, променена общо 1 път

Потребител
Аватар
Мнения: 47
Регистриран на: 19.11.2010

Re: два проблема с М52 (тупкане в педала/муден студен мотор)

Мнение от mpowered » 20 Ное 2010, 14:05

raduslaf написа:Каква е вероятността просто да й подаваш прекалено рязко и студения мотор да не може да поеме?


хехех, чак пък толкова ;)

а тва, че като съм на 2-ра примерно и подам газ и първо си удрям челото във волана и после тръгва и на тва ли аз да съм виновен, а и какво значение има колко газ давам, даже и до край да настъпя максимално рязко пак тряя да се сети за част от секундата. Няма начин колега проблем си е. Аз като отворя капака и му подам газ ръчно тоя мотор точно 2сек се чуди кво става и после тръгва, просто си е много отчетливо, няма кво да говорим.

А относно тупкането, явно повечко станахме с проблема, мен лично ме съмнява да не идва тоя шум от сервото нещо, щото както казах, тупкането се усеща много добре в педала на спирачката.

:roll:

Потребител
Аватар
Мнения: 47
Регистриран на: 19.11.2010

Re: два проблема с М52 (тупкане в педала/муден студен мотор)

Мнение от mpowered » 21 Ное 2010, 11:02

Така колеги имам развитие по въпроса с тупкането, оказа се наистина както колегата каза от клапанчетата на климатроника. Значи в момента в който достигне зададената температура и започва да тупка, като му подам повече градуси на управлението и спира, после като върна пак на старите и пак почва да тупка. Отворих капака като тупкаше и сложих ръката на клапанчетата и тупкането супер отчетливо се усещаше в тях и се чуваше от тях, това е 100% сигурно. Въпроса сега е друг, дали това е някакъв проблем, защото управлението си работи екстра, държи си тремпература и т.н. просто тва си тупка.

По въпроса със заглъхването има нещо което забелязах, значи чува се едно съскане под колекторите, като подам газ изчезва и като падне на празен ход пак се появява. Там под колекторите седи този клапан за картерните газове, има ли някакъв вариант да провера дали е от него ? Като отворя капачката на маслото при работещ двигател и гасне веднага, мисля че това трябва да е така, защото по логика през този клапан потози начин влиза паразитен въздух (след дебитомера) и гасне.......

Потребител
Аватар
Мнения: 47
Регистриран на: 19.11.2010

Re: два проблема с М52 (тупкане в педала/муден студен мотор)

Мнение от mpowered » 07 Дек 2010, 9:10

и такааа.... малко се позабавих с писането, но чак сега през уикенда успях да се позанимавам. Като цяло има рарзвитие по въпроса със забиването на муцуната. Значи какво направих..... Първо исках да премеря всички датчици и всичко по горивната система. Закачих си я на ИНПА-та (МС41.0-то го чете без проблеми при това и живи данни и всичко) и там абсолютно всичко беше в норма, волтовете на дебитомера, килограмите постъпващ въздух, ламбдите, датчика на темп. на водата. За всеки случай обаче, замерих датчика на темп на водата и директно на буксата и съпротивлението си беще в абсолютната норма, а и той няма как да не работи, защото тогава и отчитането на таблото би трябвало да не работи (той е един и за компа и за таблото - Double temperaturae switch).

В крайна сметка стигнах до заключението, че са дюзи и така се и оказа. Почистих ги и нещата на студено се подобриха значително, а на загряло изобщо изчезнаха и стана супер мек хода на мотора. Има го още леееко проблема на студено, но смятам пак да ги изчистаи ще видим тогава.

А сега да ви светна за метода на почистване на дюзи в домашни условия, което ми костваше 1 спрей от 10лв и 30мин време :D .
Та взима се един спрей за почистване на карбуратори и се свалят дюзите от рейката. Хваща се с две жички на + и на маса и се подава на буксата на дюзата 12волта за да отвори иглата. От там се взима спрея и отпред на дюзата (там където пръска, а не отзад където влиза в рейла) се пръска яко със прея, токато почне да излиза хубаво от другата страна. И така това се повтаря за 6-те дюзи. Оставя се да поеме 15-тина мин и после се повтаря и се качват обратно на рейла. Това е !!

Ефекта поне в моя случай беше просто много голям. А и хубавото е, че човек сам може да си го направи, сравнително лесно е и не изразходва големи средства :)
На този номер ме светна човек който си го прави всяка година по 1-2 пъти това нещо и има голям ефект при него също (той го прави на Опел Вектра).

Ами това е, надявам се да бях полезен, може темата да се счита за приключена, защото определено проблема е решен поне на 80% :ok:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 82
Регистриран на: 3.11.2008
Местоположение: Сандански
Пол: Мъж
Кара: 95`` m52b20
Мечтае да кара: м52б20 stroke engine, coming soon....

Re: два проблема с М52 (тупкане в педала/муден студен мотор)

Мнение от Salis » 13 Яну 2011, 20:09

Здравей.

Интересува ме тази инпа http://programatoribg.com/inpa/index.htm ще ми свърши ли работа. Аз също съм с м52, 95год. Не съм сигурен компютъра дали е МС41.0.(трябва да го проверя) Питам те защото в сайта пише, че за модели преди 96 не върши работа. Иначе го имам същия проблем докато стигне края на синята зона, след това нямам проблем.

Благодаря ти предварително :)

Потребител
Аватар
Мнения: 47
Регистриран на: 19.11.2010

Re: два проблема с М52 (тупкане в педала/муден студен мотор)

Мнение от mpowered » 14 Яну 2011, 9:39

Salis написа:Здравей.

Интересува ме тази инпа http://programatoribg.com/inpa/index.htm ще ми свърши ли работа. Аз също съм с м52, 95год. Не съм сигурен компютъра дали е МС41.0.(трябва да го проверя) Питам те защото в сайта пише, че за модели преди 96 не върши работа. Иначе го имам същия проблем докато стигне края на синята зона, след това нямам проблем.

Благодаря ти предварително :)


здравей,

това няма да ти свърши работа, при Е36 интерфейса е 20 пинова кръгла букса. Това което си дал е ОБД2, то се слага на БМВ след 2000г. От Е46 и Е39 след фейса нататък. В Е36 ОБД2 няма.

Ще ти трябва допълнително и ето това
Изображение

Също така колата трябва да ти е със Сименс електрониката MS41.0. БОШ мотроник-а не го хваща, за него трябва ADS интерфейс. Но мисля, че всички М52 в Е36 са със Сименс МС41.0 (за справка при Е46 М52ТУ е със МС42.0).
Аз на моята по този начин чета абсолютно всичко - компа на мотора, АБС, еърбег, модула на централното, модула на климатроника и централния модул, само в instrument cluster-a не влиза и не знам защо, може би е връщан километража и са го шунтирали по някакъв начин, то не че може да се видят реланите километри с инпа-та де, но все пак........

ами това е !

П.С. Отностно тема и проблема със забиването на муцуната, оказа се, че с чистенето на дюзите има подобрение, но при много ниски температури пак се появява проблема. Стигнах до заключението, че проблема е в дебитомера (след проведени някои тестове). Сега съм купил спрей за чистене, ако не стане ще пробвам с друг дебитомер.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 82
Регистриран на: 3.11.2008
Местоположение: Сандански
Пол: Мъж
Кара: 95`` m52b20
Мечтае да кара: м52б20 stroke engine, coming soon....

Re: два проблема с М52 (тупкане в педала/муден студен мотор)

Мнение от Salis » 14 Яну 2011, 21:10

Мерси много за информацията.

Един вид това е преходник към буксата за диагностика. ---> Виждам, че в същия сайт дето съм дал по горе го има на цена 25лв. Също така кой кабел ползваш ти с Com port или USB

Иначе при мен няма значение дали е топло или студено навън, винаги го прави докато е студена. Със 100 окатана бензин пак го има но е по-малко изразено. Доста ми намирисва и на неизгорял бензин около нея, но разхода си е в норми.

Дано си покaже от какво е :)

Потребител
Аватар
Мнения: 47
Регистриран на: 19.11.2010

Re: два проблема с М52 (тупкане в педала/муден студен мотор)

Мнение от mpowered » 14 Яну 2011, 22:37

Salis написа:Мерси много за информацията.

Един вид това е преходник към буксата за диагностика. ---> Виждам, че в същия сайт дето съм дал по горе го има на цена 25лв. Също така кой кабел ползваш ти с Com port или USB

Иначе при мен няма значение дали е топло или студено навън, винаги го прави докато е студена. Със 100 окатана бензин пак го има но е по-малко изразено. Доста ми намирисва и на неизгорял бензин около нея, но разхода си е в норми.

Дано си покaже от какво е :)


ами аз ползвам така както ти го описах - кабел ОБД2 (правоъгълната) + 20пиновата БМВ букса. Към лаптопа порта на кабела е Сериен(serial - RS232), но аз си купих за 10лв RS232(серийния порт) към USB и един вид са 3 кабелите при мен: 20пинова букса -->ОБД2-->Сериен порт-->USB. Само, че аз кабелите не си ги купувах от този сайт, а от Германия от Ибей и всичко ми излезе 30евро с доставката. Кабелите ми пристигнаха опаковани в смачкани китайски вестници, абе най-евтиното възможно и до сега не е имало кола дето да не съм прочел с моя кабел: Е92, Х5 Е70, Х3, Е46 и още, както и Е36 с ИНПА-та (Другите съм ги чел с ГТ1). Така, че смятам, че би трябвало да работят и тези от сайта ;)

Потребител
Аватар
Мнения: 47
Регистриран на: 19.11.2010

Re: два проблема с М52 (тупкане в педала/муден студен мотор)

Мнение от mpowered » 11 Фев 2011, 14:13

Колеги само за справка има леко развитие на проблема със забиването, както казах и по-горе явно всичко идва от дюзите.

Та значи за да съм сигурен пробвах с друг дебитомер и беше същоти, след това свалих колекторитет и огледах всички маркучи за вакуми, температурния датчик в колектора (и на ИНАП и с мултицета си показва, че е изправе), чистих стъпковия мотор, клапана за картерните газове и той работи. Абе с 2 думи по колата всичко е 6 и единственото, което остава са дюзите. И реших да направя тест. Сипах 100 Октана Карера от ОМВ + една добавка за чистене на дюзи и колата направо заспа. Освен, че нещата много се подобриха и вървежа ми се струва, че се завиши. Което ме наведе на мисълта, че действително е имало нещо при дюзите. Сега ще изкарам още един резервоар с тая добавка и ще видим какво ще стане.

П.С. Добавката се казва Gold Eagle и се продава в бензиностанциите на Лукойл за около 8,50лв и стига за 83литра. Добавката е американска мисля.

ето това нещо
Изображение

Ами това е за сега, ако нещо ново открия ще пиша, но мисля, че проблема почти може да се сметне за решен :ok:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 220
Регистриран на: 19.12.2007
Местоположение: пловдив
Пол: Мъж
Кара: e36 318i м40 R.I.P:( е36 320и м52
Мечтае да кара: x5 или е36 кабрио

Re: два проблема с М52 (тупкане в педала/муден студен мотор)

Мнение от lop_88 » 20 Фев 2012, 18:11

Колега какво стана оправили се с тази добавка ???и при мен е същата история.като е студено има много муден фурсаж (м52).при мен сутрин рано като е ниска температурата и гърми в колекторите.след малко като по изчакам спира гърмежа като подавам рязко газ но мотора е все още много муден ,дори и на моменти аз му давам газ до дупка той не реагира почти,но на моменти все едно му идва палара и много бързо ускорява чак и гуми върти.и аз така смених темп.датчик в колекторите на блока както и дебитомера ,но никаква разлика.с добавката за дюзи имали някакво развитие .пиши какво е станало и аз следя темата.
може всичко да е ,да ама не е бмв :)

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook